Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
    Ik heb de tags aangepast, bij mij is het zichtbaar. Doe eens een refresh of maak de cache leeg van uw internetbrowser.
    Hey, bedankt, tsmetjen !

... dat was snel !!!

Ik vond maar niet meer hoe ik dat moest doen.

Comment

• Proficiat Catherien,

Ik HOOP van ganser harte dat uw website DE tophit van YouTube of welke andere site waar u hem gaat op plaatsen wordt. Ook dat de bezoekers de ganse geschiedenis die er achterzit kennen en gepast zullen reageren door hun rijgedrag wat aan te passen om zulke droevige momenten in de toekomst zoveel mogelijk uit te sluiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
        Een voorsmaakje van de website waar ik nu aan werk :
        ...
        ...sprakeloos ben je als je dit ziet, weet dat je dit zelf in elkaar hebt gestoken en welke gevoelens daarmee te paar gaan...
        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vroem-vroem Bekijk Berichten
          edit: ... erg aangrijpend
          Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Proficiat Catherien,
          ...
          Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
          ...sprakeloos ben je als je dit ziet, weet dat je dit zelf in elkaar hebt gestoken en welke gevoelens daarmee te paar gaan...
          Bedankt voor jullie reactie, vroem-vroem, will en McClane.

Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
          Ik HOOP van ganser harte dat uw website DE tophit van YouTube of welke andere site waar u hem gaat op plaatsen wordt. Ook dat de bezoekers de ganse geschiedenis die er achterzit kennen en gepast zullen reageren door hun rijgedrag wat aan te passen om zulke droevige momenten in de toekomst zoveel mogelijk uit te sluiten.
          Ja, will. Dat wordt het :
          het relaas van al hetgeen gebeurt is en een oproep naar meer veiligheid en verdraagzaamheid.
          Maar ook :
          er zal een boodschap zijn van troost, vergeving, hoop en liefde.

Uit: Het Laatste Nieuws 2/10/2008

Moeder bezoekt doodrijder in cel

Annick Grobben en Herman Meersseman

De Roemeen (21) die in maart in Heverlee onder invloed een mama en drie jonge kinderen doodreed,
          is gisteren in Leuven in beroep veroordeeld tot vijf jaar cel en een levenslang rijverbod.

Markant: de moeder van de verongelukte 11-jarige tweeling Madeline en Tosca Dufloo heeft de doodrijder inmiddels vergeven.
          Nog opmerkelijker: ze zoekt hem geregeld op in de gevangenis en is van plan dat te blijven doen. “Ik vind troost bij hem”,zegt ze.

De ravage was enorm, afgelopen 8 maart aan de Waversebaan in Oud-Heverlee. A.A. en zijn 18-jarige Roemeense vriend
          reden met een zware Dodge Magnum in op de kleine VW Polo van An De Ruyck (49) die met haar dochter Camilla (11)
          en de tweelingzusjes Madeline en Tosca Dufloo (11) van de manège kwam. De vier waren op slag dood.
          A.A. had 86 km/u gereden waar maar 30 mocht en was, net als zijn vriend, zwaar onder invloed van xtc.
          De correctionele rechtbank van Leuven veroordeelde hem gisteren tot vijf jaar cel en bevestigde daarmee
          het eerdere vonnis van de politierechtbank. Volgens de rechter had hij op een onaangepaste
          en ronduit roekeloze manier gereden. Het drama zou overigens nog een ander drama met zich brengen:
          Alexander Soares (42), de echtgenoot van An De Ruyck en papa van Camilla pleegde uit verdriet zelfmoord.

Catherine Paulus, mama van Tosca en Madeline, zegt zich te kunnen vinden in de straf.
          “Dat A. allicht al over 20 maanden vrijkomt, daar zit ik niet mee”, zegt de huisvrouw, gelukkig gehuwd en moeder van zoon Arno (13).
          “Ik geloof namelijk niet dat hij na een jarenlange celstraf als een beter mens zou vrijkomen.”

