Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie voertuigen part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
    Ik wist niet dat die RWD was .

Persoonlijk vind ik dat er al over, dat wordt toch kapotgereden, een 170pk in een zware VAP of 150 in een personenauto vind ik genoeg.
    De meeste kunnen hun dan toch niet inhouden en met de gevolgen ( geflitst, ongevallen, brokken aan voertuig )
    Daarom dat je diegene "die denken dat ze kunnen rijden" niet met het voertuig op patrouille moet laten gaan.
    1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk Berichten
      Voor wat wordt zo een combi (T5 of dergelijk ofzo) doorgaans nog verkocht na afschrijving bij de Politie?
      Een T3 vap gekocht (2001), voor het hoogste bod van 20.000 frank.
      Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
      As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
      Last edited by ; 16/12/2008, 09:50.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk Berichten
        Een T3 vap gekocht (2001), voor het hoogste bod van 20.000 frank.
        Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
        As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
        Neen niet echt...toch nu nog niet.

Zo een combi lijkt me gewoon iets ideaal om verder af te raggen als puur gebruiksobject.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk Berichten
          De meeste kunnen hun dan toch niet inhouden en met de gevolgen ( geflitst, ongevallen, brokken aan voertuig )
          Het is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?

Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
            Het is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?

Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
            Pas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
            Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
            Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
            1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
            2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
              Pas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
              Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
              Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
              Niets tegen calog personeel hé.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                Daarom dat je diegene "die denken dat ze kunnen rijden" niet met het voertuig op patrouille moet laten gaan.
                straks moet de planning in de zone's nog worden opgesteld naargelang de mensen die kunnen rijden

er moet ook gedacht worden dat de voertuigen die de politie gebruikt 85% tegen 50à70 km/u worden gebruikt en (te) weining worden doorgereden tegen +-120km/u. Dat zorgt op zich al voor veel problemen met de motors. Die in onze zone staan om de 3weken in de garage, niet kwestie van dat crossen, ook omdat er veel wordt doorgetrokken met koude motor, (ik let erop, maar soms kan het niet anders). Maar ook omdat deze nooit eens kunnen op snelheid rijden, wat een auto nodig heeft. Het is zo dat de voertuigen van interventie meestal leasings zijn, kan ook bijna niet anders. Doch vind ik de leasing contracten 4 of 5jaar te lang, na 2-3jaar max zouden deze dienen vervangen te worden zodat ook de leasingmaatschappij er nog iets aan heeft.

Bij ons nog 1jaar op de tanden bijten
                BMW 118D E87 M-pack

Comment

• amai

krijg zo nen ex-leasing in uw pollen achteraf

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                    Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                    Rijden die daar nog echt mee rond?

200D?

jep .. tis wel de hondenbrigade ... beest wordt nog vaak serieus op z'n staart getrapt
                    1963 Land Rover Series IIa
                    1994 Mercedes SL320
                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                      jep .. tis wel de hondenbrigade ... beest wordt nog vaak serieus op z'n staart getrapt
                      Idee van de motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichten
                        Idee van de motor?
                        6cil in elk geval
                        1994 Mercedes SL320
                        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
                          6cil in elk geval
                          Benzine?

Comment

Benzine?
                            diesel ... denk ik
                            1994 Mercedes SL320
                            2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten

Goh, sommige collega's hebben last van tunnelvisie wanneer de sirene en blauwkes opstaan...
                              Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten
                              Dat is, mensen die nooit met dat voertuig moeten rijden ( of niet weten waarvoor het voertuig gebruikt zal worden ) gaan het voertuig kiezen...

Vanaf volgende week krijgen wij een testvoertuig dacht ik
                              een Skoda Octavia Scout ( dus 2.0 tdi 136pk 4x4 ). Persoonlijk is dat echt mijn favo!
                              - ruime auto
                              - meer bodemvrijheid en meer plastiek ( voor de kleine ongevallekes )
                              - goedkoop = meer ruimte voor opties en verbouwingen
                              - motor die goed genoeg is voor de taak ( geen kanon en geen slak )

Ik hoop dat ik er een paar keer kan mee rijden zodat mijn goed gevoel bevestigd wordt!

Comment

• krijgen jullie rij opleidingen?

Comment

krijgen jullie rij opleidingen?
                                  Hangt af van zone tot zone. Zit niet in de basisopleiding, wat ik spijtig vind.
                                  Ik heb via de zone wel 'extra' rijopleding gekregen maar dat zal denk ik meer een uitzondering zijn dan de regel. ( kost allemaal teveel geld )

Comment

• wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?

Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!

(mss lichtjes overdreven maar toch...)

Comment

wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?

Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!

Bij mij was het een dag ProMove ( 'leren rijden', slippen en nog wat brol ).

In sommige zones moeten nieuwe collega's met minder dan x jaar dienstervaring toestemming vragen aan de vaste post of radiokamer of ze de zwaailichten of sirene mogen gebruiken.

Gelukkig wordt er bij de 'nieuwe' generatie het er wat ingeduwd dat sirene =/= alles mag is. Maar in sommige zones is het anders.

Ik zeg het, het hangt af van zone tot zone. Het feit dat sinds een paar jaar de collega's die geflitst worden in dienst de boetes moeten betalen zal ook helpen ...

Comment

wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?

wtf

Comment

• aja, in de meeste zones ( zoals bij mij ) zijn er fleetloggers in de wagens zodat het 'misbruik' geregistreerd wordt .

Comment

Working...
                                          X