Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vrijdagavond naar Bouillon gereden via Gent en Brussel en zondagavond teruggekeerd via Mons en Tournai en bijna constant op CC kunnen rijden.

Comment

• Een vrachtwagen die gewoon de snelheidsregels kent en zowaar 90 rijdt waar ge 90 moogt rijden. Anders mag je blij zijn dat ze 60 halen. Ik ben daardoor 5 minutren vroeger op mijn werk aangekomen . Danku transportbedrijf Ginis uit Bertem.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
        Een vrachtwagen die gewoon de snelheidsregels kent en zowaar 90 rijdt waar ge 90 moogt rijden. Anders mag je blij zijn dat ze 60 halen. Ik ben daardoor 5 minutren vroeger op mijn werk aangekomen . Danku transportbedrijf Ginis uit Bertem.
        Om gewone wegen met 1 rijvak in elke richting zijn de meeste vrachtwagens verplicht om niet harder dan 60 te rijden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ddk Bekijk Berichten
          Een vrachtwagen die gewoon de snelheidsregels kent en zowaar 90 rijdt waar ge 90 moogt rijden. Anders mag je blij zijn dat ze 60 halen. Ik ben daardoor 5 minutren vroeger op mijn werk aangekomen . Danku transportbedrijf Ginis uit Bertem.
          Zoals wooter al zei, vrachtwagens mogen niet op alle wegen 90 rijden waar auto's dat wel mogen. Zij moeten het houden bij 60 km/h.

Comment

• Mensen die hun hand uit het raam steken en teken doen dat ze staan flitsen. MMMM die broederschap...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
              Mensen die hun hand uit het raam steken en teken doen dat ze staan flitsen. MMMM die broederschap...
              Gewoon ne keer flashen met de lichten is ook al goed genoeg.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW Z4 M Bekijk Berichten
                Ja maar niet op een politiewagen die uit de andere richting komt zoals ik vorige week deed, die keken maar boos
                '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                '15 Volvo XC60 D3

Comment

Dat werkt bij ons niet meer. Ze staan dikwijls een beetje verder aan de overkant en zwieren u op de bon omdat je met je lichten trekt. Dat mag niet. Belachelijk, ik weet het maar het is niet anders.
                  American Recordings and Johnny Cash would like to acknowledge the Nashville music establishment and country radio for your support.

Comment

• Bedankt aan iedereen die vanmorgend rustig gebleven is en zich begripvol heeft opgesteld toen ik te laat dreigde te komen op mijn examen.

Als iedereen dat nou eens altijd zou doen he, is iedereen tevreden

Comment

• Vandaag platte band gehad met de fiets. Ik was naar huis aan het stappen toen de eerste camionette stopte met de vraag of ik ver moest gaan. Toen heb ik maar bedankt omdat ik vlak bij huis was plat gevallen. Dan heb ik terug een stukje gestapt, maar toen begon ik het gewicht wel te voelen in mijn arm en ben ik even gestopt. Toen stopte een tweede camionette met de vraag of ik mee wou en die brave man heeft me dan tot thuis gebracht

Toch wel leuk dat er zoveel mensen stoppen als je een probleem hebt, 2 maal op 100m

Comment

• Ben je soms een blond 15 jarig meisje dat er zeer hulpeloos uitziet?

Dan stoppen ze wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timo Bekijk Berichten

Ben je soms een blond 15 jarig meisje dat er zeer hulpeloos uitziet?

Dan stoppen ze wel.
                          Nee, een 17 jarige jongen met vandaag een zwarte pet op (voor de regen)
                          Last edited by M3 E46 SMGII; 21/08/2008, 00:19.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                            Nee, een 17 jarige jongen met vandaag een zwarte pet op (voor de regen)
                            Homoseksualiteit komt ook voor onder bouwvakkers.

