Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• heb een Johnny op mijn werk, eerst zijn respect gewonnen, dan hem getoond dat aggressief op zijn voorligger liggen plakken slecht is voor zijn imago, sindsdien zegt ie zelf rustiger geworden te zijn... zonder te weten hoe effectief het is geweest, kan ik zeggen dat er hoop is... (had het niet gedacht dat ie zou luisteren)

edit: @nikske: met ene goede sociale Humo kampanje kan je meer bereiken dan je denkt...
    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Vaak is het ervaring... Ik gaf een vriend van me ooit de opmerking dat ie wel kort op zijn voorliggers reed... Gelul vond ie... Een maand later slaat zijn voorligger alles dicht en hij moet kiezen tussen de voorligger of zijn velg van gort rijden op de stoep ernaast. Kiest voor de stoep. Buiten een kromme velg en gedeukt ego gelukkig niets, maar hij kwam wel zeggen dat ie inderdaad te kort op zijn voorligger zat...

Dan kan je iedereen op een rijvaardigheidscursus sturen, maar het risico daar is dat mensen 1) merken welke risico's er bestaan, maar 2) leren hoe ze hierop moeten reageren, 3) zelf denken betere chauffeurs nu te zijn en 4) risicocompenserend gedrag vertonen door harder te gaan rijden, minder veiligheidsafstand te nemen of later te remmen.
      Last edited by ; 15/11/2009, 23:26.

Comment

• Net eens de laatste twee pagina's doorlezen.
        Ondanks de triestige aanleiding, interessante discussie met respect voor ieders mening! Chapeau! Moet het even over mij laten gaan, want staan veel zaken in waarmee ik akkoord kan gaan maar sommige andere dan weer minder...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Vaak is het ervaring... Ik gaf een vriend van me ooit de opmerking dat ie wel kort op zijn voorliggers reed... Gelul vond ie... Een maand later slaat zijn voorligger alles dicht en hij moet kiezen tussen de voorligger of zijn velg van gort rijden op de stoep ernaast. Kiest voor de stoep. Buiten een kromme velg en gedeukt ego gelukkig niets, maar hij kwam wel zeggen dat ie inderdaad te kort op zijn voorligger zat...
          Idd
          en uiteindelijk heeft hij niks geleerd van jouw 'betweterij' maar wel van zijn eigen stommiteit.

Je moet trouwens maar eens proberen van iemand die teveel gedronken heeft zijn sleutels af te pakken ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
            En toch ( hopelijk krijg ik hier niet teveel stenen naar mijn hoofd )
            Ik ken die straat en het is een mooie rechte baan , kan het niet zijn dat het meisje wat onvoorzichtig overstak ?
            Feestje gedaan , lachen en dansen , buiten komen uit het cafe en hup de straat over
            Neen, toerke, ze ging naar een feest, ze had nog niet gelachen en gedanst.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

De auto reed heel snel, haar vader en haar vriendin moesten achteruit springen om de auto te ontwijken.
            Last edited by ; 15/11/2009, 23:46.

Comment

• Het was wel om middernacht... Het kan natuurlijk dat je dan nuchter naar een feest op weg bent...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                heb een Johnny op mijn werk, eerst zijn respect gewonnen, dan hem getoond dat aggressief op zijn voorligger liggen plakken slecht is voor zijn imago, sindsdien zegt ie zelf rustiger geworden te zijn... zonder te weten hoe effectief het is geweest, kan ik zeggen dat er hoop is... (had het niet gedacht dat ie zou luisteren)

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                edit: @nikske: met ene goede sociale Humo kampanje kan je meer bereiken dan je denkt...
                Over welk campagne heb je het, Onehp ?
                Last edited by ; 16/11/2009, 00:30.

Comment

Het was wel om middernacht... Het kan natuurlijk dat je dan nuchter naar een feest op weg bent...
                  Hopelijk gebeurt het ook dat men nuchter van een feest terug komt ... ... soms ...
                  Last edited by ; 16/11/2009, 00:35.

Comment

• Ik ben serieus voorstander om aan elke lagere school, middelbare school én universiteit/hogeschool gratis (deftige) LED-verlichting te geven (voor én achter) aan alle studenten!

Veel geld voor de overheid kost dit niet en itt tot fluohesjes en helmen zal iedereen dit wel gebruiken.

