Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Fietsers die toch hun handje opsteken als dank.
    Of die een thumbs up geven.

Meestal jongeren of mannen, bomma's eisen hun plek op de baan op...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door reVel Bekijk Berichten
      Fietsers die toch hun handje opsteken als dank.
      Of die een thumbs up geven.

Meestal jongeren of mannen, bomma's eisen hun plek op de baan op...
      Dan moet ge wat meer in ons geburen komen rijden (op dagen dat ik met de fiets onderweg ben natuurlijk), als er een wagen wat dan ook doet steek ik altijd mijn hand, in dank, op. Bv. achterblijven als er reeds een tegenligger afkomt en de baan redelijk smal is, maar dat is minder van toepassing want in zo'n situatie zet ik me automatisch wat meer naar het midden zodat ze wel moeten achterblijven (liever dat dan van de sokken gereden te worden zoals m'n schoonzuster en m'n dochter al voorgehad hebben). Maar in andere situaties, bv. als ze stoppen om me door te laten en dergelijke, altijd m'n hand opsteken. Het kost niks en het doet plezier zoals ik kan zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
        Dan moet ge wat meer in ons geburen komen rijden (op dagen dat ik met de fiets onderweg ben natuurlijk), als er een wagen wat dan ook doet steek ik altijd mijn hand, in dank, op. Bv. achterblijven als er reeds een tegenligger afkomt en de baan redelijk smal is, maar dat is minder van toepassing want in zo'n situatie zet ik me automatisch wat meer naar het midden zodat ze wel moeten achterblijven (liever dat dan van de sokken gereden te worden zoals m'n schoonzuster en m'n dochter al voorgehad hebben). Maar in andere situaties, bv. als ze stoppen om me door te laten en dergelijke, altijd m'n hand opsteken. Het kost niks en het doet plezier zoals ik kan zien.
        Ik wist niet dat gij een bomma bent, Will

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
          Ik wist niet dat gij een bomma bent, Will
          Nee toch niet, maar ik ben dikwijls met een bomma op de baan en dan moet ik daar zo'n beetje roncirkelen zoals een kloek rond haar kuikens. Als er dus zo'n gevaarlijk stuk komt dan zet ik me meer naar 't midden om de mensen tegen ongelukken te beschermen want vele zouden gewoon doorvlammen zonder rekening te houden met andere weggebruikers. Dus als ze niet doorKUNNEN moeten ze wel wachten tot er geen tegenliggers meer zijn. Dat is de categorie die totaal niet opmerkt dat ik mijn hand opsteek (ja, zelfs die gasten krijgen een 'hands up' van mij), de anderen die spontaan (zoals het hoort) inhouden die steken dikwijls zelf nog eens hun hand op om MIJ te bedanken dat ik HEN bedankte.

Comment

• Pas nog meegemaakt toen het hard regende en ik met de fiets was, lag er half op de baan een grote plas en just voor ons rijd een groepke fietsers en natuurlijk remt de auto die eraan komt voor die kinderen niet nat te maken. (tot grote ergernis van mij )
            Last edited by Jeltovic; 18/10/2007, 21:39.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jeltovic Bekijk Berichten
              Pas nog meegemaakt toen het hard regende en ik met de fiets was, lach er half op de baan een grote plas en just voor ons rijd een groepke fietsers en natuurlijk remt de auto die eraan komt voor die kinderen niet nat te maken. (tot grote ergernis van mij )
              Dat was toch om te lachen dat die daar lag ??

Comment

• ...als alle lichten voor je op groen springen
                en dat elkeen afstand houdt en vooral zich aan de snelheid houdt

cc-time

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ...als alle lichten voor je op groen springen
                  en dat elkeen afstand houdt en vooral zich aan de snelheid houdt

cc-time
                  Dat is zeker een scenario uit een SF film ??

Comment

Dat was toch om te lachen dat die daar lag ??
                    ff aangepast.

Comment

Dat is zeker een scenario uit een SF film ??
                      om eerlijk te zijn steeds meer reamiteit ook, maar ik rij buiten de uren en de zone

Comment

om eerlijk te zijn steeds meer reamiteit ook, maar ik rij buiten de uren en de zone
                        Nog een geluk voor u, ons' kanten hier speelt het geen rol welk uur op de dag, te kort bij Brussel en teveel werken/omleidingen alom.
                        M.a.w. 't plezier van het autorijden is grotendeels weg bij ons.

Comment

• zeveraar, koop jezelf een benz en geniet

Comment

zeveraar, koop jezelf een benz en geniet
                            Vorige wagen was er een, nooit zo genoeglijk mee kunnen cruisen als met den huidige Freelander.

Comment

• Ik had gisternacht de stoelen uitgeladen thuis en wou de wagen parkeren achter de kerk. Een afstand van ongeveer 30 meter.

Ik vertrek en sla linksaf op het kruispunt. Opeens een geloei en blauwe zwaailichten die me het teken doen om opzij te gaan!!...

stap uit. De agent vraagt me of ik wist waarom ik was tegengehouden. Doodeerlijk zei ik dat ik absoluut geen idee had. Bleek dat ik door het rode licht gereden was

gelukkig waren het 2 zeer vriendelijke mannen, die wel zagen dat ik het echt niet express had gedaan. en ben er vanaf gekomen met een waarschuwing.

Comment

• Voetjes krijgen van motorrijders omdat je ze gemakkelijk doorlaat

Comment

• Dagelijks krijg ik er een stuk of 10. Super!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door TomT Bekijk Berichten
                                    Dagelijks krijg ik er een stuk of 10. Super!
                                    Weten dat er van die klootzakjes zijn die ze liever klemrijden! Ik laat ze ook altijd voorbijgaan en geef ze daarbij de nodige ruimte.

Comment

• Ik stel voor dat we dit topic nog eens opfrissen dan komt erook eens wat positiefs op het forum

Comment

• daarstraks heb ik mij mooi aan de snelheidsregels gehouden
                                        ik ben fier op mezelf

Comment

• ik hou mij al een week aan de snelheidsregels, ben sinds september mijn rijbewijs al drie keer kwijt, tis nu genoeg geweest
                                          1963 Land Rover Series IIa
                                          1994 Mercedes SL320
                                          2015 Land Rover Discovery SDV6
                                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Working...
                                          X