Mededeling

Collapse
No announcement yet.

De collectieve verdwazing bij Stercheles dood

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
    Huh? Wat hebben die ermee te maken?
    Zij (en consoorten) zijn aanhangers van onbeperkte snelheid in bepaalde omstandigheden.

Politici als Jean-Marie Dedecker en zangers als Walter Grootaers hebben zich destijds met S.O.S. Chauffeur en andere initiatieven verzet tegen het streng aanpakken van overdreven snelheid. Van Grootaers komt de uitspraak dat hij na middernacht ook wel eens aan 211 km/u reed en dat dat niet erg is 'want op de autosnelweg spelen 's nachts geen kinderen'.
    De uitspraak van Grootaers vind ik tendentieus.
    Last edited by ; 14/05/2008, 11:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Catherien Bekijk Berichten
      Wil jij per se iemand lynchen dan ?

Edit :
      Laten we dan beginnen met JM Dedecker en W Grootaers. ... (grapje)
      edit, verkeerd geformuleerd, uiteraard "wie zou er gelyncht kunnen geweest zijn, tijdens dat ongeval"

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
        hij was niet dronken, zo ben ik via via te weten gekomen
        Goede vrienden van hem die erbij waren en even weinig gedronken hadden ?

En ja: hij zou te veel gedronken kunnen hebben (volgens een ooggetuige zou een GBA-speler die noodlottige nacht hem hebben aangeboden in Antwerpen te blijven slapen, omdat hij te veel op had).

Comment

nee, de doktor die getest heeft of er alcohol in het spel was

Comment

Het is altijd even erg als er zo iets gebeurt wat mij betreft. Maar ik begrijp niet dat sommige mensen niet inzien dat als het om bekende mensen gaat (of dat nu sportlui, acteurs, royals of hetzelfde wat zijn) er uiteraard véél meer aandacht voor is van zowel pers als publiek. Dat is toch normaal? Ik zeg niet dat het terecht is, maar het is wel normaal.

Comment

Zij (en consoorten) zijn aanhangers van onbeperkte snelheid in bepaalde omstandigheden.

De uitspraak van Grootaers vind ik tendentieus.
              Kan best zijn, maar dat is in deze discussie naast de kwestie.
              AutoMinded.be

Comment

Catherien, wat ik eigenlijk niet snap is wat je nu eigenlijk zou willen? Als ik het goed heb zou je graag zien dat er een discussie losbarts omtrent het nut / toelating van sportwagens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                  Kan best zijn, maar dat is in deze discussie naast de kwestie.
                  Mijn punt in deze discussie is :

Sterchele is te snel (heen)gegaan. Als we van hem dan toch een icoon maken en hem een voorbeeldfunctie toedichten, laat hem dan ook een voorbeeld zijn voor iedereen die denkt dat het geen kwaad kan om gas te geven.
                  Dus, is het voorgaande niet helemaal naast de kwestie.
                  Sportmensen (ex-judo-coach), politici en zangers (Grootaers) hebben ook een voorbeeldfunctie.
                  (Niet altijd een goede, helaas).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                    Catherien, wat ik eigenlijk niet snap is wat je nu eigenlijk zou willen? Als ik het goed heb zou je graag zien dat er een discussie losbarts omtrent het nut / toelating van sportwagens?
                    Ik heb een vriend gehad die in een Camaro reed.
                    Nooit sneller dan toegelaten ...
                    ... en altijd met klassieke muziek op.

... Zalige wagen ...

... en zalige chauffeur !

Edit :
                    Was arts en pianist en liefhebber van mooie sportieve wagens.
                    Had ook een Jeep met aanhangwagen om zijn buitenverblijf in de Ardennen eigenhandig te restaureren.
                    Last edited by ; 14/05/2008, 11:47.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                      Pfft. James dean heeft zichtzelf ook doodgereden, en dat is evenzeer iconisch geworden.

Net als grace kelly in monaco

Exactly.

hier is dat ook min of meer van toepassing, weliswaar op veel kleinere schaal.

hoe dan ook, elk dodelijk ongeluk is er één te veel

Comment

Ik heb een vriend gehad die in een Camaro reed.
                        Nooit sneller dan toegelaten ...
                        ... en altijd met klassieke muziek op.

... Zalige wagen ...

... en chauffeur !
                        met een Camaro scheuren door de bochten in je reinste zelfmoord

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Avantus Bekijk Berichten
                          nee, de doktor die getest heeft of er alcohol in het spel was
                          viavia

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                            met een Camaro scheuren door de bochten in je reinste zelfmoord
                            Ah ja ? ... nooit geprobeerd.

