Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
    Touring toch met hun dwaze voorstellen. Hebben ze eigenlijk al ooit iets klaargekregen?
    Variabele snelheidslimieten afhankelijk van hoeveelheid verkeer, toestand wegdek en weer is de enige goede oplossing.
    Iedereen weet dat, nu Touring nog.
    Het Duitse systeem is mooi, maar je kan Vlaanderen maar moeilijk vergelijken met Duitsland hé. Met de drukte die we hier doorgaans hebben zouden die borden naar Duitse normen constant lager dan 120km/h staan. Daar zullen al diegenen in dit topic die voor zijn omdat ze dan legaal sneller mogen gaan rijden niet zo blij mee zijn.

    Plus, variabele snelheidslimieten zorgen voor verwarring, en kosten handenvol geld. Het huidige systeem met z'n "ongeschreven regels" is daarom nog zo slecht niet.

    Beter eerst de infrastructuur aanpakken. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat er in België klaarblijkelijk geen enkele aannemer in staat is om op een duurzame manier een deftig wegdek te leggen zonder zwaar boven zijn offertebedrag te gaan.
    Hoewel ik eerder zei dat we niet met het buitenland moeten vergelijken, is het wel vreemd dat dit bij onze Noorderburen (zo ver is dat niet) wel goed lijkt te gaan.

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
      Goh ja.

      But then again: ik moet die kutweg naar de kust nooit nemen, dus fuck 'em
      Ik ook niet, ik wordt nerveus van files in het weekend. Gelukkig kan ik er in de week wel tegen
      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
      '15 Volvo XC60 D3

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
        Beter eerst de infrastructuur aanpakken. Ik begrijp nog steeds niet hoe het komt dat er in België klaarblijkelijk geen enkele aannemer in staat is om op een duurzame manier een deftig wegdek te leggen zonder zwaar boven zijn offertebedrag te gaan.
        Omdat de prijs altijd het zwaarste doorweegt in beslissingen bij de overheid, wanneer je offerte indient voor iets deftig te doen kom je er niet. En die ambtenaren zijn niet echt gemakkelijk te overtuigen.
        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
        '15 Volvo XC60 D3

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
          Omdat de prijs altijd het zwaarste doorweegt in beslissingen bij de overheid, wanneer je offerte indient voor iets deftig te doen kom je er niet. En die ambtenaren zijn niet echt gemakkelijk te overtuigen.
          ... maar in onze buurlanden wel?

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door wotr Bekijk Berichten
            ... maar in onze buurlanden wel?
            Geen idee hoe de bestekken daar uitgeschreven worden en de opdrachten worden toegewezen. Ik zeg alleen hoe het in ons land gaat.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

            Comment


            • #66
              130 bij droog weer zou al zeer mooi zijn. Als dan ook de toleranties bij het flitsen blijven dan kan je al 140 op de teller doen zonder geflitst te worden. Tot 150 op de teller zal een boete dan maar €50 zijn.

              Ik denk dat ik aan 't dromen ben...
              OO 00 OO

              Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
              Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

              Comment


              • #67
                Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                Omdat de prijs altijd het zwaarste doorweegt in beslissingen bij de overheid, wanneer je offerte indient voor iets deftig te doen kom je er niet. En die ambtenaren zijn niet echt gemakkelijk te overtuigen.
                Vriendjespolitiek, zo worden ze toegewezen, het is al verbeterd met vroeger, maar nog altijd erg soms.

                Kennis van me is eigenaar van één van de grote aannemingsbedrijven voor openbare werken in België. Als die tussen pot en glas betere wijn () begint te vertellen over zijn overtuigingstrucs, het is grappig, maar tegelijk schrijnend voor de mentaliteit binnen de overheidsinstanties. Hij geeft wel toe dat het nu toch een pak correcter verloopt dan vroeger.

                On-topic, laat die 110 maar voor wat het is, veel te subjectieve en onduidelijke regel. Doe liever zoals in Duitsland en controleer de staat van de banden. Dát is bepalend voor de veiligheid als het nat is. De banden moeten gewoon in staat zijn het water af te voeren.

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                  Omdat de prijs altijd het zwaarste doorweegt in beslissingen bij de overheid, wanneer je offerte indient voor iets deftig te doen kom je er niet. En die ambtenaren zijn niet echt gemakkelijk te overtuigen.
                  Goed gevuld envelopke meenemen, dan lukt dat hier wel.

