Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ah, maar Catherien, 3 pintjes hebben bij een gemiddelde occasionele drinker quasi geen merkbaar effect. Meetbaar, maar niet merkbaar.

De omstandigheden kan je niet veranderen, maar moet je wel correct herkennen. Als het wegdek gladder is dan verwacht, of de bocht scherper is dan verwacht, moet je genoeg marge hebben om dit op te vangen. Als je door gebrek aan kennis je marge niet voldoende hebt ingebouwd, wordt het al moeilijk om de verkeerde inschatting te negotiëren.

Comment

• Ik kan je volgen in je redenering Wooter.

Ik zeg ook niet dat het de volledige schuld is van de infrastructuur, maar het heeft er toch ook veel mee te maken.

En voor de mensen die het niet weten: aan 70 km/u kan je ook uit de bocht vliegen.

Voor de mensen die het nieuws volgen. Enkele weken/maanden geleden is er ongeval gebeurt hier in Oudenburg (langst de vaart). 4 jonge mensen die ik kende, waarvan 2 gestorven.. Ze reden ook niet te snel, hadden niet gedronken... en zijn toch uit de bocht gevlogen tegen een boom. Een week later was de boom weg en zijn ze begonnen met verlichtingspalen te zetten, een fietspad aan te leggen weg van de baan, met gracht tussen etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
        Anderzijds, als ik zie dat mensen zich dood rijden op de palen van verkeerslichten, dan vraag ik me af waarom een dergelijke paal zo dik moet zijn dat hij een wagen probleemloos in 2 splijt. Er is dus met andere woorden zowel qua infra, bestraffing, en sensibilisering nog héél wat werk te doen.
        hoe dunner de paal, hoe meer hij op een mes zal gelijken.
        Anderzijds, hoe sneller hij zal afbreken, wat ook niet altijd goed is.

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
          Probleem is in België dat bijna niemand de snelheidslimieten nog serieus neemt, en op plaatsen waar de maximumsnelheid dan wel eens terecht is, rijden ze dan ook te snel.
          Bewijs hiervan is het groeiende succes van MiniCoyote en aanverwante toestellen. De enige reden (in mijn ogen) voor zo'n aankoop is om met zo weinig mogelijk gevaar om geflitst te worden abnormaal hoge snelheden te kunnen doen (= asociaal rijden/gedrag). Als het enkel is om "zorgeloos" te kunnen rijden dan kan men beter zijn CC op 120, zelfs 125 (of andere van tel zijnde wettelijke snelheden) zetten en men kan even "zorgeloos" rijden. Dit is natuurlijk slechts mijn visie en wie ben ik in de ganse cosmos ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
            Bewijs hiervan is het groeiende succes van MiniCoyote en aanverwante toestellen. De enige reden (in mijn ogen) voor zo'n aankoop is om met zo weinig mogelijk gevaar om geflitst te worden abnormaal hoge snelheden te kunnen doen (= asociaal rijden/gedrag). Als het enkel is om "zorgeloos" te kunnen rijden dan kan men beter zijn CC op 120, zelfs 125 (of andere van tel zijnde wettelijke snelheden) zetten en men kan even "zorgeloos" rijden. Dit is natuurlijk slechts mijn visie en wie ben ik in de ganse cosmos ?
            Een aandachtig mens rijdt al graag eens door op de autostrade als er weinig verkeer is, maar de Coyotés werken dan juist niet goed dan dus ik heb de neiging met je eens te zijn....
            ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Ik ben het met je eens dat het hypocriet is om te zeggen dat je een MC koopt om "relaxter" te rijden. Natuurlijk kopen die mensen dat toestel omdat ze graag wat sneller rijden. Maar om nu te zeggen dat ze allemaal abnormaal snel en asociaal rijden, vind ik toch een brug te ver.

Comment

Snel rijden =/= asociaal rijden.

Ik heb al genoeg mensen asociaal zien rijden aan 115km/h en trager op de snelweg.

Comment

• Deze morgen ( 7u30) had ik bijna een fietser mee

Ik rij hier in de Kortrijksestraat , 50-60 misschien waar ik 50 mag , en op dat stuk buigt de straat wat naar links , en daar kwam een jongen uit een zijstraat gereden van links zonder kijken de straat over.
                  Geen licht / donkere kleren ik had hem echt niet zien komen ...
                  Gelukkig heb ik rappe reflexen en kon ik op tijd stoppen , want door een halve seconde onoplettendheid kon de situatie helemaal anders uitgedraaid hebben .
                  Gast was misschien 12-13 jaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                    Snel rijden =/= asociaal rijden.

Ik heb al genoeg mensen asociaal zien rijden aan 115km/h en trager op de snelweg.
                    Inderdaad. Weerom gedrag. Op de gas als de snelweg vrij is, geen probleem. Probleem is wanneer de snelheid niet aangepast wordt als de situatie verandert, bv. naderen van een groep autos waarvan men kan verwachten dat ze -asociaal- op je rijstrook kunnen komen. ...En hopsakee vol in de remmen. Nul marge. Irritatie. Redelijk typisch...
                    ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                      Deze morgen ( 7u30) had ik bijna een fietser mee

Ik rij hier in de Kortrijksestraat , 50-60 misschien waar ik 50 mag , en op dat stuk buigt de straat wat naar links , en daar kwam een jongen uit een zijstraat gereden van links zonder kijken de straat over.
                      Gelukkig heb ik rappe reflexen en kon ik op tijd stoppen , want door een halve seconde onoplettendheid kon de situatie helemaal anders uitgedraaid hebben .
                      Een ongeval gebeurt meestal niet wanneer iemand een fout maakt - het zouden er véél zijn. Een ongeval gebeurt meestal wel wanneer een andere verkeersdeelnemer de fout niet kan opvangen.

