Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
    en om op je vraag te beantwoorden ....
    ja het was een ongeval en ik weet ook wel dat hij er niks kon aan doen
    maar zijn uitspraken achterna hebben mij zeer zwaar gekwetst en daardoor wil en kan ik hem niet vergeven
    Dat blijft spoken in mijn hoofd.

Ik vind het zo erg voor jou dat die 'vriend' je nog moest kwetsen bovenop het leed dat je aangedaan werd.

Op een ander forum schreef ik :
    We hebben mails en kaartjes van "innige deelneming" van heel België gekregen. Zelfs van mensen die wij niet kennen.
    En zelfs van heel de wereld : Duitsland, Engeland, Columbia, Zuid-Africa en Australië (mensen die we wel kennen).
    Maar van de Roemeen en degene die hem de auto leende : niets.
    ("Het spijt me" of zoiets, dat kost toch niets ?)
    Ik kreeg als antwoord :
    Catherine, de wereld is hard.
    Niet voor niks is er een liedje met als titel : "Sorry is the hardest word to say".
    Ik probeer mij te troosten (of begrip te krijgen) door te denken dat die mensen (mijn moeder en je 'vriend') het misschien zelf zo erg vinden, dat ze het verkroppen heel diep binnen in zichzelf en dat hun arrogante houding hen helpt verdoezelen hoe erg ze handelden.
    Dat het een soort zelfbescherming is omdat ze het zelf niet aankunnen te beseffen wat ze gedaan hebben.

Ik wens je ook heel veel sterkte, toerke, en blijf hopen dat het ooit nog goed komt (zowel met jouw 'vriend' als met mijn moeder).
    Last edited by ; 17/05/2008, 14:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
      Dat blijft spoken in mijn hoofd.

Ik vind het zo erg voor jou dat die 'vriend' je nog moest kwetsen bovenop het leed dat je aangedaan werd.

Op een ander forum schreef ik :

Ik kreeg als antwoord :

Ik probeer mij te troosten (of begrip te krijgen) door te denken dat die mensen (mijn moeder en je 'vriend') het misschien zelf zo erg vinden, dat ze het verkroppen heel diep binnen in zichzelf en dat hun arrogante houding hen helpt verdoezelen hoe erg ze handelden.
      Dat het een soort zelfbescherming is omdat ze het zelf niet aankunnen te beseffen wat ze gedaan hebben.

Ik wens je ook heel veel sterkte, toerke, en blijf hopen dat het ooit nog goed komt (zowel met jouw 'vriend' als met mijn moeder).
      Sterkte aan Catherien en Toerke.

Rood: ik ken je hier heel goed in volgen.

Comment

• Catherien, ik zit met een krop in mijn keel uw posts te lezen. Veel respect voor wat je allemaal hebt meegemaakt, maar vooral voor de manier waarop je ermee omgaat!
        Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• vrouwen he

ze zijn super

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
            wooter, wat is uw studie/job als ik vragen mag? Zeer interessant allemaal!
            Mijn beroep heeft geen raakvlakken met verkeer, behalve dat ik me er elke dag in begeef. Mijn interesses in verkeer, rijvaardigheid, infrastructuur en verkeerswetgeving groeit uit het feit dat ik graag autorij, en me altijd wil verbeteren.

Niet dat ik wil zeggen dat ik superman ben. Daarbovenop ben ik ook ervaringsdeskundige als het om dodelijke ongevallen gaat, maar moet ik me jammer genoeg in het kamp van de roemeen of de vriend van toerke plaatsen...

Comment

• Damn zeg, ik wordt heel stil als ik dit allemaal lees. Dan besef je plots hoeveel geluk je zelf wel hebt om nog niet te veel naasten te hebben die je plotseling te vroeg ontvallen.

Catherien: Sterkte met de confrontatie, ik hoop dat dit u veel gaat helpen.

Toerke: Dan denk je, toerke is de zorgeloze slager die profiteert van het leven, heb je al zoiets achter de rug, sterkte man.

