Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ik stel toch ook de journalistiek meer en meer in vraag. Is die opleiding serieus in waarde gedaald of wat is er aan de hand?

Hoeveel foute berichtgeving je wel niet leest, niet in het minst om de publieke opinie op te jutten.

Een stationwagen is in mijn ogen geen terreinwagen en geen pick up. Het laatste nieuws vindt er niks beters op dan de rouwblog te zitten citeren vanuit Nederland met foto's van de kinderen.

Hoeveel foute berichtgeving is er wel niet rond justitie of laat staan politiek. Woorden verdraaien en pure stemmingmakerij. Waar is de waarde van journalistiek gebleven?

Die onkunde is de laatste jaren steeds flagranter aan het worden, of is het nonchalance?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Ik stel toch ook de journalistiek meer en meer in vraag. Is die opleiding serieus in waarde gedaald of wat is er aan de hand?

Hoeveel foute berichtgeving je wel niet leest, niet in het minst om de publieke opinie op te jutten.

Een stationwagen is in mijn ogen geen terreinwagen en geen pick up. Het laatste nieuws vindt er niks beters op dan de rouwblog te zitten citeren vanuit Nederland met foto's van de kinderen.

Hoeveel foute berichtgeving is er wel niet rond justitie of laat staan politiek. Woorden verdraaien en pure stemmingmakerij. Waar is de waarde van journalistiek gebleven?

Die onkunde is de laatste jaren steeds flagranter aan het worden, of is het nonchalance?
      Dat klopt volledig, ik weet via de interne berichtgeving veel details. Ik erger me dan ook dood wanneer ik het nieuws zie / lees / hoor en dat daar gewoon leugens worden verteld. Soms zijn het details, soms echt volledig verkeerde berichtgeving.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
        Dat klopt volledig, ik weet via de interne berichtgeving veel details. Ik erger me dan ook dood wanneer ik het nieuws zie / lees / hoor en dat daar gewoon leugens worden verteld. Soms zijn het details, soms echt volledig verkeerde berichtgeving.
        Objectieve berichtgeving is een utopie geworden en de mensen pikken dit zomaar. Ik vind dit een verontrustende evolutie.

Ik lees al lang geen kranten meer, zonder dat ik vraagtekens bij een bericht plaats. Maar ja, wie controleert de journalist? Die hebben vrij spel.

Comment

Objectieve berichtgeving is een utopie geworden en de mensen pikken dit zomaar. Ik vind dit een verontrustende evolutie.

Ik lees al lang geen kranten meer, zonder dat ik vraagtekens bij een bericht plaats. Maar ja, wie controleert de journalist? Die hebben vrij spel.
          Propaganda, censuur en consorten bestaan al lang en zullen blijven bestaan .
          Het enige wat je kan doen is alles met een korrel zout nemen ...

Comment

Veel heeft volgens mij te maken met het feit dat er zo kort op de bal gespeeld wordt. Nu een accident, over 10 min staat dat op de site van de gazet, zo kunnen er al wat fouten insluipen natuurlijk. Deze worden dan achteraf wel rechtgezet maar je kan er idd vragen bij stellen of ze het niet beter eerst checken en dan pas publiceren ...

Comment

Voor mij begint het al met het feit dat er steeds bericht wordt met vermelding van de nationaliteit van deze twee gedrogeerde jongeren. Als het twee rosse waren geweest of twee limburgers was het dan ook steeds vermeld geweest? Ik snap de vermelding van nationaliteit als er een relevantie is, nu is het in mijn ogen platte journalistiek.

Net zo met het type voertuig, SUV's/terreinwagens staan op dit moment een beetje ter discussie dus dan gooien we dat er ook nog bij.

De pers danst blijkbaar naar de pijpen van politici en andere machthebbers die voordeel halen uit deze hele stemmingmakerij.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
                Feit is dat de elektrische stoel waarschijnlijk humaner was dan met de dodelijke injectie die heden ten dage gebruikt wordt. Bij het gebruik van de stoel was de veroordeelde quasi onmiddelijk bewusteloos (de paar "mislukkingen" buiten beschouwing gelaten) terwijl uit onderzoek gebleken is dat de cocktail die men toedient niet effectief genoeg is om iemand pijnloos te doden en de veroordeelde nog een tijd serieus lijdt. Misschien was dit wel hun bedoeling?
                Dit is gewoon onzin. Dood door injectie is gegarandeerd pijnloos, iets wat je niet kan zeggen als je duizenden volts door je lichaam krijgt.
                Naar welk "onderzoek" refereer je?

