Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Een 318d op de snelweg draait rustig 2000tpm aan 120 km/u. Nooit meer een TDI voor mij .

Comment

• mijne draait ongeveer 2200.

HET toerental die ik vaak aanhoud is 3000 tr = ideale toerental voor mij (dan doe ik 160 km/h . Ga ik erboven, wordt het allemaal veel te veel voor mij (trillingen en zo).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
        Een 318d op de snelweg draait rustig 2000tpm aan 120 km/u. Nooit meer een TDI voor mij .
        Een recente TDI-CR met zesbak toch ook?
        AutoMinded.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
          Een recente TDI-CR met zesbak toch ook?
          Klopt. En het turbogat krijg je er gratis bij .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Izzy Bekijk Berichten
            mijne draait ongeveer 2200.

HET toerental die ik vaak aanhoud is 3000 tr = ideale toerental voor mij (dan doe ik 160 km/h . Ga ik erboven, wordt het allemaal veel te veel voor mij (trillingen en zo).
            Idem bij de E, 3000 toeren is ideale snelheid, maakt 'ie ook een mooier geluid

Alleen dat te veel worden heb ik geen last van als ik sneller ga

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
              Dan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?
              Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
              Als je meer dan 150 begint te rijden loopt het al snel op als je geflitst wordt hé.
              Maar in feite als je het puur rationeel bekijkt zijn bijna al onze wagens overpowered. Om 120 te rijden heb je genoeg aan zo'n 60 pk, maar het is natuurlijk veel plezanter om wat meer vermogen te hebben.
              En daarmee beantwoord je uiteindelijk zelf je eigen vraag.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                En daarmee beantwoord je uiteindelijk zelf je eigen vraag.
                Tja, misschien wel, maar ik blijf het raar vinden als ik iemand met zo'n wagen tegen een slakkengang zie rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                  Trouwens als je de lijn doortrekt: waarom een 1.3ctdi kopen om constant autostrade te doen @ +120?
                  ik heb een 1.3cdti en ik rij eigenlijk vooral autostrade (80%). Dat gaat nog vlot genoeg hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                    ik heb een 1.3cdti en ik rij eigenlijk vooral autostrade (80%). Dat gaat nog vlot genoeg hoor
                    Het is dan ook vooral in de stad dat je veel vermogen moet hebben. Daar moet je veel vaker ergens tussen of voor schieten (vanuit stilstand of heel traag rijdend).

En in de bergen is het natuurlijk ook aangenamer om iets meer vermogen te hebben (zeker geladen). Je kan natuurlijk zeggen dat hier geen bergen zijn, maar ik rijd toch wel 40% van mijn km buiten Belgie.

Comment

• Dernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
                      Die kerel derna een dikke thumbs up gegeven want ik ging er 100% zeker aangehangen hebben!
                      Vond echt chapeau van die gast dat ie zich voor mij zette en mij ook deed vertragen.

Comment

• Chic van die gast, de meesten zouden gewoon in hun vuistje lachend afwachten tot ze je zien geflitst worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stevy Bekijk Berichten
                          Dernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
                          Die kerel derna een dikke thumbs up gegeven want ik ging er 100% zeker aangehangen hebben!
                          Vond echt chapeau van die gast dat ie zich voor mij zette en mij ook deed vertragen.
                          Daar staan ze écht heel erg vaak!

Comment

Dernet naar Gent gereden via Charleroi. Je hebt daar zo ergens een tamelijk scherpe bocht waar je 90km/h mag. Ik kwam net iets sneller aangereden toen er zich plots zonder reden een golfke voor mij smeet en zwaar begon af te remmen zonder reden (dacht ik). Ik paar keer flashen met m'n lichten en keer claxonneren, tot ik hem teken zie doen dat ze stonden te flitsen op een plaats waar ge het bijna niet zag tot het te laat was.
                            en hoe juist heeft hij dat teken gegeven... lijkt me moeilijk te seinen zo iets.
                            Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
                            ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                              Daar staan ze écht heel erg vaak!
                              Heb ik nu nog al gehoord gisteren, passeer er al bijna anderhalve maand 2à3 keer/week en ze stonden er nog nooit, dus int vervolg wat extra opletten daar.

Oorspronkelijk geplaatst door ///NFSThunder Bekijk Berichten
                              en hoe juist heeft hij dat teken gegeven... lijkt me moeilijk te seinen zo iets.
                              Wel toen ie voor mij zat was ie teken aan het doen om te vertragen en vervolgens was ie naar de pechstrook aan het wijzen en maakte hij een op- en neergaande beweging met zijn duim tegen zijn overige 4 vingers, zo maakte hij me duidelijk dat ze stonden te flitsen

Comment

Heb ik nu nog al gehoord gisteren, passeer er al bijna anderhalve maand 2à3 keer/week en ze stonden er nog nooit, dus int vervolg wat extra opletten daar.

Wel toen ie voor mij zat was ie teken aan het doen om te vertragen en vervolgens was ie naar de pechstrook aan het wijzen en maakte hij een op- en neergaande beweging met zijn duim tegen zijn overige 4 vingers, zo maakte hij me duidelijk dat ze stonden te flitsen
                                Kan je dat 's voordoen Stevy?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                  Kan je dat 's voordoen Stevy?
                                  Op de eerstvolgende meeting

Comment

Op de eerstvolgende meeting
                                    Oooow, onder de gordel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
                                      Stevy, denk dat jij het over die bocht bij Nijvel (Nivelles) hebt, correct?
                                      Zoja, pas dan maar op in het heengaan (dus richting Charleroi) ook:
                                      Er staat daar een flitskast juist voor de brug, en die werkt niet. Ze staan echter heel dikwijls juist achter de brug links (dus nog net voor de bocht).

Trouwens: Iedereen remt daar dus wel stevig af naar 90 he... Daar is dus een reden voor
                                      Jep die bocht inderdaad.
                                      Ik dacht ja, ik vond het al zo raar dat 99% van de mensen er zo traag doorging maar omdat ik er nog nooit een flitser was tegengekomen reed k er altijd vlotjes door..
                                      Tnx voor de info

Comment

• Gisteren moest ik, komende uit een klein, piepklein zelfs, straatje de grote baan naar links opdraaien, maw moest dus een rijrichting oversteken om dan links af te gaan. Er was veel verkeer en een camionneur met Poolse platen die bleef op de rijweg die ik moest nemen staan wachten om me door te laten, vermits er bij de van links komenden geen enkele aanstalten maakte om me door te laten heeft hij zich, na een poosje wachten, met gebarentaal duidelijk gemaakt dat het hem speet dat ik er niet tussenkon en is hij dus maar doorgereden. Thumbs up voor die mens.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                          Gisteren moest ik, komende uit een klein, piepklein zelfs, straatje de grote baan naar links opdraaien, maw moest dus een rijrichting oversteken om dan links af te gaan. Er was veel verkeer en een camionneur met Poolse platen die bleef op de rijweg die ik moest nemen staan wachten om me door te laten, vermits er bij de van links komenden geen enkele aanstalten maakte om me door te laten heeft hij zich, na een poosje wachten, met gebarentaal duidelijk gemaakt dat het hem speet dat ik er niet tussenkon en is hij dus maar doorgereden. Thumbs up voor die mens.
                                          Kon je niet rechts op draaien, en even verderop keren? Zo doe ik dat meestal als ik ergens links moet opdraaien en er geen doorkomen aan is. Het moet natuurlijk wel mogelijk zijn op die plaats.
                                          AutoMinded.be

Comment

Working...
                                          X