En Wooter: Helaas zijn ongelukken vlug gebeurd, vriend van mij heeft ook een dodelijk ongeluk gehad, hij was gelukkig niet in fout en had niets, maar die andere heeft het onderspit moeten delven. Toch blijf je dat lang meedragen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                Damn zeg, ik wordt heel stil als ik dit allemaal lees. Dan besef je plots hoeveel geluk je zelf wel hebt om nog niet te veel naasten te hebben die je plotseling te vroeg ontvallen.

Catherien: Sterkte met de confrontatie, ik hoop dat dit u veel gaat helpen.

Toerke: Dan denk je, toerke is de zorgeloze slager die profiteert van het leven, heb je al zoiets achter de rug, sterkte man.
                ik sluit me bij deze woorden aan... catherien en ook toerke -->
                Last edited by ; 18/05/2008, 00:36.

Comment

• Ook ik ben even aangeslagen na het lezen van dit alles..
                  Veel sterkte aan Catherien, een mens verdiend het niet zoveel miserie mee te maken en ook veel sterkte aan jou Toerke en ieder ander persoon die iets in deze aard heeft mee gemaakt.

@Catherien: ik kan me ook wel vinden in je analytische geest, heb er soms ook last van, alleen (gelukkig) nog nooit zo iets verschrikkelijk als jij meegemaakt. Ik hoop echt dat de confrontatie je gaat helpen.

Sterkte.
                  Ceke

Comment

• Catherien, ik vind het bewonderenswaardig hoe jij dit ongeval en het zware verlies van je dochters weet te relativeren in plaats van uit te barsten in een vlaag van blinde haat. Chapeau, ik vind het getuigen van een grote wijsheid die voor vele mensen vreemd is. Hopelijk brengt de confrontatie je een grote stap vooruit in het verwerkingsproces. Iig, sterkte!

Toerke, ook sterkte man!

Comment

• Sterkte met het verwerken (indien dit mogelijk is?) van deze tragedie en ik sta in bewondering voor hoe je tegenover die Roemen staat. JIJ wil ze een tweede kans geven (en ze verdienen dat) en daar sta ik vol bewondering voor.

nogmaals sterkte
                      BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                        Dat klopt inderdaad.

Bochtconstructies liggen in het buitenland veel beter aangegeven dan hier. Hetzij met de pijlen, met reflecterende borden.

Hier rijd je op een snel- of gewestweg in erbarmelijke conditie, en je ziet geen bochten. Als je dan verrast wordt, blijkt dat die bocht nog eens afhelt naar de buitenkant, dat je quasi zeker gripverlies hebt. Als je dan nog in een put rijdt en het ligt een beetje nat, ben je de klos. Zelfs al rijd je aan de daar toegelaten snelheid.
                        Onze wegen zijn in erbarmelijke toestand, absoluut mee eens. Een reden te meer om op te letten met je snelheid

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                        Een keertje in Nederland, Duitsland, Frankrijk, Luxemburg of GB gaan rijden bij regenweer. Daar zie je niet wat hier schering en inslag is: een non-poreuze laag asfalt waarop het water blijft staan en door de slechte fundering snel aquaplaning vormt. België is het enige West-Europese land waar je bij regenweer je snelheid op de snelweg moet laten zakken tot onder de 80 km/u om geen risico te lopen. Maar da's natuurlijk je aanpassen aan de gebrekkige infrastructuur, en niet de schuld van de overheid.
                        Dit is inderdaad een probleem. België scoort gemiddeld qua veiligheid op de autostrades in Europa, hoordi ik gisteren op TV. Als je naar de landen keek achter België, werd dat gemiddelde ineens heel slecht : allemaal oost-europese landen en Griekenland zaten nog achter ons

Helemaal juist. En mekaar aanspreken op onveilig gedrag. Maar naar mijn weten is veiligheid op de werkvloer niet enkel een lijst van verboden voor de werknemers, maar ook een lijst van verplichtingen van de werkgever mbt inrichting van de werkvloer.

Ik zie trouwens op een werkvloer geen flitspalen of bewakingscamera's om onveilig gedrag vast te stellen, maar markeringen, pictogrammen en afbakeningen om bezoekers en werknemers te wijzen op gevaar.
                        Oh maar in de veiligste bedrijven wordt continu gecontroleerd, en worden arbeiders die zich niet aan de veiligheidsvoorschriften houden zonder pardon ontslagen.

