Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste rijles gehad, hoe liep dat bij jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
    Dat had ik dus ook!! Onbegrijpelijk, ik maar proberen om gas te geven, maar ik kon die pedaal gewoon niet naar beneden duwen! Na enkele lessen ben ik dan maar beginnen gas geven met de zijkant van men voet... Lesgever begreep er niks van, lachte me wat uit... Tot nu toe nog niemand tegengekomen die hetzelfde voorhad als ik

Ik heb het nogal gehoord hoor, had iets te maken met de plaatsing van die tweede set pedalen waardoor je als bestuurder net iets minder plaats had om je voet op het gaspedaal te zetten. Of het was gewoon een bagger franse auto, dat kan ook.

Comment

Ondertussen heb ik les 7 en 8 al gehad.
      En het gaat stukken beter!
      Ik heb nu ook een heel goeie instructeur. Parkeren en keren in een straat lukt al quasi perfect.
      Gisteren mocht ik voor de 2 de keer op de autostrade rijden.; tegen 100/uur terwijl de regen met bakken uit den hemel viel.
      Was kicken en uitkijken geblazen tegelijk...

Comment

Ik heb leren rijden met de Opel ascona 1.6s van mijn grootvader. Het autotje had een versleten koppeling, geen servo, na een keertje stilvallen was je al blij dat hij terug gestart geraakte. Ik bracht er letterlijk niks van terecht in het begin... Die auto schokte en trilde...

Ik haatte autorijden in het begin. Iedereen dat ik kende stapte in een auto en vertrok er vanzelf mee. Ik moest van mijn ouders op de koppeling alleen leren vertrekken... Goh wat een hel als ik er terug over nadenk...

Achter af bekeken, heb ik er wel veel van geleerd. Als je met een "toen" 16 jaar oude bak kon rijden, kan je wel degelijk met elke auto rijden.
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Mijn vader heeft me leren rijden toen ik 14 was met onze Kangoo. Sindsdan altijd de auto's binnengezet enzo. Direct nadat ik mijn voorlopig gehaald had in de avondspits, en 1 keer stilgevallen aan het rood licht.

Dan een jaartje gereden en 3 weken voor mijn examen nog eens 3 lessen genomen om de routes al eens gereden te hebben. Eerste keer was wel ff wennen, ik was gewend van mijn ouders dat ze riepen van: Niet te rap ! en die rij-instructeur af en toe, allé, geef ma gazze

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Bekijk Berichten
            Hey,

Heb gisteren mijn eerste 2 uren rijles gekregen..
            Was echt helemaal om te flippen. Zoveel handelingen, auto's die van alle kanten komen..
            En dan nog net als de school uit was (helemaal flippen)

Hoe ging jullie eerste rijles???
            Dienen gast zet de wagen op een zijweg van "de grote baan", en dan : allez, rijden maar!

Slik.

Comment

ik moest instappen langs de bestuurderskant en de instructeur gebruikte de pedalen om zo over een drukke baan naar het parcours te rijden. ik moest dus enkel sturen en knipperen. wat al serieus ingewikkeld was vond ik.

Comment

Ik had mn auto rijbewijs al toen ik voor mn moto ging, had dus al genoeg ervaring op de weg maar ik had nog nooit met een moto gereden. De instructeur legde de manoeuvres uit, gaf wat uitleg over de moto en liet me dan een uurtje of zo oefenen op het oefenterrein. Na dat uurtje vertrokken we voor een toertje in het Heuvelland, streek rond Ieper. We vertrekken, hij doet zn helm aan en zegt nog rap: aja, schakelen... Ja, als je in 1e t'eind zit, ga naar 2e enzo he.
                i 1 2 1/2 6

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                  Ik had mn auto rijbewijs al toen ik voor mn moto ging, had dus al genoeg ervaring op de weg maar ik had nog nooit met een moto gereden. De instructeur legde de manoeuvres uit, gaf wat uitleg over de moto en liet me dan een uurtje of zo oefenen op het oefenterrein. Na dat uurtje vertrokken we voor een toertje in het Heuvelland, streek rond Ieper. We vertrekken, hij doet zn helm aan en zegt nog rap: aja, schakelen... Ja, als je in 1e t'eind zit, ga naar 2e enzo he.
                  Ah, gij mocht al ineens doortrekken tot aan begrenzer?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Ah, gij mocht al ineens doortrekken tot aan begrenzer?
                    Die gast ging daar waarschijnlijk niet zo moeilijk over gedaan hebben. Die 1e rit was nog redelijk sportief, kleine binnenbaantjes in het Heuvelland, Kemmelberg eens gedaan, allemaal aan een vlot tempo... Mn lessen in Brugge waren wat beschaafder
                    i 1 2 1/2 6

Comment

Mijn eerste rijles was met een heel rustige instructeur. Eerst wat op een parking rondgereden dan de baan op. Die gast gaf me wel vertrouwen maar als ik dan met mijn ouders en dan vooral met mijn kritische vader opstap ging . Uiteindelijk na 3 praktijkproeven mijn rijbewijs behaald. T'ja technisch kon/kan ik heel goed rijden maar door de stress enz stak ik de eerste 2 keren al eens iets uit. Jongens was dat een nieuwe ervaring voor mij, een examen dat ik opnieuw moest gaan doen . Maar bon ondertussen heb ik al meer als 9 maand mijn rijbewijs en ben er blij om. Een rijbewijs is nu éénmaal een stuk vrijheid, zelfstandigheid en fun .

