Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Politie voertuigen part II

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het feit dat de meeste politiewagens gewoon niet correct worden aangekocht.

Een Crown Vic met Police Package heeft namelijk buiten wat straffere remmen, een remap en naar gelang van de bestelling alle verlichting of bekabeling voor verlichting niets speciaals extra. Zeer veel politiekorpsen in de VS verkiezen nog altijd om de ombouw verder te laten doen door andere bedrijven, na de aankoop van hun Crown Vic, om zelf een signalisatiepakket, veiligheidsvoorzieningen of gevangenentransportopties te voorzien.

Als je in België nu in plaats van een Peugeot 407 1.6d een krachtigere motorisatie voorziet - of gewoon een van de topmodellen - ben je ook al meer dan halfweg. Koop een 530d Touring en het spel gaat nog beter.

De opties uit raamcontracten zijn overigens gestandaardiseerd op model en uitrusting. Dan passeer je zelf nog minder langs een lokale ombouwer.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
      Ik denk dat het probleem eerder ligt bij het feit dat de meeste politiewagens gewoon niet correct worden aangekocht.

Een Crown Vic met Police Package heeft namelijk buiten wat straffere remmen, een remap en naar gelang van de bestelling alle verlichting of bekabeling voor verlichting niets speciaals extra. Zeer veel politiekorpsen in de VS verkiezen nog altijd om de ombouw verder te laten doen door andere bedrijven, na de aankoop van hun Crown Vic, om zelf een signalisatiepakket, veiligheidsvoorzieningen of gevangenentransportopties te voorzien.

Als je in België nu in plaats van een Peugeot 407 1.6d een krachtigere motorisatie voorziet - of gewoon een van de topmodellen - ben je ook al meer dan halfweg. Koop een 530d Touring en het spel gaat nog beter.

De opties uit raamcontracten zijn overigens gestandaardiseerd op model en uitrusting. Dan passeer je zelf nog minder langs een lokale ombouwer.
      Mja, de financiëel krachtigere zones kopen mijn inziens niet uit de Federale raamcontracten. In andere zones zie je dan inderdaad standaard combi's, zonder meer, rondrijden.

Bij ons zijn de interventievoertuigen ondertussen Opel Insignia/Vectra Break geworden, met afdoende motorisatie (automaat overigens). Verder voorzien van alle klank/lichtspel, mdt, etc .... Kunnen we niet over klagen.

Het is jammer dat iedere zone eigenlijk gewoon zijn ding doet, en dat je in heel België een beetje vanalles ziet rondrijden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
        Mja, de financiëel krachtigere zones kopen mijn inziens niet uit de Federale raamcontracten. In andere zones zie je dan inderdaad standaard combi's, zonder meer, rondrijden.

Het is jammer dat iedere zone eigenlijk gewoon zijn ding doet, en dat je in heel België een beetje vanalles ziet rondrijden.
        In het raamcontract zit deftig materiaal gericht naar ieders beurs en wens moet es kijken tussen de verschillende percelen die voorhanden zijn

Best dat iedere zone zijn ding kan doen zijn er dan tenminste die nog deftig uitgerust zijn. Zullen wa zien als er een aanbesteding komt voor een algemene aankoop zie legercontracten kanon kopen die niet nato standaard is enz.................

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
          In het raamcontract zit deftig materiaal gericht naar ieders beurs en wens moet es kijken tussen de verschillende percelen die voorhanden zijn

Best dat iedere zone zijn ding kan doen zijn er dan tenminste die nog deftig uitgerust zijn. Zullen wa zien als er een aanbesteding komt voor een algemene aankoop zie legercontracten kanon kopen die niet nato standaard is enz.................

Ik vind de bestaande raamcontracten maar "magertjes", alleen dat nieuwe ANPR-raamcontract lijkt me interessant.

Comment

• Ik ben wel de eerste om toe te geven dat de meeste raamcontracten op prijs zijn ontworpen... Maar dat ligt dan ook meer aan de economic buyer die kiest op basis van prijs, en een beperkt lastenboek opstelt.

In Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië steekt men daarentegen Subaru Impreza's, Mitsubishi Lancers en BMW's in hun korpsen voor die diensten die vaak met snelheid te maken krijgen. Stuk voor stuk eigenlijk auto's die beter zijn dan hun Amerikaanse collega's...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
              Ik ben wel de eerste om toe te geven dat de meeste raamcontracten op prijs zijn ontworpen... Maar dat ligt dan ook meer aan de economic buyer die kiest op basis van prijs, en een beperkt lastenboek opstelt.

In Duitsland, Frankrijk en Groot-Brittanië steekt men daarentegen Subaru Impreza's, Mitsubishi Lancers en BMW's in hun korpsen voor die diensten die vaak met snelheid te maken krijgen. Stuk voor stuk eigenlijk auto's die beter zijn dan hun Amerikaanse collega's...
              Subaru & mitsubishi zitten er inderdaad niet in maar ander deftige vtg wel BMW, audi....

Probleem is gebruik en opleiding in Frankrijk hebben de subaru gebruikers een deftige opleiding hier in Belgie met uitzondering van enkele misschien 5 a 8 % niet.

Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
              Ik vind de bestaande raamcontracten maar "magertjes", alleen dat nieuwe ANPR-raamcontract lijkt me interessant.
              We zullen zien alhoewel de administratie
              Last edited by ; 22/08/2010, 12:02.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Boba Bekijk Berichten
                Het is transparante folie, ik heb niet de indruk dat de zichtbaarheid zou verminderd zijn.
                kapelse karren allemaal, alleen binnekijken loodrecht; vanaf beetje opzij zie je nix meer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  kapelse karren allemaal, alleen binnekijken loodrecht; vanaf beetje opzij zie je nix meer
                  ik denk het niet

Comment

• 1996 Opel Corsa B Joy 1.2 - 1998 Opel Astra G Comfort 1.7TD - 1995 Opel Corsa B 1.4SI - 2001 Opel Astra G Coupé Bertoné Edition 1.8 - 2002 Opel Zafira A Sport 1.6 - 2005 Opel Vectra C Break Cosmo 1.9CDTI
                    2006 Opel Corsa C Enjoy 1.2Twinport - 2009 Opel Insignia Sports Tourer Edition 2.0CDTI

Comment

• Waaaw een Peugeot break ... De chef logistiek heeft dezelfde vieze ziekte als die van ons
                      Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                        Waaaw een Peugeot break ... De chef logistiek heeft dezelfde vieze ziekte als die van ons
                        Zoals er tegenwoordig peniceline en antiobiotica bestaat zou dat geen probleem meer mogen geven denk ik ?? (En wat minder bij "de maskes" langsgaan zou ook kunnen helpen aan hun ziekte....)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door McClane Bekijk Berichten

Voertuig staat in overtreding.........
                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Erger nog... Er is geen legale manier om daar een politiewagen te poetsen...

Comment

• Onze 307 break's worden op het eind van het jaar vervangen ( dus begin volgend jaar... ).
                              De ene wordt vervangen door een 2de Octavia Scout en de anoniem door een anoniem S40.

We moeten dus niet klagen!

Comment

• Deze week moest bij de ARCA in Brussel zijn. Daar stonden 2 325d's van de WPR te blinken. Van buitenaf dus niet zichtbaar als politievoertuig ( ook niets van opties op het voertuig qua xenons / navi / leder / ...

De V70 die daarnaast stond die was wel knap uitgerust!

Comment

• Onlangs op tv, de speciale interventie eenheid moest een Turk naar een reconstructie brengen en met wat brengen ze die.... een Audi A8 W12

Comment

• Paar weken geleden paar van de FedPol gezien met een Passat 3.2. Ik was aan het kwijlen, wat een ronk dat daar uitkwam!

Comment

• Ja.. de 325's begin je stilaan te zien op autosnelwegen..

Je kan wel enkele verschillen opmerken.. zowiezo.. kale 325 (dubbele uitlaat is zowiezo vreemd)

Dan.. blinkers achter de grille en het gemakkelijkste; de antenne!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                        Onlangs op tv, de speciale interventie eenheid moest een Turk naar een reconstructie brengen en met wat brengen ze die.... een Audi A8 W12

Yep in Meulebeke!
                                        I was there

SIE was daar met ne Audi A8 W12, VW Passat 3.2 V6 en ne Mercedes S500

alles gepanserd uitgezonderd Passat!

Comment

• en diene turk steken ze in de passat zeker?
                                          wimoptiek.be op

Comment

Working...
                                          X