Bij deze proficiat met je actie, je hebt misschien zijn leven gered. Heb je de mogelijkheid hem hierover rustig over aan te spreken, zeker doen, dan red je misschien zijn jonge onbezonnen leven nog eens.... 2 keer op een dag, niet slecht
                      ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
                        Een ongeval gebeurt meestal niet wanneer iemand een fout maakt - het zouden er véél zijn. Een ongeval gebeurt meestal wel wanneer een andere verkeersdeelnemer de fout niet kan opvangen.

Bij deze proficiat met je actie, je hebt misschien zijn leven gered. Heb je de mogelijkheid hem hierover rustig over aan te spreken, zeker doen, dan red je misschien zijn jonge onbezonnen leven nog eens.... 2 keer op een dag, niet slecht

Ik denk dat mijn vrouw het meest heeft verschoten want ze had hem niet eens gezien .
                        Ze merkte hem maar op toen ik alles dichtgooide en die jongen op een 1/2 meter voor mijnen auto stond
                        Morgen passeer ik daar opnieuw hetzelfde uur , ik kijk eens of ik hem niet zie en of zijn licht nu wel aanligt .

Comment

• ik vind regels bewust negeren een vorm van asociaal zijn, ook snelheidsregels en snachts
                          zelf rijd ik, of probeer altijd bewust de snelheid te houden die is voorgeschreven, niet omdat ik niet graag doorrij of ook graag rap thuis ben, maar omdat het verkeer een sociaal gebeuren is

en nu zeg ik nog een weesgegroetje op

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            ik vind regels bewust negeren een vorm van asociaal zijn, ook snelheidsregels en snachts
                            zelf rijd ik, of probeer altijd bewust de snelheid te houden die is voorgeschreven, niet omdat ik niet graag doorrij of ook graag rap thuis ben, maar omdat het verkeer een sociaal gebeuren is
                            Koop eens een auto van minder dan 5 jaar oud en/of meer dan 100pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toerke Bekijk Berichten
                              Deze morgen ( 7u30) had ik bijna een fietser mee

Dat was inderdaad zeer nipt. Wel raar dat zijn ouders hem laten vertrekken zonder licht. Ik heb zelf wel nog geen kinderen, maar dat zou bij mij toch niet waar zijn: ofwel fluo vestje + lichten of ik zet ze persoonlijk af net aan de schoolpoort waar al uw klasgenoten u kunnen zien .

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat sommige mensen zonder licht rijden en ze pas aanzetten als ze zien dat de politie controle doet. Dat licht steekt ge toch aan voor uw eigen veiligheid en niet voor de flikken hun schoon ogen ?!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                Wel raar dat zijn ouders hem laten vertrekken zonder licht.

Dat was ook ons gedacht

Comment

Wel raar dat zijn ouders hem laten vertrekken zonder licht.
                                  ...
                                  Dat licht steekt ge toch aan voor uw eigen veiligheid en niet voor de flikken hun schoon ogen ?!
                                  Er is een reden waarom VTM nog altijd zoveel kijkers heeft, en de Blik en Dag Allemaal nog altijd goed verkopen... Ze zijn nog niet allemaal door hun eigen stommiteit doodgereden...

Comment

Wat ik trouwens ook vreemd vind is dat sommige mensen zonder licht rijden en ze pas aanzetten als ze zien dat de politie controle doet. Dat licht steekt ge toch aan voor uw eigen veiligheid en niet voor de flikken hun schoon ogen ?!
                                    je kan hetzelfde zeggen voor alle verkeersregels, inclusief snelheidsbeperkingen.

Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten

onlangs sprak ik zo iemand aan, en zei "moest ge nu ne keer uw licht doen branden", en hij riep meteen "moest ge nu ne keer wat trager rijden".
                                    Dat leert een mens wel af om mensen te willen helpen. Dat terwijl ik een bocht naar rechts (90°) nam, met m'n comfortabele cruiser zal dat niet aan rallytempo geweest zijn. Wetende dat hij dan nog eens geen voorrang verleende waar 't wel moest.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                                    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      ik vind regels bewust negeren een vorm van asociaal zijn, ook snelheidsregels en snachts

en nu zeg ik nog een weesgegroetje op
                                      Bobo

Was iedereen zoals jij, dan was er wereldvrede

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                        Koop eens een auto van minder dan 5 jaar oud en/of meer dan 100pk
                                        moeilijke combinatie

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                                          onlangs sprak ik zo iemand aan, en zei "moest ge nu ne keer uw licht doen branden", en hij riep meteen "moest ge nu ne keer wat trager rijden".
                                          Dat leert een mens wel af om mensen te willen helpen. Dat terwijl ik een bocht naar rechts (90°) nam, met m'n comfortabele cruiser zal dat niet aan rallytempo geweest zijn. Wetende dat hij dan nog eens geen voorrang verleende waar 't wel moest.
                                          Tis een kunst, mensen aanspreken. Gaat meestal goed als je dat vriendelijk en rustig doet, een verwijt werkt niet. Maar al ben je vriendelijk gaat het niet altijd goed, laat vooral de moed niet zakken van ene keer.
                                          Trouwens met kinderen kun je meestal nog praten over zo'n dingen...
                                          ST Cupra 290 PP - GT86+

Comment

Working...
                                          X