Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Supertrucks van 50 ton en 25 meter lang op E313

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
    ik begrijp het niet, de wettelijk toegelaten lengte is 25 m. Wat moeit dat kalf zich. Een gewone truck is om en bij de 18 m!
    16,50m voor trekker oplegger combinaties (gedragen)
    18,00m voor vrachtwagen met aanhangwagen (getrokken)

    De ECO's zijn 25,25m lang...

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
      In Australië doen ze het nog straffer

      Aah een roadtrain

      Comment


      • #23
        prachtig, al kan dit beter over het spoor

        dat vind ik nog het straffe, alsof de e313 zal afsnoepen van het kanaal...

        zal eerder omgekleerd zijn

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          prachtig, al kan dit beter over het spoor

          dat vind ik nog het straffe, alsof de e313 zal afsnoepen van het kanaal...

          zal eerder omgekleerd zijn
          E313 gaat sneller he...

          Comment


          • #25
            jajaja

            Comment


            • #26
              Ik heb hier zware twijfels over...

              Altijd maar dat vrachtverkeer stimuleren...

              Comment


              • #27
                Waar parkeert ge zo een ding? Als ge dan als chauffeur eens moet stoppen in een tankstation langs de autoroute... Of aan kant gaan om dat ge uw rij/rust-tijden moet respecteren...

                Comment


                • #28
                  eens zien hoe rap het wegdek gaat verzakken

                  Comment


                  • #29
                    en wat is de bedoeling ?
                    de files verkorten --->door nog langere (tragere)vrachtwagens op de weg te laten ???
                    veiligheid ----->wat als er zoiets achterin een file rijd ???
                    minder vrachtwagens op de weg voor het milieu ?-------> één volladen met drie aanhangwagens is ook niet echt milieuvriendelijk hé .

                    lets face it ,de Belgische wegen zijn niet voorzien om zoiets toe te laten .

                    Comment


                    • #30
                      Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                      lets face it ,de Belgische wegen zijn niet voorzien om zoiets toe te laten .
                      Quatsch

                      Een goed afgeregelde supercombi volgt even goed als een normale trekker oplegger door de bijkomende gestuurde assen. Waar is er dan een probleem, dat ie wat langer is? Dixit een van de hollandse testpiloten "het spul volgt zo perfect dat je nauwelijks méér hoeft uit te halen dan met een normale trailer"

                      En met de vrachtwagens de dag van vandaag moet je ook niet inzitten, die hebben genoeg pk's. Vroeger moest je 8pk/ton hebben in Duitsland, de dag van vandaag zitten alle trucks daar ver boven. Stel even, 50 ton * 8pk = 400 pk. De truckers die ik ken rijden met een trekker van tussen de 460 en 610 pk.

                      Qua verbruik is het simpel, door de krachtige motoren hebben de trucks hier geen probleem mee en aangezien 2 supercombi's = 3 gewone trucks, zullen deze minder verbruiken en uitstoten. En dat is een pak, zo weet ik dat een Volvo FH12 460 rond de 36liter/100km draait, reken maar uit.

                      Remafstand langer, geloof ik ook niet direct. Die combi's staan volledig rondom op schijfremmen (ja hoor, pak gewone opleggers staan nog op trommels) en de trekker heeft zeker wel een zware retarder zitten. Ik kan u garanderen dat dat serieus remt.

                      En meer insporing, geloof ik ook niet. Insporing wordt veroorzaakt door en te hoge asdruk. Als er voldoende assen onder dat ding hangen geeft dat geen probleem. Trouwens, in Holland mag je al jaren rijden met 50-ton en dat overal. Waarom kan dit dan niet in België? (trouwens, hier is het max 44 ton zeker, en in Frankrijk 40 ton als ik me niet vergis).

                      Ik ben voor de supercombi's, in een land als Zweden rijden ze al jaren met 60-tonners, nochtans, veiligheid in Zweden is prioritair.
                      Natuurlijk dient men een chauffeur aan het stuur te zetten die degelijk opgeleid is, en ja, het zijn niet allemaal cowboys, maar er zijn ook een pak vakmannen die met veel liefde hun "stiel" uitvoeren. Binnen mijn kennissenkring zitten er bv een paar die hoog gescoord hebben op nationale en internationale wedstrijden genre Volvo Truckdriver Trophy en Scania Young European Truckdriver of the Year.