Nóg een s 1200 flitspalen gaat niet oplossen wat het grote probleem is: een quasi onbestaande pakkans op álle overtredingen. Als ik in België een maand elke dag op de snelweg kan rijden en zonder één politiewagen te zien (behalve op de klassieke plekjes in de middenberm), weet ik dat ik - en alle automobilisten rondom me - quasi vogelvrij zijn. Zolang we het niet te bont maken en brokken maken kan alles.
                        Een hogere pakkans , en niet door onbemande camera's maar door echte controles zou inderdaad een zegen zijn. En eventueel een zelfde maatregel invoeren als Zwitserland (waar het kenbaar maken van flitscontroles en cameraposities verboden is)

Al enkele jaren heeft men in België de gewoonte om SMA te gebruiken als toplaag, terwijl in de ons omringende landen ZOAB populairder is.

Het verschil zit 'm in de poriën van het wegdek. Beiden hebben holle ruimten, maar bij SMA worden die opgevuld door zand, vulstof en bitumen. Bij ZOAB blijven deze poriën open, en wordt water afgevoerd door het asfalt. Het effect is dat bij regenweer je bij ZOAB een vochtig wegdek hebt, en bij SMA het water bovenop de asfaltlaag blijft staan. Bij ZOAB moeten je banden dus geen water afvoeren, waarbij bij SMA dit wél moet gebeuren. Tesamen met onze geavanceerde aanlegtechnieken zorgt dit voor spoorvorming op korte termijn, en aquaplaning.

Onder andere Nederland heeft een geavanceerde techniek waar een strook van 20 kilometer asfalt tussen 21u en 6 uur wordt heraangelegd, en men tijdens die nacht het afschrapen doet, het nieuw aanleggen van asfalt én het belijnen. Overdag merk je dus niets van de heraanleg, behalve dat je over een afstand van een kilometer nieuw asfalt hebt liggen.

Bij droog weer zorgt de ZOAB-structuur naturlijk voor minder contactoppervlak met banden dan SMA, maar de remafstanden lopen bij testen eigenlijk gelijkmatig op. De remweg op asfalt is overigens altijd langer dan de remweg op beton. Enkel op klinkers en kasseien is de remweg nog erger, wat dan vreemd is waarom klinkers en kasseien zo populair zijn in bebouwde kommen, waar die remweg nét het verschil kan maken.
                        Niet vergeten dat de eerste invoering van ZOAB in België een traumatische ervaring geweest is (E40, Sterrebeek). Door niet aangepaste strooien bleef de autostrade zo glad als een spiegel met een hele resem ongevallen tot gevolg, ondanks strooien met zout (terwijl je pekel moet gebruiken op ZAOB).
                        Geeft ook aan hoe slecht onze overheid georganiseerd is

Overigens, over de pakkans...

We kunnen de feitelijke pakkans verhogen op flitspalen, door het gebruik van digitale camera's en een eenvoudiger proces, naar analogie met Nederland.

Maar ik ben niet zo geïnteresseerd in de feitelijke pakkans enkel op snelheidsovertredingen te verhogen. Nu wordt er buitenproportioneel vaak geflitst op snelwegen, terwijl er hopen N-wegen en secundaire wegen zijn die zelden tot nooit worden gecontrolleerd. Bovendien is de locatie van zo'n flitspaal snel gekend, en snel beschikbaar op je navigatiesysteem.

Het verhogen van het aantal rijdende patrouilles kan enigszins de pakkans vergroten, hoewel we ook wel weten dat de meeste mensen zich netjes aan de regels houden wanneer er een combi in het zichtsveld verschijnt, en we zonder combi's lekker aso verder doen. Wat ik evenwel in Canada zag, was dat je niet alleen een aannemelijk aantal politiewagens tegenkomt op de wegen, maar ook regelmatig een controle ziet gebeuren. In België moet je het al erg fel bont maken om een combi achter je aan te krijgen (want de mannen van 'interventie' hebben al genoeg te doen, en hebben geen tijd voor verkeerszaken) maar door het grote aantal ploegen op de baan in de landen rondom ons, is een hoge graad van controle gewoon perfect mogelijk.
                        Hier ben ik het 100% mee eens, zie ook hoger
                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Gwaaido is al een dik halfuurtje aan het lezen en heeft een krop in de keel...
                          Het doet me allemaal een hoop relativeren als je deze posts leest...
                          Kerels met stoere praat moeten voortaan maar naar dit topic verwezen worden
                          Respect... en vooral sterkte!
                          Last edited by ; 19/05/2008, 19:13. Reden: Tikfaut ;)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                            En eventueel een zelfde maatregel invoeren als Zwitserland (waar het kenbaar maken van flitscontroles en cameraposities verboden is
                            Kennis is vrij. Ik denk niet dat een overheid waar ik onder wil leven kan beslissen wat ik denk, wat ik zeg en vooral wat ik zié.

