Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door zwit wart Bekijk Berichten
    Nee eerder een teken van veel geld te verdienen door niets te doen .

Ik weet niet dat Ikzit nu op het werk zit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GTX Bekijk Berichten
      Ik weet niet dat Ikzit nu op het werk zit...
      Ik dacht dat je het over mij had .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
        Het sloeg alleszins niet op mij, want ik verdien niet veel.
        Dat wisten we wel, maar krijg je veel?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
          Het sloeg alleszins niet op mij, want ik verdien niet veel.

Ik ken uw loonbriefje niet hé en wat is "niet veel" en "veel"? Dat is misschien veel zwit wart

Comment

Ik dacht dat je het over mij had .
            Niet echt, gij hebt nog niet echt een reputatie op dat gebied aangezien ge nog junior bent of ben je hier al eens geregistreerd geweest?

Comment

Niet echt, gij hebt nog niet echt een reputatie op dat gebied aangezien ge nog junior bent of ben je hier al eens geregistreerd geweest?
              Die zal wel komen dan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                Missschien nog een in-triest verhaal er bovenop. Ik rijd iedere dag naar mijn werk in Wallonië over een provinciale baan (en 's avonds terug) ,

Regels worden er onwaarschijnlijk aan de laars gelapt, geen onbemande camera te besporen, op drie jaar tijd twee keer een snelheidscontrole tegen gekomen.

In totaal staan er op niet minder dan 11 plaatsen een kruisteken of bloemen aan de kant van de weg. 7 van die kruistekens zijn er de laatste drie jaar bijgekomen. Op een stuk weg van nog geen km zijn er op twee jaar tijd minstens drie doden gevallen

Gelukkig zijn we er in Vlaanderen de voorbije jaren al op vooruitgegaan...
                Inderdaad. In Vlaanderen zouden ze flitspalen zetten in plaats van kruisjes.
                Dan is hun gewetensprobleem (en tevens ook hun portemonnee) bevredigd.
                1991 BMW E30 318is

Comment

Ik ken uw loonbriefje niet hé en wat is "niet veel" en "veel"? Dat is misschien veel zwit wart
                  Hoeveel verdien jij zo GTX ?

Comment

• Comment

Die zal wel komen dan.

Mee opletten hoor als je een topicverzieker wordt, je zou dan wel eens vaak "banned" onder uwe nick hebben kunnen staan

En nu terug ontopic.

Comment

• In Borgloon deze morgend ook een ongeval gebeurd, ik heb allen mijn bedenkingen bij de tijden die erbij staan!
                        Man komt om op bij ongeluk in Borgloon
                        di 13/05/08 - Bij een zwaar verkeersongeval in Borgloon is vanochtend een man uit Tongeren om het leven gekomen. Het ongeval gebeurde rond 7 uur op de Tongersesteenweg in Borgloon.

Door een nog onbekende oorzaak ging de man met zijn voertuig op een recht stuk van de baan en reed tegen een boom.

Hij zat gekneld in de bestelwagen. De brandweer van Tongeren moest hem bevrijden.

De hulpdiensten kwamen ter plaatse, maar voor de 48-jarige man kon geen hulp meer baten. Hij overleed ter plaatse.
                        Ik reed richting Tongeren en kwam op de plaats tussen 8h10 en 8h20, toen was de politie het verkeer aan het omleiden.
                        Toen ik aan de andere kant van de omleiding terug op de weg naar Tongeren uitkwam kwam de ambulance daar aangevlamt!
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Misschien hebben ze zich mistypt

Comment

• Die ambulance kan perfect voor een andere oproep geweest zijn. Vaak is als de ambulance arriveert nog geen goede omleiding voorzien door de politie...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                              Die ambulance kan perfect voor een andere oproep geweest zijn. Vaak is als de ambulance arriveert nog geen goede omleiding voorzien door de politie...
                              Ja misschien voor het andere tweede ongeval dat er nog gebeurd is.
                              >>>>

Wist niets van dat tweede ongeval, was nergens vermeld, maar was zojuist op tvl.
                              Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                              Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                              Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                              Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Lijstjes of overzichtjes maken is een teken van autisme.
                                Of een middel om te verhinderen dat men de helft van de boodschappen zou vergeten ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                                  Dan moet jij wat beter lezen hé. Catherien zegt dat ze voorstander is van levenslang rijverbod bij te snel rijden. Leftlane vraagt zich dan af, wat is "te snel". Dan komt iemand met "te snel = meer dan toegelaten". En daar ga jij mee akkoord.