Comment

• Sinds ik met m'n A3 rijd word ik ergens veel vlugger tussengelaten Toch in vergelijking met m'n Golf 3, hadden de mensen precies schrik van mij

Comment

Deze morgen ook meegemaakt. In de andere richting waren verschillende chauffeurs ook teken aan het doen met hun lichten, waaronder een met een vrachtwagen met zo'n batterij schijnwerpers boven op z'n cabine. Je wist van een kilometer ver al dat men daar stond te flitsen.
                                Uiteindelijk reed heel de rij aan 40 per uur voorbij die flitskar (waar je 90 mag) en die agenten maar kijken van "zouden ze ons door hebben?".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3 E46 SMGII Bekijk Berichten
                                  Vandaag platte band gehad met de fiets. Ik was naar huis aan het stappen toen de eerste camionette stopte met de vraag of ik ver moest gaan. Toen heb ik maar bedankt omdat ik vlak bij huis was plat gevallen. Dan heb ik terug een stukje gestapt, maar toen begon ik het gewicht wel te voelen in mijn arm en ben ik even gestopt. Toen stopte een tweede camionette met de vraag of ik mee wou en die brave man heeft me dan tot thuis gebracht

Toch wel leuk dat er zoveel mensen stoppen als je een probleem hebt, 2 maal op 100m
                                  Welk gewicht? Het is toch niet omdat je een lekke band hebt, dat je je fiets de hele tijd moet dragen. Gewoon niet meer gaan op zitten is al meer dan voldoende.
                                  120d Hatch Edition Sport

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beta Bekijk Berichten
                                    Welk gewicht? Het is toch niet omdat je een lekke band hebt, dat je je fiets de hele tijd moet dragen. Gewoon niet meer gaan op zitten is al meer dan voldoende.
                                    Mijn achterband was ineens volledig leeg. De band heeft een zeer dunne zijdelingse wand, dunner dan bij een gewone band en mijn velg liep op de grond. Omdat ik mijn band niet wou beschadigen hield ik mijn achterwiel van grond, maar dat stapt natuurlijk niet zo makkelijk. Je fiets wil dan op zijn voorwiel vooruit gaan. Hierdoor moet je een beetje tegenhouden met je voorrem of op een andere manier. Na een tijdje voelde ik dat toch wel in mijn arm hoor Fiets weegt 12.6kg, band is een Schwalbe Nobby Nic of Racing Ralph

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hayes Bekijk Berichten
                                      Der zou iets moeten bestaan om je appreciatie te tonen. Een extra knipperlicht of zo
                                      Heeft er iemand ervaring met dit?
                                      20 euro: http://www.thinkgeek.com/gadgets/car/8e9a/

Oorspronkelijk geplaatst door Pirre Bekijk Berichten
                                      Ik heb hier al genoeg liggen zeiken op het ontoelaatbare gedrag van heel wat wielertoeristen, daarom wil ik me zelf niet verlagen tot dergelijke praktijken en tracht ik me zo veel mogelijk aan de regels te houden en defensief te fietsen. Zo word ik zelf niet wat ik zo verafschuw.
                                      Idem, maar langs bepaalde wegen (regio Eeklo bv.) is er echt geen beginnen aan om met een koersfiets over het 'fietspad' te vlammen of de kiezen springen uit mijn bek. Die wegen probeer ik dan ook zoveel mogelijk te vermijden. Als de situatie het toelaat, en er is geen probleem voor het autoverkeer om elkaar te passeren, dan rijd ik gewoon op de rijbaan, zo dicht mogelijk tegen het fietspad. Ik heb nog nooit getoeter te horen gekregen, waarvoor dank. In groep is natuurlijk wat anders, dan moet je gewoon een andere weg nemen.
                                      Het zijn meestal voetgangers die achter mij aanroepen 'heb je geen remmen misschien', als ze het fietspad op lopen zonder moeite te doen om te kijken of er geen fietsers afkomen…
                                      Last edited by Seth; 29/08/2008, 13:55.
                                      2004: Golf II 1.9 TDI — 2007: Ford Fiesta 1.4 TDCI — 2008: SEAT Altea 1.9 TDI — 2012: BMW 318d — 2016: BMW 430d Gran Coupé — 2021: ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten

schitterend!

ps: geen ervaring mee

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Seth Bekijk Berichten

Dat is echt fantastisch, eigenlijk mis je dat toch soms in de wagen een communicatiemiddel om met je medeweggebruikers te communiceren. Je kan wel handgebaren maken maar die worden al snel bekeken als negatieve tekens
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
                                          X