Onze nieuwe Skoda Octavia Scout staat in de garage. Een dezer dagen wordt hij geleverd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Politie voertuigen part II
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bralo20 Bekijk BerichtenAiaiai. Ne mottige Arjent lichtbalk
Voor de rest wel mooie bakskes
Staat nu, met uitzondering van 1 voertuig, op alle politievoertuigen die in Leeuw rondbollen.
Deze week komt Zenitel voor de radio te plaatsen, nadien wordt hij normaal ingezet voor de nachtploeg.
Comment
-
Zijn er ook wig-wags ingebouwd?
Valt toch ook stevig op, voor zo een kleine ingreep vind ik persoonlijk. Van een andere orde: op de eerste autopomp hier heeft de brandweer ook een electronische sirene gezet (denk whelenwail). Die rukt dus uit mét martin hoorns en electronische sirene tegelijk aan: enorm hoe dat opvalt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dracos Bekijk Berichtenik dacht dat ze er zo 2 besteld hadden in Dilbeek
Drie zelfs:
Dilbeekse agenten in de wolken met peperdure Audi Q7. Politie patrouilleert in stijl
DILBEEK - Agenten uit heel het land kijken met jaloerse blikken naar hun collega's van de Dilbeekse lokale politie. Die rijden nu rond met peperdure - volgens andere vooral patserige - Audi Q7's.
Drie fonkelnieuwe Q7's staan er op de parking van de politie in Dilbeek te blinken. Met zwaailichten en blauwe strepen, maar ook met ingebouwd navigatiesysteem, parkeerhulp voor- en achteraan, zes (automatische) versnellingen én als klap op de vuurpijl zachte, zwartlederen fauteuils. 'Dat vind ik niet meer dan normaal', zegt korpschef Patrick De Bruyn. 'Wie bureauwerk doet, krijgt van zijn werkgever toch ook een deftige stoel? Ik zie niet in waarom onze agenten dan niet comfortabel mogen zitten in hun dienstvoertuig. Want zij zitten ook dag in dag uit in die auto', zegt hij.
De aanwinsten van het politiekorps in Dilbeek vervangen de vroegere Audi A6 break. 'Eerlijk: die auto's waren te klein', zegt De Bruyn. 'Op patrouille zeulen agenten heel wat mee: kogelwerende vesten, verkeerskegels, signalisatie, enzovoort. En met een politiegordel met revolver, reservemunitie, pepperspray, wapenstok en zaklamp was het ook moeilijk instappen in onze vroegere politieauto's. De instap in de Q7 is hoger.'
Het korps van Dilbeek koos voor een Audi Q7 Quattro, met een V6-motor 3.0 TDI. Voor de liefhebbers: het ding haalt een topsnelheid van 210 km/uur en gaat van 0 naar 100 in 8,8 seconden. Kostprijs: minstens 55.000 euro per stuk. 'We opteerden voor een 4x4 omdat agenten altijd en overal ter plaatse moeten kunnen geraken, ook op minder bereikbare wegen. En pas op: we hebben die niet gekocht. We leasen deze wagens voor drie jaar.'
Klachten van agenten over het weggedrag van de Q7 heeft De Bruyn nog niet gekregen. 'Ze hebben ook nog niet gevochten om er mee te mogen rijden (lachje) . Maar wat ook niet onbelangrijk is: in de Rand rond Brussel is het niet gemakkelijk om agenten aan te trekken. Ik denk dat deze auto's voor sommigen een troef kan zijn.'
Toch zijn er ook klachten, van verontwaardigde inwoners. 'Sommige burgers vinden dat we met geld smijten', geeft korpschef De Bruyn toe. 'Maar ik hoor diezelfde mensen wel niet klagen als we snel ter plaatse zijn na een oproep', voegt hij er fijntjes aan toe. 'Want het moet gezegd: met deze auto's scoren we qua aanrijtijd - de tijd tussen oproep en arriveren - best wel goed.'
En dan wordt hij plots ernstig. 'Er zit wel een systeem in de auto's dat de snelheid registreert. Zodat er niemand van de agenten zou overdrijven.'
Ook de Dilbeekse burgemeester Stefaan Platteau (LVB-VLD) is tevreden over de Q7's. 'Oké, dat zijn geen goedkope wagens. Maar als ze helpen de criminaliteit aan te pakken: waarom niet? De tevredenheid in het korps is groot. Onze agenten hebben ook geen reden tot klagen. Onlangs nog kregen ze nieuwe kogelwerende vesten, een nieuw politiegebouw en nieuwe voertuigen. ' Of het dan geen crisis is in Dilbeek? 'Toch wel. Toch wel ! Maar wij willen niet besparen op de veiligheid van onze inwoners.'
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jwv50 Bekijk BerichtenDrie zelfs:
Nieuwsblad
Comment
-
Ik vind het schandalig! Die Octavia Scout 4x4 zal hun ook overal naartoe brengen, misschien zelfs nog beter dan die Q7. Ze moeten hun opbrengsten kunnen uitgeven ook hé, dus ipv van in het "overtollige" geld in de Dilbeekse gemeenschap te steken, kopen ze maar nutteloze SUV's. Redicuul!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenIedereen spuwt hier zijn gal, maar ik denk dat die Octavia 4x4 en die Q7 nog ineens ni zoveel zullen schelen qua prijs...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TCT Bekijk BerichtenJa, voor ons als particulier zal da een inmens verschil zijn ja, maar niet in politieautotermen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door J3nkins Bekijk BerichtenZo'n Scout start particulier op nog geen 29k, een Q7 op 55k... Die mannen moeten die auto's evengoed leasen hé, dus een auto die particulier ongeveer het dubbele kost zal in lease niet ineens maar evenveel kosten als de andere denk ik zo.
Comment
Comment