Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Gele kleur bij Franse nummerplaat verdwijnt definitief

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gele kleur bij Franse nummerplaat verdwijnt definitief

Naar aanleiding van een nieuw besluit van het Franse ministerie van Verkeer en Rijkswaterstaat om de Franse kentekens Europees conform te maken heeft men een 2 stappen plan uitgewerkt.

Een eerste stap is reeds genomen om de kentekenplaten in Frankrijk vanaf 1 mei van dit jaar eenzelfde uniforme kleur te geven zowel aan de voorzijde als achterzijde van de plaat. Hoewel er eerst sprake was om zoals in Nederland de platen te voorzien van gele kleur is er uiteindelijk toch gekozen voor een witte achtergrond met zwarte letters. Dit betekent dus dat binnen het jaar alle gele Franse kentekenplaten definitief zullen verdwijnen. Met dit besluit is het Verenigd Koninkrijk nog het enige land in Europa dat met 2 verschillende kleuren van kentekenplaten zal werken(wit vooraan, geel achteraan). Of dit zo zal blijven is ook maar de vraag aangezien een Europees besluit de lidstaten nog langer verbied om 2 verschillende kleuren voor kentekenplaten voor-en achter te gebruiken....

Ten tweede zal vanaf Januari 2009 het Franse kenteken niet langer aan de eigenaar gekoppeld zijn maar zoals bij ons in Nederland en Groot-Brittanië aan het voertuig gekoppeld worden. Ook zal er een wijziging komen in de cijfercombinatie en zal vanaf 2009 naast de departement nummer er ook een logo met het embleem van het departement komen aan de rechterzijde van de kentekenplaat.

Spijtige evolutie, die combinatie geel en wit was juist zo stijlvol bij die Franse en Britse kentekenplaten. Naar mijn mening bemoeit Europa zich teveel met de nationale lidstaten.
    Dit gaat de zichtbaarheid niet verhogen wel integendeel....

Last edited by ; 14/06/2008, 23:23.

dag buurman

geel is voor oranje

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
      dag buurman

geel is voor oranje

Hallo beste Zuiderbuur

Ja, ik vind die gele platen best wel mooi staan, ik zou bij ons in Nederland enkel het geel vooraan vervangen door wit, zoals in het VK. Maar ja over smaken valt niet te twisten, toch...

Comment

Dat gele vlak misstond toch wel op sommige wagens... Esthetisch dus wel een goeie zaak, maar is er in europa niets belangrijkers te doen dan dergelijke bagatellen? Ik kan de Ieren wel begrijpen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
          Dat gele vlak misstond toch wel op sommige wagens... Esthetisch dus wel een goeie zaak, maar is er in europa niets belangrijkers te doen dan dergelijke bagatellen? Ik kan de Ieren wel begrijpen...
          Beetje enge visie zeker . Dit is één van de zovele beslissingen, het verschil is dat je deze wel gaat zien .

Het beste zou zijn 1 type kentekenplaat voor heel europa en 1 volledige centrale gegevensbank. Maar practisch is dit bijna niet te doen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kleinen_joris Bekijk Berichten
            Beetje enge visie zeker . Dit is één van de zovele beslissingen, het verschil is dat je deze wel gaat zien .

Het beste zou zijn 1 type kentekenplaat voor heel europa en 1 volledige centrale gegevensbank. Maar practisch is dit bijna niet te doen ...

In de VS heeft elke staat nog steeds zijn eigen nummerplaat. In sommige staten zijn nummerplaten zelfs niet verplicht (deze voertuigen mogen dan wel niet alle andere staten binnen) en sommige staten verplichten enkel nummerplaten achteraan... We zijn zo al genoeg "Verenigde Staten van Europa", een beetje zichtbaar "lokalisme" moet dus wel kunnen...

Comment

en blij dat wij onze typische platen hebben

Comment

Amai, die veranderen nogal. In een middellang verleden hadden ze dacht ik nog van die zwarte nummerplaten met witte letters...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fieldmarshall Bekijk Berichten
                  In de VS heeft elke staat nog steeds zijn eigen nummerplaat. In sommige staten zijn nummerplaten zelfs niet verplicht (deze voertuigen mogen dan wel niet alle andere staten binnen) en sommige staten verplichten enkel nummerplaten achteraan... We zijn zo al genoeg "Verenigde Staten van Europa", een beetje zichtbaar "lokalisme" moet dus wel kunnen...
                  Waarom, de landcode in de plaat is toch al voldoende .

Waarom hangt iedereen toch zo vast aan een domme plaat. Voor de overheid ( dus politie incl ) heeft het niets dan voordelen om met een eenvormige plaat te werken .

edit: de US and A is alles behalve een goed voorbeeld imho .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frigobox Bekijk Berichten
                    Amai, die veranderen nogal. In een middellang verleden hadden ze dacht ik nog van die zwarte nummerplaten met witte letters...
                    idd... en ik vind dat spijtig

ieder land zijn eigen kleur terug aub!

Comment

Dat was toch al langer? Een verbetering is het wel ja.

Comment

ik heb nu nog heimwee naar die zwarte met grijze letters, laat staan dat ik fan zou worden van de nieuwe combinatie ...

Niks typischer dan een Peugeot 504 met zwarte nummerplaten en gele koplampen

2015 Volvo V60 D2 aut.
                        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
                          Niks typischer dan een Peugeot 504 met zwarte nummerplaten en gele koplampen
                          Niks irritanter ook

Comment

zwarte platen met gele lichten, knapper kan niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Niks irritanter ook
                              Ik veronderstel dat je alleen de gele koplampen irritant vindt
                              En gelijk heb je, maar 't is deel van de sfeer. Of WAS.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                              2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SpeedLimit45MPH Bekijk Berichten
                                Hallo beste Zuiderbuur

Ja, ik vind die gele platen best wel mooi staan, ik zou bij ons in Nederland enkel het geel vooraan vervangen door wit, zoals in het VK. Maar ja over smaken valt niet te twisten, toch...
                                Die gele platen zijn afschuwelijk.
                                Waarom men dat hier niet wil is omdat men dat identificeert met een Hollander.
                                Prima dat Frankrijk voor wit met zwarte letters kiest, dat maakt de discussie hier in Belgie ook iets makkelijker om daar ook voor te keizen in plaats van dat vreselijke geel.
                                Last edited by ; 26/06/2008, 13:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                                  Die gele platen zijn afschuwelijk.
                                  Waarom men dat hier niet wil is omdat men dat identificeert met een Hollander.
                                  Prima dat Frankrijk voor wit met zwarte letters kiest, dat maakt de discussie hier in Belgie ook iets makkelijker om daar ook voor te keizen in plaats van dat vreselijke geel.
                                  Laat ze in België maar gewoon rood op wit houden. Nog mooier dan zwart op wit imo.

Comment

Working...
                                  X