Oorspronkelijk geplaatst door Joris
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Politie voertuigen part II
Collapse
X
-
1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenVoor wat wordt zo een combi (T5 of dergelijk ofzo) doorgaans nog verkocht na afschrijving bij de Politie?
Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirkbruijns Bekijk BerichtenEen T3 vap gekocht (2001), voor het hoogste bod van 20.000 frank.
Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
Zo een combi lijkt me gewoon iets ideaal om verder af te raggen als puur gebruiksobject.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joris Bekijk BerichtenDe meeste kunnen hun dan toch niet inhouden en met de gevolgen ( geflitst, ongevallen, brokken aan voertuig )
Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?
Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenPas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenDaarom dat je diegene "die denken dat ze kunnen rijden" niet met het voertuig op patrouille moet laten gaan.
er moet ook gedacht worden dat de voertuigen die de politie gebruikt 85% tegen 50à70 km/u worden gebruikt en (te) weining worden doorgereden tegen +-120km/u. Dat zorgt op zich al voor veel problemen met de motors. Die in onze zone staan om de 3weken in de garage, niet kwestie van dat crossen, ook omdat er veel wordt doorgetrokken met koude motor, (ik let erop, maar soms kan het niet anders). Maar ook omdat deze nooit eens kunnen op snelheid rijden, wat een auto nodig heeft. Het is zo dat de voertuigen van interventie meestal leasings zijn, kan ook bijna niet anders. Doch vind ik de leasing contracten 4 of 5jaar te lang, na 2-3jaar max zouden deze dienen vervangen te worden zodat ook de leasingmaatschappij er nog iets aan heeft.
Bij ons nog 1jaar op de tanden bijtenBMW 118D E87 M-pack
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk BerichtenOorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenRijden die daar nog echt mee rond?
200D?
jep .. tis wel de hondenbrigade ... beest wordt nog vaak serieus op z'n staart getrapt1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichtenjep .. tis wel de hondenbrigade ... beest wordt nog vaak serieus op z'n staart getrapt
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenIdee van de motor?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenBenzine?1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenHet is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?
Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk BerichtenPas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
Vanaf volgende week krijgen wij een testvoertuig dacht ik
een Skoda Octavia Scout ( dus 2.0 tdi 136pk 4x4 ). Persoonlijk is dat echt mijn favo!
- ruime auto
- meer bodemvrijheid en meer plastiek ( voor de kleine ongevallekes )
- goedkoop = meer ruimte voor opties en verbouwingen
- motor die goed genoeg is voor de taak ( geen kanon en geen slak )
Ik hoop dat ik er een paar keer kan mee rijden zodat mijn goed gevoel bevestigd wordt!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichtenkrijgen jullie rij opleidingen?
Ik heb via de zone wel 'extra' rijopleding gekregen maar dat zal denk ik meer een uitzondering zijn dan de regel. ( kost allemaal teveel geld )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichtenwat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?
Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!
(mss lichtjes overdreven maar toch...)
In sommige zones moeten nieuwe collega's met minder dan x jaar dienstervaring toestemming vragen aan de vaste post of radiokamer of ze de zwaailichten of sirene mogen gebruiken.
Gelukkig wordt er bij de 'nieuwe' generatie het er wat ingeduwd dat sirene =/= alles mag is. Maar in sommige zones is het anders.
Ik zeg het, het hangt af van zone tot zone. Het feit dat sinds een paar jaar de collega's die geflitst worden in dienst de boetes moeten betalen zal ook helpen ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk Berichtenwat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?
Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!
(mss lichtjes overdreven maar toch...)
Comment
Comment