Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autokeuring vervallen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Cash Bekijk Berichten
    Originele topic is van een jaar geleden, en de topic opener kent het verdict van de rechtbank al

Sorry, ik kijk zelden naar de data eigenlijk Wat zou het verdict geweest zijn?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schut Bekijk Berichten
      Rechtzaak is onlangs geweest. Resultaat:

- 2750€ boete waarvan 2666€ met uitstel. (3jaar voorwaardelijk)
      - 137.5€ te storten in fond voor verkeersslachtoffers.

In welk apeland leven wij hier???

Ik vraag mij nu enkel nog af wat die "voorwaardelijk" inhoudt? Is dat enkel het opnieuw rijden zonder geldig schouwingbewijs? Of kan een serieuze snelheidsboete dat ook al triggeren??
      Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
      Sorry, ik kijk zelden naar de data eigenlijk Wat zou het verdict geweest zijn?

Wat denk je?
      Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Opgepast, in sommige arro's geven ze zware boetes voor een verlopen keuring ( zelfs een ontzetting recht tot sturen ) .

Ik spreek hier dan over PdK Politiezaken Halle ( STEPPE )

Comment

Heeft Halle een politierechtbank??
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
            Heeft Halle een politierechtbank??
            Brussel - Halle - Vilvoorde, 3 Politierechtbanken

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
              Brussel - Halle - Vilvoorde, 3 Politierechtbanken
              zaaaaaaaaaaaaalig
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

splitsen, nu

Comment

Staat niet in verhouding tot de gepleegde "misdaad". Maar het beste is gewoon elk jaar mooi de taks en verzekring te betalen en de TC een bezoekje brengen. Beste voor iedereen
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

vandaag wijk agent aan men deur . gehad voor het volgende;

keuring bewijs reeds 6 maand vervallen verschillende keer tegen gehouden door

weg politie -vilvoorde -machelen---- turnhout geflitst +nummerplaat herkening

nu mijn wagen was dus gekeurd maar er stond een verkeerde code op -op men keuring bewijs
                    en die keuring bewijs waarmee ik op dat moment rond reed zou al paar maanden vervallen zijn.

bij mijn laatste politie stop
                    legt de agent me uit dat men keuring bewijs vervallen is en dat ik zo snel mogenlijk naar de keuring zou moeten gaan .
                    juist op die dag ben ik met een klant ( prive vervoer ) op weg naar zaventem
                    waarna later op de avond ik met de wagen naar montenegro zou vertrekken .
                    ik leg de agent uit dat ik 6 maand de tijd heb om de wagen te keuren omdat deze rond rijd en ingeschreven is als prive voertuig ( vervoer van bezoldigt vervoer ) en dat ik deze ook in buitenland zou keuren.:/en kan keuren,

de agent weet me te zeggen dat dit hellemaal niet mag .
                    ik vertel hem dat belgie daarvoor zelfs is aangepakt door europa dat zij geen wagens aanvaarden die niet in belgie zijn gekeurd terwijl er een nieuwe wet is en die zegt
                    zo lang je u wagen keurd in een erkend europees land dat deze keuring geld is waar je woont . met als gevolg de politie gelooft dit niet en neemt mijn keuring bewijs in beslag ( vervallen)

na gronde controle van voertuig en gans e 19 afgesloten te hebben om mij klem te rijden
                    mocht ik men reis vervolgen zonder papieren.

2weeken later krijg ik een boete van de wegenpolitie vilvoorde -machelen deze was rond 50 euro
                    ik betaal de boeten.

om een lang verhaa kort te maken 2 maand geleden was ik op weg ergens in turnhout naar een klant
                    ik word daarbij geflitst in een zone 70 waar ik op dat moment 79 reed +-
                    na controle van mijn nummer plaat door politie turnhout krijgen zij het oude adres waar ik al 20jaar nier meer woon.

politie vraagt aan de zone waar ik woon om nader tot controle over te gaan .
                    vandaag dus politie aan men deur met de melding dat ze op zoek zijn naar mijn wagen .
                    ik zeg dat wagen momenteel bij bmw dealer is voor onderhoud etc,,,
                    deze laat me weten hoe het komt dat als mijn nummerplaat geflitst word dat ze via index van de plaat op mijn oud adres komen .
                    ik weet hun te zeggen dat ik hiervan niet op de hoogte ben en dat de nummerplaat in kwestie al 3 jaar op het adres staat waar ik nu woon.