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Skippie Bekijk Berichten
                    tja, maar dat is weer zo iets vaag he,
                    wat versta je onder regen? natte weg, druppels op je ruit, of echt doorregenen
                    wat als het 10km verder droog is? nog meer harmonika effect?

                    Ik vind dat van die uitspraken waarmee ze in de picture willen komen te staan maar waar ze eigenlijk veel harder moeten over nadenken voor ze iets zeggen
                    denk dat het van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe vooral een populariteits studje is.
                    helemaal mee eens.inplaats de snelheid te verlagen zouden ze eerst de spoorvorming aanpakken!!!!!!!!!!!!

                    Comment


                    • #70
                      Vind het topic niet meer terug dus zet ik het maar hier.

                      Eén van de komende dagen is het zover, In Nederland zal je dan op de A16 Antwerpen > Breda > Rotterdam, tussen Breda-Noord en tot aan de Moerdijkbrug 130 mogen bollen.
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door zionlion Bekijk Berichten
                        helemaal mee eens. in plaats de snelheid te verlagen zouden ze eerst de spoorvorming aanpakken!!!!!!!!!!!!
                        maar dat kost wel meer geld en dat hebben ze niet meer, allemaal verbrast aan slechte kwaliteit herstellingen, ...

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                          Vind het topic niet meer terug dus zet ik het maar hier.

                          Eén van de komende dagen is het zover, In Nederland zal je dan op de A16 Antwerpen > Breda > Rotterdam, tussen Breda-Noord en tot aan de Moerdijkbrug 130 mogen bollen.
                          in NL (Axel - Hulst) ook 100 op een 2x1 vakbaan, zo zou het moeten

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                            Vind het topic niet meer terug dus zet ik het maar hier.

                            Eén van de komende dagen is het zover, In Nederland zal je dan op de A16 Antwerpen > Breda > Rotterdam, tussen Breda-Noord en tot aan de Moerdijkbrug 130 mogen bollen.
                            ze zijn al volop de 100- borden aan het overtapen, voor de 130 dus, fijn, 100 is daar belachelijk. Bij Breda op- en afritcomplex kan ik 100 wel snappen maar erna ...

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
                              in NL (Axel - Hulst) ook 100 op een 2x1 vakbaan, zo zou het moeten
                              Eén probleem daar, als je achter een vrachtwagen hangt die maar max. 90 mag heeft die 100 niet veel zin.
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door Rambler Bekijk Berichten
                                ze zijn al volop de 100- borden aan het overtapen, voor de 130 dus, fijn, 100 is daar belachelijk. Bij Breda op- en afritcomplex kan ik 100 wel snappen maar erna ...
                                Dat was dus de reden van mijn post...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • #76
                                  Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                  Eén probleem daar, als je achter een vrachtwagen hangt die maar max. 90 mag heeft die 100 niet veel zin.
                                  80 maar zelfs. Maar die 100 is wel aangenaam als de baan vrij is.

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
                                    80 maar zelfs. Maar die 100 is wel aangenaam als de baan vrij is.
                                    Ja inderdaad voor jullie daar wel. Maar enkel interessant 's avonds of in het weekend (en dan nog, teveel toeristen die minder rijden dan dat er mag).
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • #78
                                      Overal variabele snelheidsbeperkingen zouden natuurlijk ideaal zijn, maar is praktisch gewoon niet haalbaar. Nat of droog wegdek, dat kan je nog vrij objectief bepalen, maar wat met mist, laagstaande verblindende zon, een nest overstekende eenden, allemaal redenen om trager te gaan rijden, maar onmogelijk te "verplichten" door middel van variabele borden . Zelfs nat/droog is ook maar één factor, het is vaak veel gevaarlijker om in de volle spits bij perfect droog weer tussen twee files in 120 te rijden, dan 's nachts op een lege autostrade en wat lichte regen 130 te rijden. En die variabele borden, pfff , gisterenavond rond 23u nog door een dorpje gereden waar het variabele bord van 30 km/u aan een schooltje in volle glorie stond op te lichten, in beide richtingen .

                                      Comment


                                      • #79
                                        Aangezien het merendeel van de ongevallen gebeurt op droge wegen omdat mensen zich dan veiliger wanen, vind ik dit geen goed idee.
                                        sigpic

                                        http://www.streamlinecarcare.be

                                        lakbehandelingen voor voertuigen

                                        MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                                          Aangezien het merendeel van de ongevallen gebeurt op droge wegen omdat mensen zich dan veiliger wanen, vind ik dit geen goed idee.
                                          Ik kan me dat moeilijk inbeelden, toevallig geen linkje die je bewering staaft?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X