Mededeling

Collapse
No announcement yet.

eerste rijles gehad, hoe liep dat bij jullie?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
    hey Melissa.
    van waar is Melissa?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      van waar is Melissa?
      Ze is van de hemel.

Comment

Melissa, 't is gebruikelijk even een foto van jezelf te posten als je je nieuw aanmeldt op het forum.

En wel in dit topic:

Groeten!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RRD Bekijk Berichten
          Melissa, 't is gebruikelijk even een foto van jezelf te posten als je je nieuw aanmeldt op het forum.

En wel in dit topic:

Groeten!
          Idd,ik hoop dat ze wat op ST Optic trekt.
          kwaliteit..............

Comment

Nemo begeeft zich weer op glad ijs. En dan zagen over de CC.

Ik heb trouwens nog nooit in de CC gezeten, noch ertoe toegelaten geweest. Boehoe (not).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Debomma Bekijk Berichten
              Nemo begeeft zich weer op glad ijs. En dan zagen over de CC.

Ik heb trouwens nog nooit in de CC gezeten, noch ertoe toegelaten geweest. Boehoe (not).
              Wat heeft de cc nu iets te maken met het feit dat ik hier wat zit te 'zeveren' ?

Comment

Mijn eerste 'rijles' was vorig jaar op een stuk weg naast de luchthaven van Brasschaat, gewoon om te leren vertrekken en schakelen. Eerste echte rijles op de openbare weg was de eerste dag dat ik mijn voorlopig rijbewijs had, nogal wat stress aan kruispunten en bijgevolg tamelijk veel stilgevallen. Nu exact anderhalve maand later gaat het al heel wat beter en ben ik niet meer stilgevallen. Nu nog wat leren parkeren en dan denk ik dat ik het praktijkexamen wel zal kunnen doen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Melissa Bekijk Berichten
                  ....Smalle baantjes waar je amper kan passeren met 2, geparkeerde auto's overal en gans de tijd "niet zo dicht tegen die auto's."...

Da's typisch als je de eerstekeren op de openbare weg bent. Na een tijdje komt dat vanzelf goed.
                  Powered by Detroit Diesel.

Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

Comment

Ik had mijn eerste auto al versleten voor mijn eerste les begonnen was, helpt enorm.

Wat niet wegneemt dat die paar uren met een instructeur naast mij de meest stresserende en vermoeiende uren waren die ik ooit achter het stuur van een auto heb meegemaakt.

Die gast was vrijwel onverstaanbaar en kon het niet laten van constant keihard op de rem te duwen bij het minste dat hij dacht dat er misschien iets verkeerd zou kunnen lopen. De koppeling van de lesauto was zo goed als weg, en het gaspedaal kon ik niet volledig indrukken omdat die opening te smal was voor mijn voet. En in plaats van wat deftig les te geven is die kerel met mij de hele tijd naar tweedehands moto's gaan zien.

Comment

Ik kom tot in het bureau van de rijschool.

'Heb je al enige ervaring?'
                      'ik heb thuis al leren starten en stoppen, en zet de remork altijd binnen enzo'
                      'dus jij zou hier in principe moeten kunnen vertrekken?'
                      'joa, in principe wel'

Dan door de stress vergeten m'n koppelingspedaal in te duwen om in achteruit te zetten!

'sla hier maar rechts af'
                      'ok'
                      *denkt*: 'fuck, da's richting rondpunt'

Het rondpunt in aalter rond de spits is één chaos, met twee afritten van autostrades, twee gewestwegen, één straat uit het centrum (waar ik uitkwam), en dan nog een viervaksbaan richting maldegem. Goed overdruk dus.
                      Dat ging vlot, en plots zei hij: 'hier mag je dus in principe 120 rijden'

*duwt op gas*...120
                      'J..j..ja, dat dus eh.'

Even later...

'En als we geflitst worden dan betaald de leerling dat he'
                      'Ahja, natuurlijk, da's toch logisch?'
                      'Waarmee ik wil zeggen dat je 60 rijdt ipv 50.'
                      'Aaaaaaaaah.'

Was wel leuk, ja.

Hij heeft nooit één van zijn hulppedalen aangeraakt, ik heb direct alle controle gekregen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                        Idd,ik hoop dat ze wat op ST Optic trekt.
                        kwaliteit..............
                        moet je ergens anders gaan zoeken?