Comment

Het nieuws van de dood van Sterchele raakt me niet echt eerlijk gezegd.
                              Ik vind het enkel spijtig voor de mensen die hij achterlaat. Dat zijn de echte slachtoffers want zelf zal ie het niet meer weten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Parsifal Bekijk Berichten
                                Pfft. James dean heeft zichtzelf ook doodgereden, en dat is evenzeer iconisch geworden.

Net als grace kelly in monaco
                                en daar word nu nog over gesproken ,prinses diana zelfde geval.

anderzijds kan ik de stelling van catherine wel volgen hoor .
                                sterchele had een voorbeeldfunctie ,maar dat wil nu niet zeggen dat iedereen die een boontje had voor sterchele nu allemaal aan 200 over de snelweg gaat razen hé.
                                ik hoop zelfs stillekes dat het een omgekeerd effect gaat hebben .

ik vind trouwens ook dat hetgeen in heverlee gebeurt is 2 maal zo erg .
                                1-te snel in de bebouwde kom!
                                2-onder invloed van drugs.!
                                3-onschuldige slachtoffers !
                                4-de zelfmoord achteraf !

maar om nu luid te roepen dat alle sportwagens moeten verboden worden vind ik overdreven .het is nog altijd de chaufeur die de beslissingen neemt .
                                en begrenzen heeft ook geen nut want met 2 muisklikken is die eraf .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                                  maar om nu luid te roepen dat alle sportwagens moeten verboden worden vind ik overdreven .het is nog altijd de chaufeur die de beslissingen neemt .
                                  en begrenzen heeft ook geen nut want met 2 muisklikken is die eraf .
                                  Dat is waar ... zie voorbeeld van mijn vriend hierboven.

Comment

ik vind trouwens ook dat hetgeen in heverlee gebeurt is 2 maal zo erg .
                                    1-te snel in de bebouwde kom!
                                    2-onder invloed van drugs.!
                                    3-onschuldige slachtoffers !
                                    4-de zelfmoord achteraf !

Dat vind ik net het probleem in het hoofd van sommige mensen :

- overtredingen zijn niet erg zolang er niets gebeurd.
                                    "Ik voel me zelfzeker, ik ben jong, heb snelle reflexen ( ) dus mag ik best snel (neen : sportief !) rijden".

- overtredingen zijn 'dom' wanneer iemand zichzelf te pletter rijdt

- overtredingen zijn heel erg wanneer er onschuldige slachtoffers vallen.

Eigenlijk zouden er veel meer Cartingbanen moeten zijn, waar mensen hun overschot aan testosteron kwijt zouden kunnen spelen en hun dagelijks/wekelijks adrenalineshot zouden kunnen halen.
                                    Last edited by ; 14/05/2008, 12:55.

Comment

sterchele had een voorbeeldfunctie ,maar dat wil nu niet zeggen dat iedereen die een boontje had voor sterchele nu allemaal aan 200 over de snelweg gaat razen hé.
                                      ik hoop zelfs stillekes dat het een omgekeerd effect gaat hebben .
                                      Hopelijk, ja.

Comment

Waarschijnlijk wordt het idool enkel gevolgd op de punten die overeenstemmen met de fantasieën van de fans.

Als het idool morgen beslist om van de Boerentoren te springen, zullen ze minder happig zijn om hetzeflde te doen.
                                        1991 BMW E30 318is

Comment

De media heeft ergens 200 km/u laten vallen en iedereen neemt dat voor waar aan.

Ik ken een VZW die tot voor enkele jaren verschillende (weekend)ongevallen bestudeerde in het Antwerpse. Er bestaat een sterke misvatting over de relatie snelheid en schade.

In dit geval reed de Porsche na niet of nauwelijks afgeremd te zijn lateraal tegen een boom aan van circa 25-30cm breedtte. In tegenstelling tot de meeste klassieke ongevallen aan 80-140 km/u brak de auto niét in twee.

Dus ofwel is die Cayman verdorie érg sterk, ofwel is die 200 km/u sterk overdreven.

De vraag is dus: in hoeverre mate heeft die Cayman afgeremd tot aan de aanrijding? En op basis van dát kan je pas z'n originele kruissnelheid bepalen. Dat reken je niet uit op een ochtendje met enkele houten blokken, maar dat is dan ook weer typisch Des Belgisch...

Misschien moeten we eens te rade gaan bij onze Noorderburen:

Comment

Working...
                                          X