Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
    we hebben het allemaal wel al eens gedaan,maar we moeten toch eerlijk zijn dat snel (en zeker wild of dronken) rijden gewoon nergens en nooit goedgepraat zou mogen worden als je ziet wat de gevolgen kunnen zijn. Echter blijf ik erbij dat ook voor die Roemenen een tweede kans een must is. Maar dat ze het natuurlijk niet meer herhalen hé.......
    Voor mensen die zo'n fout gemaakt hebben bestaat er voor mij geen 2de kans, die krijgen de slachtoffers immers ook niet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      ...en als de kat een koe was, kosten we ze melken, aha
      achter de stoof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
        ik denk dat er in dit land iets fundamenteel verkeerd zit qua verkeersreglementering en boetes.

Ik denk vorig jaar, werd er in Brugge een jong meisje op de ring aangereden door iemand die dronken was. Deze man pleegde vluchtmisdrijf. De man kwam er vanaf met een lichte straf. En zo zijn er nog wel zaken.

Tot op de dag van vandaag, kan mijn verstand dit niet vatten.

Als je iemand vermoordt dan krijg je 20 jaar of levenslang. Rij je, na het drinken van enkele pinten of het nemen van wat coke, een onschuldig meisje omver, dan krijg je 2 of 3 jaar gevangenisstraf.

Mijn excuses, maar ik vind dit de REINSTE BULLSHIT !

Als je met een auto van meer dan 1000 kg, stomdronken of high, iemand doodrijdt dan is dat voor mij hetzelfde als moord. Zeker als je dan nog eens vluchtmisdrijf pleegt !!! Voor hetzelfde geld stop je en kan je die persoon nog redden.

Pinten drinken en drugs nemen en in een auto stappen, dat vind ik gewoon LAAG ! Ik heb daar geen greintje respect of medelijden mee. Ik heb tijdens mijn stage spoed verschillende keren met de ambulance en de MUG zatte mensen moeten redden. Wel, ik had het daar lastig mee. Auto overkop en dan zo zat beginnen van hun kloten maken tegen ons... Zielig...Maar ja, het is onze eed die ons verplicht om mensen te helpen.

Mensen die bij een alcoholcontrole positief testen zouden een jaar hun rijbewijs moeten kwijt zijn en verplicht opnieuw hun rij-examen moeten afleggen. Hoe moet je een mens iets duidelijk maken ? Ik vind er niks stoer aan, aan mensen die hun rijbewijs eens kwijt zijn of omdat ze positief waren bij het blazen.

De straffen moeten gewoon veel zwaarder worden. Als je iemand onder invloed doodrijdt dan is dat voor mij levenslang rijverbod. Geen medelijden, je moet maar niet dronken in een auto kruipen. Je weet gewoon wat de gevolgen kunnen zijn. Als je 10 pinten drinkt, dan is dat iets wat je bewust doet (achter enkele pinten niet meer natuurlijk).

Een mensenleven, je kind, verliezen door een dwaze kloot die eens wat stoer wil doen... ik heb er geen woorden voor. Als ik mijn dochtertje hier zie rondlopen en lachen...ik mag er niet aan denken dat er haar iets overkomt.
        Moord is nog altijd met voorbedachte rade he.

Ik zou het meer op een ongeval met schuld of zo houden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MPower Bekijk Berichten
          De aanwijzingen zijn groot dat hij effectief gedronken had.

* uur van de botsing
          * kwam van een feestje
          * medisch dossier wordt niet vrijgegeven
          * ...

(* omstandigheden: controle verliezen op een rechte baan)

Nog maals, geen harde bewijzen hiervoor, maar ikzelf ben voor 99% overtuigd.
          Verbeter me als ik verkeerd ben, maar het toxicologisch onderzoek wordt toch nooit vrijgegeven bij een dodelijk ongeval

Comment

• Van die Roemenen weten we toch ook dat ze onder invloed waren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
              Levenslange rijdverbod vind ik inderdaad veel toepasselijker voor te snel en/of onder invloed rijden dan gelijk welk andere straf
              (of er al dan niet daardoor mensen gestorven zijn).
              Volledig akkoord, het voornaamste is dat die mensen niet opnieuw de kans krijgen om dezelfde stommiteit te begaan.
              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Levenslange rijdverbod vind ik inderdaad veel toepasselijker voor te snel en/of onder invloed rijden dan gelijk welk andere straf
                (of er al dan niet daardoor mensen gestorven zijn).

Wat is "te snel" ?

Comment

• Wat isda nu voor ne zever,dus als ik nu eens zou worden gepakt door een pintje teveel, dan zouk op mijn 80 nimeer mogen rijden?

