Mededeling

Collapse
No announcement yet.

* Theorie Rijexamen. *

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
    maar mannekes toch.
    leg die L gewoon op je hoedenplank. desnoods omgekeerd.
    ik heb dat zoveel jaar geleden ook gedaan. (precies je moet beschaamd zijn dat je met een L bolt (maar ik ben ook jong geweest ))
    als je tegengehouden wordt zeg je gewoon: "shït ze is naar beneden gevallen"
    Dat is toch niet erg, met een L rondrijden (volgens mij toch)

Comment

maar mannekes toch.
      ik heb dat zoveel jaar geleden ook gedaan. (precies je moet beschaamd zijn dat je met een L bolt (maar ik ben ook jong geweest ))
      Zo heb ik het vroeger ook gedaan, gewoon met het zuignapje eraan op de hoedeplank gelegd, met in gedachte dezelfde smoes moesten ze me tegenhouden.

Comment

Voor na de theorie wil ik jullie deze ook even meegeven

De RIJPROF

Comment

Ik zou voor model 2 gaan. Ik heb dat ook gekozen en het bied vele voordelen. Zo neem je 20 u rijles bij een rijschool, als die voorbij zijn kan en mag je je voorlopig rijbewijs gaan afhalen. Dan min 3 maanden met L rijden en dan kan je voor je vast rijbewijs gaan. Max 9 maanden wachten voor je examen te doen. Je mag die L periode dan helemaal alleen, zonder begeleider rijden. Je hebt wel beperkingen: zo zijn het bepaalde tijdstippen, geen passagiers tenzij ze hun rijbewijs AL 5 JAAR hebben. Dan maar hopen dat je slaagt

Dit model is wel wat duurder, maar het bied vele voordelen.

Comment

EDIT: pc problemen
            Last edited by ; 11/04/2006, 21:30.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b
              Dat is toch niet erg, met een L rondrijden (volgens mij toch)
              Ik vond dat ik veel last had van vervelende reacties als de L erop hing ... Als je je mooi aan de snelheid houdt gaan mensen je voorbijsteken over gearceerde middenvakken, gaan ze bumperkleven, zitten ze met gebalde vuisten achter het stuur te zwaaien, ...

Zonder L allemaal geen last van, ik legde hem dan ook altijd op de achterbank en hield dezelfde smoes voorhanden wanneer ik zou tegengehouden worden
              1963 Land Rover Series IIa
              1994 Mercedes SL320
              2015 Land Rover Discovery SDV6
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
                Ik vond dat ik veel last had van vervelende reacties als de L erop hing ... Als je je mooi aan de snelheid houdt gaan mensen je voorbijsteken over gearceerde middenvakken, gaan ze bumperkleven, zitten ze met gebalde vuisten achter het stuur te zwaaien, ...

Zonder L allemaal geen last van, ik legde hem dan ook altijd op de achterbank en hield dezelfde smoes voorhanden wanneer ik zou tegengehouden worden
                ²

Zelfs als je stopt om een drukke straat in te draaien vindt een of andere A3 rijder het nodig je op het kruispunt met piepende banden voorbij te steken. Ik was aan het kijken of er geen volk aankwam (stond stil) trek op om op de baan te komen waardoor die het moeilijker heeft om voorbij te steken, maar had hem niet gezien. En hij maar claxoneren en de middenvinger de lucht in .

-edit-

En het is niet dat ik te lang aan het wachten was op dat kruispunt!

GS300 kent wss de plaats wel!
                Bijgevoegde Bestanden
                Last edited by ; 11/04/2006, 23:00.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                  Zo heb ik het vroeger ook gedaan, gewoon met het zuignapje eraan op de hoedeplank gelegd, met in gedachte dezelfde smoes moesten ze me tegenhouden.
                  Precies of de achterruit, inclusief de bewuste L, niet zichtbaar is in de achteruitkijkspiegel ? Niet indien men die spiegel nooit bezigt maar ne goeie chauffeur ziet bijna zoveel in zijn achteruitkijkspiegel dan voor hem. Dus dat smoesje dat de L er onopgemerkt afgevallen is zal niet al te erg geloofd worden vrees ik. 't Zou kunnen lukken maar er zullen er wel anderen zijn waar ge op nen 'bec de gaz' valt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dastof
                    ²

