Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste rijles gehad, hoe liep dat bij jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• eerste rijles gehad, hoe liep dat bij jullie?

Hey,

Heb gisteren mijn eerste 2 uren rijles gekregen..
    Was echt helemaal om te flippen. Zoveel handelingen, auto's die van alle kanten komen..
    En dan nog net als de school uit was (helemaal flippen)

Hoe ging jullie eerste rijles???

De rijinstructeur vroeg ofdat ik al ervaring had (waar dan? ). Ik knikte ja, en 5 minuten later reed ik door de avondspits

Was het niet voor de dubbele bediening, hing ik 5 minuten later tegen een tegenligger bij het links afslaan

Comment

Ik heb ook voor het eerst met de auto gereden lang voordat dat mocht (14 jaar), dus ik kon een auto bedienen tegen mijn eerste rijles.
      Eigenlijk vind ik dat veel logischer: oefenen op een veilig terrein totdat je kan vertrekken / stoppen / sturen, en dan pas het verkeer induiken. Als je alles ineens moet leren, is dat inderdaad serieus stressen...
      Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

ja voila, ik kon ook al quasi perfect de auto besturen voor ik m'n voorlopig rijbewijs haalde.

helpt echt veel als je dan in het verkeer gegooid wordt.. heb nooit lessen of dergelijke gevolgd..

Comment

Ik had een vrouw gisteren en kreeg constant het gevoel dat ze zat te stressen.
          Had nog nooit met een auto gereden en ze gaf me echt het gevoel dat ik het allemaal moest kunnen.
          Smalle baantjes waar je amper kan passeren met 2, geparkeerde auto's overal en gans de tijd "niet zo dicht tegen die auto's."
          WAAAAH :-) Heb vandaag weer 2 uur maar wel met een andere instructeur
          Hopelijk gaat het al iets beter

Comment

Een stressende rijinstructeur is inderdaad horror.
            Mijn ma stresste ook teveel toen ze rijles moest geven aan mijn zus (altijd het dashboard vastpakken als ze remde, of PASOOOOP roepen als er in de verte geremd werd).
            Toen mijn zus stilviel bij het oprijden van een grote weg, sprong ze zelfs uit de auto om het verkeer met de hand tegen te houden, ipv rustig instructies te geven om weer te starten
            Ik heb ze dan uiteindelijk op de achterbank gezet en zelf (als passagier) haar job overgenomen, ging veel beter.
            Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

"Flippen", "flippen", "stressen"...

Ben jij hyperactief?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JCVD Bekijk Berichten
                "Flippen", "flippen", "stressen"...

Ben jij hyperactief?

Stressen sloeg op mijn instructeur.
                En flippen, excuseer voor mijn woordkeuze. Mag ik dat ook al niet zeg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Bekijk Berichten
                  Is stressen je vriend?
                  Zeg hem dat de instructeur slaan niet erg netjes is.

Comment

En flippen, excuseer voor mijn woordkeuze. Mag ik dat ook al niet zeg.
                    ik wil je anders wel leren rijden
                    Je mag mij serieus nemen hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                      Je mag mij serieus nemen hoor.
                      misschien wil EricV je wel eens serieus nemen. langs de andere kant, ik denk niet dat van die iele mannetjes zoals jij bij hem in de smaak vallen.

Comment

Hoe ging jullie eerste rijles???
                        Ze stikte bijna .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk Berichten
                          Ze stikte bijna .

Comment

Melissa,

Ik ben nu m'n vrouwtje aan het leren autorijden, en het valt op dat je als nieuwbakken chauffeur zonder enige ervaring of interesse in autorijden je nog niet gewoon bent aan de afstanden: links hou je zo bv teveel ruimte, en rechts ga je rakelings voorbij geparkeerde wagens.

Kijk hoe het met je tweede instructeur gaat. Een manier om te kijken ofdat je ver genoeg van geparkeerde wagens rijdt, is door in je rechter buitenspiegel de afstand tussen je eigen wagen en de geparkeerde wagens naast je te kijken. Doorgaans stel ik mijn buitenspiegels af dat ik het wegdek en de achteropkomende wagens goed zie, maar niet zozeer de lucht. Zodoende zie je makkelijker de wegmarkeringen en jouw afstand tot deze wegmarkeringen en geparkeerde wagens.

Comment

moehaha, wat een antwoorden.
                              kben weg se, les 3 en 4 komt eraan

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                Melissa,

Ik ben nu m'n vrouwtje aan het leren autorijden, en het valt op dat je als nieuwbakken chauffeur zonder enige ervaring of interesse in autorijden je nog niet gewoon bent aan de afstanden: links hou je zo bv teveel ruimte, en rechts ga je rakelings voorbij geparkeerde wagens.

Kijk hoe het met je tweede instructeur gaat. Een manier om te kijken ofdat je ver genoeg van geparkeerde wagens rijdt, is door in je rechter buitenspiegel de afstand tussen je eigen wagen en de geparkeerde wagens naast je te kijken. Doorgaans stel ik mijn buitenspiegels af dat ik het wegdek en de achteropkomende wagens goed zie, maar niet zozeer de lucht. Zodoende zie je makkelijker de wegmarkeringen en jouw afstand tot deze wegmarkeringen en geparkeerde wagens.
                                thanks voor de raad. ik moet er nu naar toe se, hopelijk is deze wel kalm en begrijpend!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FattyD Bekijk Berichten
                                  Ze stikte bijna .

whahahahah super

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elio Bekijk Berichten
                                    Ik heb ook voor het eerst met de auto gereden lang voordat dat mocht (14 jaar), dus ik kon een auto bedienen tegen mijn eerste rijles.
                                    Eigenlijk vind ik dat veel logischer: oefenen op een veilig terrein totdat je kan vertrekken / stoppen / sturen, en dan pas het verkeer induiken. Als je alles ineens moet leren, is dat inderdaad serieus stressen...
                                    Ik geef je hier volledig gelijk. Ik kon ook al met de auto rijden voor mijn eerste rijles waardoor ik eigenlijk op geen enkel moment problemen had om ook in het verkeer mijn streng te trekken. Het voelde in het begin wel wat vreemd aan maar ik heb mij nooit ongemakkelijk gevoeld in het verkeer. Ik kan mij voorstellen dat dat helemaal anders is als je nog moeite hebt met vertrekken, schakelen en andere basishandelingen.

Comment

Ik nam iets te hard m'n bocht in een Golf en kapitein onderstuur kwam om de hoek gluren tot m'n pa de handrem trok...

Comment

hey Melissa.

Comment

Working...
                                        X