Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gisteren een camionneur van een pak slaag gespaard ...

Ik reed met een camionette rustig op de baan van vilvoorde naar mechelen. Op een bepaald moment komt een golf V met Y-platen, te grote velgen en een doosje kleenex op de hoedenplank, me voorbijgestoven over een gearceerd middenvak ... goed bezig.

Paar minuten later kom ik op een rondpunt, waar een vrachtwagen volledig opgereden was. Diezelfde Golf stond quasi onder de oplegger geparkeerd, en de twee inzittenden (iedereen mag eens raden welke huidskleur ze hadden) stonden aan de cabine van de NL vrachtwagen, te proberen om de bestuurder uit z'n cabine te sleuren

Ik stop achter het geheel, stap uit en roep "tis OK Luc, ik ben hier en kheb mijn krik al vast"

Zelden 2 bruine mannen ZO snel zien lopen

Trucker heeft me uitgebreid bedankt, mijn dag was goed
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alexanderr Bekijk Berichten
      Gisteren een camionneur van een pak slaag gespaard ...

Ik reed met een camionette rustig op de baan van vilvoorde naar mechelen. Op een bepaald moment komt een golf V met Y-platen, te grote velgen en een doosje kleenex op de hoedenplank, me voorbijgestoven over een gearceerd middenvak ... goed bezig.

Paar minuten later kom ik op een rondpunt, waar een vrachtwagen volledig opgereden was. Diezelfde Golf stond quasi onder de oplegger geparkeerd, en de twee inzittenden (iedereen mag eens raden welke huidskleur ze hadden) stonden aan de cabine van de NL vrachtwagen, te proberen om de bestuurder uit z'n cabine te sleuren

Ik stop achter het geheel, stap uit en roep "tis OK Luc, ik ben hier en kheb mijn krik al vast"

Quiz mislukt

Comment

Gisteren een camionneur van een pak slaag gespaard ...

Met alle respect, maar als ik krapuul was zou ik me toch niet laten wegjagen door iemand met uw postuur (ahja, gesteld dat ik krapuul was zag ik er ook wat breder uit dan nu uiteraard)

Comment

• en diene golf heb je dan in de graskant gesmeten ofzo?
          wimoptiek.be op

Comment

• En toen werd hij wakker van zijn nare droom...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
              Met alle respect, maar als ik krapuul was zou ik me toch niet laten wegjagen door iemand met uw postuur (ahja, gesteld dat ik krapuul was zag ik er ook wat breder uit dan nu uiteraard)
              ik reed met een brede camionette en iedereen weet dat camionettevolk gevaarlijk volk is

wisali: die bruine broers zijn uiteraard gewoon naar hun auto gelopen en zijn met een rotvaart weggescheurd, jammer genoeg nergens tegen gereden
              1994 Mercedes SL320
              2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Ksnap het niet helemaal hadden ze dan die camion geblokkeerd ofzo ? voor wat te doen juist ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door enter sandman Bekijk Berichten
                  Ksnap het niet helemaal hadden ze dan die camion geblokkeerd ofzo ? voor wat te doen juist ?
                  banee, ze waren gewoon 't rondpunt te rap opgereden terwijl dat die camion al half op het rondpunt zat ... waarschijnlijk van hun oren gemaakt en die camionneur zal gestopt zijn om hen te ambeteren zeker ... ik heb het ook niet zien gebeuren, heb enkel het gevolg gezien
                  1994 Mercedes SL320
                  2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• ik hou van de mensen die het fenomeen ritsen niet kennen en 500 meter voor de versmalling reeds invoegen. Zo kan ik tot vooraan rijden waar je met twee tegelijk door de versmalling kan.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                      ik hou van de mensen die het fenomeen ritsen niet kennen en 500 meter voor de versmalling reeds invoegen. Zo kan ik tot vooraan rijden waar je met twee tegelijk door de versmalling kan.
                      Zwijg snel, tis erg in onze streek...

Comment

• Ik was deze morgend op mijn gemakje naar 't werk aant bollen, me mooi aan de snelheidslimieten houdend. Opeens komt er een Mercedes E break heel aggresief aangereden en komt heel kort op mijn bumper hangen. Ik moest aan wooter z'n post denken, en ben even op de parkeerstrook ernaast gaan rijden zodat die mij voor kon in plaats van mij te ergeren en mij op te jagen. Ik heb nog nooit zo'n lange thumbs up gekregen en je jaagt uzelf niet op. In het kader van stressvrij en veilig rijden kan ik het iedereen aanraden!