En vanaf dan zware boetes (want dat controleert de Politie wel goed hier in de studentensteden) op zonder licht rijden.

Het is al een begin...
                    Last edited by Spillies; 16/11/2009, 00:09.

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

Controle bestaat, en is onbestaande. Ik kom bijna nooit een snelheidscontrole op een niet-snelweg tegen, met uitzondering van de flitspalen die iedereen al weet staan. Op de snelweg staat men daarentegen elke dag in elke provincie op meerdere plekken te controlleren, maar dat zijn de meest veilige wegen van België. En als je iets anders doet dan te hard rijden, treed bijna geen enkele agent op. Voorrangnegatie eist 10 keer meer slachtoffers dan roodlichtnegatie, maar hier bestaat hoegenaamd geen controle op en de combi's op de baan doen Interventie en bemoeien zich zelden met verkeerszaken - met uitzondering van de ongevallen, waar het kwaad dus al geschied is.

En bijgevolg zijn we een volk met een mentaliteit dat alles kan en mag, zolang we Belg zijn en veel lijken op onze buren in rijmentaliteit, alcoholconsumptie en snelheid. Onze politie is een mexicaans leger, en onze politici zakkenvullers die met de twijfelachtige reputatie als onveiligste West-Europese land toch elke week ideeën lanceren die in geen van de ons omringende landen wordt toegepast. Verkeersdeskundigen studeren af zonder rijbewijs, en ongevalanalyses worden gedaan door hobbyisten. Gemeentelijke infrastructuur wordt ontworpen door de bakker, slager en eenieder die ook in het plaatselijke comité zich heeft ingewerkt, en aannemers en overheid vinden het normaal dat we voor 4 bruggen en wat bomen rooien 2 jaar nodig hebben, terwijl men in Nederland op die tijd 3 klaverbladen kan ontdubbelen en heraanleggen. Verkeer regelen bij ongevallen is een taak van de brandweer, en de politie zit in de ambulance om verhoren af te leggen van betrokken gewonde partijen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                      als men dan vervolgens even fanatiek zou gaan controleren op alcohol als men doet op snelheid, dan zouden we al een heel eind verder zijn wat betreft verkeersveiligheid.

Ben in bijna 25 jaar slechts 3 keer tegengehouden voor alcoholcontrole, echt belachelijk weinig, snelheid wordt men gedurig en meermaals per dag op gecontroleerd. Veel en veel te laks is de overheid als het op alcoholgebruik en verkeer aankomt. En druggebruik in het verkeer ook niet te vergeten, daar is al helemaal geen focus op.
                      Er worden hier nagels op de kop geslaan!!

Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                        Ik ben serieus voorstander om aan elke lagere school, middelbare school én universiteit/hogeschool gratis (deftige) LED-verlichting te geven (voor én achter) aan alle studenten!

Veel geld voor de overheid kost dit niet en itt tot fluohesjes en helmen zal iedereen dit wel gebruiken.

En vanaf dan zware boetes (want dat controleert de Politie wel goed hier in de studentensteden) op zonder licht rijden.

Het is al een begin...
                        doen we al in onze school: gratis fluojasjes, en bij tombola's of wedstrijdjes enz... geven we - als we kunnen - zulke zaken ipv andere brol.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Het was wel om middernacht... Het kan natuurlijk dat je dan nuchter naar een feest op weg bent...
                          ...

Het is niet omdat het meisje 30 meter meevliegt, dat de auto daarom ook na 30 meter stil staat.

Ik ben ook getuige geweest van een zwaar vko, man aangereden door auto, in bebouwde kom. Bestuuder was volgens sommigen gekend als roekeloos, ook na het ongeval zou hij volgens sommigen nog graag snel rijden. Soit, om terug te gaan naar het ongeval: man werd opgeschept bij het plots oversteken, is weg gekatapulteerd om 20 meter verder onzacht op zijn hoofd te landen. Bloed en hersenen op lichaamstemperatuur dampen wanneer ze in een koude nacht en masse over straat lopen, meer wil ik daar niet meer over kwijt.
                          Ik heb de bestuurder nog wat gekalmeerd, en of hij nu gedronken had of niet, te snel reed of niet, hij zei van niet, en ik kan dat maar geloven. Het is dus niet zwart-wit, niet altijd.

