Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Faust Bekijk Berichten
    hou ons op de hoogte van de uitspraak
    Doe ik zeker. Die komt op 24 juli.

Comment

• Hier nogmaals...
      I can't get enough... ZOOM-ZOOM...

1985 Mazda 626 Coupé

Comment

• opnieuw een heel moedige oproep om ondanks jou verschrikkelijke leed,zo veel moed te hebben om een oproep te doen andere dat leed te besparen....

Het is gewoon een sport waarin iedereen voor goud moet gaan: zo veilig en verantwoord mogelijk rijden.

Persoonlijk vind ik echter die 5 jaar cel wel overdreven,daar komen de slachtoffers niet mee terug hé. Een aangepaste werkstraf die die jonge man duidelijk maakt wat leed is (bv,in een revalidatie centrum) zou veel gerichter zijn. Ik hoop dat ie nooit niet meer zo iets zo steekt.
        BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
          opnieuw een heel moedige oproep om ondanks jou verschrikkelijke leed,zo veel moed te hebben om een oproep te doen andere dat leed te besparen....

Het is gewoon een sport waarin iedereen voor goud moet gaan: zo veilig en verantwoord mogelijk rijden.

Persoonlijk vind ik echter die 5 jaar cel wel overdreven,daar komen de slachtoffers niet mee terug hé. Een aangepaste werkstraf die die jonge man duidelijk maakt wat leed is (bv,in een revalidatie centrum) zou veel gerichter zijn. Ik hoop dat ie nooit niet meer zo iets zo steekt.

hoelang denk je dat ALS hij effectief 5 jaar krijgt van die straf zal uitzitten ?
          maximum 2 jaar misschien ?

Comment

• "Vermoedelijk kan de bestuurder gelijk hebben wanneer hij beweert dat hij achter het stuur van zijn Audi A3 was ingedommeld."

No shit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
              hoelang denk je dat ALS hij effectief 5 jaar krijgt van die straf zal uitzitten ?
              maximum 2 jaar misschien ?
              Als ie braaf is, 16 maand prolly ... dank u, Lejeune, u hebt al veel criminalen de kans gegeven om te hervallen

Comment

• Ik vind dat de 5 jaar niet lang genoeg kunnen duren, die mensen moeten beseffen wat ze hebben gedaan.. Zo'n onverantwoord gedrag is niet te vatten. Gewoon het feit dat ze rijden onder invloed van drugs is al genoeg.. Daarbij dan nog de toch wel zeer overdreven snelheid en het negeren van een stopbord .. Het is niet te vatten..
                Je kan eens doorrijden op een "verantwoorde" manier maar een stopbord negeren, en onder invloed zijn van drugs is al geen '' verantwoorde " manier meer. Ik hoop dat hij toch beseft wat hij gedaan heeft, en ik hoop dat hij er van afziet ook.

Sterkte!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door takke Bekijk Berichten
                  Ik vind dat de 5 jaar niet lang genoeg kunnen duren, die mensen moeten beseffen wat ze hebben gedaan.. Zo'n onverantwoord gedrag is niet te vatten. Gewoon het feit dat ze rijden onder invloed van drugs is al genoeg.. Daarbij dan nog de toch wel zeer overdreven snelheid en het negeren van een stopbord .. Het is niet te vatten..
                  Je kan eens doorrijden op een "verantwoorde" manier maar een stopbord negeren, en onder invloed zijn van drugs is al geen '' verantwoorde " manier meer. Ik hoop dat hij toch beseft wat hij gedaan heeft, en ik hoop dat hij er van afziet ook.

Sterkte!
                  Ik weet niet of je je fout of de impact ervan kan vatten als je 5/3 jaar in de cel zit.

Comment

• Voor zo een mannen heeft een celstraf geen zin imho.
                    Ge moet die laten inzien wat ze fout gedaan hebben en welk leed dat veroorzaakt.
                    Laat ze maar nen tijd meedraaien op een dienst waar verkeersslachtoffers binnenkomen ofzo, da ze da nekeer van dichtbij meemaken.

