Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten
    ieder voertuig is zwaar, maar er wordt alleen maar op gehamerd omdat dat ding er uit ziet als een tank

en je moet niet met een "tank" rijden om te verongelukken

Comment

• Daarom, het kan met alles gebeuren.

Ik vind het belachelijk dat ze zulke zaken gebruiken om de feiten te verzwaren.
      Wat er gebeurd is, is op zich al zwaar genoeg en dat alleen moet hard bestraft worden, en niet met maar 5 jaar.

Toch maar triest.
      Last edited by ; 25/07/2008, 23:45.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
        ik heb vooral bewondering over de manier waarop Catherien zo "gewoon " kan praten over deze zaak

ze is de sterkste vrouw die ik "ken" en die ik ooit zal kennen denk ik ...
        @ toerke :

Ik heb nog vaak aan jou gedacht, vooral toen ik enkele weken geleden in een "EOS - Special Psyche en Brein" las dat vergeldingsdrang het centrum van het plezier activeert in de hersenen bij de mannen en niet bij de vrouwen. (Als dat een troost mag zijn).

@ allemaal :

Bedankt voor de complimentjes.
        Ik krijg veel bewondering voor hetgeen ik doe (vooral mijn bezoek aan die jongen in de gevangenis) maar ik ben maar zoals gelijk wie, hoor : ik doe alleen maar wat ik niet laten kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
          @ toerke :

Ik heb nog vaak aan jou gedacht, vooral toen ik enkele weken geleden in een "EOS - Special Psyche en Brein" las dat vergeldingsdrang het centrum van het plezier activeert in de hersenen bij de mannen en niet bij de vrouwen. (Als dat een troost mag zijn).
          vergeldingsdrang

het is jammer dat ze 17j geleden ook niet meer inspanningen deden om de nabestaanden te helpen en/of dossierinzage te krijgen en om eventueel wat meer uitleg te krijgen van het gerecht

2 keer heb ik de politie gezien ...

1 - om mee te delen wat er gebeurd was en om te vragen of die gast waar ze mee op stap was haar vrijer was misschien ( yep ze durfden dat vragen)
          2- om mee te delen dat het een ongeval was

en dan nooit gene flik meer gezien ...
          nochtans toen ik ene keer werkelijk op zoek was achter die gast vonden ze me wel zeer rap

Comment

vergeldingsdrang
            Oeps ... ik hoop dat ik je daarmee niet kwetste.

Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
            het is jammer dat ze 17j geleden ook niet meer inspanningen deden om de nabestaanden te helpen en/of dossierinzage te krijgen en om eventueel wat meer uitleg te krijgen van het gerecht
            Heel 'onze zaak' heeft inderdaad een soort 'voorkeursbehandeling' gekregen :

Slachtofferhulp heeft zichzelf zelfs in een persbericht een pluim gegeven voor de manier waarop ze gewerkt hebben in deze zaak.
            Deze keer vooral voor wat betreft de opvang de 50-tal (!) hulpverleners, brandweer- en politiemensen die betrokken waren in deze ongeluk.

Comment

Oeps ... ik hoop dat ik je daarmee niet kwetste.

Heel 'onze zaak' heeft inderdaad een soort 'voorkeursbehandeling' gekregen :

Slachtofferhulp heeft zichzelf zelfs in een persbericht een pluim gegeven voor de manier waarop ze gewerkt hebben in deze zaak.
              Deze keer vooral voor wat betreft de opvang de 50-tal (!) hulpverleners, brandweer- en politiemensen die betrokken waren in deze ongeluk.
              neen , zeker niet gekwetst ...
              en ik ben blij voor u dat je zoveel hulp hebt gehad

Comment

...
                en ik ben blij voor u dat je zoveel hulp hebt gehad
                Eerlijk gezegd ging het niet onmiddelijk van een leie dak om die jongen te ontmoeten, ik heb daar echt heel veel voor moeten aandringen.

