Oorspronkelijk geplaatst door Pirre
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Het "positieve verkeerservaringen"-topic
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefNiet echt een positieve verkeerservaring, maar toch een positief bericht over de verkeersveiligheid.
Gisteren in het VRT nieuws gezien:
Positief:
- 12% minder verkeersdoden in Vlaanderen!
- duidelijk aantoonbaar bewijs dus verlaging van de snelheid in het algemeen (door meer controles) en daling van het aantal verkeersdoden!
Jammerlijke andere vaststellingen:
- Wallonie stijgt met 2.5% (door minder controles)
- Overgrote deel van de ongevallen met dodelijke afloop gebeurd in het weekend en niet in de week wanneer het toch veel en veel drukker is op onze wegen.
Conclussie van Vandelanotte:
- meer controle en strengere bestraffing rendeert
- actie moet ondernomen worden naar de weekends toe en naar wallonie toe
Mijn conclussie is dat het een bericht is dat mijn vermoeden bevestigt en dat het de goede weg op gaat sinds de invoering van de superboetes.
Ik rijd nog altijd even snel (ver boven de maximumsnelheid) als enkele jaren geleden en ik ben nog geen 1 keer tegengehouden voor te snel rijden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tomskiach ja, onlangs stopte ik voor een oud meneerke die wou oversteken, en ie bleef staan. Ik denk dat ie in slaap gevallen was, heb 'm klein claxonconcertje gegeven en heeft zich vriendelijk geexcuseerd toen ie over was
lang leve oude slapende ventjes1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelZever in pakskes!
Ik rijd nog altijd even snel (ver boven de maximumsnelheid) als enkele jaren geleden en ik ben nog geen 1 keer tegengehouden voor te snel rijden.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door crepusculumEn heeft het huis stand gehouden?
Tuurlijk wel. Geen leemhutten te bespeuren in mijn streek hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelIk zeg alleen maar wat ik zie.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Og het nu een indruk is of werkelijk zo is, laat ik in het midden.
Ik merk echter ook dat het verkeer iets rustiger geworden is. Ik woon natuurlijk ook niet in een grote stad of zo. Dat er een daling is met 12% zal wel geen toeval zijn. 12% op één jaar tijd is echt wel een grote daling. Wil zeggen dat enkele tientallen mensen minder "weggerukt" zijn uit het leven.Idleness is not doing nothing, idleness is being free to do anything...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefDus u hebt niet gemerkt dat sinds de invoering van de superboetes de gemiddelde snelheid op de vlaamse wegen vermindert is? Dan hebt u de voorbije jaren toch ergens anders geleefd denk ik.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.
Voor mij is het op één snelheidsboete gebleven op 3 jaar tijd en ik geef grif toe dat ik zelden onder de maximumsnelheid rijd. Dat betekent niet dat ik overal en altijd te snel rij, maar 130-140 op de autostrade vind ik geen probleem. Met 60 in een bebouwde kom heb ik het moeilijk ... Die ene snelheidsboete was omdat ik 70 reed ipv 50; mijn excuus was nl. dat ik anders te laat zou geweest zijn voor een mondeling examen (de wagen startte niet).
Ik moet ook wel zeggen dat ik vind dat er meer geflitst wordt in de ene provincie dan in de andere -vandaar ook m'n opmerking over reVels afkomst - om over het percentage flitspalen maar niet te spreken1963 Land Rover Series IIa
1994 Mercedes SL320
2015 Land Rover Discovery SDV6
2016 Porsche Cayenne GTS
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alex69alexIk weet natuurlijk niet van waar reVel afkomstig is, maar ik moet zeggen dat ik dezelfde bevindingen heb ... Ik heb niet de indruk dat de pakkans vergroot is, maar als je gepakt wordt, dan hang je er wel zwaarder aan, natuurlijk.
