Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wettelijke afstand parkeren naast garage

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wettelijke afstand parkeren naast garage

Ik heb een klein probje.
    Mijn garage ligt naast mijn huis en is eigenlijk maar net breed genoeg om mijn auto te kunnen binnen zetten (saxo).
    Nu is het al enkele x-en voorgevallen dat er zich mensen een 20-tal cm tot voorbij mijn garagepoort parkeren waardoor ik dus gewonweg niet binnen kan.
    Maar zelfs als dit niet gebeurt, slagen ze er in om tot op de mm gelijk met mijn poort te parkeren, wat behoorlijk irritant is als ik er wil binnenrijden aangezien ik eigenlijk loodrecht moet kunne nbinnenrijden en het er een tamelijk smalle straat is, m.a.w. ze staan in mijn draaihoek.
    Heeft iemand enig id of er een wettelijk bepaalde afstand is die men moet open laten tot aan de poort (zoals bvb 5m van een kruispunt parkeren)?

Oorspronkelijk geplaatst door Xytras
    Heeft iemand enig id of er een wettelijk bepaalde afstand is die men moet open laten tot aan de poort (zoals bvb 5m van een kruispunt parkeren)?
    er is géén wettelijk minumum, alleen de breedte van je poort moet worden vrijgelaten

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo
      er is géén wettelijk minumum, alleen de breedte van je poort moet worden vrijgelaten
      Dacht ik ook, maar een beetje hoffelijkheid kan geen kwaad.
      Hier hebben we hetzelfde probleem.

poort - keine deur - kleine deur buur - poort
      En nog zijn er die zich op de breedte van die twee kleine deurkes zetten, die passen er nét tussen maar om dan in- of uit te rijden

Comment

Damn, das echt ongelooflijk irritant hé en idd, een beetje hoffelijkheid dat kennen ze precies niet.
        Het sterkste is dan nog dat ik in een hoekhuis woon en dat er als je voorbij mijn garage rijdt, er 2 auto's kunnen staan en dan heb je een klein éénrichtingsstraatje van rechts.
        Maar let op, van de hoek van die straat, waar enkel auto's kunnen uitkomen en die best een goed overzicht hebben, daar staan ze steeds 3m van geparkeerd zenne, ipv dan halve meter verder naar voor te rijden en dit zonder enige vorm van hinder voor de mensen die uit dat éénrichtingsstraatje komen (5 auto's/dag), nee man, liever op de mm tot tegen mijn garagepoort parkeren

Comment

Vraag aan de gemeente of ze een grote bloembak op straat willen zetten ?
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik heb ergens een garagepoort gezien, en dan stond er op die poort geschilderd dat ze er 1,5 m van af moesten blijven, dat het wettelijk is, weet ik niet

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alex69alex
              Vraag aan de gemeente of ze een grote bloembak op straat willen zetten ?
              Of ze dat gaan willen weet ik niet, maar anders zet ik er zelf wel een bloembak
              Kga daar iig eens gericht naar zoeken naar info daarrond...

Comment

tut-tut-tut, gullie hebt al een garage en daarmee al gratis een stuk parkeerplaats afgepakt van mensen die er geen hebben, nu nog wat bloempotten op de baan en wij hebben hemaal geen plaats meer

Comment

Zelfs als ze 20cm voor je poort staan kan je er meestal niks tegen doen, hier hadden we daar is de politie voor gebeld omdat er een wagen ongeveer 30 cm voor stond, mijn moeder kreeg als antwoord van de agent: "maar madammeke, dan zulde gij beter moeten leren manoeuvreren hé, want daarvoor ga ik geen takelwagen oproepen"

Comment

Ik heb mij dat ook al afgevraagd, en ik vrees ook dat er geen marge voorzien is ... wat dus serieus klote moet zijn voor mensen in drukke parkeergebieden, smalle straten en smalle garagepoorten ...

Je parkeert best ook niet op die manier, omdat de kans voor krassen relatief groot is, maar ja ... vaak is er geen keuze. Maar stel je voor dat er wel een marge was, loopt iedereen daar met een meetlat van 30cm alles af te meten ... ook niet te doen he ...

Ik denk dat het neerkomt op hoffelijkheid, meer niet ...

Comment

25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
                      3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het
                      inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;*

Er wordt dus niets gezegd over een afstand die gerespecteerd moet worden. Zou eigenlijk wel moeten, bijvoorbeeld een halve meter langs weerszijde van de inrit.

* Bron:http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art25

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
                        Zelfs als ze 20cm voor je poort staan kan je er meestal niks tegen doen, hier hadden we daar is de politie voor gebeld omdat er een wagen ongeveer 30 cm voor stond, mijn moeder kreeg als antwoord van de agent: "maar madammeke, dan zulde gij beter moeten leren manoeuvreren hé, want daarvoor ga ik geen takelwagen oproepen"
                        Als ze da bij mij als uitleg geven dan dien ik gvd klacht in tegen die flik, ofwel kan je binnen ofwel niet he.
                        Vrouw van rechtover had zich ook 20cm voor mijn poort geparkeerd en toen ik ging vragen of ze haar wou verzetten kreeg ik als antwoord: "oe, kunde daar nie naast?" Heb haar mijn sleutels gegeven en gezegd, "als ge mijnen auto binnen krijgt is em voor u", ze was nogal snel om haar sleutels
                        En als da nog lang duurt ga ik ook beginnen met de flikken te bellen, ik heb wel wa geduld en begrip, maar als iedereen dr ier zijn kl*ten aan veegt ga ik da ook beginnen doen...