Srr kan ook zijn dakni mee ben ze

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                    Wat isda nu voor ne zever,dus als ik nu eens zou worden gepakt door een pintje teveel, dan zouk op mijn 80 nimeer mogen rijden?

Srr kan ook zijn dakni mee ben ze
                    Dat is jouw recht maar ik vind het niet kunnen dat jij met een pint teveel achter het stuur kruipt.

Als je met die pint teveel een dochtertje van iemand doodrijdt...

Denk daar gewoon eens over als je vanavond je pintjes drinkt en
                    daarna met de auto naar huis rijdt.

Dan moet je maar omgaan met de straf ook.

Comment

• @ikzit: op dit moment zijn al mijn wagens reeds verzekerd zenne....Ik ben daar veel volwassener in geworden hoor. Ook al rij ik maar 1000km met elkeen per jaar.

Inderdaad de slachtoffers krijgen ook geen tweede kans. Ik vind het verschrikkelijk hé,maar ze komen er niet mee terug dat de andere mensen die Roemenen geen nieuwe kans geven hé.

Waar ik wel heel streng (niet met ridicule archaïsche straffen zoals de dood of opsluiting,maar met boetes waarvan het geld bv aan verkeerslachtoffers of afkickcentra zou geschonken kunnen worden) zou naar willen zijn in het verkeer is het gebruik van verdovende middellen. Wie dient neemt verlegt niet enkel zijn reactievermogen voor bv uitwijken maar ook zijn grenzen en zal veel roeklozer durven rijden. Een straf is dan écht nodig,maar een tweedekans dito.
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik zelf rij bv nooit dronken en heb in mijn ganse leven nog nooit naar drugs "gekenen". Maar ik heb wel heel roekeloos gereden,tot de politie mij betrapte en me naar de politierechtbank stuurde. De rechter heeft mij een boete maar ook een tweedekans gegeven. En dan is het me duidelijk geworden dat die mensen (politie,gerecht,....) recht en rede hebben om ons te bestraffen als we ons niet aan de regels houden en dat het voor ons eigen (en dat van vele andere) hun welzijn is dat ze interventiëren.

Ik heb m'n les geleerd en ben nu een kalme bestuurder geworden danzij die rechter en de politie en ben ze dankbaar dat ze mij die les hebben opgelegt,maar zeker en vast dat ik nog alle morgen een contactsleutel mag ronddraaien (lees: een tweede kans gekregen heb) en dat verdient iedereen. Zeker mensen van om en bij de 20
                        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                          die gasten stonden stijf van de coke!!
                          Stijf van de coke? Waar haal je dat uit?

De media zeggen dat de heren de avond ervoren XTC hadden ingenomen. XTC heeft een werkbaar effect van een 6 uren. Het ongeval gebeurde rond de middag. Om nog "stijf van de coke" te zijn hadden ze dus op zaterdag in de late namiddag nog eens wat pilletjes moeten slikken.

Comment

Levenslange rijdverbod vind ik inderdaad veel toepasselijker voor te snel en/of onder invloed rijden dan gelijk welk andere straf .
                            Levenslang rijverbod? Wat gebeurt er als iemand met een levenslang rijverbod tóch gaat rijden?
                            1) de auto rijdt toch
                            2) hij kan z'n gang gaan

Wordt hij betrapt?
                            3) het rijbewijs kan niet meer ingetrokken worden, het is al ingetrokken
                            4) zie punt 1

Levenslang rijverbod is nutteloos, aangezien het geen incentive geeft voor diegene wie de straf is opgelegd om de straf te volgen. Ofdat hij zich nu aan dat rijverbod houdt of niet: dat rijbewijs krijgt ie toch niet terug.

Van het moment dat er effectieve levenslange straffen worden uitgesproken, moet je gewoon eerlijk zijn en het leven van de gestrafte ook beëindigen. Elke andere vorm van het laten leven van dit individu houdt in dat dit individu z'n straf niet zal nakomen, omdat ie toch niets meer te verliezen heeft.

Dus ofwel ga je ervan uit dat mensen op 20-30 jaar kunnen veranderen, en kán je geen levenslange straffen uitspreken. Ofwel ga je ervan uit dat een vos nooit z'n streken verliest, en kan je best iedere redivicist de kogel geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Levenslang rijverbod? Wat gebeurt er als iemand met een levenslang rijverbod tóch gaat rijden?
                              1) de auto rijdt toch
                              2) hij kan z'n gang gaan

Wordt hij betrapt?
                              3) het rijbewijs kan niet meer ingetrokken worden, het is al ingetrokken
                              4) zie punt 1

Levenslang rijverbod is nutteloos, aangezien het geen incentive geeft voor diegene wie de straf is opgelegd om de straf te volgen. Ofdat hij zich nu aan dat rijverbod houdt of niet: dat rijbewijs krijgt ie toch niet terug.

