Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• We ontsporen!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
      Bedoel jij dat twee Roemenen sensatie is en beter verkoopt?
      Jazeker.

Comment

We ontsporen!
        I agree. Het gaat hier over Israel, en het gaat niet meer over het ongeluk.

Ik vind het interessant om te discussieren hoe we hier als rechtsstaat mee moeten omgaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          De journalist beslist wel of hij nadruk op iets wil leggen door het in de titel van zijn stuk te zetten.

Hij had net zo goed de nadruk kunnen leggen op hun leeftijd of het feit dat ze nog niet lang hun rijbewijs hebben. Wat volgens mij relevanter is.

Vervang de Chrysler door een BMW en de kop van het artikel door : " BMW-rijder rijdt 4 kinderen dood" en heel het forum staat hier klaar om daar op te kankeren.
          True, maar bmw is wel objectief.

Stel u voor: " Aarschotse bestuurder van 120 kilo met 320diesel met michelin pilot winterbanden, geblindeerde ramen, 19 inch velgen en kofferspoiler geflitst tegen 200km/u".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikzit 2050
            Ik wil enkel zeggen dat het op zijn minst een chizofrene/dubbelzinnige situatie is dat iemand met jouw achtergrond (of mag dat ook niet vermeld worden?) zoiets als onderschrift gebruikt.
            Of zoek ik nu sensatie?
            Met mijn achtergrond? En jij kent mijn achtergrond zeker....
            Wie zegt dat ik moslim ben?

Dus elke Midden Ooster is een Jodenhater in uw ogen.Je moet eens weten dat Iran na Israel de meeste Joden heeft in het Midden Oosten.

Comment

Stel u voor: " Aarschotse bestuurder van 120 kilo met 320diesel met michelin pilot winterbanden, geblindeerde ramen, 19 inch velgen en kofferspoiler geflitst tegen 200km/u".
              Blabla.

Alle gegevens zijn objectief, maar de vraag is wat daadwerkelijk bijdraagt tot het ongeval.

We weten de media politiek incorrect en correct afwisselen als het hun uitkomt en pertinent zoeken naar sensatie, maar dat is niet de essentie van dit topic.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
                komaan zeg, het voorbeeld werd hier gegeven van een 80-jarige die een kind doodrijdt
                je gaat me toch niet vermelden dat de leeftijd van de dader toen niet in de kop stond, hoe klein die kop dan ook moge geweest zijn
                Het was met moeite nieuws

Maar ik vind het net zo goed niet kunnen dat men steeds bejaarden in de titel probeert te krijgen, vaak zelfs in gevallen waar het om mensen gaat die nog geen 60 jaar oud zijn
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                  Met mijn achtergrond? En jij kent mijn achtergrond zeker....
                  Wie zegt dat ik moslim ben?

Dus elke Midden Ooster is een Jodenhater in uw ogen.Je moet eens weten dat Iran na Israel de meeste Joden heeft in het Midden Oosten.
                  Take it elsewhere. Hier gaat het over het ongeval in Heverlee.

Ikzit 2050, geldt natuurlijk ook voor jou.

Comment

• die madame en die meiskes gaan er alleszins niet mee terugkomen!

ik trek me terug uit dit topic, we kunnen blijven memmen

Comment

Dat is objectief, maar op het moment dat de media enkel nog Aarschot gaat vermelden en dit consequent doet als het om iemand van Aarschot gaat dan is dit niet meer objectief.
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                        Blabla.

Alle gegevens zijn objectief, maar de vraag is wat daadwerkelijk bijdraagt tot het ongeval.

We weten de media politiek incorrect en correct afwisselen als het hun uitkomt en pertinent zoeken naar sensatie, maar dat is niet de essentie van dit topic.

De causaliteitsleer en schadeleer van artikel 1382 Burgerlijk Wetboek zijn al een staaltje van 150 jarige rechtstheorieën en rechtszaken. Ik zie niet in hoe een journalist dat dan zomaar kan uitmaken. Dan speelt hij rechter.

In de berichtgeving omtrent dit ongeval blijft men bij het pickup verhaal. Vandaar de ergernis in dit topic. Dat is geen objectief feit en manifest onwaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Roughneck Bekijk Berichten
                          Take it elsewhere. Hier gaat het over het ongeval in Heverlee.

Ikzit 2050, geldt natuurlijk ook voor jou.
                          Ik ben er niet over begonnen,Hij begint ineens wat te zeiken over mijn onderschrift.
                          Maar je hebt gelijk .

Comment

De causaliteitsleer en schadeleer van artikel 1382 Burgerlijk Wetboek zijn al een staaltje van 150 jarige rechtstheorieën en rechtszaken. Ik zie niet in hoe een journalist dat dan zomaar kan uitmaken. Dan speelt hij rechter.

In de berichtgeving omtrent dit ongeval blijft men bij het pickup verhaal. Vandaar de ergernis in dit topic. Dat is geen objectief feit en manifest onwaar.
                            Hey, ik begrijp je op dat vlak.

Een journalist dient ook niet voor rechter te spelen, ik had het echter over wat daadwerkelijk heeft bijgedragen tot het ongeval. (ik heb het nu niet over de berichtgeven, echter over de feiten) en hoe men hier mee om dient te gaan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                              Voor mij begint het al met het feit dat er steeds bericht wordt met vermelding van de nationaliteit van deze twee gedrogeerde jongeren. Als het twee rosse waren geweest of twee limburgers was het dan ook steeds vermeld geweest? Ik snap de vermelding van nationaliteit als er een relevantie is, nu is het in mijn ogen platte journalistiek.

Net zo met het type voertuig, SUV's/terreinwagens staan op dit moment een beetje ter discussie dus dan gooien we dat er ook nog bij.

