Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten
    Heeft er iemand ervaring met dit?
    20 euro: http://www.thinkgeek.com/gadgets/car/8e9a/

Dat is wel goed gevonden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dieterius Bekijk Berichten
      Dat is wel goed gevonden
      Ik mis nog de "opgestoken middenvinger stand"
      AutoMinded.be

Comment

• Ik mis soms wel een lichtkrant om eens ferm mijn gedacht te zeggen

Comment

• Toen ik deze week door Mortsel reed ben ik verschillende keren gestopt om een voetganger over te laten op het zebrapad. Die mensen waren mij zeer dankbaar en staken hun duim naar mij op.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
            Toen ik deze week door Mortsel reed ben ik verschillende keren gestopt om een voetganger over te laten op het zebrapad. Die mensen waren mij zeer dankbaar en staken hun duim naar mij op.
            Vandaag ook gestopt om een fietser over te laten, terwijl ik het in principe niet moest. Hij was blij, ik ook, want ik was stil geraakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
              Vandaag ook gestopt om een fietser over te laten, terwijl ik het in principe niet moest. Hij was blij, ik ook, want ik was stil geraakt

Daar heb ik dan weer een hekel aan als mensen die voor mij rijden onnodig voorrang verlenen, vooral als het druk is en ik doe het zelf nooit.

Comment

Daar heb ik dan weer een hekel aan als mensen die voor mij rijden onnodig voorrang verlenen, vooral als het druk is en ik doe het zelf nooit.
                Ik doe dat niet als er iemand achter mij rijdt. Ik wil mijn auto niet opeen hebben

Comment

mja... der is bv zo'n situatie aan de Dampoort in Gent. Daar aan de zebrapaden (!) hebben de auto's eigenlijk voorrang tov de voetgangers en fietsers want er staan daar namelijk van die kleine voorrangsbordjes voor de voetgangers en de fietsers en toch stopt praktisch iedereen daar om ze over te laten steken.

Comment

Toen ik deze week door Mortsel reed ben ik verschillende keren gestopt om een voetganger over te laten op het zebrapad. Die mensen waren mij zeer dankbaar en staken hun duim naar mij op.
                    Doe ik nooit als voetganger (duim opsteken). In de wagen steek je toch ook je duim niet op als een andere chauffeur stopt aan een voorrangsweg?
                    BMW 420dA : >>>

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door renio Bekijk Berichten
                      mja... der is bv zo'n situatie aan de Dampoort in Gent. Daar aan de zebrapaden (!) hebben de auto's eigenlijk voorrang tov de voetgangers en fietsers want er staan daar namelijk van die kleine voorrangsbordjes voor de voetgangers en de fietsers en toch stopt praktisch iedereen daar om ze over te laten steken.
                      Ik ken die situatie daar.
                      Da's omdat die gasten zich zelfmoordgewijs op straat werpen, en iedere automobilist weet dat hij het aan zijn kloten heeft als hij zo'n klojo raakt.
                      Ff bij vertellen dat ik al aan beide kanten gestaan heb. Ik ben ook al die klojo geweest die zich op straat wierp.

Comment

• Daarstraks liet ik een bus van de Lijn haar standplaats verlaten omdat niemand anders vertraagde, de chauffeur zette hierna even de 4 pinkers op. Altijd plezant op deze manier.

