Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• NOG EENS MIJN GEDACHT:

AUTO + TEVEEL ALCOHOL of DRUGS = moordwapen

Comment

• Je moet dat natuurlijk ook zien vanuit de optiek van de gelegenheidszuiper... Ik stelde in het verleden al dat je twee soorten chauffeurs hebt in België: diegenen die zuipen, en diegenen die te hard rijden. En die twee komen nooit overeen.

De gelegenheidszuiper raakt meestal niets, soms een paaltje. En dat is natuurlijk lachen.

Om dan eens niet een paaltje te raken, maar een duiker en dan vier fietsers mee te maaien, dat is natuurlijk een accidentje in die optiek...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
        @ Martini Racing :

Blijkbaar heb je niet goed gelezen twee dagen geleden,
        of is het nog niet in je gepantserde psyche doorgedrongen :
        Martini heeft zodanig veel ervaring met de menselijke psyche dat hij dat blijkbaar allemaal weet

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Je moet dat natuurlijk ook zien vanuit de optiek van de gelegenheidszuiper... Ik stelde in het verleden al dat je twee soorten chauffeurs hebt in België: diegenen die zuipen, en diegenen die te hard rijden. En die twee komen nooit overeen.

De gelegenheidszuiper raakt meestal niets, soms een paaltje. En dat is natuurlijk lachen.

Om dan eens niet een paaltje te raken, maar een duiker en dan vier fietsers mee te maaien, dat is natuurlijk een accidentje in die optiek...
          Jij praat dat blijkbaar echt wel goed of zo ? Jij vindt dat een gelegenheidszuiper gerust eens een paaltje mag mee hebben en dat dat grappig is ? Ik vind dat niet echt lachen. Ik vind dat er al te veel aan.
          Last edited by ; 11/06/2010, 12:58.

Comment

Je moet dat natuurlijk ook zien vanuit de optiek van de gelegenheidszuiper... Ik stelde in het verleden al dat je twee soorten chauffeurs hebt in België: diegenen die zuipen, en diegenen die te hard rijden. En die twee komen nooit overeen.
            alle geluk valt de meerderheid van de chauffeurs niet in 1 van die 2 vakken te proppen

Comment

Wanneer je gezopen hebt, heb je geen controle meer, over je stuur niet, en ook niet over je voet.
              Jouw redenering gaat niet op.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Inderdaad : er wordt maar al te veel gelachen met iemand die een paaltje raakt of bloemen verplettert,
              en wanneer een dronken bestuurder zichzelf doodrijdt wordt in alle talen verzwegen dat hij gedronken had.

Zolang men dat blijft doen, zal men blijven geloven dat 4 mensen doodrijden een accidentje is.

Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
              Jij praat dat blijkbaar echt wel goed of zo ? Jij vindt dat een gelegenheidszuiper gerust eens een paaltje mag mee hebben en dat dat grappig is ? Ik vind dat niet echt lachen. Ik vind dat er al te veel aan.
              Voor mijn part mag degene die een paaltje raakt een even zware straf krijgen als iemand die iemand doodrijdt.
              Aangezien je toch maar 6 maanden met uitstel krijgt ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                Jij praat dat blijkbaar echt wel goed of zo ?
                Ik praat dit helemaal niet goed. Maar de meeste gelegenheidszuipers beseffen pas wat een toeren ze uithalen als ze iets ernstigs tegenkomen. Dan zijn ze natuurlijk in zak en as, en was dat allemaal niet zo bedoeld en was het écht een ongeluk...

BS natuurlijk.

Dronken sturen is jammer genoeg nog altijd sociaal geaccepteerd...

Comment

• Ha, zie dat mijn opmerking over de politierechter ondertussen veel stof heeft doen opwaaien.

Ik heb het hier al reeds eerder vermeld: VERANTWOORDELIJKHEID + RESPECT + ZELFDISCIPLINE.
                  als je dit niet kan opbrengen blijf dan uit een voertuig. Dit geldt voor ALLES.
                  Alles wordt tegenwoordig geminimaliseerd en heeft te lijden aan normvervaging.
                  Wat ik zeker weet is dat sinds de afschaffing van de leger-plicht het er niet op verbeterd is.....
                  Als ik hier sommige zie wat ze schrijven over "normale" snelheden, drinken, enz....schrik er feitelijk van dat er niet meer ernstige ongelukken gebeuren met onvrijwillige slachtoffers.....
                  Zij die hier bewust (iedereen dus die te hard rijd en/of drinkt) aan meewerken zouden OOIT zelf het "slachtoffer" moeten worden, misschien, zeer misschien gaan ze dan eens nadenken.
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                    Die man heeft nooit de intentie gehad om te doden, de psyche van iemand die iemand heeft doodgereden is anders dan die van iemand die iemand vermoord met z'n handen.
                    ik weet ook dat ik iemand kan doodrijden
                    ik hoop alleen dat ik alles wat kan lijden tot fataliteit kan vermijden als ik moet rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik weet ook dat ik iemand kan doodrijden
                      ik hoop alleen dat ik alles wat kan lijden tot fataliteit kan vermijden als ik moet rijden
                      Bobo, is het daarom dat jij een coyote hebt?
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oh, bij 120 km/u op de snelweg gebeuren geen dodelijke ongevallen?