De pers danst blijkbaar naar de pijpen van politici en andere machthebbers die voordeel halen uit deze hele stemmingmakerij.
                              De nationaliteit moet inderdaad alleen vermeld worden als het enige relevantie heeft met het nieuwsfeit. Daarom lijkt het me hier ook meer ophefmakerij te zijn dan echt een meerwaarde voor het nieuwsbericht. Anderzijds als je het in een algehele context bekijkt van onze samenstelling van gevangenissen, sociale problemen, enzovoort... Dan wordt dit geval plots wel weer heel relevant. Het is dus niet zomaar zwart-wit te noemen. De manier waarop je er dan weer omgaat in je berichtgeving is alweer iets helemaal anders.

Dansen naar de pijpen van de politici vind ik nogal kort door de bocht voor de zogezegde vierde macht...

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
                              Het laatste nieuws en journalistiek gaat niet samen in 1 zin.
                              Dat is zoals zo vaak de meest belachlijke opmerking die ik altijd lees in discussies over journalistiek. Als je het zo mag geloven leest niemand die krant en toch is het jaarlijks de meest verkochte krant op de markt...

Comment

• Timo zal wel weer zeggen dat ik "normaal" moet doen,
                                maar ik vind dit ongeval dus afschuwelijk.

Onlangs zat ik in een opleiding over arbeidsongevallen en vroeg de lesgever: "Wat zeg je 's morgens tegen je vrouw en je kind?". De meesten antwoordden: "tot vanavond...".

Maar bij sommige mensen is er geen "vanavond" meer. Die worden door 2, onder invloed zijnde, mensen uit deze wereld geplukt.

Mijn medeleven gaat uit naar de man en de familie van de vrouw en haar kindjes...

Ik zou niet graag de dood van een gezin op mijn geweten hebben...

DIT IS SCHANDALIG ! (sorry Timo )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CSL Bekijk Berichten
                                  Timo zal wel weer zeggen dat ik "normaal" moet doen,
                                  maar ik vind dit ongeval dus afschuwelijk.
                                  Nu overdrijf je weer, ik vind dit een verschrikkelijk ongeval maar bij die andere haalde je het te hard uit zijn context en was het "18 jarige jongen - snelle auto van de papa- heeft geen verantwoordelijkheidsgevoel - zoekt het gevaar op - hij en vrienden dood - natuurlijk deels de schuld van de vader,he - wie laat zijn zoon nu met zoiets rijden-"

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
                                    Dat is zoals zo vaak de meest belachlijke opmerking die ik altijd lees in discussies over journalistiek. Als je het zo mag geloven leest niemand die krant en toch is het jaarlijks de meest verkochte krant op de markt...
                                    Meest verkocht = meestal de slechtste krant

Of vind je Das Bild in Duitsland dan zo'n kwaliteitsvol blaadje?

Comment

• maakt ni uit wat voor straf deze 2 jongelingen( of het nu buitenlands gepeupel of drugskikkers zijn) krijgen... situaties als deze zullen altijd voorvallen... toen ik het hoorde op de radio, moest ik toch wel even serieus slikken... die families die gebroken achterbijven, dat gevoel valt niet te omschrijven... daarom mijn innige deelneming aan de nabestaanden... ik hoop alleen dat deze jongeren veel maar dan echt veel moeten betalen, zodat ze de rest van hun leven hard zullen moeten werken... en deze daad nooit zullen vergeten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk Berichten
                                        maakt ni uit wat voor straf deze 2 jongelingen( of het nu buitenlands gepeupel of drugskikkers zijn) krijgen... situaties als deze zullen altijd voorvallen... toen ik het hoorde op de radio, moest ik toch wel even serieus slikken... die families die gebroken achterbijven, dat gevoel valt niet te omschrijven... daarom mijn innige deelneming aan de nabestaanden... ik hoop alleen dat deze jongeren veel maar dan echt veel moeten betalen, zodat ze de rest van hun leven hard zullen moeten werken... en deze daad nooit zullen vergeten
                                        die gasten gaan niet veel betalen
                                        die gaan volledig in de illegaliteit belanden en daar hoor je dan niets meer van .
                                        hoe spijtig het ook is .
                                        en dat is niet alleen het geval bij deze jongeren .
                                        bij Belgische jongeren gebeurt dat ook .
                                        ze moeten een torenhoge boete betalen en trekken zich daar gewoon niets van aan
                                        ze maken dat ze hun werk verliezen (als ze er al hebben) en zoeken steun bij de ocmw
                                        eens dat dat in orde is gaan ze hier en daar wat in het zwart gaan werken + waarschijnlijk nog wat illegale werkjes .
                                        en als puntje bij paaltje komt wie betaald dan de boete ??
                                        iedere hardwerkende belastingbetaler

lang leve Belgie!!!!!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                          die gasten gaan niet veel betalen
                                          die gaan volledig in de illegaliteit belanden en daar hoor je dan niets meer van .
                                          hoe spijtig het ook is .
                                          en dat is niet alleen het geval bij deze jongeren .
                                          bij Belgische jongeren gebeurt dat ook .
                                          ze moeten een torenhoge boete betalen en trekken zich daar gewoon niets van aan
                                          ze maken dat ze hun werk verliezen (als ze er al hebben) en zoeken steun bij de ocmw
                                          eens dat dat in orde is gaan ze hier en daar wat in het zwart gaan werken + waarschijnlijk nog wat illegale werkjes .
                                          en als puntje bij paaltje komt wie betaald dan de boete ??
                                          iedere hardwerkende belastingbetaler
                                          Net daarom dat het zo spijtig is dat ze niet meer energie steken in werkstraffen. Die boetes halen dikwijls niet veel uit.
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X