Overigens, zelfs zónder de meldingen op de radio en een navigatiesysteem dat me verwittigd weet ik op m'n geowne routes perfect waar de flitspalen staan en waar je wel eens een agent kan zien picknicken in de middenberm. Heel wat mensen rijden een route die ze regelmatig doen, dus het is maar de vraag hoe nuttig zo'n verbod is, en hoeveel tijd je in de controle van zo'n verbod gaat steken.

Bovendien geeft de politie vaak zélf aan dat men op bepaalde trajecten gaat controlleren, met de hoop dat menig chauffeur z'n rijgedrag spontaan gaat aanpassen.

Comment

• Het topic over Tom Boonen is afgesloten, dus plaats ik mijn bericht hier (waar het ook helemaal niet misstaat, trouwens).

De échte schande van Tom Boonen uit "De Standaard" 13.06.08

De affaire rond Tom Boonen maakt volgens MARNIX BEYEN pijnlijk duidelijk
                              hoezeer de maatschappij ook vandaag nog doordrongen is van conservatieve en machistische reflexen.

Dat cocaïnegebruik een reden is om een renner aan de schandpaal te nagelen en als een pestlijder te weren uit wedstrijden, wordt als een evidentie beschouwd. Kwaliteitskranten vinden het nodig dit nieuws op de voorpagina te brengen en van de renner wordt verwacht dat hij een publieke biecht aflegt. Helemaal onbegrijpelijk is dat niet. Wie de rol van publieksheld met veel verve speelt, moet er rekening mee houden dat hij publiek wordt afgerekend op misstappen. En dat het gebruik van cocaïne niet iets is om een voorbeeld aan te nemen, hoeft geen betoog. Maar laat ons de dingen in perspectief zien. Het gebruik van cocaïne is in de eerste plaats een middel dat persoonlijk genot verschaft, en dat eventueel in tweede instantie tot problemen kan leiden. Die problemen betreffen de gebruiker zélf en zijn of haar directe omgeving. Indien overheid en maatschappij het drugsgebruik trachten te beteugelen, dan gebeurt dat primair om het individu tegen zichzelf te beschermen door problematisch drugsgebruik te voorkomen. De felle reacties op Boonens misstap leggen echter een maatschappelijke reflex bloot die veel dieper gaat. Deze reacties berusten immers niet op de bezorgdheid om problematisch drugsgebruik (een problematische cocaïnegebruiker zie ik Parijs-Roubaix vooralsnog niet winnen), maar op een verkettering van het genot zélf. De euforie die mensen in drugs zoeken, wekt gevoelens op van angst en afgunst en die gevoelens vertalen zich in maatschappelijke uitsluiting. Dat is een conservatieve reflex, vergelijkbaar met de manier waarop burgerlijke elites tijdens de voorbije eeuwen seksualiteit aan banden hebben proberen te leggen. Boonen wordt buiten de morele gemeenschap geplaatst omdat hij een euforisch moment voor zichzelf heeft opgezocht, niet omdat hij iemand leed heeft aangedaan.

