Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    het moet niet via PM , ik heb het hier op het forum eigenlijk al een paar keer erover gehad dus het is geen "geheim" meer

mijn 1ste vrouw is verongelukt in de auto van een "vriend"

Is ze daar ook van overleden ?
    En kende je die 'vriend' al ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten

.....
      Last edited by ; 16/05/2008, 23:01.

Comment

ik had het relaas juist ingetikt en had er direkt spijt van , ik stuur wel een pm

Comment

ik had het relaas juist ingetikt en had er direkt spijt van , ik stuur wel een pm
          Ik had het al gelezen. Was al een antwoord aan het typen.

Ik zal nu op je pm wachten.

Comment

Ik had het al gelezen. Was al een antwoord aan het typen.

Ik zal nu op je pm wachten.
            ben content dat je het toch al gelezen had , dan moet ik geen pm meer sturen

Comment

• Een mens heeft hier eigenlijk geen woorden voor

Catherien, ik heb veel respect voor je

Comment

ben content dat je het toch al gelezen had , dan moet ik geen pm meer sturen
                Heb mijn antwoord per pm gestuurd.

Comment

Heb mijn antwoord per pm gestuurd.

bedankt
                  morgen zal ik een antwoord geven daarop , voorlopig geen zin
                  de woorden ontbreken mij

Comment

bedankt
                    morgen zal ik een antwoord geven daarop , voorlopig geen zin
                    de woorden ontbreken mij
                    OK. ... ik ben er ook helemaal ondersteboven van.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                      Een mens heeft hier eigenlijk geen woorden voor

Catherien, ik heb veel respect voor je
                      ²²²²²

Comment

en wat hoop je daarmee te bereiken ?
                        Ik had je vraag nog niet rechtstreeks beantwoord.
                        Wat ik hoop te bereiken is een verzoening.

Ik heb er gisteren nacht en vanmorgen nog aan gedacht, aan jouw geval en aan de mijne.

Ik begrijp dat jij er daar moeilijker mee hebt dan ik.
                        Ik ken die Roemeense jongen helemaal niet, hij was daar toevallig en was gewoon dom, roekeloos aan het rijden.
                        In jouw geval : het was jouw vriend. Als chauffeur had hij een verantwoordelijkheid tegenover zijn passagiers, maar als man en jouw vriend had hij erboven op de stilzwijgende afspraak om je vrouw te beschermen.
                        Het was een ongeluk, dat schreef je zelf. Maar waarschijnlijk blijft het feit dat hij die onuitgesproken morele plicht had om je vrouw te beschermen bij jou zwaarder doorwegen dan het feit dat het een ongeluk was.

Misschien is bij mij de dieper gelegen reden waarom ik naar een verzoening snak, het volgende (sorry - even off-topic) :

Pas toen mijn kinderen opgroeiende peuters waren heb ik ineens beseft hoe erg verkeerd mijn moeder met mij was geweest
                        (psychische mishandeling en sexueel misbruik).
                        Toen heb ik haar gezegd dat ik nog heel goed wist wat ze mij aangedaan had, toen ik kind was, samen met onze bejaarde buurman.
                        Ik hoopte vurig dat zij in tranen in mijn armen zou vallen, dat ze iets zou zeggen als : "Sorry, ik wist niet wat ik deed, ik heb er spijt van."
                        In plaats daarvan lachte ze me vierkant uit : "Het is te laat nu. Jij kan mij niets meer doen. Je had maar eerder moeten spreken".
                        Daarna heb ik bijna twee jaar therapie nodig gehad om dat te verwerken.
                        Ik heb haar familie gevraagd mijn kinderen nooit alleen in haar bijzijn achter te laten. Tegen haar familie ontkent ze alles en zegt ze dat ik lieg.
                        Elke keer dat ze ontkent is het alsof het opnieuw doet.
                        Ik zou dolgraag in het reine komen met mijn moeder, maar zolang ze blijft ontkennen, mag ik haar nog tien keer vergeven, er kan toch geen echte verzoening komen.

Daarom (waarschijnlijk) heb ik het dus zo erg nodig dat de Roemeense jongen mij zegt dat het hem spijt.
                        Ik wil het hem kunnen vergeven.
                        Ik wil niet dat hij heel zijn leven eronder gebukt gaat. Ik hoop dat hij tot inzicht komt en in de toekomst voorzichtiger wordt, voor zijn eigen gezondheid en dat van de andere mensen.
                        Ik wil dat hetgeen gebeurt is uiteindelijk toch een goede wending aan zijn leven geeft en dat hij gelukkig mag zijn.

Wrok hebben tegen iemand maakt een mens meer kapot dan de persoon waar je wrok tegen koestert.

Ik weet niet of je 'vriend' ooit de kans heeft gehad om zijn spijt te betuigen.
                        Hopelijk doet hij het zodat je de kans krijgt om hem te vergeven.
                        Jullie zullen er allebei beter van zijn ... en wees ervan overtuigd : jij nog veel meer dan hem.
                        Last edited by ; 17/05/2008, 10:39.

Comment

• Verdomme Catherien, wat heb je toch allemaal meegemaakt

Ik denk dat het je psysich gaat helpen met die jongen te gaan spreken, misschien kan je dan (in zover dat dat überhaupt mogelijk is) dat hoofdstuk proberen af te sluiten.

Erg moedig van je. Ik denk niet dat ik het zou kunnen.

Comment

• **kippevel**

Ik hoop echt dat die ontmoeting brengt wat je er van verwacht. Toen ik het eerst las dacht ik dat dat geen goed idee zou zijn maar nu is het misschien idd het beste wat je kan doen. Laten we hopen, we duimen mee voor je.

Comment

• Bedankt aan alle forumleden :

- voor de woorden van troost en aanmoediging.

- voor jullie vragen en bedenkingen (ze helpen mij verder nadenken).

- om mij jullie leefwereld te leren kennen

- om mij het verlies van mijn dochters (en van mijn vriendin en haar dochter) te helpen verwerken.

Last edited by ; 17/05/2008, 13:02.

Comment

• Tosca met één van haar beste vrienden (de paarden) en Madeline met haar hartsvriendin Camila.

Comment

• sterkte Catherien

Comment

• en om op je vraag te beantwoorden ....
                                    ja het was een ongeval en ik weet ook wel dat hij er niks kon aan doen
                                    maar zijn uitspraken achterna hebben mij zeer zwaar gekwetst en daardoor wil en kan ik hem niet vergeven

Comment

maar zijn uitspraken achterna hebben mij zeer zwaar gekwetst en daardoor wil en kan ik hem niet vergeven
                                      Zoals de uitspraken van mijn moeder daarna, dan ...
                                      Last edited by ; 17/05/2008, 15:11.

Comment

• wooter, wat is uw studie/job als ik vragen mag? Zeer interessant allemaal!

Comment

• Verschrikkelijk als ik dat hier allemaal lees.
                                          Irreeele situaties lijken het

Veel sterkte aan Catherien en toerke!

Comment

Working...
                                          X