Comment

• De dader heeft onder invloed van coke en xtc, en met zijn rijbewijs amper een paar weken op zak, door zijn onverantwoordelijk gedrag 4 onschuldige mensen de dood ingejaagd, en hun respectievelijke nabestaanden, familieleden en vrienden hun leven compleet verwoest. Een straf van 5 jaar en een levenslang rijverbod lijkt mij gezien de feiten nog geeneens een heel zwaar straf. Van die 5 jaar zal hij mits goed gedrag idd en wss maar 1/3 moeten uitzitten dankzij de wet Lejeune, hetgeen ik in deze (en absoluut ook in zware andere feiten) zwaar te betreuren vind. De rechter zou natuurlijk de kansen op vervroegde invrijheidsstelling (op vraag van de advocaten van de slachtoffers) bij arrest kunnen verwerpen, maar die kans lijkt mij zeer klein in de Belgische rechtsspraak.
                      Of het een geschikte straf is? Dit hangt af van dader tot dader imo. Voor de een zal een celstraf meer impact hebben dan een werkstraf (i.c. slachtofferhulp in een revaldidatiecentrum o.i.d.), bij de andere zal het net omgekeerd zijn.
                      Laten we in ieder geval hopen dat hij met zijn miezerig verstand ooit zal kunnen beseffen wat een enorme schade zijn onverantwoord gedrag heeft aangericht, dat hij hiervoor het gepaste berouw zal tonen, en dit alles zijn leven lang!
                      Last edited by ; 18/07/2008, 11:02. Reden: tikfoutje

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                        De dader heeft onder invloed van coke en xtc, en met zijn rijbewijs amper een paar weken op zak, door zijn onverantwoordelijk gedrag 4 onschuldige mensen de dood ingejaagd, en hun respectievelijke nabestaanden, famieleden en vrienden hun leven compleet verwoest. Een straf van 5 jaar en een levenslang rijverbod lijkt mij gezien de feiten nog geeneens een heel zwaar straf. Van die 5 jaar zal hij mits goed gedrag idd en wss maar 1/3 moeten uitzitten dankzij de wet Lejeune, hetgeen ik in deze (en absoluut ook in zware andere feiten) zwaar te betreuren vind. De rechter zou natuurlijk de kansen op vervroegde invrijheidsstelling ( op vraag van de advocaten van de slachtoffers ) bij arrest kunnen verwerpen, maar die kans lijkt mij zeer klein in de Belgische rechtsspraak.
                        Of het een geschikte straf is? Dit hangt af van dader tot dader imo. Voor de een zal een celstraf meer impact hebben dan een werkstraf (i.c. slachtofferhulp in een revaldidatiecentrum o.i.d.), bij de andere zal het net omgekeerd zijn.
                        Laten we in ieder geval hopen dat hij met zijn miezerig verstand ooit zal kunnen beseffen wat een enorme schade zijn onverantwoord gedrag heeft aangericht, dat hij hiervoor het gepaste berouw zal tonen, en dit alles zijn leven lang!
                        Een combinatie van celstraf en werkstraf zou hier misschien enig nut kunnen hebben, maar ik vrees dat deze mens geen verstand heeft om ooit iets te vatten.

Ik vind 5 jaar trouwens verbazend weinig voor een dergelijk misdrijf

Comment

• Autoforum (denk ik toch) wordt aangehaald in De Morgen door Catherine.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simoni Bekijk Berichten
                            Autoforum (denk ik toch) wordt aangehaald in De Morgen door Catherine.
                            Zoals ik hierboven al schreef, heb ik het lang niet alleen over Autoforum, ook over andere fora waar ik alleen maar las.
                            Dit is wel het enige forum waar ik discussiëer over dit onderwerp.