In schrijnend contrast met de storm van de voorbije dagen staat de relatieve windstilte die heerste toen Boonen een tiental dagen geleden op de ring rond Mol werd betrapt. Niet op het gebruik van cocaïne deze keer, maar op het rijden van 180 km/u op een plaats waar 'slechts' een snelheid van 90 km/u is toegestaan. Onder invloed van alcohol, zo bleek enkele dagen later nog. Het nieuws haalde toen de voorpagina's niet - althans niet van de kwaliteitskranten -, er werden geen persconferenties belegd en ik heb geen enkele wedstrijddirectie horen dreigen met uitsluiting. Boonen kwam er vanaf met een rijverbod van minimaal twee weken en mocht verder op zijn voetstuk blijven staan. Nochtans had hij met deze actie het leven van zijn medeburgers op het spel gezet en dus een soort poging tot doodslag ondernomen. Gerecht, media en maatschappij vinden dat blijkbaar minder erg dan de roes die hij opzocht toen hij naar de cocaïne greep.

Dat in de hiërarchie der ondeugden zware snelheidsovertredingen nog altijd op een lagere trede staan dan drugsgebruik, heeft niet alleen met moralisme, maar ook met machismo te maken. Snel rijgedrag is nog altijd een teken van controle en macht; de euforie die wordt gezocht is de euforie van de absolute beheersing. Die beheersing wordt op haar beurt als een bewijs van viriliteit gezien. Drugsgebruik daarentegen wordt door de maatschappij gelijkgesteld met onbeheerste euforie, met zwakte en dus met een verlies van mannelijkheid (ook al zijn de meeste drugsgebruikers ongetwijfeld mannen). Het heet nu dat Boonen 'onder de druk begeven' heeft, en hijzelf excuseerde zich door te zeggen dat hij 'niet perfect' is - uitdrukkingen van zwakte die niet voorkomen wanneer het om snelheidsovertredingen gaat. De dubbele moraal die heerst in verband met Tom Boonen laat nog maar eens zien hoezeer 'mannelijke' waarden de samenleving beheersen. Al wie ooit een naaste heeft verloren in het verkeer zal echter kunnen getuigen dat dit niet alleen voor feministen een probleem is.

Marnix Beyen is (zoveel mogelijk) zwakke weggebruiker en doceert geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen

Te snel rijden + onder invloed ->

Mod. edit : met alle respect Catherien maar dit kan hier niet blijven staan.
                              Last edited by McClane; 14/06/2008, 03:31.

Comment

• Hij is toch niet betrapt met cocaine tijdens het rijden. Maar mij deert het niet, als iemand zich dood rijdt so be it, zolang er maar geen anderen gewond zijn buiten zichzelf.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

Hij is toch niet betrapt met cocaine tijdens het rijden. Maar mij deert het niet, als iemand zich dood rijdt so be it, zolang er maar geen anderen gewond zijn buiten zichzelf.
                                  Maar vaak gebeurt dat dus niet dat de 'dronken-te-snel-rijder' zichzelf wondt,
                                  heel vaak komt hij er zelfs ongedeerd uit terwijl hij doden maakt rondom zich.

Er zijn daar nog andere voorbeelden van gegeven op dit forum,
                                  (niet alleen het ongeluk van mijn dochters dus).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak
                                    Heb nog altijd niks gehoord dat Sterchele onder invloed was...

Maar had me ook al geergerd aan het feit dat Tom met zn coke meer nieuws was dan zijn moordtocht vorige week...
                                    Gehoord ik al veel maar nog nergens bewijs gezien.

Comment

• ik denk dat mijn handtekening boekdelen spreekt .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                        Gehoord ik al veel maar nog nergens bewijs gezien.

Lol, waarom is mn post verwijderd?
                                        Hij staat nog wel in Jupke zijn quote...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                                          Lol, waarom is mn post verwijderd?
                                          Hij staat nog wel in Jupke zijn quote...

Zal een vergissing zijn.

Dit deel van je post vond ik wel waardevol (natuurlijk ) :

Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak

Maar had me ook al geergerd aan het feit dat Tom met zn coke meer nieuws was dan zijn moordtocht vorige week...
                                          Zoals iemand uit de hulpverlening (brandweer, dacht ik) op dit forum schreef :
                                          Wanneer iemand zijn eigen te pletter rijdt wordt er door de politie aan de media gevraagd om niet te vermelden dat die persoon dronken was om de familie te sparen.

Ik weet dat ook maar van het hier te lezen, hoor !

Daarom zullen ze nooit aan de grote klok hangen dat Sterchele dronken was.
                                          Last edited by ; 14/06/2008, 17:59.

Comment

Working...
                                          X