Catherine toont opvalled veel begrip voor de doodrijder die haar haar dochters ontnam en wat zelden gezien is:
          ze bezoekt hem geregeld in de gevangenis. “Drie dagen na het ongeval wist ik al dat ik A. wilde zien”, zegt ze.
          “Ik had iets van: Ook voor hem moet dat verschrikkelijk zijn. En ook: ik wilde weten wie hij is, hoe het ongeval gebeurde,
          wat hij voelt en denkt.”
          “Ik heb A. nu zes keer bezocht”, zegt ze. "De eerste drie keer met mensen van de bemiddeling, de laatste drie keer alleen.
          Wat voor mij zo zeker is als wat: die jongen gaat kapot van schuldgevoelens, heeft héél veel spijt.
          En ja, hij had zo hard niet moeten rijden en van de drugs moeten afblijven, maar: hij heeft die mensenlevens
          nooit op zijn geweten willen hebben. Het was een door en door tragisch ongeluk.”

“Ik klamp mij vast aan de toekomst van A.”, zegt ze. “Ik heb hem dat ook letterlijk gezegd:
          Jouw toekomst is voor mij even belangrijk als die van mijn zoon.”
          Ik wil dat hij ooit opnieuw gelukkig wordt, want iedereen verdient geluk, maar dan wel met een gezond en eerlijk leven.
          En op die toekomst van hem wil ik persoonlijk toezien.”

“Zodat er iets positiefs uit de dood van Ann en de kinderen komt”, legt ze dat standpunt uit.
          “A. is van ellende om wat hij heeft aangericht, soms zo depressief dat hij zelfmoord wil plegen. Ik zeg hem dan:
          'Doe dat niet, vecht voor een goeie toekomst om het weer goed te maken!’ Hij zegt dat hij nooit nog drugs zal gebruiken.
          Wel ik ga daar op toezien. Daarom wil ik hem volgen.”

“Hem bezoeken geeft mij troost en helpt mij bij de verwerking van mijn verdriet”, zegt ze. “Mijn troost zit in zijn spijt.
          En ik zie dat die jongen lijdt. Hij huilt vaak, zegt dat hij dood had willen zijn in plaats van de slachtoffers die hij heeft gemaakt.
          Hij koestert in de gevangenis de foto’s van de kinderen en dat raakt mij, dat hij zo bezig is met de slachtoffers.
          Zijn vriend gaat naar het kerkhof: ook dat doet mij heel veel.”

“Kijk, ik héb geprobeerd om afstand te nemen, zoals veel mensen vragen”, besluit Catherine.
          “Want het blijft wel een heel verwrongen situatie. Maar als ik hem lange tijd niet zie, zoals onlangs
          toen ik met mijn gezin op vakantie was, dan schieten de nachtmerrie’s om mijn kinderen los.
          Dan voel ik zoveel pijn. Toezien op een toekomst die beter wordt, leidt me af van die pijn."
          Ik blijf A. bezoeken 2 à 3 keer per week. Het gaat al veel beter met hem.
          Hij leert Nederlands en sinds kort mag hij ook werken in de gevangenis. Daardoor kan hij al beginnen terug betalen
          (de boom, de electriciteitskast en de schadevergoeding van de nabestaanden) en verkeert hij in een veel beter gemoedstoestand.
          Het is een heel goede jongen en ik ben fier op hem, de waardige manier waarop hij zich gedraagt.

We hebben heel veel steun aan elkaar gehad tijdens de eerste maanden en nu gebeurt het soms dat wij de slappe lach krijgen.
          Hem bezoeken geeft mij ontzettend veel kracht en energie.
          Last edited by ; 09/02/2009, 01:02.

Comment

• Zeer mooi, zeer pakkend! Chapeau Catherien.

