Een 318d op de snelweg draait rustig 2000tpm aan 120 km/u. Nooit meer een TDI voor mij .
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het "positieve verkeerservaringen"-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenEen 318d op de snelweg draait rustig 2000tpm aan 120 km/u. Nooit meer een TDI voor mij .
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk BerichtenEen recente TDI-CR met zesbak toch ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichtenmijne draait ongeveer 2200.
HET toerental die ik vaak aanhoud is 3000 tr = ideale toerental voor mij (dan doe ik 160 km/h . Ga ik erboven, wordt het allemaal veel te veel voor mij (trillingen en zo).
Alleen dat te veel worden heb ik geen last van als ik sneller ga
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenDan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk BerichtenAls je meer dan 150 begint te rijden loopt het al snel op als je geflitst wordt hé.
Maar in feite als je het puur rationeel bekijkt zijn bijna al onze wagens overpowered. Om 120 te rijden heb je genoeg aan zo'n 60 pk, maar het is natuurlijk veel plezanter om wat meer vermogen te hebben.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk BerichtenEn daarmee beantwoord je uiteindelijk zelf je eigen vraag.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk BerichtenTrouwens als je de lijn doortrekt: waarom een 1.3ctdi kopen om constant autostrade te doen @ +120?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichtenik heb een 1.3cdti en ik rij eigenlijk vooral autostrade (80%). Dat gaat nog vlot genoeg hoor
En in de bergen is het natuurlijk ook aangenamer om iets meer vermogen te hebben (zeker geladen). Je kan natuurlijk zeggen dat hier geen bergen zijn, maar ik rijd toch wel 40% van mijn km buiten Belgie.
Comment
-
Dernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
Die kerel derna een dikke thumbs up gegeven want ik ging er 100% zeker aangehangen hebben!
Vond echt chapeau van die gast dat ie zich voor mij zette en mij ook deed vertragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenDernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
Die kerel derna een dikke thumbs up gegeven want ik ging er 100% zeker aangehangen hebben!
Vond echt chapeau van die gast dat ie zich voor mij zette en mij ook deed vertragen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenDernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
Vond echt chapeau van die gast dat ie zich voor mij zette en mij ook deed vertragen.Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenDaar staan ze écht heel erg vaak!
Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichtenen hoe juist heeft hij dat teken gegeven... lijkt me moeilijk te seinen zo iets.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenHeb ik nu nog al gehoord gisteren, passeer er al bijna anderhalve maand 2à3 keer/week en ze stonden er nog nooit, dus int vervolg wat extra opletten daar.
Wel toen ie voor mij zat was ie teken aan het doen om te vertragen en vervolgens was ie naar de pechstrook aan het wijzen en maakte hij een op- en neergaande beweging met zijn duim tegen zijn overige 4 vingers, zo maakte hij me duidelijk dat ze stonden te flitsen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk BerichtenKan je dat 's voordoen Stevy?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk BerichtenOp de eerstvolgende meeting
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk BerichtenStevy, denk dat jij het over die bocht bij Nijvel (Nivelles) hebt, correct?
Zoja, pas dan maar op in het heengaan (dus richting Charleroi) ook:
Er staat daar een flitskast juist voor de brug, en die werkt niet. Ze staan echter heel dikwijls juist achter de brug links (dus nog net voor de bocht).
Trouwens: Iedereen remt daar dus wel stevig af naar 90 he... Daar is dus een reden voor
Ik dacht ja, ik vond het al zo raar dat 99% van de mensen er zo traag doorging maar omdat ik er nog nooit een flitser was tegengekomen reed k er altijd vlotjes door..
Tnx voor de info
Comment
-
Gisteren moest ik, komende uit een klein, piepklein zelfs, straatje de grote baan naar links opdraaien, maw moest dus een rijrichting oversteken om dan links af te gaan. Er was veel verkeer en een camionneur met Poolse platen die bleef op de rijweg die ik moest nemen staan wachten om me door te laten, vermits er bij de van links komenden geen enkele aanstalten maakte om me door te laten heeft hij zich, na een poosje wachten, met gebarentaal duidelijk gemaakt dat het hem speet dat ik er niet tussenkon en is hij dus maar doorgereden. Thumbs up voor die mens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk BerichtenGisteren moest ik, komende uit een klein, piepklein zelfs, straatje de grote baan naar links opdraaien, maw moest dus een rijrichting oversteken om dan links af te gaan. Er was veel verkeer en een camionneur met Poolse platen die bleef op de rijweg die ik moest nemen staan wachten om me door te laten, vermits er bij de van links komenden geen enkele aanstalten maakte om me door te laten heeft hij zich, na een poosje wachten, met gebarentaal duidelijk gemaakt dat het hem speet dat ik er niet tussenkon en is hij dus maar doorgereden. Thumbs up voor die mens.
Comment
Comment