Ge weet immers niet waarom die persoon zo rijdt: te laat opt werk, kind ziek, vader ligt op streven...? De dag dat er bij mij zoiets voorvalt zou ik het ook de max vinden als iemand mij voorlaat.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Paar dagen geleden op de E40 .. ik rij op het rechtse vak aan 130; en nader een vrachtwagen ... op het middenvak komt een sneller rijdende Merc 190E aan; die, zonder dat ik zelfs nog maar mijn pinker opzet, een vakje opschuift om mij te laten opschuiven zonder te moeten remmen.

't Was dan nog een vrouw ook

Tot op vandaag vraag ik me af of ze het bewust deed in elk geval vond ik het aangenaam
                          1994 Mercedes SL320
                          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Paar dagen geleden op de E40 .. ik rij op het rechtse vak aan 130; en nader een vrachtwagen ... op het middenvak komt een sneller rijdende Merc 190E aan; die, zonder dat ik zelfs nog maar mijn pinker opzet, een vakje opschuift om mij te laten opschuiven zonder te moeten remmen.

't Was dan nog een vrouw ook

Tot op vandaag vraag ik me af of ze het bewust deed in elk geval vond ik het aangenaam
                            Ik doe dat zelf ook zoveel mogelijk, vind ik maar normaal.
                            i 1 2 1/2 6

Comment

• Ik vind dat in de meeste gevallen hoogst irritant

Omdat het meestal zo'n kalf op het meest rechtse rijvak betreft, die bij de minste beweging op een oprit naar het linkse vak schiet..totaal onnodig meestal.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                ik doe dat altijd; maar 75% van de keren heb je een idioot op het rechtervak die dan gewoon vol in de remmen gaat, ipv zijn spiegel te gebruiken ... zucht
                                1994 Mercedes SL320
                                2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door manneke Bekijk Berichten
                                  Idem.

Ook bij een oprit.

Comment

• Mensen die verwonderd kijken als ze een 17-jarige achter het stuur van een range rover zien zitten, love it.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
                                      Ik vind dat in de meeste gevallen hoogst irritant

Omdat het meestal zo'n kalf op het meest rechtse rijvak betreft, die bij de minste beweging op een oprit naar het linkse vak schiet..totaal onnodig meestal.
                                      Ik kan je niet volgen... wat er op het rechtervak gebeurt is hier toch van geen tel?
                                      2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

Comment

• Het probleem is... Vroeg van rijvak wisselen om iemand anders van rijvak te laten wisselen is erg hoffelijk, maar er word een gewenning gecreëerd voor het verkeer op het rechtervak dat het verkeer op het middenvak wel zal schuiven naar het linkervak. En dat betekent dus dat als jij op het linkervak rijdt, er een pipo van het rechtervak naar het middenvak schuift en op het middenvak iemand voor je de deur op het linkervak dichtgooit. Of dat jij op het middenvak rijdt, je wel wakker bent voor sneller verkeer op het linkervak, maar de baardaap op het rechtervak boem baf voor je invoegt en jij de remmen in moet.

Het moet voor invoegers en bestuurders op midden- en rechtervakken duidelijk zijn dat ze nog altijd voorrangsplichtig zijn...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Het probleem is... Vroeg van rijvak wisselen om iemand anders van rijvak te laten wisselen is erg hoffelijk, maar er word een gewenning gecreëerd voor het verkeer op het rechtervak dat het verkeer op het middenvak wel zal schuiven naar het linkervak. En dat betekent dus dat als jij op het linkervak rijdt, er een pipo van het rechtervak naar het middenvak schuift en op het middenvak iemand voor je de deur op het linkervak dichtgooit. Of dat jij op het middenvak rijdt, je wel wakker bent voor sneller verkeer op het linkervak, maar de baardaap op het rechtervak boem baf voor je invoegt en jij de remmen in moet.

Het moet voor invoegers en bestuurders op midden- en rechtervakken duidelijk zijn dat ze nog altijd voorrangsplichtig zijn...
                                          Ik denk niet dat gewenning hier het probleem is. Je hebt altijd boeren die zonder kijken veranderen van vak.
                                          i 1 2 1/2 6

Comment

Working...
                                          X