Enkele dagen na het ongeval al vroeg ik aan de politie om hem te ontmoeten. Ik kreeg als antwoord : "Het is te vroeg".
                Enkele weken later dan maar aan onze advocate gevraagd : zelfde antwoord.
                Dan maar weer naar de politie : gedurende anderhalf uur uitleggen waarom ik het absoluut nodig had.

Pas daarna lieten ze me weten dat er zoiets bestaat als de bemiddelingsdienst.

En de officiële brief van het parket met formulier om bemiddeling aan te vragen is pas toegekomen nadat ik al begonnen was met de bemiddeling.

@ toerke :

Het is zeker niet te laat om aan bemiddeling te doen. Het gebeurt ook soms pas wanneer de dader uit de gevangenis komt na jaren opsluiting.

Ik raad je aan het te doen. Zelfs na 17 jaar. Het is nooit te laat.
                Je hebt niets te verliezen (zelfs geen geld , want het is gratis).

Die mensen verrichten prachtig werk : alleen maar met hen praten tijdens de voorbereidingen helpt al heel veel.
                Doe het ! ... het zal je heel veel deugd doen.

www.suggnome.be

Comment

Ik snap niet waarom men steeds dit moet vermelden

zwaar voertuig
                  het is ''maar'' een chrysler 300C Touring (of hoe ze het bij chrysler noemen) en ja die auto is misschien zwaar maar een X5 weegt misschien meer en daar gebeuren ook ongevallen mee maar wordt er nooit op gehamerd.
                  Je moet daar niet te zwaar aan tillen, Timo.

Ik denk dat men daarmee - in dit geval - vooral de nadruk wilt leggen op de verhouding tussen de VW Polo en de Dodge Magnum.

Dodge : 254 kW - 5654cc - 1900kg
                  Polo : 40 kW - 1198cc - 900kg

Indien de Dodge zich te pletter had gereden tegen een 30-ton-vrachtwagen dan zou men waarschijnlijk nooit vermeld hebben dat het om een zwaar voertuig gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                    De maximumstraf dus?

Dat zal Catherien toch een beetje goed doen denk ik.
                    Dat voor zoiets 5 jaar een maximumstraf is, dat kan er bij mij niet in!
                    Eerlijk gezegd vind ik dat nog te weinig als minimumstraf!

Voor zo een gasten zouden ze voor mijn part de doodstraf terug mogen invoeren, een langzame en heel pijnlijke dood!!!!!
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                      Voor zo een gasten zouden ze voor mijn part de doodstraf terug mogen invoeren, een langzame en heel pijnlijke dood!!!!!
                      Van de injectie's die men nu gebruikt voel je nagenoeg niets.

Comment

Je moet daar niet te zwaar aan tillen, Timo.

Ik denk dat men daarmee - in dit geval - vooral de nadruk wilt leggen op de verhouding tussen de VW Polo en de Dodge Magnum.

Dodge : 254 kW - 5654cc - 1900kg
                        Polo : 40 kW - 1198cc - 900kg

Indien de Dodge zich te pletter had gereden tegen een 30-ton-vrachtwagen dan zou men waarschijnlijk nooit vermeld hebben dat het om een zwaar voertuig gaat.
                        Ik denk dat ze zwaar bedoelen in de betekenis van zware motor?

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                        Dat voor zoiets 5 jaar een maximumstraf is, dat kan er bij mij niet in!
                        Eerlijk gezegd vind ik dat nog te weinig als minimumstraf!
                        1 jaar in de gevangenis is niet gelijk aan een jaar in het normale leven, vergeet dat niet
                        Voor jou lijkt 5 jaar niet lang, maar vraag eens aan een gevangene hoe lang dat voor hem is...

En zo lijkt de straf inderdaad te min.
                        Wat gezien de omstandigheden natuurlijk wel zo is.

Sterkte Catherien, je hebt duidelijk erg veel moed!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                          Van de injectie's die men nu gebruikt voel je nagenoeg niets.
                          Ah heb je er ervaring mee.

