Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door yoda007 Bekijk Berichten
    Niet overalgemenen.

Op de e313 Hasselt-Antwerpen (een van de drukste aders) is er een redelijke opvolging van de truckers! Af en toe eens een Oost-Europeaantje, maar voor de rest: thumbs up.

Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik
    Met de auto of ......... .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
      Met de auto of ......... .
      Of???

Met de auto idd, beroepshalve.

(Ik rij niet elke maand naar Mekka en terug om schapen te poepen )

Comment

Touring toch met hun dwaze voorstellen. Hebben ze eigenlijk al ooit iets klaargekregen?
        Variabele snelheidslimieten afhankelijk van hoeveelheid verkeer, toestand wegdek en weer is de enige goede oplossing.
        Iedereen weet dat, nu Touring nog.

Comment

Of???

Met de auto idd, beroepshalve.

(Ik rij niet elke maand naar Mekka en terug om schapen te poepen )
          op weg naar Mekka met Yoda .

Comment

Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik
            Ik doe iets meer dan de helft per jaar en ik kan die linksrijders maar niet vinden die tegen 100 per uur over het 3de vak gaan. Volgens wat ik hier lees is dat nochtans iets dat je frequent tegenkomt. Heb jij daar ook zoveel last van en ben ik dus echt de enige die dat niet tegenkomt?
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
              Touring toch met hun dwaze voorstellen. Hebben ze eigenlijk al ooit iets klaargekregen?
              Variabele snelheidslimieten afhankelijk van hoeveelheid verkeer, toestand wegdek en weer is de enige goede oplossing.
              Iedereen weet dat, nu Touring nog.
              Ik vind dat Touring veel betere voorstellen doet dan de VAB. (die eigenlijk gewoon de spreekbuis van de regering is)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk Berichten
                Vrachtwagenchauffeurs mogen ook niet inhalen bij regenweer, toc doen ze het massaal.
                Zulke maatregelen scheppen alleen maar meer verwarring.
                Dus volgens jou schaffen we beter alle regels af en maken we vooral geen nieuwe...er is toch geen hond die zich d'r iets van aantrekt.

Sterke argumentatie

Comment

Iedereen spreekt over "variabele snelheidslimieten"... Ik weet niet wat de meesten hieronder verstaan, maar in Groot-Brittanië en Nederland betekent dit automatisch 50 of 80 bij automatische filedetectie, en in Duitsland is dit vaak 100, 120 of 130 op basis van de uren (7-20h bijvoorbeeld). Zoveel dynamisch is daar niet aan ze

De systemen in GB en Nederland worden voornamelijk gebruikt als filewaarschuwing, niet als snelheidsregeling.

Besides, wie van jullie zou borden "80 km/u" opvolgen op de E313 en E34? De signalisatie op de Antwerpse Ring wordt nu al grotendeels genegeerd...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                    Besides, wie van jullie zou borden "80 km/u" opvolgen op de E313 en E34? De signalisatie op de Antwerpse Ring wordt nu al grotendeels genegeerd...
                    Omdat ze belachelijk is. Zelfde VOOR de kennedytunnel, je moet daar eens proberen 50km/h te rijden aan kruibeke als er niemand op de baan is...

Comment

Iedereen spreekt over "variabele snelheidslimieten"... Ik weet niet wat de meesten hieronder verstaan, maar in Groot-Brittanië en Nederland betekent dit automatisch 50 of 80 bij automatische filedetectie, en in Duitsland is dit vaak 100, 120 of 130 op basis van de uren (7-20h bijvoorbeeld). Zoveel dynamisch is daar niet aan ze

De systemen in GB en Nederland worden voornamelijk gebruikt als filewaarschuwing, niet als snelheidsregeling.

In Belgie bestaat dit ook: Als men veel volk verwacht naar de kust mag je maar 110kmh. Als de voorspelling mis is, en de drukte blijft uit, blijft de beperking toch geldig.... Erg dynamisch moet'k zeggen.

Kan je bij regen wel geflitst worden, want met al die spray is de nummerplaat niet erg leesbaar vermoed'k... Ik denk dat de bestuurders zelf maar moeten beslissen wat adequaat is. 110 bij regen kan erg traag zijn, afhankelijk van het voertuig, wegdek en hoeveelheid regen.

Ik volg een aantal argumentaties niet:
                      - Momenteel wordt er toch al vaak te snel gereden
                      - Er zijn te veel op- en afritten om de beperking te verhogen

De huidige situatie regulariseren zou dus niet veel aan de situatie veranderen (buiten inkomsten van boetes)...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                        Ik doe iets meer dan de helft per jaar en ik kan die linksrijders maar niet vinden die tegen 100 per uur over het 3de vak gaan. Volgens wat ik hier lees is dat nochtans iets dat je frequent tegenkomt. Heb jij daar ook zoveel last van en ben ik dus echt de enige die dat niet tegenkomt?
                        Ik vermoed dat die dingen 's nachts gebeuren als wij slapen of zo

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jeroen_M5 Bekijk Berichten
                          Idd. Moest iedereen 120 rijden zou het verkeer op de autosnelweg ook al veel vlotter verlopen, maar nu heb je zo van die mensen die 90 rijden tussen de vrachtwagens...

Vrachtwagenchauffeurs ergeren zich daar dood aan, als ze dan toevallig 91 bollen moeten ze constant die gasten voorbijsteken.
                          Ha, je weet het !

En dan rijden wij in de weg als we die inhalen... (Ik hou me wel aan inhaalverboden)

Comment

Dan rij jij zeker alleen s'nachts. T'is nochtans elke morgen en avond van dat hoor. En de vrijdagavond kan je op het 1ste vak vlot doorrijden want ze rijden allemaal aan 100km/h op het 3de vak naar de kust op de E40.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                              Dan rij jij zeker alleen s'nachts. T'is nochtans elke morgen en avond van dat hoor. En de vrijdagavond kan je op het 1ste vak vlot doorrijden want ze rijden allemaal aan 100km/h op het 3de vak naar de kust op de E40.
                              Dat noemt met verkeersdrukte ofte verzadiging. Soms kan dit tot file resulteren.

groetjes

Comment

Dat noemt met verkeersdrukte ofte verzadiging. Soms kan dit tot file resulteren.

groetjes
                                Ja maar als de domkloten nu gewoon op het eerste en tweede vak wat gaan verzadigen, dan zouden de heren wel netjes doorkunnen. Dat lijkt me toch heel redelijk, niet?
                                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Ja maar als de domkloten nu gewoon op het eerste en tweede vak wat gaan verzadigen, dan zouden de heren wel netjes doorkunnen. Dat lijkt me toch heel redelijk, niet?
                                  Goh ja.

But then again: ik moet die kutweg naar de kust nooit nemen, dus fuck 'em

Comment

digitale borden met daarop de snelheid zou wel kunnen werken

Comment

Zou het? Ze worden nu al niet in Antwerpen opgevolgd .

Comment

Zou het? Ze worden nu al niet in Antwerpen opgevolgd .
                                        Ja logisch, die dingen werken langs geen kanten.

Volledig lege snelweg, hangt daar 50 boven.

Ik ben niet gek he

Comment

En welke garantie denk je dat ze niet dezelfde stoten op de E40 zouden doen? We zijn in België eh

Comment

Working...
                                          X