Comment

• Daarnet nogal gehaast door een binnenbaantje aan het rijden.
                          Kom achter een tractor terecht en kan dus niet voorbij. Op de eerstvolgende "oprit" zette hij zich even aan de kant om mij door te laten. "Thumbs up" gedaan naar de boer. Hopelijk kent hij dat .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door a123456789b Bekijk Berichten
                            Daarstraks liet ik een bus van de Lijn haar standplaats verlaten omdat niemand anders vertraagde, de chauffeur zette hierna even de 4 pinkers op. Altijd plezant op deze manier.
                            Die gasten zijn goede weggebruikers, moet wel als je met een dergelijk gevaarte rijdt. Maar then again, als je in Brussel bent, en je ziet een bus aankomen, dan ga je best uit de weg, die gasten daar rijden als cowboys. Die rijden ook constant ergens tegen (of, anderen rijden tegen hun, 't is maar hoe je het ziet). Nu, in Brussel, rijden er wel meer gelijk zot. Maar "op den buiten" (vertaling : buiten de Brusselse ring), rijden bussen zeer hoffelijk.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Zero2 Bekijk Berichten
                              Die gasten zijn goede weggebruikers, moet wel als je met een dergelijk gevaarte rijdt. Maar then again, als je in Brussel bent, en je ziet een bus aankomen, dan ga je best uit de weg, die gasten daar rijden als cowboys. Die rijden ook constant ergens tegen (of, anderen rijden tegen hun, 't is maar hoe je het ziet). Nu, in Brussel, rijden er wel meer gelijk zot. Maar "op den buiten" (vertaling : buiten de Brusselse ring), rijden bussen zeer hoffelijk.
                              Er is een paaltje tegen mijn bus gereden

Comment

• automatische snelheidsregelborden zeer goed.woon hier op een drukke baan,waar je zeventig mag rijden,maar als de school uit is/begint mag je maar dertig.
                                hiervan zou ik graag een uitbreiding van gezien hebben;bv:waar je eventueel zeventig mag na 00.00 uur negentig eventueel.

Comment

• Hierjuist wil ik naar huis vertrekken met men - al op leeftijd - mobiletje, ik heb een probleem met mijn brandstoftoevoer en door aan de choke te prutsen kan ik hem toch nog juist in gang houden en aan 20km/u voortbollen.( niet gemakelijk als uw choke gans vanonder, ter hoogte van het voorwiel staat ! )

spijtig genoeg kom ik een berg tegen ( kan gebeuren ) en ik val stil, ik probeer hem daar terug opgang te krijgen en juist nadat een motorrijder passeert krijg ik hem eindelijk terug in gang, 200meter verder zie ik diezelfde motorrijder in de tegengestelde richting terrugrijden tot hij mij ziet afkomen, draait zich om en rijd nog even traag voor mij om te kijken of ik echt wel weggeraak.

het grappige was toen als hij passerde dacht ik nog: een motorrijder ( in plaats van de zoveelste auto ), wie weet stopt die wel - denkend aan wat hier vaak gezegd word - , en dan zie je die 200m verder toch terugkeren .

het is mischien niet echt veel maar is toch is tof, dus bij deze, toch bedankt

Comment

• Onlangs moest ik invoegen in een rij auto's die maar heel traag vooruitkwamen ... iedereen voor me ritste perfect volgens het boekje, maar toen het mijn beurt was, liet een sloerie in een Punto me er niet tussen ... beetje "geduwd", maar het mocht niet baten ...
                                    De auto vóór me (die net al iemand voorgelaten had), had dat in de gaten, deed z'n raam open, en maakte kenbaar dat ik nog voor hem mocht invoegen.

=> mensen met verkeersinzicht: zalig.
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Landbouwvoertuigen die van hun akker komen en de hele baan vol modder gooien, maar vlak achter hun een tractor laten rijden die de straat terug schoonveegt.
                                      Dank u boer.

Alleen spijtig dat die laatste 10km/u rijdt op een baan waar 70 mag.
                                      Toch bedankt
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
                                        Landbouwvoertuigen die van hun akker komen en de hele baan vol modder gooien, maar vlak achter hun een tractor laten rijden die de straat terug schoonveegt.
                                        Dank u boer.

Alleen spijtig dat die laatste 10km/u rijdt op een baan waar 70 mag.
                                        Toch bedankt
                                        Ze zijn verplicht dit te doen hoor.

Anders krijgen ze een boete wegens bevuilen van de openbare weg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
                                          Ze zijn verplicht dit te doen hoor.

Anders krijgen ze een boete wegens bevuilen van de openbare weg.
                                          Er zijn er toch niet veel die dat doen volgens mij.

Comment

Working...
                                          X