Dus, heel simpel:

te snel = levenslang rijverbod
                                  te snel = meer dan toegelaten
                                  121 = meer dan toegelaten
                                  121 = te snel
                                  121 = levenslang rijverbod
                                  Ik heb niet geproken over levenslang rijverbod, wel over een grotere pakkans en een systeem van rijbewijs met strafpunten, als die punten op zijn mag je een tijdje aan de kant blijven staan wat mij betreft, of in een auto met electronische snelheidscontrole.

Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Inderdaad. In Vlaanderen zouden ze flitspalen zetten in plaats van kruisjes.
                                  Dan is hun gewetensprobleem (en tevens ook hun portemonnee) bevredigd.
                                  Absoluut. En het aantal verkeersslachtoffers daalt er mee met 12% (op 800 verkeersdoden, dat is dus 100 doden minder per jaar). Ik kan je trouwens verzekeren dat het verschil in weggedrag erg duidelijk is zodra ik de taalgrens oversteek - en je ziet het ook in de statistieken, net geen 50% meer verkeerslachtoffers in Wallonië .

En die camera's werken :
                                  Pilootproject Tienen

Het proefproject "Veilig door Tienen" is ontstaan op basis van een studie over de gevaarlijke wegen en kruispunten in de provincie Vlaams-Brabant.
                                  Op basis van die gegevens over verkeersonveiligheid en van snelheidsmetingen in Tienen zijn delen van de trajecten N3, N29, N221 en R27 in en om de stad Tienen geselecteerd voor een proefproject. Op bepaalde trajecten te Tienen worden sedert 1 april 2000 roulerende onbemande camera's ingezet om de snelheid te handhaven.
                                  In 2002 werden op drie locaties te Tienen bijkomende camerakasten geplaatst op de Hannuitsesteenweg (N64) en op de Sint-Truidensesteenweg (N3).
                                  De doelstelling van het proefproject bestaat in het registreren en verbaliseren van snelheidsovertredingen op de projectwegen en van de gevallen van roodlichtnegatie op de betrokken kruispunten, teneinde de verkeersveiligheid in Tienen te vergroten.
                                  Specifiek voor het project "Veilig door Tienen" zijn volgende kenmerken:
                                  • Eerste project inzake snelheidshandhaving waarbij een volledig traject wordt bewaakt en niet uitsluitend geïsoleerde punten.
                                  • Project waarbij er continu gecontroleerd wordt.
                                  • Uitgangspunt van het project wordt gevormd door de combinatie van een effectieve handhaving en communicatie waardoor het nalevingsgedrag wordt verbeterd.
                                  Resultaten van het project "veilig door Tienen"

In november 2002 bracht het Belgisch Instituut voor de verkeersveiligheid (BIVV) een analyse van de ongevallen op de projectwegen en de niet-projectwegen uit voor het grondgebied Tienen.
                                  De belangrijkste doelstellingen, te weten het verbeteren van de verkeersveiligheid en de daling van het aantal verkeersongevallen te Tienen werden bereikt. Het aantal letselongevallen en het totaal aantal slachtoffers kenden een sterke daling sedert de aanvang van het project te Tienen.
                                  In 1999 vonden er op het grondgebied van Tienen 209 ongevallen met lichamelijk letsel en 272 ongevallen met stoffelijke schade plaats. Dit aantal werd in 2001 gereduceerd naar 125 letselongevallen en 217 ongevallen stoffelijke schade.Wanneer we 2001 vergelijken met 1999 merken we een daling met 29% van het totaal aantal ongevallen en voornamelijk een daling met 40% van de letselongevallen.

Ook op andere plaatsen (onder meer ring van Leuven) ziet men krek dezelfde resultaten
                                  BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                    Ik heb niet geproken over levenslang rijverbod
                                    Ik heb nergens beweerd dat jij dat hebt gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      In Borgloon deze morgend ook een ongeval gebeurd, ik heb allen mijn bedenkingen bij de tijden die erbij staan!

Ik reed richting Tongeren en kwam op de plaats tussen 8h10 en 8h20, toen was de politie het verkeer aan het omleiden.
                                      Toen ik aan de andere kant van de omleiding terug op de weg naar Tongeren uitkwam kwam de ambulance daar aangevlamt!
                                      Wij zijn opgeroepen geweest om 6u50 voor een VKO met geknelden.

Bij aankomst van onze 1ste wagen was MUG en ambu reeds ter plaatse, en werd er reeds een doek over het slachtoffer gelegd. SO was dus op slag dood.

