Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Supertrucks van 50 ton en 25 meter lang op E313
Collapse
X
-
'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
-
Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk BerichtenWel opvallend dat men de licentie geeft aan een bedrijf zonder ervaring hierin, terwijl er een Belgische firma is die al jarenlang in Nederland rijdt met die dingen.
http://groupjoosen.be/wordpress/wp-c.../lzv/foto8.jpg'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenDie licentie is op basis van aanvragen. Je moet al een redelijk vaste trafiek hebben op een route die dan nog mag gereden worden vooraleer het interessant zou kunnen zijn. In Limburg is men met een binnenvaart project bezig, dat voor de transport - en logistieke bedrijven daar nog veel interessanter is bijvoorbeeld ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskii Bekijk BerichtenAB Inbev doet ook aan binnenvaart in samenwerking met Andre Celis (bouwmaterialen). In dit geval dan tussen Leuven en Jupille voor AB Inbev. Ik weet niet meer hoeveel het juist was maar met 1 boot bespaarden ze 5 camions (als het er al niet meer waren)d ie leeg terug kwamen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk BerichtenKlopt, al hebben ze bij die binnenvaart nog wel voor en nabehandeling aangezien van die 2 depots er geen enkele een kade aan het water heeft. Eerst 5 vrachtwagens op mini- traject om de boot te vullen, vervolgens 5 vrachtwagens om de boot leeg te rijden. ik stel mij grote vragen bij de rentabiliteit daarvan ? Al zijn bij Abinbev natuurlijk niet van gisteren en staat het uiteraard goed in de 'boekskes' ;-)lets have some more member berries
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Commander Bekijk BerichtenKlopt, al hebben ze bij die binnenvaart nog wel voor en nabehandeling aangezien van die 2 depots er geen enkele een kade aan het water heeft. Eerst 5 vrachtwagens op mini- traject om de boot te vullen, vervolgens 5 vrachtwagens om de boot leeg te rijden. ik stel mij grote vragen bij de rentabiliteit daarvan ? Al zijn bij Abinbev natuurlijk niet van gisteren en staat het uiteraard goed in de 'boekskes' ;-)
Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZo een binnenlandse ritten met 50% lege kilometers zijn sowieso duur.
Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.
Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vanuit mijn professionele leven toch iets anders ervaren. Trein naar Roemenië en Italië is verre van interessant, ik zou dat eerder een nachtmerrie noemen. Internationaal goederentransport is vaak slecht geregeld. Alleen wanneer je vaste volumes met vaste tijdstippen moet verzenden is het te doen. Maar ook dan is je goederenstroom niet helemaal gemonitord (Roemenië), worden afspraken vaak niet nagekomen, heb je de wagons die je nodig hebt niet beschikbaar, en het prijsverschil ?
Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
Maar vrachten naar daar zijn normaal goed bij prijs omdat die moeilijker te vinden zijn.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk BerichtenZo een binnenlandse ritten met 50% lege kilometers zijn sowieso duur.
Trein naar Roemenië en Italië bijvoorbeeld is heel interessant, omdat daar de afstand al de moeite is. De rij- en rusttijden zetten daar het wegvervoer serieus in het nadeel. Je neemt daar de chauffeurs kost weg van 25 chauffeurs en het is sneller. Daar zijn geen subsidies voor nodig.
En als ge kijkt wat nen transporteur krijgt voor zo'n rit Leuven-Jupille is dat ook niet bepaald om te 'stoeffen'. Hetgene wat ze daar nog besparen met binnenvaart dekt volgens mij echt die handling niet. Met subsidies wss. wel (zoals Doa al aangaf).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk BerichtenIk heb vanuit mijn professionele leven toch iets anders ervaren. Trein naar Roemenië en Italië is verre van interessant, ik zou dat eerder een nachtmerrie noemen. Internationaal goederentransport is vaak slecht geregeld. Alleen wanneer je vaste volumes met vaste tijdstippen moet verzenden is het te doen. Maar ook dan is je goederenstroom niet helemaal gemonitord (Roemenië), worden afspraken vaak niet nagekomen, heb je de wagons die je nodig hebt niet beschikbaar, en het prijsverschil ?
Tja, voor sommige trajecten was de vrachtwagen een pak goedkoper, en betrouwbaarder.
Comment
Comment