Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Onehp Bekijk Berichten
    Tis een kunst, mensen aanspreken. Gaat meestal goed als je dat vriendelijk en rustig doet, een verwijt werkt niet. Maar al ben je vriendelijk gaat het niet altijd goed, laat vooral de moed niet zakken van ene keer.
    Trouwens met kinderen kun je meestal nog praten over zo'n dingen...
    Hier in belgie smijten ze je in het gevang als je met kinderen praat

Comment

• Vriendelijk zijn helpt, maar verwacht geen wonderen als de andere je iets tegensnauwt.

Enkele weken terug was wel lachen... Ik filefiltreer doorheen stilstaand verkeer in Brussel centrum (beide voeten op de grond, voortbewegen op ralenti) als ik plots vanuit een auto rechts van me een kerel een peuk uit het raam zie knikkeren. Nog voor dat ie de tijd heeft zijn raampje dicht te doen sta ik naast hem met mijn dikke zwarte helm "is oew asbak kapot ofwa?!". Zelden iemand zo zien springen achter het stuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
        Ik ben het met je eens dat het hypocriet is om te zeggen dat je een MC koopt om "relaxter" te rijden. Natuurlijk kopen die mensen dat toestel omdat ze graag wat sneller rijden. Maar om nu te zeggen dat ze allemaal abnormaal snel en asociaal rijden, vind ik toch een brug te ver.
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        Snel rijden =/= asociaal rijden.

Ik heb al genoeg mensen asociaal zien rijden aan 115km/h en trager op de snelweg.
        Hoe dikwijls worden hier mensen die eventueel per ongeluk of uit verstrooidheid op het linker rijvak blijven rijden en zo het verkeer ophouden niet bestempeld als asociale chauffeurs ??
        Of mensen die rechts voorbijsteken, of mensen die incorrect ritsen, noem maar op, de voorbeelden zijn hier legio, soms lijkt het hier wel een stal van stijgerende Ferrari-paardjes als er weer eens zo'n post geopend werd waarin het "vergrijp" van zo'n onverlaat aan de kaak gesteld werd.
        Wat ik versta onder "asociaal" is zich gedragen op een manier die indruist tegen de algemeen door de samenleving aanvaarde normen en/of zich gedragen tegen de door de wetgever opgelegde wetten (die trouwens door ons allen gestemd worden via de door ons verkozen volksvertegenwoordigers en senatoren). Zich niet houden aan de wettelijke snelheidslimieten is in mijn ogen ook zo'n geval van asociaal gedrag, bovendien brengt men daarmee het leven en welzijn van de andere bestuurders in gevaar die soms niet correct reageren door de abnormaal hoge snelheden. Als algemeen aangenomen kan worden dat een wagen maximum 120 kmpu doet (give or take 5 kmpu) en men reageert met die snelheid in gedachten dan kan het soms verdomd vervelend overkomen als de reactietijd de helft te traag schijnt te zijn wegens de te hoge snelheid van het "aanstormend geweld".

Dat alle bezitters van een MC te snel rijden (dus asociaal) hoor je mij niet zeggen maar wat is dan de ECHTE reden van hun aankoop ?
        Last edited by ; 19/11/2009, 21:07.

Comment

• Per ongeluk links rijden? Hoe kan je dat doen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Per ongeluk links rijden? Hoe kan je dat doen...
            De zaken niet uit hun context halen aub.

Per ongeluk links BLIJVEN rijden ......... (zal het aanpassen zodat blijven geaccentueerd wordt.)

Comment

• Per ongeluk links blijven rijden? Hoe kan je dat doen...

Comment

• Ik pleit voor een nultolerantie voor alcohol en verkeer.
                Gewoon 0,0 promille, zo simpel als dat.

Geen gezeik over dat de ene er beter tegen kan dan de andere.

Bij mij geen druppel alcohol als ik met de auto of de moto op stap ben.

Ik ben 32 en ik heb nog maar... 1 keer moeten blazen. Hoe zot is dat ?

Ik weet nog hoe mijn vader, samen met zijn vrienden erbij, toen ook vijftigers, altijd een
                preek gaven over geen alcohol bij het rijden. Terwijl ze...zelf ettelijke potten binnengoten
                en gewoonweg achter het stuur gingen zitten.

Onbegrijpelijk.

Nuchter een ongeval veroorzaken is meestal "menselijk", onder invloed een ongeval veroorzaken is "ontoelaatbaar".

Alcohol en vluchten = daar heb ik geen woord voor. Stel dat er iemand aan het doodbloeden is...Dat je dat kan voorkomen.

Ik heb hier enkele bladzijden iets gelezen over die EHBO lessen. Ik vind dat super.
                Het is sowieso iets wat al lang moest ingebouwd zijn in de schoolopleiding.

Maar toch een kanttekening hierbij.