Een stukje terug naar Tongeren is nog een ander VKO gebeurt in het tumult....daar zou ook een ambu voor opgeroepen zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                        Ik wacht nog steeds op een antwoord.
                                        De eerste keer dat ik je vraag las was ik niet in staat om te discussiëren. Sorry. Niet altijd in form de laatste paar maanden.

Het leuke aan een forum is : je hoeft niet altijd te antwoorden (of toch niet onmiddelijk) iemand anders zal dat wel doen.
                                        Bedankt daarvoor aan degene die reageerde op de vraag van Leftlane.

@ Leftlane :
                                        I.p.v. eindeloos hierover te discussiëren vraag ik je het bericht van SUpermasj hieronder nog eens te lezen.

Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                                        Absoluut. En het aantal verkeersslachtoffers daalt er mee met 12% (op 800 verkeersdoden, dat is dus 100 doden minder per jaar). Ik kan je trouwens verzekeren dat het verschil in weggedrag erg duidelijk is zodra ik de taalgrens oversteek - en je ziet het ook in de statistieken, net geen 50% meer verkeerslachtoffers in Wallonië .

En die camera's werken :
                                        Pilootproject Tienen

Het proefproject "Veilig door Tienen" is ontstaan op basis van een studie over de gevaarlijke wegen en kruispunten in de provincie Vlaams-Brabant.
                                        Op basis van die gegevens over verkeersonveiligheid en van snelheidsmetingen in Tienen zijn delen van de trajecten N3, N29, N221 en R27 in en om de stad Tienen geselecteerd voor een proefproject. Op bepaalde trajecten te Tienen worden sedert 1 april 2000 roulerende onbemande camera's ingezet om de snelheid te handhaven.
                                        In 2002 werden op drie locaties te Tienen bijkomende camerakasten geplaatst op de Hannuitsesteenweg (N64) en op de Sint-Truidensesteenweg (N3).
                                        De doelstelling van het proefproject bestaat in het registreren en verbaliseren van snelheidsovertredingen op de projectwegen en van de gevallen van roodlichtnegatie op de betrokken kruispunten, teneinde de verkeersveiligheid in Tienen te vergroten.
                                        Specifiek voor het project "Veilig door Tienen" zijn volgende kenmerken:
                                        • Eerste project inzake snelheidshandhaving waarbij een volledig traject wordt bewaakt en niet uitsluitend geïsoleerde punten.
                                        • Project waarbij er continu gecontroleerd wordt.
                                        • Uitgangspunt van het project wordt gevormd door de combinatie van een effectieve handhaving en communicatie waardoor het nalevingsgedrag wordt verbeterd.
                                        Resultaten van het project "veilig door Tienen"

In november 2002 bracht het Belgisch Instituut voor de verkeersveiligheid (BIVV) een analyse van de ongevallen op de projectwegen en de niet-projectwegen uit voor het grondgebied Tienen.
                                        De belangrijkste doelstellingen, te weten het verbeteren van de verkeersveiligheid en de daling van het aantal verkeersongevallen te Tienen werden bereikt. Het aantal letselongevallen en het totaal aantal slachtoffers kenden een sterke daling sedert de aanvang van het project te Tienen.
                                        In 1999 vonden er op het grondgebied van Tienen 209 ongevallen met lichamelijk letsel en 272 ongevallen met stoffelijke schade plaats. Dit aantal werd in 2001 gereduceerd naar 125 letselongevallen en 217 ongevallen stoffelijke schade.Wanneer we 2001 vergelijken met 1999 merken we een daling met 29% van het totaal aantal ongevallen en voornamelijk een daling met 40% van de letselongevallen.

Ook op andere plaatsen (onder meer ring van Leuven) ziet men krek dezelfde resultaten
                                        Bedankt voor de zeer waardevolle bijdrage, SUpermasj.

Comment

• Hey Catherien,

Ik heb nooit ontkent dat lagere snelheden leiden tot minder en vooral minder ernstige ongevallen.
                                          Dat is zo klaar als een klontje, net zoals je koffie sneller leeg is als je sneller drinkt.

Ik zie trouwens niet in wat die post van Supermasj met mijn vraag te maken heeft? Ik wou gewoon duidelijkheid omtrent het begrip "te snel", en dat heb ik gekregen.

Te snel is sneller dan de toegelaten snelheid, en dus wensen sommigen hier een levenslang rijverbod voor mensen die bv. 121 km/h rijden op de autostrade.

Dat wou ik even verduidelijkt zien.

Geen probleem ivm het latere antwoord.

Comment

Working...
                                          X