Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Roekeloos & gevaarlijk rijgedrag op snelweg: Politie bellen of niet?
Dus als jij in een gat van de nacht overkop gaat met je wagen en je ligt daar moederziel alleen, zou je liever hebben dat iedereen rustig voorbijrijdt, zodat jij kan wachten tot er een patrouille passeert ?
Dat is een heel andere situatie, heeft niet te maken met roekloos en gevaarlijk rijgedrag. = OFFTOPIC !!
btw. Waarom zou ik overkop met mijn wagen gaan? Als het nu een golf was, dan wel, maar toch niet met een Mazda
Ik was deze avond de rest van het gezin gaan vergezellen bij vrienden in Kessel-Lo. We rijden samen naar huis over de E314 en laat haar met onze zoon van voor rijden en ik rij erachter. Opeens ter hoogte van de bochten in leuven op de E314 zie ik een aantal auto's voor ons zich ineens opzij smijten. Ik denk ik de rapte verkeersagressie of dergelijke als ik ineens op het linkerrijvak een spookrijder zie komen zonder lichten met een enorme snelheid. Ik smijt me naar rechts en zie dat mijn vrouw nog net hetzelfde kan net voor mij. Ze had geluk dat ze die auto op het rechter rijvak al voorbij was, maar ze kon net voor die spookrijder haar auto naar rechts smijten. 1 seconde later en ik had voor mijn ogen mijn vrouw en zoontje zien verongelukken. Met die snelheden, hadden ze dit niet overleefd, vrees ik.
Maar goed. Mijn vrouw belt meteen 112 en ik 101. Ik zelf had na 10 minuten afgelegd en mijn vrouw kreeg pas na 10 min iemand aan de lijn die meld dat ze 101 moet bellen.
Vraag me af wat die pipo bezielde, maar het leek verdacht veel op een death wish. Daarnet ergens gelezen dat er momenteel een ongeval is op de E314 ter hoogte van Aarschot en we vermoeden dat het die wel eens kan zijn.
bedoeld ge op da spookrijden of da verongelukken?
Ik heb mijn vrouw met mijn zoontje van 4,5 jaar die voor me reed op enkele meters voor hem zien invoegen. Op dat moment denkt ge dat ge uw gezin gaat kwijt zijn. Een seconde later ingevoegd, en ik was ze kwijt.
BTW hij is 10 min erna verongelukt in Aarschot. Nog ni meer info, maar ik vrees dat er nig slachtoffers gaan zijn.
Ik was deze avond de rest van het gezin gaan vergezellen bij vrienden in Kessel-Lo. We rijden samen naar huis over de E314 en laat haar met onze zoon van voor rijden en ik rij erachter. Opeens ter hoogte van de bochten in leuven op de E314 zie ik een aantal auto's voor ons zich ineens opzij smijten. Ik denk ik de rapte verkeersagressie of dergelijke als ik ineens op het linkerrijvak een spookrijder zie komen zonder lichten met een enorme snelheid. Ik smijt me naar rechts en zie dat mijn vrouw nog net hetzelfde kan net voor mij. Ze had geluk dat ze die auto op het rechter rijvak al voorbij was, maar ze kon net voor die spookrijder haar auto naar rechts smijten. 1 seconde later en ik had voor mijn ogen mijn vrouw en zoontje zien verongelukken. Met die snelheden, hadden ze dit niet overleefd, vrees ik.
Maar goed. Mijn vrouw belt meteen 112 en ik 101. Ik zelf had na 10 minuten afgelegd en mijn vrouw kreeg pas na 10 min iemand aan de lijn die meld dat ze 101 moet bellen.
Vraag me af wat die pipo bezielde, maar het leek verdacht veel op een death wish. Daarnet ergens gelezen dat er momenteel een ongeval is op de E314 ter hoogte van Aarschot en we vermoeden dat het die wel eens kan zijn.
Dag Daniel, blij om te lezen dat jullie ok zijn, had het op facebook zien passeren
Ik heb geleerd mij te moeien met mijn eigen zaken. Iets aangeven wordt u niet altijd in dank afgenomen.
Een spookrijder moet je altijd melden. Als iemand een gevaar is voor de rest, dan meld ik dat punt. Dat gebeurt niet dikwijls (om de 2-3 jaar of zo). Heb ooit gebeld voor een hond en een fietser op de autostrade.
Feit dat het zo lang duurde voor je de politie aan de lijn had komt waarschijnlijk doordat er nog anderen gebeld hebben.
Zolang hij niet tegen iemand op rijd mag hij doen van mij wat hij wilt .
lol ok.
OT: gelukkig is het goed afgelopen! Wel triestig dat het zolang moet duren...
Onlangs was ik ook betrokken in een ongeval op de autostrade, ik had binnen de minuut iemand aan de lijn en geen 5 min later waren ze ter plaatse gelukkig
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
Ik heb ooit 1x een brakecheck gehad van één of andere pippo. Ik snapte niet waarom en zat vrij snel links van hem omdat ik net gewinkeld had en geen zin had om heel mijne koffer vol rommel te hebben
Diezelfde dag heb ik de politie gebeld (ik had zijn nummerplaat en type wagen), maar ik moest toen effectief tot bij hen op het bureau gaan om klacht neer te leggen. Ik heb toen ook geïnformeerd wat ermee zou gebeuren als ik dat deed en ik hoorde dat zoiets uiteraard woord tegen woord is. Als ik goed tussen de lijnen kon lezen was het zo: als die man niks op zijn kerfstof had werd dat verticaal geklasseerd, zoniet dan ging de wijkagent verhaal halen.
Ik heb 't toen gewoon zo gelaten en ben geen klacht gaan indienen. Ik had geen zin om tijd te verliezen door één of andere onverlaat die wat gefrustreerd achter zijn stuur zat. Nu moet ik wel eerlijk zeggen dat als het effectief iets serieus is (lees erger dan wat ik hierboven typ), ik wel de moeite zou doen om klacht in te dienen. Ik ben vrij fel gefocused op details. Dus als zoiets gebeurd, heb ik sowieso het type wagen en als het even meezit ook de nummerplaat.
Daar hebben jullie veel geluk gehad!
Ik reed gisteren rond 21u van Leuven richting Lummen en zag in de richting van Leuven ter hoogt van Aarschot de blauwe kerstbomen...
Comment