Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet echt een positieve verkeerservaring, maar toch een positief bericht over de verkeersveiligheid.
Gisteren in het VRT nieuws gezien:
Positief:
- 12% minder verkeersdoden in Vlaanderen!
- duidelijk aantoonbaar bewijs dus verlaging van de snelheid in het algemeen (door meer controles) en daling van het aantal verkeersdoden!
Jammerlijke andere vaststellingen:
- Wallonie stijgt met 2.5% (door minder controles)
- Overgrote deel van de ongevallen met dodelijke afloop gebeurd in het weekend en niet in de week wanneer het toch veel en veel drukker is op onze wegen.
Conclussie van Vandelanotte:
- meer controle en strengere bestraffing rendeert
- actie moet ondernomen worden naar de weekends toe en naar wallonie toe
Mijn conclussie is dat het een bericht is dat mijn vermoeden bevestigt en dat het de goede weg op gaat sinds de invoering van de superboetes.
Zever in pakskes!
Ik rijd nog altijd even snel (ver boven de maximumsnelheid) als enkele jaren geleden en ik ben nog geen 1 keer tegengehouden voor te snel rijden.
ach ja, onlangs stopte ik voor een oud meneerke die wou oversteken, en ie bleef staan. Ik denk dat ie in slaap gevallen was, heb 'm klein claxonconcertje gegeven en heeft zich vriendelijk geexcuseerd toen ie over was
ach ja, onlangs stopte ik voor een oud meneerke die wou oversteken, en ie bleef staan. Ik denk dat ie in slaap gevallen was, heb 'm klein claxonconcertje gegeven en heeft zich vriendelijk geexcuseerd toen ie over was
lang leve oude slapende ventjes
't is soms wel vervelend als mensen aan een zebrapad staan te wachten, maar eigenlijk staan ze daar gewoon te wachten op iemand ipv te wachten tot ze overgelaten worden
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Hehe. Gisteren nog gezien. Ze liep toch wel tegen de volle 2,75 km/h. En toen ze aan de overkant van de straat was, moest ze even uitblazen tegen een huis.
Zever in pakskes!
Ik rijd nog altijd even snel (ver boven de maximumsnelheid) als enkele jaren geleden en ik ben nog geen 1 keer tegengehouden voor te snel rijden.
En u bent de referentie voor alle andere weggebruikers? Jammer dan want uit uw post blijkt dat het dan heel slecht gesteld is met de Vlamingen!
Dus u hebt niet gemerkt dat sinds de invoering van de superboetes de gemiddelde snelheid op de vlaamse wegen vermindert is? Dan hebt u de voorbije jaren toch ergens anders geleefd denk ik.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.
Dus u hebt niet gemerkt dat sinds de invoering van de superboetes de gemiddelde snelheid op de vlaamse wegen vermindert is? Dan hebt u de voorbije jaren toch ergens anders geleefd denk ik.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.
Ik weet natuurlijk niet van waar reVel afkomstig is, maar ik moet zeggen dat ik dezelfde bevindingen heb ... Ik heb niet de indruk dat de pakkans vergroot is, maar als je gepakt wordt, dan hang je er wel zwaarder aan, natuurlijk.
Ik moet ook wel zeggen dat ik vind dat er meer geflitst wordt in de ene provincie dan in de andere -vandaar ook m'n opmerking over reVels afkomst - om over het percentage flitspalen maar niet te spreken
1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Ik weet natuurlijk niet van waar reVel afkomstig is, maar ik moet zeggen dat ik dezelfde bevindingen heb ... Ik heb niet de indruk dat de pakkans vergroot is, maar als je gepakt wordt, dan hang je er wel zwaarder aan, natuurlijk.
Ik moet ook wel zeggen dat ik vind dat er meer geflitst wordt in de ene provincie dan in de andere -vandaar ook m'n opmerking over reVels afkomst - om over het percentage flitspalen maar niet te spreken
Of er nu echt meer controles zijn weet ik ook niet, maar als je gepakt wordt is de boete toch niet mals. Uiteraard is dit afhankelijk van je financiele mogelijkheden.
Ik vind wel dat vergeleken met enkele jaren geleden het opvallend is dat er toch trager gereden wordt. Op snelwegen valt dit zeer goed op, maar ik merk ook dat in sommige provincies dit minder opvallend is. Als je op een snelweg 120 rijdt valt het toch heel hard op dat je niet langs alle kanten wordt voorbij gevlogen, waar dit vroeger toch echt wel veel meer was.
Ik geloof dat die 12% daling toch een aantoonbaar bewijs is van die verbeterde situatie. Er is dit jaar toch niets spectaculair ingevoerd zoals de gordel of zo op het gebied van veiligheid.
Maar 8 doden per weekend zoals afgelopen maand februari geeft ook onmiddellijk aan dat er nog veel werk aan is!