ik laat de agent weten dat de reden waarom de wagen nu bij dealer staat is omdat ik van plan ben hem te verkopen of aan het klaar maken ben om hem exsport te verkopen.
                    ontertussen heb ik een nette a 6 in men garage staan waar ik verlopig mee rijd .

ik vraag de agent met de vraag hoe het komt dat ik geen minnelijke schikking heb gekregen voor de geflitste snelheid inverband met regio turnhout
                    deze laat me weten omdat zij nader controle hebben gedaan en gezien hebben dat wagen steeds nog niet gekeurd is .

ik vraag hem zal ik hiervoor moeten voorkomen want
                    bij elke politie stop werd de boete betaald

hij laat me weten dat ik waarschijnlijk een boeten zal krijgen in verband het flitsen en nog eens een boeten inverband voor vervallen keuring.
                    150euro +- denkt de agent

nu uit ervaring weet ik dat regio turnhout zeer streng is wat betreft verkeer!!!
                    dus denk ik dat ik hiervoor zeker ga moeten verandwoorden bij de politie rechter.

ik neem contact op met keuring center en deze laat de agent ook weten dat er een foutieve code is op geschreven op de keuring en dat ze dat moeten veranderen naar
                    code wagen met verhuur van chauffeur.
                    bij keuring station zelf komt er een toeslag van 15euro voor 6maand van het rond rijden met vervallen keuring bewijs .

ik zie hier prijzen voor achterover te vallen dus wie heeft er ervaring met zulke praktijken .

Comment

Wat een verhalen...
                      Jij weet toch dat je elke zes maanden moet keuren!?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Dus ze zeggen tegen je dat je keuring niet in orde is. Vervolgens blijf je rijden, en wordt je weer gepakt zonder correcte keuring. En nu klaag je over de prijs van de keuring en de boetes?

Beter je administratie opvolgen, m'n beste.

Comment

Uw verhaal is wel héél moeilijk om te lezen . Eigenlijk is het uw eigen schuld... Je moet die auto laten keuren en jij doet het niet. Als de politie u pakt, betaal je correct de boete maar je gaat nog steeds niet naar de keuring... Dit doe je dan toch opzettelijk? Ik vind al bij al dat de boetes dan nog acceptabel zijn.

Ivm uw oud adres ben ik ook niet compleet mee. Het kan aan mij liggen hé maar als ik het goed begrepen heb
                          - je bent 29 jaar
                          - je woont al 20 jaar niet meer op dat adres waar de politie denkt dat je woont
                          - je woont 3 jaar op je huidige adres
                          Hoe kan dit? Is die wagen dan oorspronkelijk ingeschreven op naam van je ouders?
                          The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                          BMW F10 520da 2012
                          MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                          BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                          Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                          VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                            Uw verhaal is wel héél moeilijk om te lezen . Eigenlijk is het uw eigen schuld... Je moet die auto laten keuren en jij doet het niet. Als de politie u pakt, betaal je correct de boete maar je gaat nog steeds niet naar de keuring... Dit doe je dan toch opzettelijk? Ik vind al bij al dat de boetes dan nog acceptabel zijn.

Ivm uw oud adres ben ik ook niet compleet mee. Het kan aan mij liggen hé maar als ik het goed begrepen heb
                            - je bent 29 jaar
                            - je woont al 20 jaar niet meer op dat adres waar de politie denkt dat je woont
                            - je woont 3 jaar op je huidige adres
                            Hoe kan dit? Is die wagen dan oorspronkelijk ingeschreven op naam van je ouders?
                            Vandaar dat ik het ook kort heb gehouden.

