Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Politie voertuigen part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DéGioke Bekijk BerichtenVan de week op de Brusselse ring een VW T4 ambulance met blauwe lampen aan én met Franse platen. Mag een voertuig uit een ander land hier prioritair rijden eigelijk?
Sirene gebruikte hij niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk BerichtenPrioritair = zwaailicht + sirene. Dus reed niet prioritair.
37.1.Prioritaire voertuigen zijn uitgerust met één of meerdere blauwe knipperlichten en een speciaal geluidstoestel overeenkomstig de bepalingen van de technische reglementen van de auto's of van de bromfietsen en motorfietsen.
Of deze toestellen nu aan staan of niet, maakt niks uit.
Wat belangrijk is, is de aard van hun opdracht:
37.2. De blauwe knipperlichten moeten gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.
Ze mogen gebruikt worden bij de uitvoering van elke andere opdracht.
37.3. Het speciaal geluidstoestel mag slechts gebruikt worden wanneer het prioritaire voertuig een dringende opdracht uitvoert.
37.4. Wanneer het verkeer door verkeerslichten wordt geregeld mag het prioritaire voertuig dat het speciaal geluidstoestel gebruikt, het rood licht voorbijrijden na te hebben gestopt en op voorwaarde dat zulks geen gevaar voor de andere weggebruikers oplevert.
59.13. De bepalingen van artikel 11 en artikel 22 quater gelden niet voor de voertuigen gebruikt door bevoegde personen noch voor prioritaire voertuigen wanneer een dringende opdracht het rechtvaardigt.
In die gevallen moeten de bestuurders van deze voertuigen evenmin de snelheidsbeperking opgelegd door het verkeersbord C43, in voorkomend geval met zonale geldigheid conform artikel 65.5, in acht nemen.
Buitenlandse prioritaire voertuigen worden niet apart voorzien, dus als een Franse ambulance een niet-dringende opdracht uitvoert in België, mag deze rijden met de blauwe zwaailichten aan, maar zonder sirene.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dracos Bekijk Berichtenons nieuw voertuig
of we echt zo één kunnen gebruiken, gaat een andere vraag zijn
vandaag een eerste keer uitgetest
reed vlot
en allesinds meer ruimte dan in de C3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenHeb deze week gehoord van een groot aantal nieuwe bestelde BMW E90 330i 's...
De politie heeft gevraagd naar auto's in de meest verkochte kleuren en de allereerste zijn reeds geleverd.
Oppassen dus
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Nergal Bekijk BerichtenInderdaad, ben vorige week voorbijgeknald door een zwarte anonieme BMW E90 op de autostrade Kortrijk - Gent.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk BerichtenJep, en hun ego is er ook niet kleiner op geworden.
Bij ons int straat hebben ze ook al stoten uitgehaald.
Ik stond echt gapend te kijken "wat ne zot!"
Nooit meegemaakt.
ah ook iemand van dilbeek...
ik heb er al eens half ingezeten (getuige van vluchtmisdrijf).
Ja ze rijden er graag mee rond dat kun je merken...
maar ik vind hem van dichtbij niet zozo groot...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Thebiemerke Bekijk BerichtenHeb deze week gehoord van een groot aantal nieuwe bestelde BMW E90 330i 's...
De politie heeft gevraagd naar auto's in de meest verkochte kleuren en de allereerste zijn reeds geleverd.
Oppassen dus
en ook voor 261.000 euro Mercedessen in Brussel.
Comment
-
Politie van Den Haag speelt in de sneeuw
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk BerichtenZijn die BMW's uitsluitend voor de WPR?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Sparrow Jack Bekijk BerichtenPolitiezone Gingelom - Nieuwerkerken - Sint-Truiden heeft een nieuwe Mercedes Vito, welke motor weet ik nog niet.
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano.ak Bekijk BerichtenVanmorgen in de file op de E40 rond 7u45 thv Bertem: tussen strook 2 en 3 opeens een colonne van 6-7 anonieme wagens met zwaailichten en sirenes aan.
Ne Opel of 2, ne Ford Fusion, Peugeot,...
Wooter, geen idee wie het was?
Ook al is meegemaakt, maar dan anders, ik sta aan te schuiven aan een kassa in een tankstation op de E19... Rekent er een Allochtoon type af aan de kassa, haalt de rij achter hem en voor mij ineens hun wapens boven, vloeren hem en arresteren hem, zelfde met zijn kameraad aan de auto...
Was wel ff momentje, reden ook met zulke anonieme wagens in colonne...
Comment
-
Heb dat ooit eens gezien in Maastricht...
Sta ik te loeren doorheen een venster in een kantoorgebouw naar een kruispunt... Plots rijdt er een politiewagen het kruispunt op vlak voor een krelle Mercedes. Achter die mercedes schiet een andere auto vlak tegen de bumper. Agenten stappen uit en sleuren de twee inzittenden tegen de grond, handboeien, en in een derde politiewagen afgevoerd .
Comment
Comment