Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Persoonlijk vind ik dat er al over, dat wordt toch kapotgereden, een 170pk in een zware VAP of 150 in een personenauto vind ik genoeg.
De meeste kunnen hun dan toch niet inhouden en met de gevolgen ( geflitst, ongevallen, brokken aan voertuig )
Daarom dat je diegene "die denken dat ze kunnen rijden" niet met het voertuig op patrouille moet laten gaan.
Voor wat wordt zo een combi (T5 of dergelijk ofzo) doorgaans nog verkocht na afschrijving bij de Politie?
Een T3 vap gekocht (2001), voor het hoogste bod van 20.000 frank.
Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
Een T3 vap gekocht (2001), voor het hoogste bod van 20.000 frank.
Op K , E of 2° kom je regelmatig voertuigen tegen, bv Volvo WPR voor 2500 euro verkoopsprijs. Zonder striping en met originele burgerdeuren.
As donderdag ben ik bij inkoper voertuigen, zoekt ge iets specifiek anders hoor ik eens rond.
Neen niet echt...toch nu nog niet.
Zo een combi lijkt me gewoon iets ideaal om verder af te raggen als puur gebruiksobject.
De meeste kunnen hun dan toch niet inhouden en met de gevolgen ( geflitst, ongevallen, brokken aan voertuig )
Het is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?
Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
Het is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?
Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
Pas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
Pas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
Daarom dat je diegene "die denken dat ze kunnen rijden" niet met het voertuig op patrouille moet laten gaan.
straks moet de planning in de zone's nog worden opgesteld naargelang de mensen die kunnen rijden
er moet ook gedacht worden dat de voertuigen die de politie gebruikt 85% tegen 50à70 km/u worden gebruikt en (te) weining worden doorgereden tegen +-120km/u. Dat zorgt op zich al voor veel problemen met de motors. Die in onze zone staan om de 3weken in de garage, niet kwestie van dat crossen, ook omdat er veel wordt doorgetrokken met koude motor, (ik let erop, maar soms kan het niet anders). Maar ook omdat deze nooit eens kunnen op snelheid rijden, wat een auto nodig heeft. Het is zo dat de voertuigen van interventie meestal leasings zijn, kan ook bijna niet anders. Doch vind ik de leasing contracten 4 of 5jaar te lang, na 2-3jaar max zouden deze dienen vervangen te worden zodat ook de leasingmaatschappij er nog iets aan heeft.
Het is schrijnend dat de grootste brokkenmakers net bij de politie lijken te zitten... Ik bedoel maar: het is nu toch niet moeilijk om u in te houden met 150, 170 of zelfs 343pk?
Bon, niet alleen bij de politie zitten er een paar mislukte piloten... Ik ken er ook een paar die denken dat een gele camionet of rooie vrachtwagen met blauwe lichten ontdaan is van de wetten van de fysica...
Goh, sommige collega's hebben last van tunnelvisie wanneer de sirene en blauwkes opstaan...
Pas op daarom hoeven het nog geen bestuurders van prioritaire voertuigen te zijn. Ik zie dikwijls genoeg van die vliegende koerierdienstridders die denken dat hun 150pk voorziene mastadont enkel maar op kruissnelheid kan rijden.
Het probleem is dat vele denken dat ze kunnen rijden en daarbij andere in gevaar brengen.
Ook is er nog het probleem dat dikwijls de verkeerde mensen instaan voor de aankoop van voertuigen. Die gasten kennen geen bal van auto's en gaan dan een politievoertuig samenstellen.
Dat is, mensen die nooit met dat voertuig moeten rijden ( of niet weten waarvoor het voertuig gebruikt zal worden ) gaan het voertuig kiezen...
Vanaf volgende week krijgen wij een testvoertuig dacht ik
een Skoda Octavia Scout ( dus 2.0 tdi 136pk 4x4 ). Persoonlijk is dat echt mijn favo!
- ruime auto
- meer bodemvrijheid en meer plastiek ( voor de kleine ongevallekes )
- goedkoop = meer ruimte voor opties en verbouwingen
- motor die goed genoeg is voor de taak ( geen kanon en geen slak )
Ik hoop dat ik er een paar keer kan mee rijden zodat mijn goed gevoel bevestigd wordt!
Hangt af van zone tot zone. Zit niet in de basisopleiding, wat ik spijtig vind.
Ik heb via de zone wel 'extra' rijopleding gekregen maar dat zal denk ik meer een uitzondering zijn dan de regel. ( kost allemaal teveel geld )
wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?
Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!
wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?
Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!
(mss lichtjes overdreven maar toch...)
Bij mij was het een dag ProMove ( 'leren rijden', slippen en nog wat brol ).
In sommige zones moeten nieuwe collega's met minder dan x jaar dienstervaring toestemming vragen aan de vaste post of radiokamer of ze de zwaailichten of sirene mogen gebruiken.
Gelukkig wordt er bij de 'nieuwe' generatie het er wat ingeduwd dat sirene =/= alles mag is. Maar in sommige zones is het anders.
Ik zeg het, het hangt af van zone tot zone. Het feit dat sinds een paar jaar de collega's die geflitst worden in dienst de boetes moeten betalen zal ook helpen ...
wat mag ik me erbij voorstellen bij zo'n rijopleiding?
Dus die zones die geen opleiding geven is het een kwestie van: zo...hier heb je de sleutels van de combi. Als je lichten en sirene opstaat heb je overal voorrang! Succes!
Comment