Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
    Debomma, denk eraan dat iets soortgelijk enkele jaren geleden gebeurde in Hasselt: Sacha, een jonge bestuurder zonder rijbewijs Els Albergs raakte. Z'n advokaat kon evenwel aantonen dat de fietster niet volgens de regels reed, en ze dus een onvoorzienbare hindernis was op die ochtend, en een gedeelde verantwoordelijk werd uitgesproken - tesamen met lage straffen voor Sacha want hij was op de goeie weg...

Sja... http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g3qc313u

Ook in Zolder zal het ongeval volgens mij niet zo simpel zijn als een bloeddorstig monster dat een jonge deerne bewust van het leven heeft ontnomen...

Tegelijkertijd doet het pijn sommige reacties te lezen... We kennen onze buren niet, maar gaan emo doen en overdrijven omdat een paar onbekenden iets ernstig meemaken...
    Ik ben niet emo. Het enige wat mij toch sterk verontwaardigt in dit verhaal is het feit dat hij wel degelijk wist dat hij ze van de weg heeft gemaaid, in fout of niet. En dan de volgende ochtend snel snel naar een garagist. Dat moet je maar kunnen, zo mensen zonder een geweten. Zelfs al ben je niet in fout, verontwaardigt mij dat even sterk.

En ik doelde op de advocaat die dat weer op zijn bord krijgt om zo'n cliënt te gaan verdedigen. Dat is voor hun ook geen pretje (niet nader genoemde advocaten buiten beschouwing gelaten).

Comment

Ook in Zolder zal het ongeval volgens mij niet zo simpel zijn als een bloeddorstig monster dat een jonge deerne bewust van het leven heeft ontnomen...
      these van het parket is, zodanige overdreven snelheid dat hij volledig op het verkeerde rijvak reed
      veel "simpeler" kan het m.i. niet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
        these van het parket is, zodanige overdreven snelheid dat hij volledig op het verkeerde rijvak reed
        Volgens velen hier is het nochtans perfect verantwoord om 's nachts tegen hoge snelheden over de wegen te vliegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
          Volgens velen hier is het nochtans perfect verantwoord om 's nachts tegen hoge snelheden over de wegen te vliegen.

Comment

Debomma, denk eraan dat iets soortgelijk enkele jaren geleden gebeurde in Hasselt: Sacha, een jonge bestuurder zonder rijbewijs Els Albergs raakte. Z'n advokaat kon evenwel aantonen dat de fietster niet volgens de regels reed, en ze dus een onvoorzienbare hindernis was op die ochtend, en een gedeelde verantwoordelijk werd uitgesproken - tesamen met lage straffen voor Sacha want hij was op de goeie weg...

Sja... http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...cleID=g3qc313u

Tegelijkertijd doet het pijn sommige reacties te lezen... We kennen onze buren niet, maar gaan emo doen en overdrijven omdat een paar onbekenden iets ernstig meemaken...
            Ik doe niet emo, gewoon feiten bekijken en beoordelen.

In ieder geval heeft deze man een soort van schuldig verzuim door door te rijden. Vluchtmisdrijf is niet alleen uitermate laf, maar kan ook zorgen dat mensen te laat geholpen worden. Een neef van mij heeft zo uren op straat liggen doodbloeden... Heeft nog meer dan een week in coma gelegen, als die klootzak (nooit gevonden) had gestopt en de hulpdiensten had gebeld zou hij waarschijnlijk nu nog leven

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
            Die hypothese zal moeten bewezen worden. Als dat het geval is, mag de dader waarschijnlijk enige tijd achter de tralies gaan nadenken over deze misdaad.

Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
            Tja, alles is voor sommigen goed om hun onverantwoord gedrag goed te praten (cfr gordel hypothese hogerop in deze thread). Dit soort ongelukken worden daarin als 'collateral damage' beschouwd...
            BMW 420dA : >>>

Comment

• Het emo-gehalte valt hier nogal mee... Op iets zoals HLN is het alsof heel België de vlaggen halfstok moet hangen...

De these moet natuurlijk bewezen worden, en als de automobilist beweert dat ie niet op het fietspad reed, en het nog overlevende meisje beweert dat ze naast mekaar reden (zoals zo vaak gebeurt), dan wordt het voor de rechter opeens moeilijk om één van de twee versies voor te trekken, zonder feitelijk bewijs.

Vluchtmisdrijf wordt wel volledig aangerekend, dat staat los van de verantwoordelijkheidsvraag van het ongeval. Zelfs iemand die volledig slachtoffer is van een aanrijding, kan vervolgd worden voor vluchtmisdrijf...

Comment

• Plots een heel ander verhaal dan de bloeddorstige racer...

15/07 24-jarige doodrijder Leen Dayers viel in slaap achter stuur

De Hasseltse onderzoeksrechter heeft gistermiddag de 24-jarige Vik N. uit Bolderberg aangehouden. Hij zit in de gevangenis op verdenking van onopzettelijke doding en het plegen van een vluchtmisdrijf. Vermoed wordt dat hij in slaap is gevallen.