Voor mij is het op één snelheidsboete gebleven op 3 jaar tijd en ik geef grif toe dat ik zelden onder de maximumsnelheid rijd. Dat betekent niet dat ik overal en altijd te snel rij, maar 130-140 op de autostrade vind ik geen probleem. Met 60 in een bebouwde kom heb ik het moeilijk ... Die ene snelheidsboete was omdat ik 70 reed ipv 50; mijn excuus was nl. dat ik anders te laat zou geweest zijn voor een mondeling examen (de wagen startte niet).
Ik moet ook wel zeggen dat ik vind dat er meer geflitst wordt in de ene provincie dan in de andere -vandaar ook m'n opmerking over reVels afkomst - om over het percentage flitspalen maar niet te spreken
Ik vind wel dat vergeleken met enkele jaren geleden het opvallend is dat er toch trager gereden wordt. Op snelwegen valt dit zeer goed op, maar ik merk ook dat in sommige provincies dit minder opvallend is. Als je op een snelweg 120 rijdt valt het toch heel hard op dat je niet langs alle kanten wordt voorbij gevlogen, waar dit vroeger toch echt wel veel meer was.
Ik geloof dat die 12% daling toch een aantoonbaar bewijs is van die verbeterde situatie. Er is dit jaar toch niets spectaculair ingevoerd zoals de gordel of zo op het gebied van veiligheid.
Maar 8 doden per weekend zoals afgelopen maand februari geeft ook onmiddellijk aan dat er nog veel werk aan is!'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefDus u hebt niet gemerkt dat sinds de invoering van de superboetes de gemiddelde snelheid op de vlaamse wegen vermindert is? Dan hebt u de voorbije jaren toch ergens anders geleefd denk ik.
De manier waarop u hier doodleuk verkondigt dat verkeersveiligheid niet aan u besteed is geeft natuurlijk ook aan waar u denken zich ergens situeert.
Het feit dat u geluk gehad hebt is misschien toch niet helemaal de weerspiegeling van de werkelijkheid.
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Comment
-
Ik zit ook ni constant naar m'n snelheidsmeter te kijken, rijd dus dikwijls te snel, ni keiveel te snel maar op de Ring rijd ik tenminste 110km/h, autosnelweg een 130 of 140km/h. Bebouwde kom is natuurlijk iets anders, zeker dicht tegen een voetpad of zo. Meestal rijd ik gewoon een verantwoorde snelheid, als ik om 4h 's morgens naar m'n werk rijd, durf ik op de ring al wat sneller rijden dan dat ik er om 16h over rijd, simpelweg omdat dat ni anders kan.
Anyway, om maar duidelijk te maken dat ik gene onnozele snelheidsduivel ben. En ik heb, ik zal maar hout vasthouden, nog geen enkele snelheidsboete gekregen. Ik let meestal ook wel op flitsers als ik te snel rijd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelIk zeg enkel en alleen dat ik niets merk van al die controles
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Maar weinig chauffeurs gaan 't aandurven om binnen de Grote Ring veel meer dan 50 te rijden. Maar weinig chauffeurs gaan 't durven om meer dan 70 op de Kuringersteenweg of op de Kempische Steenweg te rijden... .
Mobiele controles zijn er inderdaad bitter weinig (of ik zie ze dan toch niet), maar de talrijke flitspalen in en rond Hasselt hebben wel hun effect: de chauffeurs zijn beschaafder en rustiger in 't verkeer geworden. Ze houden zich aan de snelheid, niet meer, niet minder.
In Leuven is 't overigens juist hetzelfde.
Quasi géén mobiele controles, maar wel veel flitspalen. Daar waar men maar 50 mag, daar rijdt men dan ook maar 50. Ik vind 't echt opvallend hoe "correct" men tegenwoordig probeert te rijden.
Vaste flitspalen zijn overigens ook snelheidscontroles. 't Verschil met mobiele is dat je de vaste op voorhand weet staan... .