Over het ongeval van dit weekend : ze hebben de dader dus. Benieuwd wat zijn straf gaat zijn. Eigenlijk word ik er moedeloos van als ik zie wie zaterdag's nacht allemaal met de auto rijdt na een nachtje feesten.

Ik heb vorige keer nog een vriendin een half uur tegen gehouden, tot ik zeker was dat ze niet dronken was .Ik heb haar alvast gezegd dat ik haar niet meer laat vertrekken als ze gedronken heeft, een mens zou dat ook effectief moeten doen, maar zoals Oneph zegt, dat doen, dat is nog andere koek.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
                            Neen, toerke, ze ging naar een feest, ze had nog niet gelachen en gedanst.

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

De auto reed heel snel, haar vader en haar vriendin moesten achteruit springen om de auto te ontwijken.

Sorry Catherien , ik dacht dat ze van het cafe kwam en niet dat ze er naartoe ging

Ben blij dat ze de dader hebben .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                              Ben blij dat ze de dader hebben .
                              Maar goed ook ... ook voor hem !

Ik denk dat het onleefbaar moet zijn met zo'n geheim verder door het leven te gaan.
                              Last edited by ; 16/11/2009, 08:37.

Comment

• ik wil hier toch ook even iets neerpennen...

Gisterenavond kwam ik met mijn gezin binnendoor van mechelen naar huis, het was net donker en we kwamen verschillende fietsers tegen ....welnu : nog geen 10% had de lichten aan zelfs op stukken weg zonder fietspad...... en dan rij je zo iemand aan en dan ben jij de sigaar.....laat ons aub ook hiertegen zwaar optreden , en fikse boete's geven .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                  ik wil hier toch ook even iets neerpennen...

Gisterenavond kwam ik met mijn gezin binnendoor van mechelen naar huis, het was net donker en we kwamen verschillende fietsers tegen ....welnu : nog geen 10% had de lichten aan zelfs op stukken weg zonder fietspad...... en dan rij je zo iemand aan en dan ben jij de sigaar.....laat ons aub ook hiertegen zwaar optreden , en fikse boete's geven .
                                  Je hebt gelijk. Op mijn mtb heb ik zowel vooraan als achteraan led verlichting, die enorm veel licht geven. Aan het stuur zit dan ook nog een gele retoreflecterende band. Maar ook dat helpt je echt niet tegen dronkaards of té hoge snelheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
                                    Het is niet omdat het meisje 30 meter meevliegt, dat de auto daarom ook na 30 meter stil staat.
                                    Op televisiebeelden was de locatie van de wagen nabij het lichaam te zien. Zonder dat gegeven is het natuurlijk niet mogelijk om de aanrijsnelheid te achterhalen.

Comment

De meeste studenten in Leuven fietsen zonder verlichting.
                                      Wanneer ik te voet ben, stop ik er af en toe eentje om hem/haar te zeggen dat, wanneer ik te voet stap ik ze wel zie,
                                      maar wanneer ik in de auto ben ze niet zichtbaar zijn zonder verlichting.

Er heeft er nog nooit één daar deftig op gereageerd ('bedankt voor de inlichting', of zoiets) meestal trekken ze hun schouders op
                                      en krijg ik een verveeld of verontwaardigde blik die zegt 'met wat moeit u zich ?'

Comment

Deze morgen aan de school van onze dochter rond 7u40 ( dus nog donker ) een grote bende fietsers die afkwam waarvan zeker 1/3 zonder licht en met 4-5 naast elkaar .
                                        EN er staat daar een politieagent , maar ge moet niet denken dat hij er iets van zegt of teken doet dat ze hun lichten moeten aanleggen

En ivm alcoholcontrole
                                        In die 25 jaar dat ik met de auto rij ben ik nog maar 3 of 4 keer gecontroleerd geweest .

Comment

Op televisiebeelden was de locatie van de wagen nabij het lichaam te zien. Zonder dat gegeven is het natuurlijk niet mogelijk om de aanrijsnelheid te achterhalen.
                                          Die auto-locatie zal de locatie zijn van de auto waaronder het meisje geraakt is nadat ze 30m verder gekatapulteerd werd.
                                          Kijk en luister naar het filmpje op hln (link in een ander bericht ergens hierboven).

Comment

Working...
                                          X