Verkeersongevallen zijn vaak zeer complex, gaande van nekletsels, abdominale letsels (miltruptuur, leverscheur,...). Met "gewone" EHBO ga je hier weinig kunnen aan doen. Heb je echter te maken met een arteriele of veneuze bloeding, dan kan je wel iets doen. Je kan ook reanimeren. Dus heeft het zin ? Ja !

Sparrow Jack zei idd iets over die CPR geven en die minutenregel. Wel, een hartstilstand geeft elke minuut dat er geen compressie is, een vermindering van 10% van de overlevingskansen.

Maar nu komt het. Ik ben al vele malen gestopt voor een ongeval. Ik heb nog stage gedaan met ambulance en MUG. Telkens opnieuw valt het mij op. Dat toekijken toch het gemakkelijkste is. Gapen en commentaar geven, daar is de mens toch zeer goed in. Beschamend is het soms. Er zijn daar zeker mensen bij die EHBO gevolgd hebben. Maar die gewoon staan te kijken, die niet durven. Het is zelfs soms zo erg, dat ik dan aangesproken wordt door omstaanders met : "dokter, waarom heb je dit niet gedaan, of de MUG niet gebeld ?". Dan zeg ik vlakaf, kijk mevrouw, ik neem een beslissing die ik moet nemen, ik doe mijn job.

Het is jammer. Mensen moeten meer durven op dat vlak. Als je niks doet, sterft die mens toch. Dus doe je beter IETS dan NIKS.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                  Ik pleit voor een nultolerantie voor alcohol en verkeer.
                  Gewoon 0,0 promille, zo simpel als dat.

Geen gezeik over dat de ene er beter tegen kan dan de andere.

Bij mij geen druppel alcohol als ik met de auto of de moto op stap ben.

Ik ben 32 en ik heb nog maar... 1 keer moeten blazen. Hoe zot is dat ?

Ik weet nog hoe mijn vader, samen met zijn vrienden erbij, toen ook vijftigers, altijd een
                  preek gaven over geen alcohol bij het rijden. Terwijl ze...zelf ettelijke potten binnengoten
                  en gewoonweg achter het stuur gingen zitten.

Onbegrijpelijk.

Nuchter een ongeval veroorzaken is meestal "menselijk", onder invloed een ongeval veroorzaken is "ontoelaatbaar".

Alcohol en vluchten = daar heb ik geen woord voor. Stel dat er iemand aan het doodbloeden is...Dat je dat kan voorkomen.

Ik heb hier enkele bladzijden iets gelezen over die EHBO lessen. Ik vind dat super.
                  Het is sowieso iets wat al lang moest ingebouwd zijn in de schoolopleiding.

Maar toch een kanttekening hierbij.

Verkeersongevallen zijn vaak zeer complex, gaande van nekletsels, abdominale letsels (miltruptuur, leverscheur,...). Met "gewone" EHBO ga je hier weinig kunnen aan doen. Heb je echter te maken met een arteriele of veneuze bloeding, dan kan je wel iets doen. Je kan ook reanimeren. Dus heeft het zin ? Ja !

Sparrow Jack zei idd iets over die CPR geven en die minutenregel. Wel, een hartstilstand geeft elke minuut dat er geen compressie is, een vermindering van 10% van de overlevingskansen.

Maar nu komt het. Ik ben al vele malen gestopt voor een ongeval. Ik heb nog stage gedaan met ambulance en MUG. Telkens opnieuw valt het mij op. Dat toekijken toch het gemakkelijkste is. Gapen en commentaar geven, daar is de mens toch zeer goed in. Beschamend is het soms. Er zijn daar zeker mensen bij die EHBO gevolgd hebben. Maar die gewoon staan te kijken, die niet durven. Het is zelfs soms zo erg, dat ik dan aangesproken wordt door omstaanders met : "dokter, waarom heb je dit niet gedaan, of de MUG niet gebeld ?". Dan zeg ik vlakaf, kijk mevrouw, ik neem een beslissing die ik moet nemen, ik doe mijn job.

Het is jammer. Mensen moeten meer durven op dat vlak. Als je niks doet, sterft die mens toch. Dus doe je beter IETS dan NIKS.

Idem!
                  Ik denk er hetzelfde over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                    Idem!
                    Ik denk er hetzelfde over.
                    ik niet !
                    kan er niemand nog een avondje een avondje doorzakken en smorgens met een gerust geweten de baan op

belgen zijn bourgondiers, en das een mooie zegen
                    zijn er trouwens in belgie méér accidenten waar alcohol een rol speelt als in de andere landen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                      ik niet !
                      kan er niemand nog een avondje een avondje doorzakken en smorgens met een gerust geweten de baan op
                      Als je 's morgens nog altijd alcohol in je bloed hebt, blijft dat hetzelfde, toch ? Dan rij je toch
                      onder invloed ?