Als hij zijn auto niet snel verkoopt of in orde brengt zou het wel eens rap afgelopen kunnen zijn als hij nog eens op de luchthaven komt. Daar zijn ze namelijk niet zo happig op "beroepschauffeurs" die het niet zo nou nemen met hun voertuigen. Is niet de eerste die daar met een wielklem enkele maanden op de parking blijft staan.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

Zoals sommige jullie al weten
                              ja ik ben 29 jaar ben prive chauffeur van beroep ;

Wat de wijkagent me wist te zeggen is dat niet zo zeer de probleem was dat ik geflitst ben tegen 79waar je 70 mocht
                              maar dat de politie van turnhout nader onderzoek heeft gedaan om te kijken waar de geflitste wagen '( dus eigenaar woont )

de wagen 7serie staat ingeschreven op mijn naam dus op men huidig adres waar ik nu al meer dan 3jaar woon
                              de nummerplaat staat ook op dit adres ; heeft ook nooit op men oud adres gestaan

nu wat jullie zeggen is juist je weet dat je keuring vervallen is dus laat je hem keuren dit klopt !!

maar op de oude ( vervalle keuring bewijs stond een foutieve code) +was vervallen,
                              dus die keuring bewijs werd in beslag genomen door wegenpolitie machelen

die dag vertrok mijn wagen op een opdracht in buitenland dus ik kon de wagen in buitenland keuren . nu wat is het probleem

ik vertel de wijkagent dat de wagen die op dat moment in buiteland reed voor een klant daar gekeurd kon worden en dat ik met die papieren makkelijk legaal mocht rond rijden .

de agent weet me te zeggen nee dit mag niet omdat de wagen in belgie is ingeschreven moet hij hier in belgie gekeurd worden

wat dus NIET WAAR IS!!!!
                              ONLANGS EEN NIEUWE WET DIE ZEGT dat je u wagen kan en mag keuren in europa
                              en je legaal met die papieren mag rond rijden .

ik heb hierover ook met de keuring centra gebeld en dit mocht .

nu de eenige reden dat de politie me vond ( waar ik woon dus ) is omdat ze mijn wagen kennen omdat ik ook een tijdje voor de burgemeester heb gereden .
                              waar ik woonachtig ben.

dus politie van turnhout vroeg aan hun om dit nader te onderzoeken nu men vraag was en is gewoon zoals ik hem stelde aan de agent

moet ik nu mij gaan verandwoorden aan de politie rechter

of krijg ik gewoon de 50euro boete voor snelheid 9klm te snel + de 100 voor vervallen keuring dat was men vraag .

nu veel mensen zeggen het is u schuld dat klopt heb meerdere boetes hiervoor gekregen en betaald!
                              maar ik zit bijna dagenlijks in buitenland voor prio opdrachten dus dat was de reden om men wagen te keuren in het land waar ik te werk gesteld ben op dat ogenblik

maar dit is niet naar de zin van de agenten
                              . wat ik eigenlijk moet doen is de wagen keuren in belgie om de 6 maand ( juist) en de code laten aanpassen. op de keuring bewijs.

ik vrees een beetje dat ik hiervoor naar de rechtbank ga moeten gaan want vind het maar raar dat ik geen Minnelijke schikking kreeg. ik doe toch zo'n 80,000klm op een jaar dus kans op geflitst te worden op een tijdsdruk die wij hebben is groot

en dan krijg ik altijd een voorstel tot betaling . alleen bij deze zaak dus niet .

ben eens benieuwd hoe dit gaat aflopen .
                              Last edited by ; 10/01/2013, 05:04.

Comment

Heb je die auto effectief in het buitenland dan laten keuren?

En logisch dat de politie gaat onderzoeken wat er aan de hand is als er volgens de databanken in België die kar ongekeurd blijft rondrijden en in Turnhout geflitst wordt.

Wacht op de dagvaardiging, spreek je rechtsbijstand aan.