Uit een ademtest bleek dat de jonge bestuurder niet onder invloed was van drank. Logisch want hij is pas uren na het ongeval opgepakt en aan een ademtest onderworpen. Maar mensen uit zijn entourage - hij had die nacht als dj gewerkt - beweren dat hij nauwelijks iets had gedronken. Uit de verdere bloedanalyse kan eventueel wel nog blijken of hij onder invloed van verdovende middelen reed. Vermoedelijk kan de bestuurder gelijk hebben wanneer hij beweert dat hij achter het stuur van zijn Audi A3 was ingedommeld.

“Er zijn nog onduidelijkheden in zijn verklaringen”, zegt Herman Raskin, de Hasseltse parketmagistraat “Hij geeft toe dat hij ergens tegenop is gereden die nacht maar hij zegt dat het geen fietser was. Maar sporen op zijn auto en schilfers die op de plaats van het ongeval zijn gevonden, tonen aan dat hij het ongeval heeft veroorzaakt.”
                Dader en slachtoffer zaten in zelfde studentenvereniging

Vik N. woont op amper een paar kilometer van haar deur en is afkomstig uit een gegoede familie. Buren omschrijven hem als “een vriendelijke jongen, die veel met z’n muziek bezig was.” Zowel dader als slachtoffer zouden lid zijn van studentenvereniging Hermes Diepenbeek.

Op de plaats van het ongeval lagen gisteren bloemen. Maandagnacht keerden de ouders van Charlotte Proesmans, de vriendin die naast Leen fietste, terug van vakantie in Italië. Ze kregen onderweg het gezelschap van Leens broer en haar vriend Brecht die hun buitenlands kamp in Slovenië vervroegd verlieten.

De scoutsleidster wordt vrijdag begraven in de St-Jobkerk in Bolderberg. “We verwachten veel volk”, zegt diaken François Vanhees. “Men zal de dienst ook kunnen buiten op het parkeerterrein kunnen volgen via luidsprekers.”

Vanhees kende Leen al jaren. “Ik heb haar nog gedoopt. Ze was heel geliefd. Iedereen met kleine kinderen in Bolderberg, kent haar.” Gisteravond besliste de scoutsleiding dat het jaarlijks kamp, waar Leens mama regelmatig kookmoeder was, doorgaat. De 140 leden vertrekken vanaf maandag, zodat iedereen in alle rust afscheid kan nemen van Leen.
                http://www.hbvl.be/Limburg/3550/artikel.asp?art={A6D2B813-F032-42BB-96A7-EECA845AB274}

Comment

recht voor de raap !
                  en zelfs niet gelogen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                    recht voor de raap !
                    en zelfs niet gelogen .

Kwestie van vanalles uit zn context te trekken ....

Bij mijn weten rijden er (ook snachts) geen fietsers op de snelweg ....

Comment

Plots een heel ander verhaal dan de bloeddorstige racer...
                      Wat? Dat hij er zich probeert onderuit te praten?

Straks gaat hij nog zeggen dat hij niet gemerkt heeft twee mensen van de baan te hebben gereden en dat de schade aan zijn voertuig komt van steenslag.

Comment

• Er wordt hier weer erg snel be- en veroordeeld zonder van toeten of blazen te weten.
                        Wacht toch gewoon even het onderzoek af; je kan dan nog zoveel je gedacht komen zeggen als je wil en 't zal dan tenminste ergens op gebaseerd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Kwestie van vanalles uit zn context te trekken ....

Bij mijn weten rijden er (ook snachts) geen fietsers op de snelweg ....
                          Ik dacht dat het ongeval gebeurd is op een gewone gewestweg, met fietspad, en niet op een snelweg ??

Comment

Daar gaan we weer:
                            Doodrijder scoutsmeisje in Zolder pleegt vluchtmisdrijf

http://www.hln.be/hln/nl/2362/File-i...misdrijf.dhtml
                            Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Plots een heel ander verhaal dan de bloeddorstige racer...

http://www.hbvl.be/Limburg/3550/artikel.asp?art={A6D2B813-F032-42BB-96A7-EECA845AB274}
                            Ken zowel het slachtoffer als de dader
                            Leen zat zoals ik altijd in de bib van UH te studeren, en Vik kende ik gwn als DJ Vik van de Hermes-fuiven. Echt verschrikkelijk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk Berichten
                              Ken zowel het slachtoffer als de dader
                              Leen zat zoals ik altijd in de bib van UH te studeren, en Vik kende ik gwn als DJ Vik van de Hermes-fuiven. Echt verschrikkelijk
                              Sterkte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Ik dacht dat het ongeval gebeurd is op een gewone gewestweg, met fietspad, en niet op een snelweg ??

Ik heb het niet over het ongeval.

Comment

• Doodrijder Heverlee riskeert slechts vijf jaar cel

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Comment

• Moeder van slachtoffertjes Heverlee vraagt aandacht voor veilig verkeer

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

Forumlid Catherien, veronderstel ik, en ik denk dat ze uitspraken van bepaalde forumleden aanhaalt.