Ik spreek nu algemeen, de mensen die regelmatig zuipen hier buiten gelaten. Die hun lever doen overuren.
                      Er wordt per uur ongeveer 1 eenheid alcohol in je bloed afgebroken. Als je 10 pinten drinkt,
                      wil dat zeggen dat je lichaam 10 uur nodig heeft om dat af te breken. Als jij tussen 20-22 uur, 10 pinten binnenkapt, kan je 's morgens om 8-9 uur terug in je auto stappen.

Als je tussen de pinten door regelmatig iets eet, of een cola drinkt. Zal de afbraak nog veel vlotter gebeuren.
                      Als jij dus gewoon eens goed slaapt en de uren ertussen respecteert, hoef je niet bang te zijn
                      om 0,0 te blazen.

Met alle respect Bobo, maar alcohol en rijden kan voor mij gewoon niet. Bourgondiër of niet.
                      We weten allemaal wat het doet met je lichaam. Of misschien niet genoeg.

Je kan ook met mate Bourgondiër zijn eh Bobo. Drink een aantal glazen wijn 's avonds, en 's morgens heb je 0,0. Dan ben je ook een Bourgondiër en zit je nog eens nuchter achter het stuur ook

Comment

• ieder zijn mening, maar als bierland dat opleggen ipv de mensen te sensibiliseren vind ik ni goe

Comment

ieder zijn mening, maar als bierland dat opleggen ipv de mensen te sensibiliseren vind ik ni goe
                          Het moet BEIDE !

Comment

• Eh, drinken en rijden gaan gewoon niet samen... Dus als je wil zuipen maar je moet de ochtend erop met de wagen rijden, zal je prioriteiten moeten stellen...

Overigens is 1 uur per glas erg mild... Men gaat eerder uit van een afbraak van anderhalf uur per eenheid alcohol (= passend glas alcohol, 1 jeneverke of 1 pintje). Maar je weet ook: een trappist is makkelijk 10° en 33cl, en dat is beide meer dan een klassiek pintje...

Comment

• Ik ben ook niet voor drinken en rijden, maar je moet daar wat pragmatisch in zijn: het verschil tussen de huidige wettelijke grens van 0.5 promille en 0.0 promille is niet van die aard dat je daar in de praktijk enig resultaat van kan verwachten. Trouwens, de problemen worden toch vooral veroorzaakt door mensen die zich niet houden aan de huidige limiet, wat zouden die zich dan houden aan een nog strengere limiet?
                              AutoMinded.be

Comment

ik vind regels bewust negeren een vorm van asociaal zijn, ook snelheidsregels en snachts
                                zelf rijd ik, of probeer altijd bewust de snelheid te houden die is voorgeschreven, niet omdat ik niet graag doorrij of ook graag rap thuis ben, maar omdat het verkeer een sociaal gebeuren is

en nu zeg ik nog een weesgegroetje op
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                ik niet !

belgen zijn bourgondiers, en das een mooie zegen
                                zijn er trouwens in belgie méér accidenten waar alcohol een rol speelt als in de andere landen ?

sorry bobo, maar hier ga je toch even de mist in.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

• De grens van 0,5 is goed genoeg. Het probleem is dat velen nog altijd gaan tellen en berekenen wat kan.

Anderzijds sta ik mezelf ook toe dat ik een trappistje drink op een barbecue, en enkele uren later naar huis rijdt, goed wetende dat ik onder het wettelijk maximum zit, maar waarschijnlijk toch geïntoxiceerd rondrij.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Asserti Bekijk Berichten
                                    sorry bobo, maar hier ga je toch even de mist in.
                                    Ach, het is het klassieke verhaal... Mensen die een glaasje lusten, zijn erg negatief over te hard rijden, en mensen die graag snelheid lusten, zijn erg negatief over rijden onder invloed... Misschien omdat de combinatie al helemaal onwerkbaar is...

Comment

• Het verschil is, dat als je hard rijdt, je reactie en inschattingsvermogen nog altijd hetzelfde blijft.

Als je onder invloed rijdt is dat weg. + neemt niet weg dat ze dan nog eens te snel kunnen rijden ook
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                                      Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Het verschil is, dat als je hard rijdt, je reactie en inschattingsvermogen nog altijd hetzelfde blijft.
                                        ... Maar je reactie en inschattingstijd zal over langere afstand uitgespreid zijn (omdat je je zo snel verplaatst) en je stopafstand zal ook langer zijn. Beetje gelijk dus met rijden onder invloed.

Het enige verschil is dat je met hogere snelheid nog altijd je inschattingsvermogen behoudt, terwijl je onder invloed de kans loopt verkeerd in te schatten. Maar dat verschil is dus niet altijd zo groot...

Comment

sorry bobo
                                          je hoeft je niet te excuseren
                                          meningen he

grens van 0.5 is goed, mag zelfs eventueel 0.2 zijn, maar geen 0.0

Comment

Working...
                                          X