Comment

U heeft gelijk dat een voertuig dat zich in het buitenland bevindt ook in het buitenland mag gekeurd worden maar het KB van 15 MAART 1968. - houdende algemeen reglement op de technische eisen waaraan de auto's, hun aanhangwagens en hun veiligheidstoebehoren moeten voldoen stelt ook in art 23 quater:
                                  Wanneer een voertuig zich in het buitenland, in een lid-Staat van de Europese Unie bevindt, laat de houder het voertuig keuren door een instelling die daartoe door de overheid van het betrokken land erkend is, ten einde de termijn zoals bepaald in artikel 23ter, te eerbiedigen.In ieder geval, wordt het voertuig wanneer het terug naar België komt, zo vlug mogelijk gekeurd om zijn toestand te regulariseren.
                                  Dus vooral die laatste zin is belangrijk U dient wel degelijk (tot op heden) bij terugkeer naar België uw voertuig te laten keuren in België. En hoewel ik wel begrijp dat het voor u niet zo makkelijk is om U vrij te maken om naar de keuring te gaan, en dit voor U een economisch verlies met zich meebrengt, zult U zich toch nog steeds moeten neerleggen bij de op het moment geldende regelgeving en om de zes maanden een dag moeten voorzien om naar de keuring te gaan, deze dag kan vallen in de maand voorafgaand aan de uiterste datum vermeld op het laatste keuringsbewijs.
                                  Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door vipdriver Bekijk Berichten
                                    maar op de oude ( vervalle keuring bewijs stond een foutieve code) +was vervallen,
                                    dus die keuring bewijs werd in beslag genomen door wegenpolitie machelen

die dag vertrok mijn wagen op een opdracht in buitenland dus ik kon de wagen in buitenland keuren . nu wat is het probleem

ik vertel de wijkagent dat de wagen die op dat moment in buiteland reed voor een klant daar gekeurd kon worden en dat ik met die papieren makkelijk legaal mocht rond rijden .

de agent weet me te zeggen nee dit mag niet omdat de wagen in belgie is ingeschreven moet hij hier in belgie gekeurd worden

wat dus NIET WAAR IS!!!!
                                    ONLANGS EEN NIEUWE WET DIE ZEGT dat je u wagen kan en mag keuren in europa
                                    en je legaal met die papieren mag rond rijden .

ik heb hierover ook met de keuring centra gebeld en dit mocht .
                                    Ik vrees dat je het verkeerd begrepen hebt. Ofwel heb ik het verkeerd begrepen. Hier is de tekst waarover het ging.

Volgens mij is het zo.

Stel dat jij morgen een BMW 730d koopt in Duitsland met een technische keuring geldig tot oktober 2013. Dan zegt de Europese Commissie
                                    dat België geen nieuwe technische keuring kan eisen omdat ze nog geldig is tot oktober 2013. Pas vanaf oktober 2013 moet je dan opnieuw
                                    naar de technische keuring maar deze keer WEL de Belgische.

België mag van tweedehandsvoertuigen die uit andere Europese lidstaten worden ingevoerd niet eisen dat ze voor hun inschrijving een technische controle ondergaan, zonder rekening te gehouden met de keuring in de andere EU-landen. Dat staat in een arrest van het Europees Hof van Justitie, waardoor de Belgische wetgeving moet aangepast worden.Alle tweedehandsvoertuigen moeten in België een technische controle ondergaan, ongeacht de geldigheidsduur van het keuringsbewijs en het feit of ze eerder in eigen land of in België ingeschreven waren. Die extra controle, die sinds juni 2011 beperkt is tot een remtest, draagt volgens de overheid bij tot de verkeersveiligheid, de consumentenbescherming (door de inperking van de kilometerfraude) en de milieubescherming.

Strijdig met regels
                                    De Europese Commissie is het niet eens met deze praktijk, en sleepte ons land voor het Europees Hof. Ze vindt dat België de Europese regels overtreedt door een bijkomende controle te eisen, en het Hof geeft de Commissie nu volmondig gelijk. Dat ons land opwerpt dat ook Belgische tweedehandsvoertuigen een bijkomende controle moeten ondergaan, noemt het Hof een "rechtvaardigingsgrond in abstracto".

Boete
                                    Dat België bovendien eist dat voor tweedehandswagens uit andere EU-landen het zogenaamde Europese certificaat van overeenstemming - het vroegere gelijkvormigheidsattest - wordt voorgelegd, is eveneens tegen de Europese regels, luidt het. België moet nu onmiddellijk de keuringsregels aanpassen. Doet het dat niet, dan kan het een boete krijgen.
                                    De foutieve code op het keuringsbewijs is inderdaad niet uw fout. Dit moet het keuringstation rechtzetten. Maar aangezien de keuring toch vervallen was, moest je toch opnieuw naar de keuring. En dan was dat probleem in één keer rechtgezet.