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                        Quatsch

                        Een goed afgeregelde supercombi volgt even goed als een normale trekker oplegger door de bijkomende gestuurde assen. Waar is er dan een probleem, dat ie wat langer is? Dixit een van de hollandse testpiloten "het spul volgt zo perfect dat je nauwelijks méér hoeft uit te halen dan met een normale trailer"

                        En met de vrachtwagens de dag van vandaag moet je ook niet inzitten, die hebben genoeg pk's. Vroeger moest je 8pk/ton hebben in Duitsland, de dag van vandaag zitten alle trucks daar ver boven. Stel even, 50 ton * 8pk = 400 pk. De truckers die ik ken rijden met een trekker van tussen de 460 en 610 pk.

                        Qua verbruik is het simpel, door de krachtige motoren hebben de trucks hier geen probleem mee en aangezien 2 supercombi's = 3 gewone trucks, zullen deze minder verbruiken en uitstoten. En dat is een pak, zo weet ik dat een Volvo FH12 460 rond de 36liter/100km draait, reken maar uit.

                        Remafstand langer, geloof ik ook niet direct. Die combi's staan volledig rondom op schijfremmen (ja hoor, pak gewone opleggers staan nog op trommels) en de trekker heeft zeker wel een zware retarder zitten. Ik kan u garanderen dat dat serieus remt.

                        En meer insporing, geloof ik ook niet. Insporing wordt veroorzaakt door en te hoge asdruk. Als er voldoende assen onder dat ding hangen geeft dat geen probleem. Trouwens, in Holland mag je al jaren rijden met 50-ton en dat overal. Waarom kan dit dan niet in België? (trouwens, hier is het max 44 ton zeker, en in Frankrijk 40 ton als ik me niet vergis).

                        Ik ben voor de supercombi's, in een land als Zweden rijden ze al jaren met 60-tonners, nochtans, veiligheid in Zweden is prioritair.
                        Natuurlijk dient men een chauffeur aan het stuur te zetten die degelijk opgeleid is, en ja, het zijn niet allemaal cowboys, maar er zijn ook een pak vakmannen die met veel liefde hun "stiel" uitvoeren. Binnen mijn kennissenkring zitten er bv een paar die hoog gescoord hebben op nationale en internationale wedstrijden genre Volvo Truckdriver Trophy en Scania Young European Truckdriver of the Year.
                        Het wordt te veel voor Corneel

                        Comment


                        • #32
                          Soms wel ja

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                            Soms wel ja


                            Maar ik moet je wel bijtreden in je uitleg!

                            MAAR: ik denk dat Belgische 2-vaks A'wegen iets te vol en te oud zijn voor die supercombi's....

                            Enfin, time will tell

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door piet-snot Bekijk Berichten
                              eens zien hoe rap het wegdek gaat verzakken
                              Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                              Quatsch

                              Een goed afgeregelde supercombi volgt even goed als een normale trekker oplegger door de bijkomende gestuurde assen. Waar is er dan een probleem, dat ie wat langer is? Dixit een van de hollandse testpiloten "het spul volgt zo perfect dat je nauwelijks méér hoeft uit te halen dan met een normale trailer"

                              En met de vrachtwagens de dag van vandaag moet je ook niet inzitten, die hebben genoeg pk's. Vroeger moest je 8pk/ton hebben in Duitsland, de dag van vandaag zitten alle trucks daar ver boven. Stel even, 50 ton * 8pk = 400 pk. De truckers die ik ken rijden met een trekker van tussen de 460 en 610 pk.

                              Qua verbruik is het simpel, door de krachtige motoren hebben de trucks hier geen probleem mee en aangezien 2 supercombi's = 3 gewone trucks, zullen deze minder verbruiken en uitstoten. En dat is een pak, zo weet ik dat een Volvo FH12 460 rond de 36liter/100km draait, reken maar uit.

