Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Gisteren reed ik rond met de WRX (die niet is ingeschreven) en aan de andere kant was er douane controle, die douanier stond te wijzen naar mij, maar kon me dus niet doen stoppen. Vandaag stonden ze in de andere richting, precies te wachten op mij, mocht meteen aan de kant als enige, was gelukkig op 't gemak aan 't rijden.
    "Papieren aub".
    Alle papieren van import gegeven en inschrijvingsbewijs van C-klasse (reed me die platen), hij bekijkt het eens en begint uitleg vragen uiteraard. Mooi de situatie uiteen gedaan en zijn collega zei: "dus als ik het goed begrijp, mis je enkel een gelijkvormigheidsattest?". Ja dus, auto niet ingeschreven, wel verzekerd op chassisnr. Wacht op attest.
    Ze hebben dat rap eens gechecked, ik heb ook altijd alle papieren bij, dus verhaal klopte uiteraard. Mocht meteen door, enkel waarschuwing gekregen dat groene kaart bijna verlopen is en ik zeker een nieuwe moet aanvragen of dat ze hem slepen.
    Dacht toch dat ik het vlaggen ging hebben door te rijden zonder taks te betalen, blijkt dat dat geen probleem is als je kan bewijzen dat douane weet heeft van importprocedure. Verzekeraar had dat ook al gezegd, maar ik twijfelde. Nu kan ik weer met een gerust hart taksvrij rijden.

    Comment


    • It's my lucky day!!!

      Vrijspraak voor "straatracen" !!!

      Comment


      • Dan ging je duidelijk niet hard genoeg.

        Comment


        • anders hadden ze hem niet kunnen pakken.

          afgang eigenlijk.
          gepakt worden op straatracen, wil zeggen dat de flikken achter u sneller waren.
          wimoptiek.be op

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
            anders hadden ze hem niet kunnen pakken.

            afgang eigenlijk.
            gepakt worden op straatracen, wil zeggen dat de flikken achter u sneller waren.
            Ja maar dat is het juist : ik was helemaal niet aan het straatracen!
            Die flikken wouden mij er gewoon inluizen.
            Gelukkig is het niet gelukt.

            Comment


            • Mag ik de details weten? (bedoel: wat was jouw verdedeging etc.)

              Comment


              • Twee dagen superzalig kunnen rijden dankzij feestdag + brug. Gisteren zelfs het langste inhaalmanoeuvre ooit gedaan (28km om rijtje van 40+ camions in te halen tegen 10km/h verschil), er reed welgeteld 1 auto achter op 't eind.

                Comment


                • in een ondergrondse garage aan de kust heeft er iemand met een fiets schade gedaan aan mijn vader zijn auto: een bluts en verschillende krassen. onder de ruitenwisser een briefje met uitleg, excuses en een GSM nummer om de herstelling en kosten te regelen. zo'n eerlijkheid zie je niet vaak meer de dag van vandaag.
                  1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

                  Comment


                  • Zulke eerlijkheid is idd extreem zeldzaam.

                    Blij te horen dat het nog bestaat.

                    Comment


                    • Blijkbaar zijn er niet veel positieve verkeerservaringen meer

                      Deze ochtend deed ik mijn gewoonlijke traject E40 Mere - Zwijnaarde. Het was vrij druk en ik reed in het midden aan 120 km/h, een sliert vrachtwagens aan het inhalen. Voor me uit is er een witte bestelwagen die +- 110 doet, en links een sliert auto's die net ietsje sneller gaat nog dan mij (ik gok een 130 km/h). Ik pink ruim op voorhand naar links, om aan te geven dat ik ook die band wil, maar had me eigenlijk laten insluiten en ging moeten remmen (of gas lossen) tot de snelheid van de bestelwagen voor mij. Opeens lost een BMW 6-reeks gas, pnkt even met de lichten en ik schiet me ertussen. Ik accelereer ook naar 125km/h maar de auto's voor mij reden nog iets sneller dus liet ik een gaatje vallen.

