Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Touring wil 130 km/u bij goed weer, 110 km/u bij regen
Op de e313 Hasselt-Antwerpen (een van de drukste aders) is er een redelijke opvolging van de truckers! Af en toe eens een Oost-Europeaantje, maar voor de rest: thumbs up.
Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik
Touring toch met hun dwaze voorstellen. Hebben ze eigenlijk al ooit iets klaargekregen?
Variabele snelheidslimieten afhankelijk van hoeveelheid verkeer, toestand wegdek en weer is de enige goede oplossing.
Iedereen weet dat, nu Touring nog.
Maar ja, ik doe maar 80.000km per jaar...wie ben ik
Ik doe iets meer dan de helft per jaar en ik kan die linksrijders maar niet vinden die tegen 100 per uur over het 3de vak gaan. Volgens wat ik hier lees is dat nochtans iets dat je frequent tegenkomt. Heb jij daar ook zoveel last van en ben ik dus echt de enige die dat niet tegenkomt?
Touring toch met hun dwaze voorstellen. Hebben ze eigenlijk al ooit iets klaargekregen?
Variabele snelheidslimieten afhankelijk van hoeveelheid verkeer, toestand wegdek en weer is de enige goede oplossing.
Iedereen weet dat, nu Touring nog.
Ik vind dat Touring veel betere voorstellen doet dan de VAB. (die eigenlijk gewoon de spreekbuis van de regering is)
Iedereen spreekt over "variabele snelheidslimieten"... Ik weet niet wat de meesten hieronder verstaan, maar in Groot-Brittanië en Nederland betekent dit automatisch 50 of 80 bij automatische filedetectie, en in Duitsland is dit vaak 100, 120 of 130 op basis van de uren (7-20h bijvoorbeeld). Zoveel dynamisch is daar niet aan ze
De systemen in GB en Nederland worden voornamelijk gebruikt als filewaarschuwing, niet als snelheidsregeling.
Besides, wie van jullie zou borden "80 km/u" opvolgen op de E313 en E34? De signalisatie op de Antwerpse Ring wordt nu al grotendeels genegeerd...
Iedereen spreekt over "variabele snelheidslimieten"... Ik weet niet wat de meesten hieronder verstaan, maar in Groot-Brittanië en Nederland betekent dit automatisch 50 of 80 bij automatische filedetectie, en in Duitsland is dit vaak 100, 120 of 130 op basis van de uren (7-20h bijvoorbeeld). Zoveel dynamisch is daar niet aan ze
De systemen in GB en Nederland worden voornamelijk gebruikt als filewaarschuwing, niet als snelheidsregeling.
Besides, wie van jullie zou borden "80 km/u" opvolgen op de E313 en E34? De signalisatie op de Antwerpse Ring wordt nu al grotendeels genegeerd...
In Belgie bestaat dit ook: Als men veel volk verwacht naar de kust mag je maar 110kmh. Als de voorspelling mis is, en de drukte blijft uit, blijft de beperking toch geldig.... Erg dynamisch moet'k zeggen.
Kan je bij regen wel geflitst worden, want met al die spray is de nummerplaat niet erg leesbaar vermoed'k... Ik denk dat de bestuurders zelf maar moeten beslissen wat adequaat is. 110 bij regen kan erg traag zijn, afhankelijk van het voertuig, wegdek en hoeveelheid regen.
Ik volg een aantal argumentaties niet:
- Momenteel wordt er toch al vaak te snel gereden
- Er zijn te veel op- en afritten om de beperking te verhogen
De huidige situatie regulariseren zou dus niet veel aan de situatie veranderen (buiten inkomsten van boetes)...
Ik doe iets meer dan de helft per jaar en ik kan die linksrijders maar niet vinden die tegen 100 per uur over het 3de vak gaan. Volgens wat ik hier lees is dat nochtans iets dat je frequent tegenkomt. Heb jij daar ook zoveel last van en ben ik dus echt de enige die dat niet tegenkomt?
Ik vermoed dat die dingen 's nachts gebeuren als wij slapen of zo
Idd. Moest iedereen 120 rijden zou het verkeer op de autosnelweg ook al veel vlotter verlopen, maar nu heb je zo van die mensen die 90 rijden tussen de vrachtwagens...
Vrachtwagenchauffeurs ergeren zich daar dood aan, als ze dan toevallig 91 bollen moeten ze constant die gasten voorbijsteken.
Ha, je weet het !
En dan rijden wij in de weg als we die inhalen... (Ik hou me wel aan inhaalverboden)
Ik doe iets meer dan de helft per jaar en ik kan die linksrijders maar niet vinden die tegen 100 per uur over het 3de vak gaan. Volgens wat ik hier lees is dat nochtans iets dat je frequent tegenkomt. Heb jij daar ook zoveel last van en ben ik dus echt de enige die dat niet tegenkomt?
Dan rij jij zeker alleen s'nachts. T'is nochtans elke morgen en avond van dat hoor. En de vrijdagavond kan je op het 1ste vak vlot doorrijden want ze rijden allemaal aan 100km/h op het 3de vak naar de kust op de E40.
Dan rij jij zeker alleen s'nachts. T'is nochtans elke morgen en avond van dat hoor. En de vrijdagavond kan je op het 1ste vak vlot doorrijden want ze rijden allemaal aan 100km/h op het 3de vak naar de kust op de E40.
Dat noemt met verkeersdrukte ofte verzadiging. Soms kan dit tot file resulteren.
Dat noemt met verkeersdrukte ofte verzadiging. Soms kan dit tot file resulteren.
groetjes
Ja maar als de domkloten nu gewoon op het eerste en tweede vak wat gaan verzadigen, dan zouden de heren wel netjes doorkunnen. Dat lijkt me toch heel redelijk, niet?
Ja maar als de domkloten nu gewoon op het eerste en tweede vak wat gaan verzadigen, dan zouden de heren wel netjes doorkunnen. Dat lijkt me toch heel redelijk, niet?
Goh ja.
But then again: ik moet die kutweg naar de kust nooit nemen, dus fuck 'em
Comment