Comment

Bij mij is dat redelijk apart geweest. Ik ben als 16-jarige van een velo naar een vrachtwagen gegaan. Dat was op het Mandes circuit, voor diegenen die het kennen. Daardoor hoefde ik me enkel op het technisch gedeelte van het rijden concenteren, waardoor de zenuwen nog wel meevielen. Tegen de tijd dat ik als 18 jarige voor m'n B rijbewijs ging, was dat allang geen stresserende ervaring meer. Kheb gewoon de L aan de ruit geplakt, mijn vader laten instappen en beginnen rijden. Voor zowel CE als B van de eerste keer geslaagd.

Comment

ambetante auto's voor rijles

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                          Dat had ik dus ook!! Onbegrijpelijk, ik maar proberen om gas te geven, maar ik kon die pedaal gewoon niet naar beneden duwen! Na enkele lessen ben ik dan maar beginnen gas geven met de zijkant van men voet... Lesgever begreep er niks van, lachte me wat uit... Tot nu toe nog niemand tegengekomen die hetzelfde voorhad als ik
                          ook me van die toyota auris'en gereden zeker

en zij maar roepen: KOPPELEN KOPPELEN,
                          en ik: ik probeer ik probeer!!

nooit koop ik een toyota :p
                          oefen nu met een mercedes A , gaat gewoon stukken beter

Comment

Heb totaal geen theorie- of rijles of iets dergelijks gevolgd. Heb 'autorijden' heel snel zelf onder de knie gekregen. Zowel theorie als praktijktest was ik van de eerste keer door. En ik heb m'n praktijk dan ook nog eens gedaan met een station wagen: bmw 320d touring.

De karren waar ik mee geleerd heb:
                            Auto van mijn grootvader: Ford Taunus '88
                            audi A6 op verlaten terreinen in Turkije
                            VW Polo koekendoos 1000cc'ke
                            dan met L Golf IV TDI
                            dan met L: dus de BMW en tussendoor ook met de VW Touareg.

Ben die karren zeer dankbaar en zal ze nooit vergeten

Comment

Autorijden zelf was niet moeilijk voor mij. Pa thuis heeft van die oldtimer tractoren, als ge dan die koppeling liet schieten schoot dat gewoon op zen achterwielen

Vanaf 13 jaar met van die dingen rondrijden en vanaf dan ook een VW LT in een schuur rijden oppe spiegels helpt ook goed
                              Als ge met een VW LT met een L rondrijdt leert ge nogal snel dingen inschatten, heb eigenlijk alleen maar een paar palletten kapot gereden

Praktisch rijexamen was ik eerste keer door: afgelegd met auto vn thuis (BMW E90 318d)

Comment

eerste rijles een jaar of 3 geleden, met mijn pa en mijn broer wat gaan rijden met een 1991 (of was het 1993) Audi A6 op de parking van de Delhaize, de zondag zoals iedereen hier begint. ging redelijk vlot voor een eerste keer, en ik viel minder vaak stil dan mijn broer. tweede rijles was even later op dezelfde parking met een prachtige MX-5, was geen probleem met een naft ipv diesel en met wat pintjes in mijn kraag. derde rijles was veel later, toen ik eindelijk mijn theorie examen had gedaan.

mijn eerste grote trip met mijn rijbewijs was naar Gent, afgesproken met een meisje. niet enkel had ik onderschat dat ik er langer ging over doen tot de korenmarkt dan gedacht (= te laat), bovendien moest ik parkeren in een ondergrondse garage en had dat nog nooit gedaan. parking was redelijk nauw en met een boot van een A6 was dat niet makkelijk. opeens merkte ik dat ik niet meer verder achteruit kon, omdat ik met de zijkant vast zat tegen een betonmuur

de eerste grote rit alleen met mijn pa zijn auto leverde ook een kras op, maar alle 60 000km erna tot nu waren zo goed als zonder schade.
                                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

eerste rijles, ondertussen al *ff denken* zo'n 6 jaar geleden, het ging goed :p
                                  eerst een hele uitleg van de bediening, en dan 'ja, ok vertrek maar ne keer eh'
                                  owkeeej
                                  eerste keer stilvallen, 2de keer ging het wel, en kwas vertrokken voor een paar toerkes tegen 30km/u in een paar woonwijken in zomergem :p

de volgende 5 rijlessen waren een ramp, tijdens de eerste les had ik een superrelaxte kerel, was de echt de max, daarna had ik een echte tiran, roepen en tieren en vloeken tegen mij bij het minste dat ik verkeerd deed.. redelijk aanmoedigend moet ik zeggen
                                  na afloop wou ik die kerel de nek omdraaien..
                                  een paar maanden later volgde m'n buurmeiske ook rijlessen bij diezelfde kerel, en die kwam elke keer bleitend thuis.. zegt genoeg over diene gast imo..

maar soit, 6 maanden later zag ik m'n terug bij mijn examen, moest voor't examen nog een toerke doen met hem (omdat dat bij het lessenpakket zat), en daarna bij het examen zat 'm op de achterbank naast de examinator
                                  hij mocht niks zeggen en hij heeft ook niks gezegd, maar z'n tanden vielen bijna uit zijne mond toen de examinator zei 'proficiat meneer, u bent geslaagd, ik heb geen enkele opmerking'
                                  Last edited by ; 25/04/2009, 00:37.

Comment

Working...
                                  X