                      Nu komt meestal het gedeelte dat die auto achter mij toch gaat komen duwen omdat hij sneller wil, en ik heb geen zin om te hard te gaan rijden. Naar rechts gaan was geen optie want dan zou ik mezelf opnieuw vastzetten (er reden een heel pak auto's 110-115 km/h in't midden). Deze BMW (hoe kan dat?) bleef echter mooi afstand houden, pnkte niet met zijn lichten... Toen ik een eindje verderop een gaatje zag, meteen gepinkt naar rechts (ruim op voorhand) en nu kwam hij wel iets dichter, als ik de laatste auto op het middenvak voorbij was meteen ingevoegd en ik hoor hem kickdown versnellen op de derde band, hoewel ik geen ruiten/dak had openstaan.

                      650i. V8 Verstandige, geduldige chauffeurs
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Timothy, in weze zou ik ook niet een probleem hebben om iemand ruimte te geven, maar meestal betekent 't dat de invoeger nooit meer naar rechts gaat, en bijgevolg is het dus nuttiger om het gat preventief dicht te rijden...

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          Timothy, in weze zou ik ook niet een probleem hebben om iemand ruimte te geven, maar meestal betekent 't dat de invoeger nooit meer naar rechts gaat, en bijgevolg is het dus nuttiger om het gat preventief dicht te rijden...
                          Dat zou ik volledig verstaan omdat de meeste mensen écht blijven pakken links. (Gebeurt ook niet zo vaak dat ik me laat insluiten, maar zoals al gepost in het humor-topic, ik ben ziek en was nog in suf-slaap modus... Wou persé komen werken)

                          Ikzelf ben echter vrij radicaal in 'zo rechts mogelijk' rijden. Dat iemand me voorbijraast aan 180 km/h, daar zal ik niet eens meer naar omkijken, maar iemand die op een lege auto(snel)weg het linker vak (of het middenvak) blijft 'benutten', tsjah die mag blij zijn dat ik niet live in verbinding sta met hem . Bijna niets is zo ergelijk voor mij. Alléz, dat en mensen die hun voorrangsregels niet kennen (zowel voorrang niet geven als voorrang niet pakken en daardoor het verkeer nutteloos vertragen, in de zin dat ik bijvoorbeeld moet stoppen (aja, want als hij vanuit stilstand op mij komt gereden ben IK in fout) en dan toch mogen verderrijden na een handgebaar van de mens die z'n regels niet kent/toepast (en zich meestal nog goed voelen bij hun 'kheb nekeer ne mens voorgelaten). Als je nog meebent en snapt wat ik bedoel
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • sinds kort ben ik veel op de baan met een aanhangwagen tot 3.5 ton aangezien onze trekkers daarvoor begrensd zijn tot 90km/h rij ik veel op het eerste rijvak.
                            wat mij daar enorm opvalt hoe beleefd een vrachtwagenchauffeur is tegenover zijn medechauffeurs. chapeau.

                            Comment


                            • Gisteren nog wat gaan oefenen om te leren parkeren in een afgelegen buurt. (Iedereen heeft het ooit moeten leren )
                              Ik kom naast auto tot stilstand en zet de auto in achteruit, wanneer plots een nissan patrol de straat komt ingereden. Om die persoon de doorgang niet te belemmeren (aangezien ik nog niet bepaald snel te noemen ben), zet ik de wagen terug in eerste om wat verder voorwaarts in een gat te rijden, waarop de nissan even kort flikkerde met de lichten en teken deed dat ik op mijn gemak mocht parkeren.
                              Ik rij dus traag achteruit en na wat manoeuvreren sta ik relatief goed geparkeerd.
                              Pas wanneer ik helemaal tot stilstand ben gekomen en stond zoals ik zou moeten staan, zet de nissan terug aan.
                              Ik vond het al ongelooflijk vriendelijk.
                              Wanneer hij mij echter passeerde, stopte hij even, stak zijn duim omhoog en zette dan weer aan.