Comment

Ah heb je er ervaring mee.
                            Kerel, gelieve je goal te sluiten voor ik er een dikke bal intrap

Comment

en je moet niet met een "tank" rijden om te verongelukken
                              Neen, maar ge ziet wat er gebeurt als je met dergelijk voertuig, een kleiner voertuig raakt ... dan wordt het wel een "zwaar" voertuig. En als je die tendens volgt, rijdt iedereen binnenkort met van die dingen, en ook wat sneller, want hee ... we zitten tenminste veilig, in onze tank.

Anyway, die Roemeen moet levenslang krijgen, effectief uiteraard. Ten eerste als afschrikking voor anderen, ten tweede, om te vermijden dat die gast terug in de maatschappij komt. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt voor de maatschappij, het bestaan van een gevangenis, benadrukt dit. Een lange gevangenisstraf (en dan bedoel ik niet 5 jaar effectief, maar 20, 30 of 40 jaar), heeft ook geen zin, omdat die mens dan 50 jaar is, totaal geen werk- noch sociale ervaring heeft, maar toch "losgelaten" wordt in de maatschappij, dan is het beter dat ie vast blijft. Er zijn landen waar ze een soort van dorp maken, omringd door muren, waar die mensen hun leven slijten ... lijkt mij beste oplossing. Het kost ook wel wat, maar je moet maar denken : gevangenen die heel den dag niets doen, dat wordt in de maatschappij werkloos krapuul genoemd, laat ze iets doen. Geef ze tenminste de kans, maar wel IN de gevangenis. Als ze daar dan mensen vermoorden en verkrachten : minder erg.

Comment

Ik snap niet waarom men steeds dit moet vermelden

het is ''maar'' een chrysler 300C Touring (of hoe ze het bij chrysler noemen) en ja die auto is misschien zwaar maar een X5 weegt misschien meer en daar gebeuren ook ongevallen mee maar wordt er nooit op gehamerd.

De Dodge Magnum die de Roemeen bestuurde ????? (Zie post #491)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                  Noem het journalistieke vrijheid.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    Ten eerste als afschrikking voor anderen
                                    Waarom moet die Roemeen gestraft worden voor de daden van anderen?

Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                    ten tweede, om te vermijden dat die gast terug in de maatschappij komt. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt voor de maatschappij, het bestaan van een gevangenis, benadrukt dit.
                                    Ik weet niet hoe jij bent, maar toen ik 21 was, wist ik niet wat ik nu weet. Ik vrees dat het merendeel van de 17-jarigen volgens jouw logica niet geschikt zijn voor de maatschappij, maar ze niet allemaal met een Dodge op een Polo inrijden... Overigens zijn talloze verstandelijk gehandicapten ook niet 'geschikt voor de maatschappij'... Ook wegsteken?

Een lange gevangenisstraf (en dan bedoel ik niet 5 jaar effectief, maar 20, 30 of 40 jaar), heeft ook geen zin, omdat die mens dan 50 jaar is, totaal geen werk- noch sociale ervaring heeft, maar toch "losgelaten" wordt in de maatschappij, dan is het beter dat ie vast blijft.
                                    Dus eerst geef je hem een lange gevangenisstraf, en dan als ie helemaal platgestraft is kan je hem niet vrijlaten omdat je 'm helemaal platgestraft hebt. Waarom schiet je 'm dan niet in het begin al af? Lijkt mij goedkoper.

Er zijn landen waar ze een soort van dorp maken, omringd door muren, waar die mensen hun leven slijten ... lijkt mij beste oplossing.
                                    Ja, ik denk dat dat Australië heet.

Geef ze tenminste de kans, maar wel IN de gevangenis.
                                    Waarom zou iemand een kans nemen in de gevangenis als ze er toch niet uit raken? Nu houden vele gevangenen zich koest omdat er nog de hoop is op vrijlating. Als je ze allemaal in een kerker gooit, wil ik niet cipier zijn in een omgeving waar alleen ontsnapping de weg naar de vrijheid is.

Als ze daar dan mensen vermoorden en verkrachten : minder erg.
                                    Ha ja, want het zijn criminelen onder mekaar. Moordenaars, pedofielen en voorrangsnegators: één pot nat...