Het laatste nieuws en journalistiek gaat niet samen in 1 zin.
                Last edited by ; 11/03/2008, 14:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                  hopelijk niet dat van Fred Leuchter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                    Waarschijnlijk waren ze dan al met naam en foto in de krant verschenen.
                    Of had het hele ongeval een vermelding gekregen die kleiner was dan het nu is.

Het feit dat het allochtonen zijn verhoogt de nieuwswaarde. Zeker ex-oostblokkers zijn waardevol in de pers op dit moment.

Vorige zomer reed een oud ventje van in de 80 hier een kindje dood toen hij op een zaterdagnamiddag door het rode licht reed. Zoiets haalt amper het nieuws omdat het weinig nieuwswaarde heeft. Moest de oude man in een terreinwagen hebben gereden of allochtoon geweest zijn had dit meer nieuwswaarde gehad.
                    '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                      Vorige zomer reed een oud ventje van in de 80 hier een kindje dood toen hij op een zaterdagnamiddag door het rode licht reed. Zoiets haalt amper het nieuws omdat het weinig nieuwswaarde heeft. Moest de oude man in een terreinwagen hebben gereden of allochtoon geweest zijn had dit meer nieuwswaarde gehad.
                      Dat kan zeer goed zijn dat het ongeval met de 80jarige minder aandacht kreeg, maar was die 80-jarige stijf van de pillen tegen 80per uur in een zone 30 een kruispunt opgereden?
                      Allochtoon of niet, terreinwagen of smart,... de straf die die mannen kunnen krijgen is veel te licht.
                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                        Dit is gewoon onzin. Dood door injectie is gegarandeerd pijnloos, iets wat je niet kan zeggen als je duizenden volts door je lichaam krijgt.
                        In 2005, University of Miami researchers, in cooperation with an attorney representing death row inmates, published a research letter in the medical journal The Lancet. The article presented protocol information from Texas and Virginia which showed that executioners had no anaesthesia training, drugs were administered remotely with no monitoring for anaesthesia, data were not recorded and no peer-review was done. Their analysis of toxicology reports from Arizona, Georgia, North Carolina, and South Carolina showed that post-mortem concentrations of thiopental in the blood were lower than that required for surgery in 43 of 49 executed inmates(88%); 21 (43%) inmates had concentrations consistent with awareness. This led the authors to conclude that there was a substantial probability that some of the inmates were aware and suffered extreme pain and distress during execution. The authors attributed the risk of consciousness among inmates to the lack of training and monitoring in the process, but carefully make no recommendations on how to alter the protocol or how to improve the process. Indeed, the authors conclude, "because participation of doctors in protocol design or execution is ethically prohibited, adequate anaesthesia cannot be certain. Therefore, to prevent unnecessary cruelty and suffering, cessation and public review of lethal injections is warranted."

Paid expert consultants on both sides of the lethal injection debate have found opportunity to criticize the Lancet article. Subsequent to the initial publication in the Lancet, three letters to the editor and a response from the authors extended the analysis. The issue of contention is whether Thiopental, like many lipid-soluble drugs, may be redistributed from blood into tissues after death, effectively lowering thiopental concentrations over time, or whether Thiopental may distribute from tissues into the blood, effectively increasing post-mortem blood concentrations over time. Given the near-absence of scientific, peer-reviewed data on the topic of thiopental post-mortem pharmacokinetics, the controversy continues in the lethal injection community and in consequence, many legal challenges to lethal injection have not used the Lancet article.

In 2007 the same group that authored the Lancet study extended their study of the lethal injection process through a critical examination of the pharmacology of the barbiturate thiopental. This study published in the online journal PloS Medicine confirmed and extended the conclusions made in the Lancet article and go further to disprove the assertion that the lethal injection process is humane. To date these two studies by the University of Miami team serve as the only critical peer-reviewed examination of the pharmacology of the lethal injection process. These findings also appear to be further supported by increased reporting of problematic lethal injections in the United States
                        12345

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                          Dat kan zeer goed zijn dat het ongeval met de 80jarige minder aandacht kreeg, maar was die 80-jarige stijf van de pillen tegen 80per uur in een zone 30 een kruispunt opgereden?
                          Allochtoon of niet, terreinwagen of smart,... de straf die die mannen kunnen krijgen is veel te licht.
                          Volledig akkoord, maar dan zouden de krantenkoppen gewoon mogen zijn: gedrogeerde hardrijders ...
                          in plaats van 2 roemenen ...
                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
                            Waar de Belgen minder te zeggen hebben dan....?
                            Wie houdt u tegen om ook auto's in brand te steken..