Je kan tegenwoordig online een afspraak boeken in het keuringstation. Dan verlies je geen tijd en kan je de dag naar eigen keuze kiezen.

Als ik het goed begrepen heb, ben jij een privé chauffeur. Ben je dit dan als zelfstandige of als bediende? Ik neem aan als zelfstandige want anders waren die problemen niet voor jouw maar voor de zaakvoerder.

Als jij de auto correct laat keuren in België zoals het hoort dan zal jij geen problemen hebben bij een snelheidsovertreding. Dan kan je die zoals iedereen gewoon betalen. De enigste reden dat de politie terecht moeilijk doet is, dat jij het gewoon weigert om de keuring te regelen. En te weinig vrije tijd hebben, is daar helaas geen geldig excuus voor.
                                    Last edited by BEEMER; 10/01/2013, 14:39.
                                    The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                    BMW F10 520da 2012
                                    MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                    BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                    Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                    VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

de wagen 7serie staat ingeschreven op mijn naam dus op men huidig adres waar ik nu al meer dan 3jaar woon
                                      de nummerplaat staat ook op dit adres ; heeft ook nooit op men oud adres gestaan

nu wat jullie zeggen is juist je weet dat je keuring vervallen is dus laat je hem keuren dit klopt !!

volgens mij is er voor het ogenblik ergens een "missing link". Vier maanden na onze bedrijfsverhuis blijken bepaalde auto geralenteerde instanties nog steeds niet te weten dat we ergens anders gevestigd zijn. Niettegenstaande onze inschrijvingsbewijzen door de gemeente zijn aangepast en afgestempeld, ook de wijkagent is hier 7 maanden geleden geweest. Dus dat je niets krijgt voor te keuren op je huidig adres, zou mij niet verwonderen, maar als goeie huisvader ga je je voertuig dan toch alle 6 maanden keuren. En zoals hierboven reeds gemeld een foutieve code is niet jou fout, die moet trouwens M1 zijn voor jou voertuig(en).

ik doe toch zo'n 80,000klm op een jaar dus kans op geflitst te worden op een tijdsdruk die wij hebben is groot.
                                      Wat doe jij dan de andere tijd van het jaar? Met 80.000km/jaar heb ik helemaal geen werkdruk en nog veel vrije tijd om naar de keuring te gaan en andere leukere bezigheden.
                                      Last edited by Metaxa; 10/01/2013, 16:56.

Comment

het zal afwachten worden .
                                        wagen is momenteel in buitenland aan rijden voor prive vervoer zo dra deze terug is
                                        breng ik zaken op orde .

Comment

vind het toch ook maar een raar verhaald. maar belgie is altijd een apenland geweest met regeltjes.

3jaar voorwaardelijk krijgen omdat je met een voertuig rijd van jonger dan 4jaar dat niet zijn trekhaak keuring heeft gehad??? ik dacht dat bij trekhaken je auto een keuring ondergaat bij de montage, en daarna bij de eerstvolgende keer dat je auto naar de keuring moet (zijnde NA die 4jaar dus). vind het gewoon al absurd dat je daarom zo streng aangepakt wordt, maar iemand die een carjacking doet krijgt een tik op de vingers en mag vrijuit...

heb wat gezocht, die trekhaakkeuring pas vanaf 4jaar is voor minder dan 750kg.
                                          voor meer dan 750kg spreekt het zichzelf tegen
                                          De voertuigen uitgerust met een trekhaak met een Maximaal Toegelaten Massa van > 750 kg

• voor de eerste inverkeerstelling in België
                                          • na een nieuwe inverkeerstelling in België
                                          • onmiddellijk vanaf de plaatsing van de uitrusting
                                          • nadien jaarlijks na de eerste trekhaakkeuring
                                          • tijdens de eerste keuring wanneer het voertuig 4 jaar oud is
                                          • tijdens elke periodieke keuring na de eerste keuring
                                          eerst is het 'nadien jaarlijks na de eerste trekhaakkeuring' en daarna spreken ze 'tijdens de eerste keuring wanneer het voertuig 4jaar oud is"
                                          Last edited by ; 10/01/2013, 21:17.

Comment

Working...
                                          X