Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blauw zwaailicht? Wie/wat?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk Berichten
    FEDPOL
    Ja? Om VIP's te vervoeren dan?
    i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
      Iemand een gedacht wat dit zou kunnen zijn? Vanmorgen op de E40:
      3 grijze Audi's, 2 met blauw zwaailicht (ook op dashboard en in de grill), de laatste had geen zichtbare blauwe lichten, allemaal met normale nummerplaten en met getint gewapend glas (dat zag ik duidelijk aan de deurlijsten)

Comment

Ja? Om VIP's te vervoeren dan?
        volgens mij doen deze ook gevangenen-transporten
        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
        Porsche 993 (1994)

Comment

Hoe zit het eigenlijk met takelwagens? Soms hebben die ook van die blauwe ledlichtjes in de grille.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn C Bekijk Berichten
            Hoe zit het eigenlijk met takelwagens? Soms hebben die ook van die blauwe ledlichtjes in de grille.
            (te) Witte die blauw overkomen
            En denk niet dat het mag

Comment

Blijkbaar kan je zo'n blauw zwaailicht voor in de sigarettenaansteker gewoon kopen in de euroshop, een maat van me heeft dat in de auto liggen, "om eens leutig te doen". Hij zet dat dan eens op zn dak als hij uitgeweest is
              i 1 2 1/2 6

Comment

Tuurlijk, en de vaststellende agenten kunnen even leutig van een inbreuk op het technische reglement (voeren van een niet-toegelaten licht) ook een correctioneel misdrijf van maken (aanmatiging van ambt).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                  volgens mij doen deze ook gevangenen-transporten
                  Wel ja, Very Important Prisoner

Comment

Die van Infrax hebben op sommieg van hun auto's ook blauwe zwaailichten heb ik al eens gezien.
                    Meestal combinatie van blauwe en oranje zwaailichten.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Wettelijke omschrijving : Ieder voertuig waarvoor een ministeriële machtiging is afgeleverd voor het voeren van een blauw knipperlicht en speciaal geluidstoestel.
                      1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                      2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

Ik stond gisteren achter een Toyota Landcruiser van FLUXYS, die hebben een complete lichtbalk met oranje en blauw op het dak.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door SuperRace Bekijk Berichten
                          Klopt.

Witte 206'kes met sireneding aan boord en een blauw zwaailicht dat ze op het dak kunnen plaatsen.
                          De voedselinspectie . Ik zie zo een type Benny Bax al met zijn zwaailicht op wegscheuren omdat hij ergens een fles vervallen ketchup heeft gevonden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                            Wettelijke omschrijving : Ieder voertuig waarvoor een ministeriële machtiging is afgeleverd voor het voeren van een blauw knipperlicht en speciaal geluidstoestel.
                            en voor dewelke moete dan opschuiven? Want ik denk ni da elk van die voertuigen ook een prioritair voertuig is.

Comment

Alle voertuigen die een sirene en blauwe verlichting dragen zijn prioritaire voertuigen. Als de sirene aanstaat, moet je ze voorrang geven.

In het geval van Infrax en Fluxys is het omdat ze een nutsbedrijf zijn dat instaat voor hoogspanning of gas. Daarom dat bv ook Infrabel voertuigen heeft met prioritaire signalisatie (hoogspanning) of de MIVB en De Lijn in Antwerpen, Oost-Vlaanderen en West-Vlaanderen (hoogspanning voor hun trams). De Lijn Limburg en Vlaams-Brabant hebben zo nog geen voertuigen met prioritaire signalisatie, bij gebrek aan trams.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
                                Ik stond gisteren achter een Toyota Landcruiser van FLUXYS, die hebben een complete lichtbalk met oranje en blauw op het dak.
                                klopt en ook sommige wagens van Eandis

takelwagens nog niet (en daarom mogen ze ook niet op de pechstrook) maar hier komt verandering in (recent in de pers verschenen)

Comment

Infrabel heeft ook blauwe zwaailichten

Comment

Iemand een gedacht wat dit zou kunnen zijn? Vanmorgen op de E40:
                                    3 grijze Audi's, 2 met blauw zwaailicht (ook op dashboard en in de grill), de laatste had geen zichtbare blauwe lichten, allemaal met normale nummerplaten en met getint gewapend glas (dat zag ik duidelijk aan de deurlijsten)
                                    als je zo dicht bent gaan rijden voor je foto mag je er zeker van zijn dat die jongens al iets alerter zijn geworden op dat moment
                                    Laat staan dat je die zou willen inhalen.
                                    Die A8 'en worden ook gebruikt voor begeleiding van geldtransporten

Comment

Jansens werd afgelopen dagen ook zo vervoerd

Comment

Working...
                                      X