Van het moment dat er effectieve levenslange straffen worden uitgesproken, moet je gewoon eerlijk zijn en het leven van de gestrafte ook beëindigen. Elke andere vorm van het laten leven van dit individu houdt in dat dit individu z'n straf niet zal nakomen, omdat ie toch niets meer te verliezen heeft.

Dus ofwel ga je ervan uit dat mensen op 20-30 jaar kunnen veranderen, en kán je geen levenslange straffen uitspreken. Ofwel ga je ervan uit dat een vos nooit z'n streken verliest, en kan je best iedere redivicist de kogel geven.
                              Niet akkoord. Je behaalt een rijbewijs dat je de toestemming geeft om je in het verkeer te begeven, omdat je op een bepaald moment de indruk kan wekken dat je je op een verantwoorde manier in het verkeer kan begeven.
                              Als je dan achteraf bewijst, door bijvoorbeeld poepeloere achter het stuur te kruipen, dat je die verantwoordelijkheid mist, dan vind ik dat je inderdaad achter dat rijbewijs kan fluiten. En liefst voordat er onschuldige slachtoffers vallen. Word je desondanks betrapt op rijden zonder rijbewijs, dan zijn er nog steeds financiële en andere straffen mogelijk. Het gaat hier voor mij in eerste instantie om het beschermen van de maatschappij tegen gevaarlijk gedrag, niet om het "straffen". Nog iets: er zijn zoveel verboden die levenslang gelden, waarom zou je iemand met een levenslang rijverbod dan ineens de doodstraf moeten geven?
                              Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                Moord is nog altijd met voorbedachte rade he.

Ik zou het meer op een ongeval met schuld of zo houden
                                En als ik met mijn geweer in het wilde weg begin te schieten op een kruispunt (zonder te kijken, geweer uit de venster en af en toe eens knallen)?
                                De kans dat ik een wagen raak is klein... en de kans dat ik iemand dodelijk kwets is véééél kleiner dan wanneer ik met een grote zware wagen een voorrangsweg op donder.

Levenslang rijverbod? Dat zou ik reserveren voor recidivisten. Maar dit soort overtredingen en rijgedrag moeten behoorlijk bestraft worden (ongeacht of er nu slachtoffers vallen of niet)

Een aantal mensen zijn blijkbaar van oordeel dat ze boven de wet staan. Deze attitude en het gebrek aan een behoorlijk afschrikkingsbeleid tov gedrag maakt dat België de grootste mortualiteitcijfers heeft in West-Europa...
                                BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                  En als ik met mijn geweer in het wilde weg begin te schieten op een kruispunt (zonder te kijken, geweer uit de venster en af en toe eens knallen)?
                                  De kans dat ik een wagen raak is klein... en de kans dat ik iemand dodelijk kwets is véééél kleiner dan wanneer ik met een grote zware wagen een voorrangsweg op donder.

Levenslang rijverbod? Dat zou ik reserveren voor recidivisten. Maar dit soort overtredingen en rijgedrag moeten behoorlijk bestraft worden (ongeacht of er nu slachtoffers vallen of niet)

Een aantal mensen zijn blijkbaar van oordeel dat ze boven de wet staan. Deze attitude en het gebrek aan een behoorlijk afschrikkingsbeleid tov gedrag maakt dat België de grootste mortualiteitcijfers heeft in West-Europa...
                                  Direct akkoord.

Maar dat maakt het nog steeds geen moord met voorbedachte rade.

Comment

Dat is jouw recht maar ik vind het niet kunnen dat jij met een pint teveel achter het stuur kruipt.

Als je met die pint teveel een dochtertje van iemand doodrijdt...

Denk daar gewoon eens over als je vanavond je pintjes drinkt en
                                    daarna met de auto naar huis rijdt.

Dan moet je maar omgaan met de straf ook.
                                    Ik rijd nooit wanneer ik teveel gedronken heb, vind dronken achter het stuur ook niet kunnen.

MAAR: Je moet realistisch blijven hé,ik rijd regelmatig te snel, als ik geflitst word: dikke pech, maar ga niet zitten mokkeren over de boete.Was mijn eigen keus snel te rijden,dus moet ik erook maar voor opdraaien.
                                    Maar ik vind niet dat je mij als een crimineel moet behandelen als ik 160 rijd op een lege autostrade.

Over drinken hetzelfde: ok ik vind het ook niet kunnen je speelt met je eigen leven en met ander mans leven.Trek voor mij de boetes gerust maar op voor mensen die positief blazen.