Oorspronkelijk geplaatst door Larson
                        25.1. Het is verboden een voertuig te parkeren :
                        3° voor de inrij van eigendommen, behalve de voertuigen waarvan het
                        inschrijvingsteken leesbaar op die inrij is aangebracht;*

Er wordt dus niets gezegd over een afstand die gerespecteerd moet worden. Zou eigenlijk wel moeten, bijvoorbeeld een halve meter langs weerszijde van de inrit.

* Bron:http://wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art25
                        Idd, 50cm zou al voldoende zijn, dan mogen ze nog 30cm achteruit. Maar ik ben nog steeds van mening dat je sowieso daar vanzelf zou een beetje rekening moeten mee houden, niet dus.

Gisteren nogmaals, ik kom buiten, buurvrouw van rechts naast mij staat voor mijn poort. Dezen gaan bellen, krijg ik als antwoord: "ja, maar ik kon hier nie gemakkelijk parkeren want stond al ene geparkeerd en mijn kinderen waren aan't spelen en blablabla"
                        Let op, als ge 10m verder rijdt hebt ge daar genoeg parkeerplaats, kan ik zot van worden he, gvd te lui om 10 m te stappen!!!

Comment

is die garage dicht tegen de hoek?
                          wat ik een buur al zien doen heb, is met gele verf afwisselend de boordstenen beschilderen. (zoals je veel ziet op hoeken)
                          Ze waren strepen aan het trekken 5 meter van zijn deur en hij ging vragen of ze voor zijn poort ook wilden verven. Dat wilden ze echter niet en hij heeft het dus zelf gedaan. (als ze weg waren is hij met een verfborstel de natte verf gaan opwrijven en zo zijn stenen voor zijn poort geverfd.)
                          nu komen die mannen van de signalisatie 2-jaarlijks die stenen meespuiten omdat ze dachten dat het origineel was.

Comment

bij mijn kot in kortrijk was 't ook altijd van die miserie ... maar dan omgekeerd, ik was altijd de lastpost

De straat vernauwt naar het einde toe, en als de laatste wagens niet dicht genoeg bij de stoep stonden, was het moeilijk (niet onhaalbaar, gewoon moeilijk) om er vlot voorbij te rijden.
                            Nu was vlak daarachter een inham met een garage. Je mocht je auto daar tot vlak voor die inham zetten, en de buurvrouw kon nog perfect in haar garage (verder was er een parkeerverbod), maar ze moest wel manoevreren, ze kon er niet in één draai in. Ik was mij van geen kwaad bewust, totdat ze eens schreeuwend aan mijn deur stond

Enfin ja, ik keek er niet naar, want nergens anders vond je parkeerplaatsen ... dus ik zette mij er telkens opnieuw terug, er was méér dan plaats genoeg. Zij heeft ook een vijftal keer de politie gebeld om te reclameren, maar die 'lachten' altijd met haar.
                            Uiteindelijk werd het zo erg -ik was niet de enige die daar parkeerde- dat een kotgenote haar wagen ging weggesleept worden.
                            Wat had ze gedaan ? haar moeder was bij haar op bezoek, en ze had haar moeder haar wagen verkeerd geparkeerd, zodanig dat ze niet meer in de garage kon. Ze heeft een takelwagen gebeld en opdracht gegeven om de wagen van mijn kotgenote weg te takelen, gewoon om haar te ******

daaruit volgde dan weer een hele discussie over wie er de kosten van de takelwagen moest betalen, en omdat mevrouw de buurvrouw het beu was, heeft ze zelf 15.000 frank betaald om voor een halve meter gele strepen te laten trekken op het voetpad

vrijdag moet ik er weer passeren, kzal er eens foto's van pakken
                            1963 Land Rover Series IIa
                            1994 Mercedes SL320
                            2015 Land Rover Discovery SDV6
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

ik blijf erbij dat mensen met poorten de associalen zijn

in antwerpen is het ondertussen verboden een poort te hebben

daarentegen blijf ik plijten voor begrip, als je eerst toekomt, en je hebt plaats genoeg, parkeer hem wat verder

Comment

ik blijf erbij dat mensen met poorten de associalen zijn

in antwerpen is het ondertussen verboden een poort te hebben

daarentegen blijf ik plijten voor begrip, als je eerst toekomt, en je hebt plaats genoeg, parkeer hem wat verder
                                Ik blijf erbij dat mensen zonder poort associalen zijn :-)
                                Als iedereen een poort zou hebben kunnen we allemaal voor ons eigen poort staan en niet iedereen voor mijn poort!

Comment

en als je dan op visite gaat ?

Comment

en als je dan op visite gaat ?
                                    Dan parkeer je toch voor de poort van de mensen bij wie je op visite gaat :-)

Comment

meestal zijn die te poorten te smal, en als je vrouw wat later met haar eigen wagen komt kan ze in der eentje heel de stad afstappen

Comment

Pak nen borstel en verf zo'n halve meter langs weerszijden van uw poort de boordsteen in 't wit. Dan zullen ze u wel een beetje marge laten denk ik. Als er reclamaties komen (maar 'k zou niet weten van wie) dan zegt ge maar dat ge juist zinnens waart om klacht in te dienen tegen de vandalen die uw boordsteen vol graffitti gespoten hebben.

Comment

Working...
                                        X