Comment

Nooit gereden voor mijn eerste les, maar toch ging dat wel eerder vlot. Heeeeeeeeeeeeeeeel veel stilgevallen met de rijschoolauto maar zo leer je het !
                          Parkeren en manoeuvres gingen prima van in het begin. Verkeer inschatten idem.
                          Het moeilijkste vond ik, en vind ik nog steeds, starten op een helling. Niet zozeer op hellende wegen, wel op steile in/uitritten van ondergrondse garages of zo.
                          Dat komt waarschijnlijk omdat ik me herinner uit m'n kindertijd dat we 1 keer op een gladde ondergrond weggegleden zijn, half door de poort ... dat we 1 keer half in een gracht beland zijn omdat de auto te zwaarbeladen was om een steile weg vanuit stilstand op te rijden ... dat een poort eens toegegaan is op het dak van de auto, dat half naar beneden kwam .. terwijl ik op de achterbank zat ...
                          Teveel griezelige momenten meegemaakt als kind
                          1963 Land Rover Series IIa
                          1994 Mercedes SL320
                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door McFarnsworth Bekijk Berichten
                            het gaspedaal kon ik niet volledig indrukken omdat die opening te smal was voor mijn voet.
                            Dat had ik dus ook!! Onbegrijpelijk, ik maar proberen om gas te geven, maar ik kon die pedaal gewoon niet naar beneden duwen! Na enkele lessen ben ik dan maar beginnen gas geven met de zijkant van men voet... Lesgever begreep er niks van, lachte me wat uit... Tot nu toe nog niemand tegengekomen die hetzelfde voorhad als ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door -Mini- Bekijk Berichten
                              Dat had ik dus ook!! Onbegrijpelijk, ik maar proberen om gas te geven, maar ik kon die pedaal gewoon niet naar beneden duwen! Na enkele lessen ben ik dan maar beginnen gas geven met de zijkant van men voet... Lesgever begreep er niks van, lachte me wat uit... Tot nu toe nog niemand tegengekomen die hetzelfde voorhad als ik
                              Heb wel een paar keer voorgehad dat ik met bottinnes reed en tesamen met de koppeling (linkervoet) de rem ineens instampte...

't zelfde de eerste keer met automaat: Ik wil stoppen, en op het moment dat ik richting 1000 toeren zak wil ik ontkoppelen om terug te schakelen. resultaat: Ik sta direct stil...

De eerste rijlessen: veel onder mijn voeten gekregen, veel stilgevallen... Ik wilde niet meer met de auto rijden omdat'k zo veel onder mijn voeten kreeg...

Nu rijd'k nog altijd ver naar rechts, maar dat is omdat in het buitenland de wegen vaak niet zo breed zijn als hier Tot nu toe nog maar 1x met de spiegels getikt (en ik ging geen 10kmh want het was heel smal).

Comment

Eerste rijles was nog leuk.

"Heeft meneer al wat ervaring met het rijden?" Passeert er op dat moment een groot stuk landbouwmateriaal, "Ja, daarmee (wijst) heb ik leren rijden."

Direct mogen vertrekken voor een ritje Lo - Oostende. Slechts 2 maal stilgevallen, maar wat wil je met een 206 1.4 HDI, dat heeft geen macht onderin. Als je leren koppelen hebt met een Landcruiser 90 3.0TD die zelfs op ralenti "pakt" is die HDI gewoon een ***motor.

Instructeur was een zalige pé. Veel lol mee gehad.

Comment

De eerste keer dat ik gereden heb, was toen ik 12 was met de vrachtwagen van papa op een bedrijf. Nu, dat was maar gewoon op de koppeling vertrekken, dus eigenlijk niks aan. Zo was dat ook met de auto, maar ik mocht niet op de openbare weg. Enkele maanden voor mijn voorlopig rijbewijs, ging ik met papa deftig leren rijden op een industrieterrein op een zondag. Zo kreeg ik al wat inzicht in het nemen van bochten en dergelijke.

Eens ik mijn L had, mocht ik elke week met papa 2 tot 3 uur rijden aan een stuk. Eigenlijk nooit problemen gehad. Daarna heb ik nog 6 uur rijles gevolgd om nog wat bij te schaven, maar dat was blijkbaar niet nodig... Uitspraak van de instructrice: "Moesten ze allemaal zo rijden als u, ik zou geen werk meer hebben..."

Mijn eerste rijles was dus in orde, net zoals de andere

Comment

Wagen van ma tegen de garage geknald

Comment

Wagen van pa tegen ijzeren waterpomp.
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

Ik kon al rijden met de auto maar heb vlak voor mijn examen nog 2u gevolgd... Was best gezellig cruisen

Echt leren rijden: 1ste en tweede verzet geleerd op een parking, daarna ook direct de baan op... Soms gekkenwerk

Comment

De eerste 2 lesuren bestond uit optrekken en remmen, daarna schakelen en toerekes rond de blok rijden
                                          Het was in een zeer rustige buurt waar alle auto's op opritten waren geparkeerd en de baan was heel ruim
                                          Bijna nooit een andere wagen te bespeuren en aangenaam om heel het gebeuren onder de knie te krijgen

Een paar dagen later was schakelen al een natuurlijke handeling
                                          Gewoon doorzetten en de schrik niet de bovenhand laten krijgen en direct terug de wagen in kruipen

Comment

Working...
                                          X