Comment

Moeder van slachtoffertjes Heverlee vraagt aandacht voor veilig verkeer

Forumlid Catherien, veronderstel ik, en ik denk dat ze uitspraken van bepaalde forumleden aanhaalt.
                                      Dat ben ik, en dat doe ik, inderdaad. Maar het zijn lang niet alleen de uitspraken uit dit forum, hoor.

Bedankt voor de snelle posting, JCVD.

Ik wou de forumleden van het autoforum de primeur geven van mijn persmededeling, maar het internet en JCVD waren daar sneller in dan ik.

Hieronder quote ik mezelf want de link hierboven is waarschijnlijk maar tijdelijk.

"Ik vind het erg dat An en onze kinderen doodgereden werden door een jonge vreemdeling onder invloed van drugs. Te vaak werd de aandacht verlegd naar zijn afkomst en zijn randmarginaliteit i.p.v. naar de overtredingen zelf. Ik heb op vele fora op het internet moeten vaststellen dat daardoor de hele zaak als 'een ver-van-mijn-bedshow' voorkwam voor vele mensen die van zichzelf zeggen dat ze 'sportief' rijden, al dan niet onder invloed van alcohol.

Ik heb met verbijstering moeten vaststellen dat men de overtredingen 'te snel rijden' en/of 'onder invloed rijden' op een heel andere manier gaat beoordelen naar gelang de situatie en de gevolgen:

- Overtredingen zijn helemaal 'niet erg' zolang er niets gebeurt. "Ik voel me zelfzeker, ik ben jong, ik heb snelle reflexen, dus mag ik best 'sportief' rijden."

- Overtredingen zijn gewoon 'dom' wanneer iemand zichzelf doodrijdt. Bekende mensen die zichzelf doodrijden, worden soms zelfs als een held gevierd.

- Overtredingen zijn pas 'heel erg' wanneer er onschuldige slachtoffers vallen. Men zou zelfs overgaan tot het lynchen van de dader, indien het mogelijk was.

Ik vind het fout dat er in de media nooit vermeld wordt wanneer iemand in dronken toestand zichzelf doodrijdt. Daardoor gaat men zo iemand als een slachtoffer van een ongeluk beschouwen, terwijl die persoon in feite even goed een doodrijder is, al is het 'alleen maar' van zichzelf.

Het is dus op die manier dat er bij mensen een gevoel ontstaat dat te snel rijden (al dan niet onder invloed) 'niet zo erg' is: "Indien ik mezelf doodrijd, dan is dat toch mijn eigen zaak, zeker?" . Helaas wordt vaak niet "mezelf" gedood, maar wel iemand anders.

Ik heb ergens gelezen dat de dronken toestand van iemand die zichzelf doodrijdt, verzwegen wordt om de nabestaanden 'te sparen'. Nabestaanden van slachtoffers van dronken doodrijders worden helaas niet gespaard. Eigenlijk zou ik het maar normaal vinden dat mensen die zichzelf roekeloos doodrijden, postuum geoordeeld worden voor het doodrijden van iemand. Of is hun eigen leven minder waard dan dat van een ander slachtoffer?

Ik hoor en lees maar al te vaak: "Ik rijd alleen maar snel wanneer ik niemand in gevaar breng, hoor!" . Ik wil aan die mensen zeggen dat ook de dader op 8 maart dacht dat hij niemand in gevaar zou brengen, dat hij alleen maar wat stoer en 'sportief' aan het rijden was.

En als we er nu eens allemaal een sport van maakten om veilig te rijden? Want veilig rijden is - inderdaad - een hele sport, en niet iets voor 'mietjes'!

Veilig rijden vereist nog veel meer sportieve vaardigheden dan het zogezegd 'sportief' rijden van de 'te snel'-rijders. Naast scherpe aandacht, het vermogen tot anticiperen en snelle reflexen, vraagt het ook een serieuze zelfbeheersing. Want zelfbeheersing blijkt een nog veel grotere uitdaging te zijn dan de beheersing van een aantal paardenkracht onder de motorkap.

Surf a.u.b. naar de website van de 'Ouders van Verongelukte Kinderen' en teken de SAVE-charte (Samen voor een veilig verkeer). Bedankt.

Catherine Paulus, mama van Tosca en Madeline."
                                      Jullie hoeven zeker hierop niet te reageren, daar zijn al tientallen bladzijden op dit forum aan gewijd de voorbije maanden.
                                      Dit was alleen maar ter informatie, en omdat ik het jullie verschuldigd was : het is immers dankzij onze discussies op dit forum (en het lezen op andere fora) dat ik de bovenstaande. tekst opstelde.

Comment

• hou ons op de hoogte van de uitspraak

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
                                          Bedankt voor de snelle posting, JCVD.
                                          Graag gedaan.
                                          Ik sta 100% achter je mening.

Comment

Working...
                                          X