Comment

• de manier waarop slachtoffers en "veroorzaker" met elkaar omgaan getuigt van heel veel verstand.
              BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Ik ben sprakeloos.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  Ik ben sprakeloos.
                  Echt hé.. niet te bevatten in woorden. De wereld zou zoveel beter kunnen zijn...
                  '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                  '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                  '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                  '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                  '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                  '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                  '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                  '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                  '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Heel mooi, Catherien!
                    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

• Na even na te denken kan ik maar op 1 woord komen:

RESPECT!

Comment

Ik blijf A. bezoeken 2 à 3 keer per week. Het gaat al veel beter met hem.
                        Hij leert Nederlands en sinds kort mag hij ook werken in de gevangenis. Daardoor kan hij al beginnen terug betalen
                        (de boom, de electriciteitskast en de schadevergoeding van de nabestaanden) en verkeert hij in een veel beter gemoedstoestand.
                        Het is een heel goede jongen en ik ben fier op hem, de waardige manier waarop hij zich gedraagt.

We hebben heel veel steun aan elkaar gehad tijdens de eerste maanden en nu gebeurt het soms dat wij de slappe lach krijgen.
                        Hem bezoeken geeft mij ontzettend veel kracht en energie.

Hier word je toch even stil van.

Comment

• Bij het zien van het fimpje kon ik mijn emoties moeilijk te baas. Ik denk wel dat hier een mooi voorbeeld is gegeven dat je met kleine dingen de pijn van zo'n drama zoveel mogelijk kunt beperken ...
                          Ik vrees dat mocht mij zoiets gebeuren (heb ook 2 kinderen), ik niet over deze kwaliteiten beschik.
                          Heel veel sterkte toegewenst Catherien !!!
                          AUDI Q7 : hoge wagens pakken veel wind.

Comment

• Bedankt voor de reacties, allemaal !

Feit is :
                            ik probeer mij zo sterk mogelijk te houden,
                            een zin blijven vinden aan mijn leven
                            en het was me tot nu toe vrij goed gelukt.
                            Maar de herdenking nadert (voorbereidingen, herinneringen, enz.),
                            we weten dat de pers er weer zal zijn en we houden ons schrap,
                            maar ik voel me steeds dieper wegzinken.

Comment

Bedankt voor de reacties, allemaal !

Feit is :
                              ik probeer mij zo sterk mogelijk te houden,
                              een zin blijven vinden aan mijn leven
                              en het was me tot nu toe vrij goed gelukt.
                              Maar de herdenking nadert (voorbereidingen, herinneringen, enz.),
                              we weten dat de pers er weer zal zijn en we houden ons schrap,
                              maar ik voel me steeds dieper wegzinken.
                              Kop op! Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan maar weet dat hier een heleboel leden met je meeleven. Laat dit een beetje een steun zijn.

Veel sterkte toegewenst!!!

Comment

• veel sterkte

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                                  Kop op! Ik weet dat dit makkelijker gezegd is dan gedaan maar weet dat hier een heleboel leden met je meeleven. Laat dit een beetje een steun zijn.

Veel sterkte toegewenst!!!
                                  Ja. Ik weet het.
                                  Daarom dat ik er nood had om hier weer te komen posten,
                                  en mijn filmpje aan jullie te tonen.

Jullie reacties doen mij wel deugd, bedankt.
                                  Weet allemaal dat ik er heel veel aan heb gehad met jullie over het ongeluk te praten enkele maanden geleden, en nu ook nog.

Comment

• Catherien, héél diep véél hoedjes af en eindeloos respect voor de manier waar je met alles omgaat! Weinigen zouden het u kunnen nadoen terwijl je een voorbeeld bent van iedereen in dezelfde situatie!

Comment

• Respect!

Comment

• Chaterien,
                                        chapeau voor jouw instellingen. Weiningen zullen dit nadoen.
                                        1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                                        2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• ik hoop dat catherien geen aanstoot neemt aan deze bijdrage maar :

- die jonge roemeen zijn ergste straf is dat ons catherien die gast gaat bezoeken en in de ogen kijkt
                                          erger kan het voor die jongen - beest eigelijk, niet zijn

en het is zijn heling
                                          wat een evangelisch woord

Comment

Working...
                                          X