Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Mobiliteitsorganisatie Touring verwelkomt het initiatief van de staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe om de snelheidslimiet op autosnelwegen terug te brengen naar 110 km/u bij slecht weer. De organisatie wil wel dat de maximumsnelheid bij goed weer naar 130 km/u wordt gebracht.

Gewestwegen gevaarlijker

De organisatie wijst erop dat het verminderen van de verkeersdoden niet alleen wordt bereikt met controle en repressie en dat autosnelwegen veel veiliger zijn dan gewestwegen. In verhouding vallen er op autosnelwegen veel minder doden dan op gewestwegen, luidt het in een mededeling.

Combinatie van maatregelen
    Touring benadrukt dat de verkeersdoden moeten worden verminderd door een combinatie van maatregelen: het aanpassen van de wegeninfrastructuur met bijzondere aandacht voor de motorrijders, efficiëntere controles, meer variabele signalisatie waarbij de snelheidslimiet aangepast wordt aan de (weers)omstandigheden en veiligere auto's.

Internationaal overleg
    Touring dringt ook aan op internationaal overleg over snelheidsbeperkingen, zodat er harmonische en dus voor de automobilist verstaanbare maatregelen gelden in heel Europa. "Minder doden op de weg is een combinatie van vijfsterren bestuurders in vijfsterren auto's en op vijfsterren wegen, en wordt niet bereikt met alleen repressie en controle", besluit de organisatie. (belga/ep)
    Bron: hln.be
    Efficiëntere controles, variabele signalisaties ... 't gaat eens een beetje de goede kant op.

Vind ik geen slecht idee ....

Comment

Wat maakt het uit? We rijden nu al allemaal 130-135 of zo, als we 130 mogen, dan gaan we 140-14 rijden...

Comment

tja, maar dat is weer zo iets vaag he,
        wat versta je onder regen? natte weg, druppels op je ruit, of echt doorregenen
        wat als het 10km verder droog is? nog meer harmonika effect?

Ik vind dat van die uitspraken waarmee ze in de picture willen komen te staan maar waar ze eigenlijk veel harder moeten over nadenken voor ze iets zeggen
        denk dat het van staatssecretaris voor Mobiliteit Etienne Schouppe vooral een populariteits studje is.

Comment

Laat het maar zoals het nu is.
          Wat mooi weer is voor de ene is weer slecht weer voor de andere en andersom.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
            Laat het maar zoals het nu is.
            Wat mooi weer is voor de ene is weer slecht weer voor de andere en andersom.
            Regen/neerslag lijkt me nochtans een vrij objectief gegeven.

Ik ben pro.

Comment

160 als het droog is en 110 als het regent is nog beter natuurlijk...

Of zoiets zien staan is ook altijd leuk!

Last edited by ; 19/08/2008, 13:46.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten

Ik stem voor!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten

Vet, constant plankgas met de Xsara en toch legaal zijn

Comment

Op de autostrade vind ik 140 een ideale snelheid...120 bij regen lijkt me een fair compromis.

Comment

160 is gewoon teveel voor in Belgie, je hebt hier bij wijze van spreken om de vijf meter wel een op- of afrit...

Comment

130-140 bij droogweer zou al ideaal zijn inderdaad.

Maar dan heb je altijd van die groenen die aan 90 tuffen omdat het verschil in verbruik te groot is

Maar die zijn er nu ook natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                          130-140 bij droogweer zou al ideaal zijn inderdaad.

Maar dan heb je altijd van die groenen die aan 90 tuffen omdat het verschil in verbruik te groot is

Maar die zijn er nu ook natuurlijk.
                          Idd. Moest iedereen 120 rijden zou het verkeer op de autosnelweg ook al veel vlotter verlopen, maar nu heb je zo van die mensen die 90 rijden tussen de vrachtwagens...

Vrachtwagenchauffeurs ergeren zich daar dood aan, als ze dan toevallig 91 bollen moeten ze constant die gasten voorbijsteken.

Comment

kvin het wel goed. Rij ik enkel nog maar boetes als het regent
                            Oorspronkelijk geplaatst door Alexis
                            Was grappig om je bij het vertrekken elke 90° bocht al clutchdumpend scheef te zien nemen om je kar wat te sparen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                              Regen/neerslag lijkt me nochtans een vrij objectief gegeven.

Ik ben pro.
                              ik weet zo nog niet, ik zie soms zo 10 druppels op mijn ruit maar het wegdek is droog? is dit dan regen???

andersom het heeft 20minuten geleden een stortbui gedaan maar nu schijnt de zon terug, maar er staat wel een cm water op de weg. Is dit dan geen neerslag dus 130?

en hoe gaan we boetes controleren? moet er regen tezien zijn op de foto? (dat zal zelfs bij regen niet altijd het geval zijn). Moet er een regensensor op de camera zitten die de foto's maakt? hoe gaat dit nog enige rechtsgeldigheid hebben. "Meneer de rechter het was net gestopt met regenen, ik mocht dus 130"

ik blijf het vooral een "kijk ik maak mij populair" uitspraak noemen.

bij "nat wegdek" is al een beter uitspraak maar dan nog moet je heel voorzichtig zijn.

Comment

25% rijdt al geen 120 meer als het droog is. Ze rijden aan 100 op het middenvak dus maak het aub niet erger dan het al is. Laat alles maar zoals nu. Kijk maar wat een grap het is met dat inhaalverbod voor vrachtwagens als het regent!

Comment

Slecht voorstel, vooral die 110 als het regent.
                                  Er bestaat zoiets als "snelheid aanpassen" en nu denk iedereen dat 110 de norm is bij om het even welk regenweer.

Mr. Schoupe moet zich trouwens niet bemoeien met de zaken van de Walen, vooral als de Vlamingen niet graag hebben dat de Walen zich met hun bestuur bemoeien.

Comment

als het geregent heeft en de baan ligt nog nat, maar ondertussen in de zon al terug aan het schijnen... mag ik dan 110 of 130 rijden

Comment

Ik vind dat ze daar geen extra regeling voor moeten uitdocteren en dat ze het gezond verstand van de bestuurders moeten laten spreken. Als het hard regent en de baan ligt glad rijdt een normaal mens sowieso voorzichtiger, daar moet toch weer geen extra regel voor uitgevonden worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                                        Mr. Schoupe moet zich trouwens niet bemoeien met de zaken van de Walen, vooral als de Vlamingen niet graag hebben dat de Walen zich met hun bestuur bemoeien.
                                        Kerel hebt gij al een keer gehoord van een federale staat en gemeenschappen en gewesten?

Met variabele borden lijkt me dat een heel mooi voorstel. Hopelijk regelt men dit gewoon ooit europees, dan is het voor iedereen die door ons land rijdt nog een stuk duidelijker.
                                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                        X