Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Supertrucks van 50 ton en 25 meter lang op E313

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
    Wel opvallend dat men de licentie geeft aan een bedrijf zonder ervaring hierin, terwijl er een Belgische firma is die al jarenlang in Nederland rijdt met die dingen.
    http://groupjoosen.be/wordpress/wp-c.../lzv/foto8.jpg
    Die licentie is op basis van aanvragen. Je moet al een redelijk vaste trafiek hebben op een route die dan nog mag gereden worden vooraleer het interessant zou kunnen zijn. In Limburg is men met een binnenvaart project bezig, dat voor de transport - en logistieke bedrijven daar nog veel interessanter is bijvoorbeeld ;-)
    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
    '15 Volvo XC60 D3

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
      Wel opvallend dat men de licentie geeft aan een bedrijf zonder ervaring hierin, terwijl er een Belgische firma is die al jarenlang in Nederland rijdt met die dingen.
      http://groupjoosen.be/wordpress/wp-c.../lzv/foto8.jpg
      Die licentie is op basis van aanvragen. Je moet al een redelijk vaste trafiek hebben op een route die dan nog mag gereden worden vooraleer het interessant zou kunnen zijn. In Limburg is men met een binnenvaart project bezig, dat voor de transport - en logistieke bedrijven daar nog veel interessanter is bijvoorbeeld ;-)
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
        Die licentie is op basis van aanvragen. Je moet al een redelijk vaste trafiek hebben op een route die dan nog mag gereden worden vooraleer het interessant zou kunnen zijn. In Limburg is men met een binnenvaart project bezig, dat voor de transport - en logistieke bedrijven daar nog veel interessanter is bijvoorbeeld ;-)
        AB Inbev doet ook aan binnenvaart in samenwerking met Andre Celis (bouwmaterialen). In dit geval dan tussen Leuven en Jupille voor AB Inbev. Ik weet niet meer hoeveel het juist was maar met 1 boot bespaarden ze 5 camions (als het er al niet meer waren)d ie leeg terug kwamen.

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk Berichten
          AB Inbev doet ook aan binnenvaart in samenwerking met Andre Celis (bouwmaterialen). In dit geval dan tussen Leuven en Jupille voor AB Inbev. Ik weet niet meer hoeveel het juist was maar met 1 boot bespaarden ze 5 camions (als het er al niet meer waren)d ie leeg terug kwamen.
          Klopt, al hebben ze bij die binnenvaart nog wel voor en nabehandeling aangezien van die 2 depots er geen enkele een kade aan het water heeft. Eerst 5 vrachtwagens op mini- traject om de boot te vullen, vervolgens 5 vrachtwagens om de boot leeg te rijden. ik stel mij grote vragen bij de rentabiliteit daarvan ? Al zijn bij Abinbev natuurlijk niet van gisteren en staat het uiteraard goed in de 'boekskes' ;-)

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
            Klopt, al hebben ze bij die binnenvaart nog wel voor en nabehandeling aangezien van die 2 depots er geen enkele een kade aan het water heeft. Eerst 5 vrachtwagens op mini- traject om de boot te vullen, vervolgens 5 vrachtwagens om de boot leeg te rijden. ik stel mij grote vragen bij de rentabiliteit daarvan ? Al zijn bij Abinbev natuurlijk niet van gisteren en staat het uiteraard goed in de 'boekskes' ;-)
            dankzij de subsidies. idem via het spoor
            lets have some more member berries

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk Berichten
              Klopt, al hebben ze bij die binnenvaart nog wel voor en nabehandeling aangezien van die 2 depots er geen enkele een kade aan het water heeft. Eerst 5 vrachtwagens op mini- traject om de boot te vullen, vervolgens 5 vrachtwagens om de boot leeg te rijden. ik stel mij grote vragen bij de rentabiliteit daarvan ? Al zijn bij Abinbev natuurlijk niet van gisteren en staat het uiteraard goed in de 'boekskes' ;-)
              Zo een binnenlandse ritten met 50% lege kilometers zijn sowieso duur.

              Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.
              '16 Peugeot 308 SW blueHDI
              '15 Volvo XC60 D3

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Zo een binnenlandse ritten met 50% lege kilometers zijn sowieso duur.

                Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.
                Ik heb vanuit mijn professionele leven toch iets anders ervaren. Trein naar Roemenië en Italië is verre van interessant, ik zou dat eerder een nachtmerrie noemen. Internationaal goederentransport is vaak slecht geregeld. Alleen wanneer je vaste volumes met vaste tijdstippen moet verzenden is het te doen. Maar ook dan is je goederenstroom niet helemaal gemonitord (Roemenië), worden afspraken vaak niet nagekomen, heb je de wagons die je nodig hebt niet beschikbaar, en het prijsverschil ?
                Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
                BMW 420dA : >>>

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                  Ik heb vanuit mijn professionele leven toch iets anders ervaren. Trein naar Roemenië en Italië is verre van interessant, ik zou dat eerder een nachtmerrie noemen. Internationaal goederentransport is vaak slecht geregeld. Alleen wanneer je vaste volumes met vaste tijdstippen moet verzenden is het te doen. Maar ook dan is je goederenstroom niet helemaal gemonitord (Roemenië), worden afspraken vaak niet nagekomen, heb je de wagons die je nodig hebt niet beschikbaar, en het prijsverschil ?
                  Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
                  Ja, om die reden is alles van deur tot deur in eigen beheer ideaal natuurlijk. Maar dat zie je ook in de prijs waarschijnlijk want zo een netwerk draaiende houden kost geld.

                  Maar vrachten naar daar zijn normaal goed bij prijs omdat die moeilijker te vinden zijn.
                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                  '15 Volvo XC60 D3

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                    Zo een binnenlandse ritten met 50% lege kilometers zijn sowieso duur.

                    Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.
                    Op die echt lange trajecten weegt die 'handling' kost inderdaad veel minder door dat spreekt voor zich. Maar in dit geval is dat toch wel anders.
                    En als ge kijkt wat nen transporteur krijgt voor zo'n rit Leuven-Jupille is dat ook niet bepaald om te 'stoeffen'. Hetgene wat ze daar nog besparen met binnenvaart dekt volgens mij echt die handling niet. Met subsidies wss. wel (zoals Doa al aangaf).

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Ik heb vanuit mijn professionele leven toch iets anders ervaren. Trein naar Roemenië en Italië is verre van interessant, ik zou dat eerder een nachtmerrie noemen. Internationaal goederentransport is vaak slecht geregeld. Alleen wanneer je vaste volumes met vaste tijdstippen moet verzenden is het te doen. Maar ook dan is je goederenstroom niet helemaal gemonitord (Roemenië), worden afspraken vaak niet nagekomen, heb je de wagons die je nodig hebt niet beschikbaar, en het prijsverschil ?
                      Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
                      De typische problemen bij het vervoer over het spoor. Te weinig souplesse en stiptheid.

                      Comment


                      • #91
                        groupage en DCS worden ook steeds meer de gebruikt in de transport en die drukken ook de kost
                        lets have some more member berries

                        Comment

                        Working...
                        X