Comment

het is ''maar'' een chrysler 300C Touring.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Fast Ace Bekijk Berichten
                                      Noem het journalistieke vrijheid.
                                      Is dat niet hetzelfde ?

Chrysler 300 c Touring (hierboven)

en Dodge Magnum (hieronder)

Wanneer ik mijn zoon naar zijn vriend breng in Linden, passeer ik langs een verdeler van Chrysler, Jeep en Dodge.
                                      Vandaag weer gestopt om zo'n auto van dicht bij te bekijken.
                                      Verleden keer was er eentje op de parking. Dat was een Chrysler 300 c Touring.
                                      Deze keer stond er eentje achter anderen midden in de show-room, dus kon ik niet de naam niet lezen (misschien was deze een Dodge Magnum).

In het dossier vermelden ze altijd Dodge Magnum in ieder geval.

Is het niet zoals met mijn Fiat Scudo ? Hetzelfde als Citroën Jumpy en Peugeot Expert.
                                      Last edited by ; 28/07/2008, 04:25.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                                        Anyway, die Roemeen moet levenslang krijgen, effectief uiteraard. Ten eerste als afschrikking voor anderen, ten tweede, om te vermijden dat die gast terug in de maatschappij komt. Sommige mensen zijn gewoon niet geschikt voor de maatschappij, het bestaan van een gevangenis, benadrukt dit. Een lange gevangenisstraf (en dan bedoel ik niet 5 jaar effectief, maar 20, 30 of 40 jaar), heeft ook geen zin, omdat die mens dan 50 jaar is, totaal geen werk- noch sociale ervaring heeft, maar toch "losgelaten" wordt in de maatschappij, dan is het beter dat ie vast blijft. Er zijn landen waar ze een soort van dorp maken, omringd door muren, waar die mensen hun leven slijten ... lijkt mij beste oplossing. Het kost ook wel wat, maar je moet maar denken : gevangenen die heel den dag niets doen, dat wordt in de maatschappij werkloos krapuul genoemd, laat ze iets doen. Geef ze tenminste de kans, maar wel IN de gevangenis. Als ze daar dan mensen vermoorden en verkrachten : minder erg.
                                        De post van Zero2 kreeg ik als een vuist in de maag.
                                        Ik stond op het punt te antwoorden met :
                                        ... sprakeloos was ik.

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                        Waarom moet die Roemeen gestraft worden voor de daden van anderen?

Ik weet niet hoe jij bent, maar toen ik 21 was, wist ik niet wat ik nu weet. Ik vrees dat het merendeel van de 17-jarigen volgens jouw logica niet geschikt zijn voor de maatschappij, maar ze niet allemaal met een Dodge op een Polo inrijden... Overigens zijn talloze verstandelijk gehandicapten ook niet 'geschikt voor de maatschappij'... Ook wegsteken?

Dus eerst geef je hem een lange gevangenisstraf, en dan als ie helemaal platgestraft is kan je hem niet vrijlaten omdat je 'm helemaal platgestraft hebt. Waarom schiet je 'm dan niet in het begin al af? Lijkt mij goedkoper.

Ja, ik denk dat dat Australië heet.

Waarom zou iemand een kans nemen in de gevangenis als ze er toch niet uit raken? Nu houden vele gevangenen zich koest omdat er nog de hoop is op vrijlating. Als je ze allemaal in een kerker gooit, wil ik niet cipier zijn in een omgeving waar alleen ontsnapping de weg naar de vrijheid is.

Ha ja, want het zijn criminelen onder mekaar. Moordenaars, pedofielen en voorrangsnegators: één pot nat...
                                        Bedankt, wooter, voor je reaktie op Zero2.

Comment

Is dat niet hetzelfde ?
                                          In Europa, waar de merknaam Dodge relatief onbekend is, wordt de Magnum verkocht als de Chrysler 300C Touring. Het is in feite dezelfde auto als de Amerikaanse Magnum, maar met de voorzijde van de Chrysler 300C. In 2006 begon Chrysler de 300C Touring ook in de VS te verkopen.

Bron: Wikepedia

Comment

Working...
                                          X