Comment

Nooit? lol. Degene die beiden doen komen wel in de krant
                          Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                          Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Bobo, is het daarom dat jij een coyote hebt?
                            coyote ?
                            waarom zou ik dat hebben, ga akkoord met de limieten en hou van een rustige rijstijl

Comment

Kijk, ... zo'n uitspraken maken mij heel boos.

Het is niet omdat je niet de intentie hebt om iemand te doden dat je zat in je auto mag kruipen en plankgas mag geven.
                              Dat zeg ik niet.

Comment

Wanneer je gezopen hebt, heb je geen controle meer, over je stuur niet, en ook niet over je voet.
                                Jouw redenering gaat niet op.
                                minder

Comment

Oh, bij 120 km/u op de snelweg gebeuren geen dodelijke ongevallen?
                                  Tuurlijk niet, maar je moet het niet gaan zoeken door "wat" te drinken en/of "wat" sneller te rijden. Je zegt zelf in volgend topic: http://www.autoforum.be/showpost.php...&postcount=921 dat dit aanleiding kan geven tot... waarom dan het noodlot uitdagen. Je wint er ECHT niets mee hoor.
                                  Het verwonderd me trouwens dat juist jij ook met een coyote rond rijdt. Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je misschien wel van veel op de hoogte bent en laat blijken van het allemaal wel in de hand te hebben, maar het langs de andere kant toch niet zo nauw neemt met de limieten (snelheid/drinken, enz...)
                                  Hopelijk heb ik het mis....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    coyote ?
                                    waarom zou ik dat hebben, ga akkoord met de limieten en hou van een rustige rijstijl
                                    oeps, meende dat ik uit jou vorige berichtgevingen bij de Mini Coyote kon uitmaken dat te er ook één in je bezit had. Sorry....

Comment

• Mag ik eens iets raars zeggen?

Moet niet iedereen met zo'n hoeveelheid alcohol in zijn bloed en die 20 per uur te snel rijdt 5000 euro boete krijgen en 6 maand voorwaardelijk?

Er zijn er elk weekend die dat doen, die ontspringen de dans. Uiteindelijk creëer je als chauffeur bepaalde moordende condities: te hoge snelheid en onder invloed. Vanaf het punt dat het effectief mis begint te lopen is de teerling al lang geworpen, de chauffeur heeft nooit de bedoeling gehad die studenten dood te rijden. Dat er al dan niet drie doden vallen speelt voor mij eigenlijk niet mee in de beoordeling van de misdaad. Zuiver voor het creëren van de condities zou er moeten geoordeeld worden.

En dan stel ik mij langs de andere kant weer de vraag. Als er hier morgen iemand op het forum vertelt dat hij met een pintje te veel op en 20 km/h te hard op een lege baan in de donker betrapt is en 5000 euro boete krijgt zou de helft van het forum zeggen: "dat is toch niet serieus meer". Als er echter 3 doden bij zijn is de straf echter veel te licht. Dat terwijl beide chauffeurs net hetzelfde doen, alleen heeft de ene iets meer pech dan de andere om het cru te zeggen.

En daarmee moet ik mezelf eigenlijk ook meteen terecht wijzen, want hoewel ik nog nooit onder invloed achter het stuur gekropen ben, (Neen, ik lieg, ik heb ooit eens een pint gedronken en 2 uur later gaan rijden, ik ga er vanuit dat dat dan weg is maar ik ben niet 100 procent zeker.) zit ik soms eens over de limiet en rijd ik niet altijd even defensief.

Ik vind dat allemaal toch bijzonder complexe materie, vandaar een paar bedenkingen van mijn kant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                        Martini, ik vind dat jij voor je leeftijd en rijervaring een erg foute instelling hebt. Ik hoop dat dit goed blijft gaan
                                        Weet je wat het is met dit soort discussies? Niemand is tegen en daardoor krijg je vaak een verzameling van om ter strafste uitspraken.

Over mijzelf ga ik geen uitspraken doen, maar ik heb nog nooit teveel gedronken achter het stuur en ik rij defensief.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                          Doe ermee wat je wil kerel, maar ik denk dat ik (en met mij nog een aantal anderen hier in de discussie) net dat beetje meer levenswijsheid en ervaring op de weg heb dan jij.
                                          Dat is zeker waar, maar is het daarom verboden om bedenkingen te formuleren?

Comment

Working...
                                          X