Mededeling

Collapse
No announcement yet.

'Bob' moet opdraaien voor veroorzaakte schade

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'Bob' moet opdraaien voor veroorzaakte schade

'Bob' moet opdraaien voor veroorzaakte schade

Mensen die als Bob een voertuig van een vriend of kennis besturen, kunnen best een specifiek verzekeringscontract, zoals vzw's als Responsible Young Drivers aanbieden, afsluiten. Dat antwoordde minister van Financiën Didier Reynders donderdag in de Senaat op een mondelinge vraag van Freya Pireyns.

Familiale verzekering weigert

De senatrice van Groen! verwees naar berichten in de Franstalige pers over een vrouw die een ongeval veroorzaakte in Trois-Ponts met de wagen van een koppel dat te veel gedronken had en die ze als 'Bob' naar huis bracht. Ze draaide op voor de schade van 11.000 euro aan het voertuig van het koppel, nadat haar familiale verzekering en de verzekering voor schade en derde zich terugtrok.

Minister Reynders wees erop dat krachtens een koninklijk besluit uit 1984 de familiale verzekering kan weigeren tussen te komen indien er sprake is van een contractuele relatie. Een specifiek verzekeringscontract zoals dat van de Responsible Young Drivers kan soelaas bieden. "Het kan nuttig zijn die contracten bekender te maken", aldus nog Reynders.

Freya Pireyns herhaalde dat mensen die een dienst verlenen niet het slachtoffer mogen worden. Ze pleitte voor een oplossing van dit probleem. "Het is niet voldoende om mensen ertoe aan te zetten nog een aparte verzekering te nemen voor het geval ze een Bob inschakelen", besloot ze. (belga/bdr)
    Bron : http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...e-schade.dhtml

Daarmee dat ze als je "rjd" belt ze je een papier laten tekenen dat zij niet aansprakelijk zijn voor ongevallen.

Comment

bwa dit is toch normaal?

Als iemand met een auto stukken rijdt moet dat betaald worden, daar ben je nu eenmaal niet voor verzekerd.

Langs de andere kant moest iemand met mijn auto stukken rijden terwijl hij/zij voor mij bob is zou ik waarschijnlijk de kosten wel mee delen of zo.

Comment

Eigenlijk kan je al beter zat naar huis rijden dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
          Langs de andere kant moest iemand met mijn auto stukken rijden terwijl hij/zij voor mij bob is zou ik waarschijnlijk de kosten wel mee delen of zo.
          Ik zou de kosten meedelen, of zo.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Freude am Fahren Bekijk Berichten
            Ik zou de kosten meedelen, of zo.

het belang van spaties

Comment

dus als ik met de auto van een maat rij en ik doe een ongeval ben ik niet verzekerd?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TTN Bekijk Berichten
                dus als ik met de auto van een maat rij en ik doe een ongeval ben ik niet verzekerd?
                Je bent uiteraard wel BA verzekerd (indien het voertuig geldig verzekerd is).

Maar als die vriend geen omnium heeft zal zijn BA verzekeraar uiteraard - bij een ongeval in fout - zijn eigen schade niet vergoeden.

Comment

Maar als die vriend geen omnium heeft zal zijn BA verzekeraar uiteraard - bij een ongeval in fout - zijn eigen schade niet vergoeden.
                  ahja, dat is toch normaal...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani Bekijk Berichten
                    Daarmee dat ze als je "rjd" belt ze je een papier laten tekenen dat zij niet aansprakelijk zijn voor ongevallen.
                    en als je dat doet, framf

of stelt een vod papier tss 2 particulieren nix voor ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                      Eigenlijk kan je al beter zat naar huis rijden dus
                      you can read my mind

Comment

Working...
                      X