                              Remafstand langer, geloof ik ook niet direct. Die combi's staan volledig rondom op schijfremmen (ja hoor, pak gewone opleggers staan nog op trommels) en de trekker heeft zeker wel een zware retarder zitten. Ik kan u garanderen dat dat serieus remt.

                              En meer insporing, geloof ik ook niet. Insporing wordt veroorzaakt door en te hoge asdruk. Als er voldoende assen onder dat ding hangen geeft dat geen probleem. Trouwens, in Holland mag je al jaren rijden met 50-ton en dat overal. Waarom kan dit dan niet in België? (trouwens, hier is het max 44 ton zeker, en in Frankrijk 40 ton als ik me niet vergis).

                              Ik ben voor de supercombi's, in een land als Zweden rijden ze al jaren met 60-tonners, nochtans, veiligheid in Zweden is prioritair.
                              Natuurlijk dient men een chauffeur aan het stuur te zetten die degelijk opgeleid is, en ja, het zijn niet allemaal cowboys, maar er zijn ook een pak vakmannen die met veel liefde hun "stiel" uitvoeren. Binnen mijn kennissenkring zitten er bv een paar die hoog gescoord hebben op nationale en internationale wedstrijden genre Volvo Truckdriver Trophy en Scania Young European Truckdriver of the Year.
                              Helemaal eens met deze uiteenzetting Corneel
                              BMW 420dA : >>>

                              Comment


                              • #35
                                Imo is er wel nog een verschil als er 30 ton of 50 ton op een file inrijdt.
                                En om dat dan juist te doen op een van de snelwegen met 2 vakken, waar iedere dag de grootste miserie is... Sorry, maar dat snap ik niet.
                                Als er nu een andere vrachtwagen die supertruck moet inhalen doet 'ie er nóg langer over. Daardoor wordt al het andere verkeer nog langer opgehouden. Dus volgens mij wordt het nog drukker. Enfin, dat moet het testproject uitwijzen. Maar vooral in files wil ik er zoeentje toch liever niet achter mij hebben!

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                  Imo is er wel nog een verschil als er 30 ton of 50 ton op een file inrijdt.
                                  En om dat dan juist te doen op een van de snelwegen met 2 vakken, waar iedere dag de grootste miserie is... Sorry, maar dat snap ik niet.
                                  Als er nu een andere vrachtwagen die supertruck moet inhalen doet 'ie er nóg langer over. Daardoor wordt al het andere verkeer nog langer opgehouden. Dus volgens mij wordt het nog drukker. Enfin, dat moet het testproject uitwijzen. Maar vooral in files wil ik er zoeentje toch liever niet achter mij hebben!


                                  Dat moeten ze verplicht maken..

                                  Comment


                                  • #37
                                    Daar sta ik volledig achter!

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ik heb niks tegen die supertrucks, integendeel ... Maar ze moeten wel bestuurd worden door competente chauffeurs. Dat zou bij auto's ook zo moeten zijn, maar ja

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Bram S Bekijk Berichten
                                        Ik heb niks tegen die supertrucks, integendeel ... Maar ze moeten wel bestuurd worden door competente chauffeurs. Dat zou bij auto's ook zo moeten zijn, maar ja
                                        Hoe ga je dat controleren dat ze competent zijn ?

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                          Imo is er wel nog een verschil als er 30 ton of 50 ton op een file inrijdt.
                                          In België mag een truck 44 ton wegen, het nogal op de laatste 6 ton aankomen (hoeveel overladen camions met aardappelen ik hier in de streek tegenkom gaan we maar over zwijgen zeker?)

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
                                          Voor, maar eigenlijk veel te ingewikkeld.
                                          Verander de begrenzer op vrachtwagens. Nu is dat een die de snelheid berekend adhv de uitgaande toeren van de versnellingsbak (denk ik), verplicht een gps-begrenzer (met het oude systeem als backup bij geen ontvangst) en ze kunnen al niet meer naderen op mekaar aan 90 en ze moeten dan ook niet meer inhalen (tenzij een ADR die .

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Naish Bekijk Berichten
                                          Als ze omkomen in een ongeval mogen ze niet meer rijden
                                          Natuurlijke selectie, dat is nog eens een gedacht

                                          Comment

                                          Working...
                                          X