Zelfs als je stopt om een drukke straat in te draaien vindt een of andere A3 rijder het nodig je op het kruispunt met piepende banden voorbij te steken. Ik was aan het kijken of er geen volk aankwam (stond stil) trek op om op de baan te komen waardoor die het moeilijker heeft om voorbij te steken, maar had hem niet gezien. En hij maar claxoneren en de middenvinger de lucht in .
                    Trek u dat niet aan, men moet geen idioot zijn om met een A3 te rijden maar in het geval van die gast waar ge mee te doen had heeft het wel geholpen. Zulke aso's zijn er altijd geweest en zullen er altijd blijven. Als ik een rijschool of een L zie ga ik nog extra voorzichtig rijden en proberen die gasten of gastinnen op hun gemak te laten zijn. 'k Zal nog rapper inhouden en de weg vrijmaken (zonder ze evenwel in verwarring te brengen, dus kordaat kenbaar maken met gebaren dat ze doorkunnen of wat dan ook, ze dus niet in het ongewisse laten met alleen te stoppen en zoals ne stomme kl...zak door uw venster zitten gapen zoals er sommige (velen) zijn, te tam om hun hand eens op te heffen).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                      Precies of de achterruit, inclusief de bewuste L, niet zichtbaar is in de achteruitkijkspiegel ? Niet indien men die spiegel nooit bezigt maar ne goeie chauffeur ziet bijna zoveel in zijn achteruitkijkspiegel dan voor hem. Dus dat smoesje dat de L er onopgemerkt afgevallen is zal niet al te erg geloofd worden vrees ik. 't Zou kunnen lukken maar er zullen er wel anderen zijn waar ge op nen 'bec de gaz' valt.
                      Natuurlijk niet, maar ja 'k kon het maar proberen hé.
                      Ik heb in mijn 'L periode' trouwens nooit controle van de politie gehad dus ik heb als leerling zes maanden zonder L gereden.

Comment

Ik heb het ook al gemerkt dat sommigen absoluut geen geduld hebben als ze die L zien hangen. Precies een rode lap voor een stier. Alsof zij nooit hebben moeten leren rijden

Achja nog 5 maanden volhouden en dan hopelijk onmiddellijk door.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door will
                          Goeie opmerking, maar op de wagen waarmee ik leerde rijden zat die L verscholen achter een hoofdsteun
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ben mij eens gaan informeren, mijn voorlopig rijbewijs krijg ik pas al ik 18 ben

Comment

maar mannekes toch.
                              Dak kan wel eens lukken ja

Comment

zeg kheb een vraagje. Thuis hebben we hier een Golf 1 cabrio waarmee ik ook leer rijden. Als ik nu deze zomer de kap open leg, heb ik geen ruit om mijn L aan vast te hangen. Zou het strafbaar zijn om gewoon mijn L niet te laten zien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
                                  Doordat bij mij de vorige is weggewaaid , door de koffer te openen, heb ik nu mijn L vastgeplakt op de achterruit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478
                                    zeg kheb een vraagje. Thuis hebben we hier een Golf 1 cabrio waarmee ik ook leer rijden. Als ik nu deze zomer de kap open leg, heb ik geen ruit om mijn L aan vast te hangen. Zou het strafbaar zijn om gewoon mijn L niet te laten zien?
                                    Ik weet het niet
                                    Een L is verplicht geloof ik tijden de ''stageperiode''.

Comment

Yep
                                      khad vroeger een vriendin die met een cabrio reed. en die heeft 2 L'en moeten hangen.
                                      eentje op de achterruit en eentje aan de rolbeugel.
                                      ofwel koop je een sticker (voor bv motorrijders) en kleef je die op de koffer.

Comment

Ik heb mijn rijbewijs in 1 keer gehaald

Voorbereiding: die theorieboek af en toe eens bekijken , en vooral veel oefeningetjes gemaakt op de VTM-site , die helaas nu niet meer bestaat. (rijbewijs.be)

Praktijk ook in ene keer, al was dit wat minder evident.

Bij de maneuvers al van de eerste keer serieus de mist in gegaan. Ik moest parkeren, maar kon de paaltjes niet zien omdat ze lager waren dan de ruiten van onze camionet. Dan maar met de ogen dicht geparkeerd. Eindresultaat: 1m van de rechterkant, helemaal tegen de linkerkant geparkeerd.

Dan nog allerlei stoten tegengekomen op de baan ook. Midden op't Zand in Brugge stopt er een auto voor mij, stapt er een Engelsman uit en vraagt de weg naar de parking onder't Zand.

En dan nog op eigen initiatief over't fietspad gereden om langs een kraan te passeren; blijkbaar mocht dat wel..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478
                                          ik denk het niet ... als je ooit in die situatie zou zijn, zeg gewoon vriendelijk dat je er nooit bij stilgestaan had, die mannen zullen dat ook wel begrijpen, denk ik
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X