Flitspalen komen er volgens mij toch wél veel bij hoor.Life's too short. Not to. Live it.
1996 Volvo S40 1.8 Luxury-Line (verkocht)
2011 Audi A1 1.6 TDI 90pk (end-of-lease)
2011 Audi A3 1.6 TDI 105pk (aanloopwagen)
2013 VW Passat 1.6 TDI 105pk BMT Trendline
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelIk zeg enkel en alleen dat ik niets merk van al die controles
Ik rijd vaak te snel, maar nooit roekeloos. En mijn wagen leent zich perfect aan bij mijn vlotte rijstijl.
Zie hierboven, als er zoveel controle was had ik altijd prijs.
En ik woon in Hasselt, dus ook niet van de minste.
Hasselt is zeker niet ongecontroleerd, ik ben in Diepenbeek al is geflitst aan 123 per uur wat me 50 euro heeft gekost. En er staan ook veel onbemande camera's en zo. Maar op de ring van Hasselt zie je toch zelden iemand meer dan 100 rijden de laatste jaren?
Ik rijd ook niet als een heilige hoor.
Een Porsche zou niks voor mij zijn, daar heb ik te weinig zelfbeheersing voor.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sibiRondom en in Hasselt valt 't mij dus eigenlijk wel op dat iedereen zich zo goed mogelijk aan de opgegeven maximum snelheden probeert te houden.
Maar weinig chauffeurs gaan 't aandurven om binnen de Grote Ring veel meer dan 50 te rijden. Maar weinig chauffeurs gaan 't durven om meer dan 70 op de Kuringersteenweg of op de Kempische Steenweg te rijden... .
Mobiele controles zijn er inderdaad bitter weinig (of ik zie ze dan toch niet), maar de talrijke flitspalen in en rond Hasselt hebben wel hun effect: de chauffeurs zijn beschaafder en rustiger in 't verkeer geworden. Ze houden zich aan de snelheid, niet meer, niet minder.
In Leuven is 't overigens juist hetzelfde.
Quasi géén mobiele controles, maar wel veel flitspalen. Daar waar men maar 50 mag, daar rijdt men dan ook maar 50. Ik vind 't echt opvallend hoe "correct" men tegenwoordig probeert te rijden.
Vaste flitspalen zijn overigens ook snelheidscontroles. 't Verschil met mobiele is dat je de vaste op voorhand weet staan... .
Flitspalen komen er volgens mij toch wél veel bij hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefJa maar merk je er iets van dat de snelheid zichtbaar vermindert is op de wegen?
Hasselt is zeker niet ongecontroleerd, ik ben in Diepenbeek al is geflitst aan 123 per uur wat me 50 euro heeft gekost. En er staan ook veel onbemande camera's en zo. Maar op de ring van Hasselt zie je toch zelden iemand meer dan 100 rijden de laatste jaren?
Ik rijd ook niet als een heilige hoor.
Een Porsche zou niks voor mij zijn, daar heb ik te weinig zelfbeheersing voor.
Ik rijd op de grote ring 150, soms meer, als de omstandigheden het toelaten.
Ik ook.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door reVelMag ik eerlijk op je vraag antwoorden?
Ik rijd op de grote ring 150, soms meer, als de omstandigheden het toelaten.
Ik ook.
Je bent dan toch ook eerder een uitzondering daar. Ik kom er nu niet wekelijks maar mijn indruk als ik daar rond rijdt is toch totaal anders.
Je zal vast wel je persoonlijke redenen hebben om zulke risico,s te nemen in het verkeer.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door josenjefDan heb je toch al heel veel geluk gehad denk ik hoor.
Je bent dan toch ook eerder een uitzondering daar. Ik kom er nu niet wekelijks maar mijn indruk als ik daar rond rijdt is toch totaal anders.
Je zal vast wel je persoonlijke redenen hebben om zulke risico,s te nemen in het verkeer.
Comment
Comment