Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
21/04/2006 - “We maken 7 miljoen euro vrij om het openbaar vervoer aan verkeerslichtenbeïnvloeding te laten doen op 150 Brusselse kruispunten�, vertelt Pascal Smet. “De reissnelheid gaat zo omhoog.�
De Brusselse regering lanceert nu een openbare aanbesteding om verkeerslichtenbeïnvloeding mogelijk te maken. “Trams en bussen kunnen dan de verkeerslichten aan 150 Brusselse kruispunten beïnvloeden om zo hun reissnelheid op te voeren�, licht de Brusselse minister van Mobiliteit toe.
“Door de investering van 7,2 miljoen euro zullen we de kruispunten, maar ook 533 autobussen en 324 trams, uitrusten met dit systeem.� Het gaat zowel om bestaande trams en bussen als de nieuwe voertuigen die de Brusselse openbare vervoersmaatschappij MIVB geleidelijk aan in dienst neemt. De installatie zal gebeuren in 2007 en 2008.
Wat vinden jullie hiervan, is het een goed initiatief?
Langs de ene kant wel want soms sta je echt veel te lang stil met het openbaar vervoer, waardoor het aan effect verliest op de wagen.
Soms neemt een chauffeur dan ook een risico om door het rode licht (voor de tram dat streepje dan) te rijden.Dan lijkt het me beter om hier in te investeren.
Natuurlijk is het gevaarlijk, in de mate dat er misbruik van wordt gemaakt. Dat men dit op poten wil zetten begrijp ik maar waarom niet eerst een rustige gemeente nemen als proefkonijn.
In Brussel kan dit wel eens grote problemen veroorzaken vrees ik.
Leuk ik wil ook zo'n afstandsbediening.Domotica voor de openbare weg!
Dit was meteen ook mijn eerste gedacht!
Het gaat beginnen bij bussen, trams, hulpdiensten eventueel; om dan te eindigen bij de politici en bezoekers van de illegale markt.. (In de veronderstelling dat het inderdaad zoiets is als een afstandsbediening of sensor/radar)
Ik ben er niet echt tegen, maar ook niet echt voor.. Als de invloed op het verkeer al eens werd onderzocht ben ik wel benieuwd naar de resultaten ervan ..
Op zich is het een goed initiatief, maar 7 miljoen € is meer als 280 miljoen oude frankskes, en iedereen weet dat als de SP.a iets laat uitvoeren het toch nog het dubbele gaat kosten.
In deze tijden (van zo een gesjoemel om de begroting te laten kloppen), nee, besteed dat geld maar aan iets anders.
In Kortrijk bestaat er, denk ik, al zoiets (wel niet helemaal hetzelfde).
De 'nieuwe' tunnel onder de spoorweg die de Grote Markt verbindt met de Doornikse Wijk is te smal om 2 bussen te laten kruisen.
Maar er staan wel speciale lichten aan beide kanten, ik vermoed dat een aanstormende Lijnbus op die manier kan melden dat de tunnel niet vrij is voor een tegenligger.
haha, zalig, de eeste week dat dat in gebruik is staat er daar zeker al een firma de frequentie op te meten om dan ook zo'n toestel op de markt te brengen.
In Kortrijk bestaat er, denk ik, al zoiets (wel niet helemaal hetzelfde).
De 'nieuwe' tunnel onder de spoorweg die de Grote Markt verbindt met de Doornikse Wijk is te smal om 2 bussen te laten kruisen.
Maar er staan wel speciale lichten aan beide kanten, ik vermoed dat een aanstormende Lijnbus op die manier kan melden dat de tunnel niet vrij is voor een tegenligger.
Daar staat inderdaad al een systeem om de lichten te beïnvloeden.
Noodgedwongen, gezien bij het ontwerp van de (veel te dure) vernieuwde tunnel geen rekening werd gehouden met een voor de zoveelste keer aangepast verkeerssituatieplan, waarbij de lijnbussen toch in twee richtingen door de tunnel zouden rijden.
Soms neemt een chauffeur dan ook een risico om door het rode licht (voor de tram dat streepje dan) te rijden.Dan lijkt het me beter om hier in te investeren.
Daar staat inderdaad al een systeem om de lichten te beïnvloeden.
Noodgedwongen, gezien bij het ontwerp van de (veel te dure) vernieuwde tunnel geen rekening werd gehouden met een voor de zoveelste keer aangepast verkeerssituatieplan, waarbij de lijnbussen toch in twee richtingen door de tunnel zouden rijden.
Hoeveel fouten er op die manier gemaakt worden
Maar zo'n fouten liggen toch aan de (meestal dure) studieburaus dacht ik, of niet?
Wat trekken die gasten zich daar nu van aan.
Als het maar mooi is, praktisch of niet.
Kunnen ze zo een mooi groot bord zetten naast de werf waarop staat hoeveel van ons geld ze nu weer over de balk smijten.
Comment