Ieder heeft wel eens zijn domme jaren.Zijt gerust geeft ne jonge gast een boete van 1000 euro of een jaar rijverbod, hij zal hetwel geweten hebben.
                                    Maar levenslang je rijbewijs kwijt,omdat je eens word tegengehouden.Komaan even realistisch blijven hé.

Ik ben de eerste die iemand zijn sleutels zal afpakken, en laat iemand die zat is achtert stuur zich maar blauw betalen.
                                    Maar kom niet af met vandie belachelijke straffen.Anders kom je nog tot het punt dat wanneer een klein kind een snoepje steelt je zijn handje gaat afhakken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
                                      Maar kom niet af met vandie belachelijke straffen.Anders kom je nog tot het punt dat wanneer een klein kind een snoepje steelt je zijn handje gaat afhakken.

In sommige landen gebeurt dit trouwens. Geloof het of niet.

Ik ga geen kinderen met volwassenen vergelijken. Dat is pas zinloos.

Mijn standpunt is gewoon dat als een dronken bestuurder iemand doodrijdt, dat hij daarvoor een straf moet betalen, en dat is geen geld, maar zijn rijbewijs levenslang kwijt. Ik heb daar geen medelijden mee, je weet waar je mee bezig bent als je dronken achter het stuur kruipt.

De geldboetes voor iemand die positief test op alcohol moeten sterk verhogen vind ik. Al naargelang de gradatie in promille alcohol in het bloed. Daarvoor moet je zijn rijbewijs geen lange tijd intrekken.

Over te hoge snelheid ga ik hier niet beginnen, dat is nog een andere discussie

Comment

Ik ga geen kinderen met volwassenen vergelijken. Dat is pas zinloos.
                                        Voor sommige wegpiraten is een nochtans een goede vergelijking

Mijn standpunt is gewoon dat als een dronken bestuurder iemand doodrijdt, dat hij daarvoor een straf moet betalen, en dat is geen geld, maar zijn rijbewijs levenslang kwijt. Ik heb daar geen medelijden mee, je weet waar je mee bezig bent als je dronken achter het stuur kruipt.

Waarom de link met 'iemand dood rijden'. Consequent dezelfde straf voor dezelfde misdaad. Levenslang is wat mij betreft voor recidivisten, je kan ze evt wel levenslang een alcoholslot verplichten
                                        Over te hoge snelheid ga ik hier niet beginnen, dat is nog een andere discussie
                                        Te hoge snelheid = te hoog. Net zoals mensen die zeggen dat 1 pintje extra geen probleem is
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                          Niet akkoord. Je behaalt een rijbewijs dat je de toestemming geeft om je in het verkeer te begeven, omdat je op een bepaald moment de indruk kan wekken dat je je op een verantwoorde manier in het verkeer kan begeven.
                                          Als je dan achteraf bewijst, door bijvoorbeeld poepeloere achter het stuur te kruipen, dat je die verantwoordelijkheid mist, dan vind ik dat je inderdaad achter dat rijbewijs kan fluiten. En liefst voordat er onschuldige slachtoffers vallen. Word je desondanks betrapt op rijden zonder rijbewijs, dan zijn er nog steeds financiële en andere straffen mogelijk. Het gaat hier voor mij in eerste instantie om het beschermen van de maatschappij tegen gevaarlijk gedrag, niet om het "straffen". Nog iets: er zijn zoveel verboden die levenslang gelden, waarom zou je iemand met een levenslang rijverbod dan ineens de doodstraf moeten geven?
                                          En welke garantie voor de maatschappij is er dat iemand met een levenslang rijverbod niet meer aan het verkeer deelneemt? Géén. De maatschappij wordt door dergelijk levenslang rijverbod niet beschermd: zonder rijbewijs kon Sacha in Hasselt perfect een minderjarige aanrijden, en vervolgens enkele jaren later wéér gepakt worden. Het levenslange rijverbod hield die kerel niet tegen die enkele maanden geleden z'n Peugeot overkop in de Craeybeckxtunnel neerzette.

Dus ofwel geloof je in dat iemand na 20-30 jaar veranderd, en geef je 'm uitzicht op een leven waarin ie dat rijbewijs kan terugverdienen (dan heeft de gestrafte een incentive om zich aan z'n straf te houden; het niet eraan houden zal z'n straf niet verlichten) ofwel ben je van mening dat een vos z'n streken niet verliest, moet je rekening houden met het feit dat een levenslange straf geen dwangmaatregel is voor de gestrafte, en moet je gewoon - om de maatschappij te beschermen - de levenslang gestrafte ook levenslang uit de maatschappij houden. Gezien we tot op heden nog geen manier gevonden hebben om uit de dood terug te keren, lijkt me dat een afdoenbaar middel om te voorkomen dat iemand nog eens dezelfde fout pleegt.

Comment

Working...
                                          X