Dus u hebt niet gemerkt dat sinds de invoering van de superboetes de gemiddelde snelheid op de vlaamse wegen vermindert is? Dan hebt u de voorbije jaren toch ergens anders geleefd denk ik.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.
Ik zeg enkel en alleen dat ik niets merk van al die controles
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Ik zit ook ni constant naar m'n snelheidsmeter te kijken, rijd dus dikwijls te snel, ni keiveel te snel maar op de Ring rijd ik tenminste 110km/h, autosnelweg een 130 of 140km/h. Bebouwde kom is natuurlijk iets anders, zeker dicht tegen een voetpad of zo. Meestal rijd ik gewoon een verantwoorde snelheid, als ik om 4h 's morgens naar m'n werk rijd, durf ik op de ring al wat sneller rijden dan dat ik er om 16h over rijd, simpelweg omdat dat ni anders kan.
Anyway, om maar duidelijk te maken dat ik gene onnozele snelheidsduivel ben. En ik heb, ik zal maar hout vasthouden, nog geen enkele snelheidsboete gekregen. Ik let meestal ook wel op flitsers als ik te snel rijd.
Ik zeg enkel en alleen dat ik niets merk van al die controles
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Rondom en in Hasselt valt 't mij dus eigenlijk wel op dat iedereen zich zo goed mogelijk aan de opgegeven maximum snelheden probeert te houden.
Maar weinig chauffeurs gaan 't aandurven om binnen de Grote Ring veel meer dan 50 te rijden. Maar weinig chauffeurs gaan 't durven om meer dan 70 op de Kuringersteenweg of op de Kempische Steenweg te rijden... .
Mobiele controles zijn er inderdaad bitter weinig (of ik zie ze dan toch niet), maar de talrijke flitspalen in en rond Hasselt hebben wel hun effect: de chauffeurs zijn beschaafder en rustiger in 't verkeer geworden. Ze houden zich aan de snelheid, niet meer, niet minder.
Life's too short. Not to. Live it. 1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht) 2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease) 2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen) 2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Ik zeg enkel en alleen dat ik niets merk van al die controles
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Ja maar merk je er iets van dat de snelheid zichtbaar vermindert is op de wegen?
Hasselt is zeker niet ongecontroleerd, ik ben in Diepenbeek al is geflitst aan 123 per uur wat me 50 euro heeft gekost. En er staan ook veel onbemande camera's en zo. Maar op de ring van Hasselt zie je toch zelden iemand meer dan 100 rijden de laatste jaren?
Ik rijd ook niet als een heilige hoor.
Een Porsche zou niks voor mij zijn, daar heb ik te weinig zelfbeheersing voor.
Rondom en in Hasselt valt 't mij dus eigenlijk wel op dat iedereen zich zo goed mogelijk aan de opgegeven maximum snelheden probeert te houden.
Maar weinig chauffeurs gaan 't aandurven om binnen de Grote Ring veel meer dan 50 te rijden. Maar weinig chauffeurs gaan 't durven om meer dan 70 op de Kuringersteenweg of op de Kempische Steenweg te rijden... .
Mobiele controles zijn er inderdaad bitter weinig (of ik zie ze dan toch niet), maar de talrijke flitspalen in en rond Hasselt hebben wel hun effect: de chauffeurs zijn beschaafder en rustiger in 't verkeer geworden. Ze houden zich aan de snelheid, niet meer, niet minder.
Ja maar merk je er iets van dat de snelheid zichtbaar vermindert is op de wegen?
Hasselt is zeker niet ongecontroleerd, ik ben in Diepenbeek al is geflitst aan 123 per uur wat me 50 euro heeft gekost. En er staan ook veel onbemande camera's en zo. Maar op de ring van Hasselt zie je toch zelden iemand meer dan 100 rijden de laatste jaren?
Ik rijd ook niet als een heilige hoor.
Een Porsche zou niks voor mij zijn, daar heb ik te weinig zelfbeheersing voor.
Mag ik eerlijk op je vraag antwoorden?
Ik rijd op de grote ring 150, soms meer, als de omstandigheden het toelaten.
Mag ik eerlijk op je vraag antwoorden?
Ik rijd op de grote ring 150, soms meer, als de omstandigheden het toelaten.
Ik ook.
Dan heb je toch al heel veel geluk gehad denk ik hoor.
Je bent dan toch ook eerder een uitzondering daar. Ik kom er nu niet wekelijks maar mijn indruk als ik daar rond rijdt is toch totaal anders.
Je zal vast wel je persoonlijke redenen hebben om zulke risico,s te nemen in het verkeer.
Dan heb je toch al heel veel geluk gehad denk ik hoor.
Je bent dan toch ook eerder een uitzondering daar. Ik kom er nu niet wekelijks maar mijn indruk als ik daar rond rijdt is toch totaal anders.
Je zal vast wel je persoonlijke redenen hebben om zulke risico,s te nemen in het verkeer.
Zoals ik al zei, alleen als de omstandigheden het toelaten rijd ik zo
Comment