Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4 doden na crash in Heverlee

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dus kreeg de jonge Roemeen 5 jaar cel en levenslange rijverbod omdat hij Roemeen is.

Niet omdat hij 4 mensen doodreed onder invloed.

Comment

• er was hier geen sprake van - dixit de rechter - causaal verband tss de dronkenschap en het aanrijden van de fietsers

maar ik denk dat je wel gelijk hebt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
        Dus kreeg de jonge Roemeen 5 jaar cel en levenslange rijverbod omdat hij Roemeen is.

Was het in jouw geval ook de politierechtbank of de correctionele rechtbank?

De ene rechter is inderdaad de andere niet, spijtig genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
          Was het in jouw geval ook de politierechtbank of de correctionele rechtbank?

De ene rechter is inderdaad de andere niet, spijtig genoeg.
          Politierechtbank.

Comment

Politierechtbank.
            Ik wacht zelf al anderhalf jaar op een vonnis van de politierechtbank van Leuven, waarbij een geïntoxiceerde de auto van mijn vriendin die 's nachts voor de deur geparkeerd stond, perte totale heeft gereden. Het zal ongeveer nog twee jaar duren eer alles rond is en we effectief een schadevergoeding van de verzekering gaan ontvangen.

Rechtbanken zoveel als mogelijk vermijden is het eerste wat ze je leren in eerste kandidatuur rechten.

Comment

Dus kreeg de jonge Roemeen 5 jaar cel en levenslange rijverbod omdat hij Roemeen is.

Foei Catherien, dat kan je niet staven.

Ik vind het goed dat de chaufeur in kwestie hier niet de overdreven zware geëiste straf kreeg.
              Niemand rijdt iemandmet opzet dood en terwijl die anderen dood zijn, moet die jongen daar nog elke dag mee verder leven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                Niemand rijdt iemandmet opzet dood en terwijl die anderen dood zijn, moet die jongen daar nog elke dag mee verder leven.
                Nee, maar gelijk wie het stuur neemt onder invloed en te hard op de gaspedaal duwt, doet dat wél met opzet.

En weigeren te beseffen dat te snel rijden en onder invloed rijden gevaarlijk is doet men ook met opzet.

Comment

• VTM Nieuws :

En dat is dan de publiciteit voor de berichtgeving over het ongeluk :

+ YouTube Video
                  ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

Comment

En weigeren te beseffen dat te snel rijden en onder invloed rijden gevaarlijk is doet men ook met opzet.
                    En daarvoor is hij toch gestraft?

Comment

En daarvoor is hij toch gestraft?
                      Inderdaad ... *zucht* ...

Jij zit al langer dan ik op dit forum, je hebt deze draad gevolgd van in het begin,
                      en jij hebt nog niet door dat het mij niet gaat om te straffen wanneer het te laat is.

Comment

• Als Belg dronken achter het stuur zitten is per ongeluk... Als Roemeen de nacht ervoor XTC slikken die tegen de middag dan is uitgewerkt is moord met voorbedachte rade...

Als je rechtvaardigheid verwachtte van een rechter, ben je schromelijk mis geïnformeerd.

Comment

Inderdaad ... *zucht* ...

Jij zit al langer dan ik op dit forum, je hebt deze draad gevolgd van in het begin,
                          en jij hebt nog niet door dat het mij niet gaat om te straffen wanneer het te laat is.
                          Ik zit hier maar een 2 maanden langer dan u.

Volg dit topic ook maar met een half oog, maar ik ben tegen het "voorbeelden stellen" bij mensen die een verkeersongeval voorhadden.

Je hoort hier nu een voorbeeld van een jonge man die een fout heeft gemaakt, dom heeft gedaan, is volledig waar. en dat komt dan in het nieuws.

Maar elke dag zie ik wat voor kamikaze gedrag zwakke weggebruikers hebben, hoe ze met hun leven spelen en dan draait de autobestuurder ook op.

Er staat dan bv wel in de krant "een jonge bestuurder reed een jonge dame dood, de man reed 60 waar hij 50 mocht"
                          Maar wat er waarschijnlijk niet bij staat is dat die jonge dame niet gekeken heeft toen ze overstak.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                            Als Belg dronken achter het stuur zitten is per ongeluk... Als Roemeen de nacht ervoor XTC slikken die tegen de middag dan is uitgewerkt is moord met voorbedachte rade...

Als je rechtvaardigheid verwachtte van een rechter, ben je schromelijk mis geïnformeerd.
                            Bekijk het eens zo:
                            In een vreemd land XTC slikken en dan iemand doodrijden daar omdat je igg keren te snel reed op een onverantwoorde plaats...

Comment

Bekijk het eens zo:
                              In een vreemd land XTC slikken en dan iemand doodrijden daar omdat je igg keren te snel reed op een onverantwoorde plaats...
                              Er leven precies nog redelijk veel mensen met ......
                              Bijgevoegde Bestanden

Comment

Bekijk het eens zo:
                                Uitgewerkte xtc tegenover dronken achter het stuur?
                                Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Een voorwaardelijke celstraf, 6000 Euro en 2 jaar rijverbod...

Voor 3 doden.

De alcohol is er bij mij te veel aan.

Ik heb in dit geval GEEN ENKEL respect voor de dader. Sorry...

Een accident kan altijd. Het is mijn grootste nachtmerrie moest ik ooit iemand omver rijden. Maar alcohol of drugs kan voor mij niet. Punt uit.

Daarom moest de straf veel zwaarder geweest zijn. Ook al krijgt hij zijn psychologische
                                  straf wel nog, althans dat hoop ik van harte.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                    Een voorwaardelijke celstraf, 6000 Euro en 2 jaar rijverbod...

Voor 3 doden.

De alcohol is er bij mij te veel aan.

Ik heb in dit geval GEEN ENKEL respect voor de dader. Sorry...

Een accident kan altijd. Het is mijn grootste nachtmerrie moest ik ooit iemand omver rijden. Maar alcohol of drugs kan voor mij niet. Punt uit.

Daarom moest de straf veel zwaarder geweest zijn. Ook al krijgt hij zijn psychologische
                                    straf wel nog, althans dat hoop ik van harte.
                                    Hoeveel heeft ie geblazen?

Comment

• 1.15 promille

Comment

Er staat dan bv wel in de krant "een jonge bestuurder reed een jonge dame dood, de man reed 60 waar hij 50 mocht"
                                        Maar wat er waarschijnlijk niet bij staat is dat die jonge dame niet gekeken heeft toen ze overstak.
                                        3 meiskes met hun fiets omver rijden omdat je dronken achter het stuur rijdt.
                                        Ik vind dat wel appelen met peren vergelijken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door binnenmuisarchitekt Bekijk Berichten
                                          3 meiskes met hun fiets omver rijden omdat je dronken achter het stuur rijdt.
                                          Ik vind dat wel appelen met peren vergelijken.
                                          Ik ben volledig akkoord dat die bestuurder moet gestraft worden, maar de bestuurder in kwestie heeft die meisjes toch niet rechtstreeks aangereden. Eerst heeft die op een duiker gereden en dan weggekatapulteerd naar de overkant achteraan op die fietsers.

Comment

Working...
                                          X