Oorspronkelijk geplaatst door tuscani
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
* Theorie Rijexamen. *
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscanimaar mannekes toch.
leg die L gewoon op je hoedenplank. desnoods omgekeerd.
ik heb dat zoveel jaar geleden ook gedaan. (precies je moet beschaamd zijn dat je met een L bolt (maar ik ben ook jong geweest ))
als je tegengehouden wordt zeg je gewoon: "shït ze is naar beneden gevallen"
Comment
-
-
Ik zou voor model 2 gaan. Ik heb dat ook gekozen en het bied vele voordelen. Zo neem je 20 u rijles bij een rijschool, als die voorbij zijn kan en mag je je voorlopig rijbewijs gaan afhalen. Dan min 3 maanden met L rijden en dan kan je voor je vast rijbewijs gaan. Max 9 maanden wachten voor je examen te doen. Je mag die L periode dan helemaal alleen, zonder begeleider rijden. Je hebt wel beperkingen: zo zijn het bepaalde tijdstippen, geen passagiers tenzij ze hun rijbewijs AL 5 JAAR hebben. Dan maar hopen dat je slaagt
Dit model is wel wat duurder, maar het bied vele voordelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a123456789bDat is toch niet erg, met een L rondrijden (volgens mij toch)
Zonder L allemaal geen last van, ik legde hem dan ook altijd op de achterbank en hield dezelfde smoes voorhanden wanneer ik zou tegengehouden worden1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk vond dat ik veel last had van vervelende reacties als de L erop hing ... Als je je mooi aan de snelheid houdt gaan mensen je voorbijsteken over gearceerde middenvakken, gaan ze bumperkleven, zitten ze met gebalde vuisten achter het stuur te zwaaien, ...
Zonder L allemaal geen last van, ik legde hem dan ook altijd op de achterbank en hield dezelfde smoes voorhanden wanneer ik zou tegengehouden worden
Zelfs als je stopt om een drukke straat in te draaien vindt een of andere A3 rijder het nodig je op het kruispunt met piepende banden voorbij te steken. Ik was aan het kijken of er geen volk aankwam (stond stil) trek op om op de baan te komen waardoor die het moeilijker heeft om voorbij te steken, maar had hem niet gezien. En hij maar claxoneren en de middenvinger de lucht in .
-edit-
En het is niet dat ik te lang aan het wachten was op dat kruispunt!
GS300 kent wss de plaats wel!Bijgevoegde Bestanden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelZo heb ik het vroeger ook gedaan, gewoon met het zuignapje eraan op de hoedeplank gelegd, met in gedachte dezelfde smoes moesten ze me tegenhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dastof²
Zelfs als je stopt om een drukke straat in te draaien vindt een of andere A3 rijder het nodig je op het kruispunt met piepende banden voorbij te steken. Ik was aan het kijken of er geen volk aankwam (stond stil) trek op om op de baan te komen waardoor die het moeilijker heeft om voorbij te steken, maar had hem niet gezien. En hij maar claxoneren en de middenvinger de lucht in .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willPrecies of de achterruit, inclusief de bewuste L, niet zichtbaar is in de achteruitkijkspiegel ? Niet indien men die spiegel nooit bezigt maar ne goeie chauffeur ziet bijna zoveel in zijn achteruitkijkspiegel dan voor hem. Dus dat smoesje dat de L er onopgemerkt afgevallen is zal niet al te erg geloofd worden vrees ik. 't Zou kunnen lukken maar er zullen er wel anderen zijn waar ge op nen 'bec de gaz' valt.
Ik heb in mijn 'L periode' trouwens nooit controle van de politie gehad dus ik heb als leerling zes maanden zonder L gereden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door willPrecies of de achterruit, inclusief de bewuste L, niet zichtbaar is in de achteruitkijkspiegel ? Niet indien men die spiegel nooit bezigt maar ne goeie chauffeur ziet bijna zoveel in zijn achteruitkijkspiegel dan voor hem. Dus dat smoesje dat de L er onopgemerkt afgevallen is zal niet al te erg geloofd worden vrees ik. 't Zou kunnen lukken maar er zullen er wel anderen zijn waar ge op nen 'bec de gaz' valt.1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuscanimaar mannekes toch.
leg die L gewoon op je hoedenplank. desnoods omgekeerd.
ik heb dat zoveel jaar geleden ook gedaan. (precies je moet beschaamd zijn dat je met een L bolt (maar ik ben ook jong geweest ))
als je tegengehouden wordt zeg je gewoon: "shït ze is naar beneden gevallen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JakkelZo heb ik het vroeger ook gedaan, gewoon met het zuignapje eraan op de hoedeplank gelegd, met in gedachte dezelfde smoes moesten ze me tegenhouden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478zeg kheb een vraagje. Thuis hebben we hier een Golf 1 cabrio waarmee ik ook leer rijden. Als ik nu deze zomer de kap open leg, heb ik geen ruit om mijn L aan vast te hangen. Zou het strafbaar zijn om gewoon mijn L niet te laten zien?
Een L is verplicht geloof ik tijden de ''stageperiode''.
Comment
-
Ik heb mijn rijbewijs in 1 keer gehaald
Voorbereiding: die theorieboek af en toe eens bekijken , en vooral veel oefeningetjes gemaakt op de VTM-site , die helaas nu niet meer bestaat. (rijbewijs.be)
Praktijk ook in ene keer, al was dit wat minder evident.
Bij de maneuvers al van de eerste keer serieus de mist in gegaan. Ik moest parkeren, maar kon de paaltjes niet zien omdat ze lager waren dan de ruiten van onze camionet. Dan maar met de ogen dicht geparkeerd. Eindresultaat: 1m van de rechterkant, helemaal tegen de linkerkant geparkeerd.
Dan nog allerlei stoten tegengekomen op de baan ook. Midden op't Zand in Brugge stopt er een auto voor mij, stapt er een Engelsman uit en vraagt de weg naar de parking onder't Zand.
En dan nog op eigen initiatief over't fietspad gereden om langs een kraan te passeren; blijkbaar mocht dat wel..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bossche_mpc478zeg kheb een vraagje. Thuis hebben we hier een Golf 1 cabrio waarmee ik ook leer rijden. Als ik nu deze zomer de kap open leg, heb ik geen ruit om mijn L aan vast te hangen. Zou het strafbaar zijn om gewoon mijn L niet te laten zien?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
Comment