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
                            cc

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ekreteiP Bekijk Berichten
                              Wie houdt u tegen om ook auto's in brand te steken..
                              Roemenië is wat te ver weg

Comment

Volledig akkoord, maar dan zouden de krantenkoppen gewoon mogen zijn: gedrogeerde hardrijders ...
                                Dat is eigen aan de berichtgeving hé...

Hoe sappiger de headline hoe beter de verkoop

Zeg nu zelf:

Ongeval met 4 doden te Herent of
                                Roemenen onder invloed veroorzaken 4 doden bij crash

Comment

maak er maar "2 Roemeense jongeren" van, verkoopt nog beter

Dat is eigen aan de berichtgeving hé...

Hoe sappiger de headline hoe beter de verkoop

Zeg nu zelf:

exact
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                  Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

beide krantenkoppen zijn waar, logischerwijze wordt de tweede gekozen

Comment

De pers danst blijkbaar naar de pijpen van politici en andere machthebbers die voordeel halen uit deze hele stemmingmakerij.

Het heeft niks met politici te maken. Sensatie en ophef maken is gewoon de enige doelstelling geworden. Achterliggende reden is meer oplages verkopen en hogere omzetten draaien.

Het is zelfs niet zo dat ze iets na 20 minuten op de site aanpassen. Heel veel berichtgeving is en blijft subjectief. Journalisten schrijven hun eigen mening er platweg bij of berichten worden opgesteld met een serieuze ondertoon. Zelfs vaak om politici net in een slecht daglicht te stellen 'U heeft gezegd dat ..'

Journalistiek is geen journalistiek meer. Het is eerder een soort politiek op zich geworden met waarheden, verdraaiingen en leugens.

Niet alleen het laatste nieuws is een voorbeeld. Ook de standaard is er schrijnend op achteruitgegaan qua objectieve verslaggeving. Die hun autogerelateerd nieuws is trouwens eerder een aflevering van 'tragger hippy' als je dat leest.

Hier vond ik het wel flagrant dat ze bleven beweren dat het om een pickup ging, met de beelden recht op tv van de 300C...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                                        beide krantenkoppen zijn waar, logischerwijze wordt de tweede gekozen
                                        Ik weet niet wat daar logisch aan is.

Ik begrijp dat het verkoopt, maar ik heb mijn bedenkingen daar bij. Als er morgen iemand de kranten zover krijgt om steevast in zijn berichtgeving te benadrukken als er een blondine betrokken is, dan kunnen we hier binnen enkele jaren politieke partijen hebben die vlot 20% van de stemmen halen door te hameren op hun standpunten tegen blondines.

Ik heb dan ook geen begrip voor het feit dat kranten zich zo laten misbruiken door politiek en andere machtsgroepen.
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
                                          Het heeft niks met politici te maken. Sensatie en ophef maken is gewoon de enige doelstelling geworden. Achterliggende reden is meer oplages verkopen en hogere omzetten draaien.

Het is zelfs niet zo dat ze iets na 20 minuten op de site aanpassen. Heel veel berichtgeving is en blijft subjectief. Journalisten schrijven hun eigen mening er platweg bij of berichten worden opgesteld met een serieuze ondertoon. Zelfs vaak om politici net in een slecht daglicht te stellen 'U heeft gezegd dat ..'

Journalistiek is geen journalistiek meer. Het is eerder een soort politiek op zich geworden met waarheden, verdraaiingen en leugens.

Niet alleen het laatste nieuws is een voorbeeld. Ook de standaard is er schrijnend op achteruitgegaan qua objectieve verslaggeving. Die hun autogerelateerd nieuws is trouwens eerder een aflevering van 'tragger hippy' als je dat leest.

Hier vond ik het wel flagrant dat ze bleven beweren dat het om een pickup ging, met de beelden recht op tv van de 300C...
                                          True, ze verfoeien bijvoorbeeld het VB maar schrijven leveren wel dagelijks koren op de molen van deze partij door hun eigen drang naar sensatie.

Ik zeg hier niet dat ze niet mogen vermelden dat het hier om jongens gaat van Roemeense origine, maar het hoeft niet in de titel van het artikel want het gaat om iets anders. Die gasten hebben dat accident niet veroorzaakt doordat ze Roemeen zijn maar doordat ze gedrogeerd waren en te snel reden. Dat had van mij dik en vet in de titel mogen staan.
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X