Trouwens zou ik nog wel wat willen schrijven, maar na 4 maanden mij sterk te hebben kunnen houden ben ik nu helemaal kapot. Dus gaat het even niet.

Comment

• Véél sterkte Catherien!

Comment

• Ik heb een dubbel gevoel bij die celstraf van 5 jaar, nuja, eigenlijk 2 jaar ongeveer.

Indien de persoon in kwestie inziet wat hij heeft aangericht en het licht heeft gezien dan zouden ze hem naar mijn mening geen dag langer meer moeten opsluiten. In dat geval is de wetenschap dat je vier mensen de dood hebt ingejaagd een straf die je heel je leven meedraagt. Het zou verder ook geen nut hebben om hem dan op te sluiten, op grond waarvan zou je dat doen? Hij heeft immers nooit de bedoeling gehad die mensen dood te rijden, hoewel hij dat met de escapades die hij daar heeft uitgehaald wel te voorspellen was, maar dat is een andere kwestie.

Indien de bestuurder echter geen gemeend berouw vertoont of geen blijk van inzicht wat hij heeft aangericht, dan is zelfs 20 jaar opsluiting te weinig, hij blijft dan een gevaar voor de maatschappij. De kans op hervallen is dan bijna gegarandeerd.

Daarom stel ik mij wat vragen wanneer ik hier mensen zie die meteen gaan oordelen of die vijf jaar te weinig is. De reden waarom wij die persoon graag in de cel zien gaan is omwille van een collectief wraakgevoel. Maar ik vind dat wij, als niet-betrokkenen daar veel te ver af staan.

Hetgeen hier telt is wat Catherien hier van vindt. En volgens wat ik uit haar posts al heb opgemaakt verlangt ze niet meteen dat die jongens 5 jaar de cel in gaan.

Het zijn allemaal zo'n complexe situaties en er is geen enkele van gelijk. Ik ga ook geen oordeel vellen over de afloop, hetgeen hierboven staat zijn gewoon wat hersenspinsels...

Bij deze wens ik Catherien veel sterkte toe.

Comment

• verslag van de procesdag in de krant

-de dader spreekt geen nederlands, wordt permanent in het Roemeens getolkt
                                  -kijkt de families van de slachtoffers geen enkele keer aan, kijkt slechts eenmaal op, wanneer de voorzitter hem dat vraagt
                                  -ging niet in op de mogelijkheid om het woord te nemen, terwijl zelf het grootste crapuul op dat moment (gemeend of niet) toch meestal zijn excuses aanbiedt
                                  -de verdediging betwist dat hij nog onder invloed was van drugs en vraagt een celstraf met uitstel (!)
                                  -de verdediging pleit dat de dader een homosexuele roemeen is die in ons land verblijft omdat hij 'via internet iemand heeft leren kennen' (so what? )

geen antwoord op de vraag wie hem en waarom, zo'n zwaar voertuig ter beschikking heeft gesteld

en toch! blijf ik ervan overtuigd dat dit ongeval meer met drugs dan met snelheid te maken heeft, hoewel Catherine Paulus daar heel hard tegen ten strijde trekt

Comment

• Héél veel sterkte Catherien.

Comment

• plezant, denk ik, zo een proces. Hebt ge eindelijk tijd gehad om wa te verwerken, worden de wonden weer tot in de kleinste details opengereten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                                        Daar gaan we weer:
                                        Doodrijder scoutsmeisje in Zolder pleegt vluchtmisdrijf

http://www.hln.be/hln/nl/2362/File-i...misdrijf.dhtml

Leen was een schoolvriendin van me,
                                        Ga je missen Fodi

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                          Kwestie van vanalles uit zn context te trekken ....

Bij mijn weten rijden er (ook snachts) geen fietsers op de snelweg ....
                                          tuurlijk niet ,maar velen hier vinden het toch verantwoord om "s nachts sneller te rijden dan toegestaan ,snelweg of niet .

no offence , maar het is zo .

Comment

Working...
                                          X