                              Echt een ongelooflijk vriendelijk mens.
                              Was er heel de dag goedgezind door.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Teus Bekijk Berichten
                                in een ondergrondse garage aan de kust heeft er iemand met een fiets schade gedaan aan mijn vader zijn auto: een bluts en verschillende krassen. onder de ruitenwisser een briefje met uitleg, excuses en een GSM nummer om de herstelling en kosten te regelen. zo'n eerlijkheid zie je niet vaak meer de dag van vandaag.
                                En dan blijkt het GSM-nummer van een nietsvermoedend omaatje te zijn...
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Pietohr Bekijk Berichten
                                  Gisteren nog wat gaan oefenen om te leren parkeren in een afgelegen buurt. (Iedereen heeft het ooit moeten leren )
                                  Ik kom naast auto tot stilstand en zet de auto in achteruit, wanneer plots een nissan patrol de straat komt ingereden. Om die persoon de doorgang niet te belemmeren (aangezien ik nog niet bepaald snel te noemen ben), zet ik de wagen terug in eerste om wat verder voorwaarts in een gat te rijden, waarop de nissan even kort flikkerde met de lichten en teken deed dat ik op mijn gemak mocht parkeren.
                                  Ik rij dus traag achteruit en na wat manoeuvreren sta ik relatief goed geparkeerd.
                                  Pas wanneer ik helemaal tot stilstand ben gekomen en stond zoals ik zou moeten staan, zet de nissan terug aan.
                                  Ik vond het al ongelooflijk vriendelijk.
                                  Wanneer hij mij echter passeerde, stopte hij even, stak zijn duim omhoog en zette dan weer aan.

                                  Echt een ongelooflijk vriendelijk mens.
                                  Was er heel de dag goedgezind door.
                                  Dat is nu iets wat ik ook zou doen: iedereen heeft het ooit moeten leren. En er zijn er sommige die het na dertig jaar rijbewijs NOG niet kunnen
                                  2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                                  Comment


                                  • Vriendelijk van de Patrol-eigenaar, maar ik had voorbijgereden want zo een wachtende Patrol kan ook stress veroorzaken bij de leerling-chauffeur die denkt dat de Patrol-eigenaar ongeduldig is.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                      Vriendelijk van de Patrol-eigenaar, maar ik had voorbijgereden want zo een wachtende Patrol kan ook stress veroorzaken bij de leerling-chauffeur die denkt dat de Patrol-eigenaar ongeduldig is.
                                      Het veroorzaakte ook stress.
                                      Maar (op het examen en) in het dagelijkse leven zal een (leerling-)chauffeur ook moeten kunnen parkeren wanneer er iemand achter hem/haar te wachten staat natuurlijk.

                                      Comment


                                      • vorige week tegengehoude door een man met een Citroën C5 station nadat ik met men moto stilstond op de parking van het ziekenhuis in Pelleberg. Detail: er lag een kartonnen(?) bordje van de politie achter zen voorruit

                                        Was een héééél vriendelijk man! En hij vroeg me of hij me kon aanspreken op men rijgedrag, dat redelijk agressief was... (whaat? ik viel nogal redelijk uit de lucht want had niemand gehinderd, afgesneden, uitgemaakt of wat dan ook)
                                        Maar blijkbaar doelde hij op het feit dat ik zowat alle voorsorteervakken, vakken tussen verkeerseilanden en volle witte lijnen gebruikte als mogelijkheden om auto's voorbij te steken...
                                        moest bekennen, had het maar half door, ik wil gewoon vooruit in't verkeer (zonder mensen daarvoor te hinderen). De man, zelf motorijder, had er nog wel begrip voor en liet het bij een mondelingen waarschuwing. Gelukkig, want dat icm het niet gebruiken van men pinkers (gebruik ik niet bij file, enkel als ik reglementair voorbijsteek of als ik iemand zou hinderen) zou het een boete geweest zijn van om en bij de 300 euro!!

                                        En eerlijk, ben blij dat hij het me gezegd heeft, want had het zelf totaal niet meer door dat ik mss net iets te "vlot" reed.

                                        Vraag me wel af hoe hij erin geslaagd is me te volgen... Hij is me geen enkele keer opgevallen en het was toch redelijk druk op de baan.

                                        Comment


                                        • voor de vrachtwagenchauffeur die me vrije baan gaf tussen Dudzele en de herdersbrug door het even op zijn Grieks te doen. Hoort niet maar kan het wel appreciëren.
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X