Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door daan330 Bekijk Berichten
    Er zijn er toch niet veel die dat doen volgens mij.
    Ik heb me bewust niet uitgesproken over de naleving.
    Ik denk dat het ook van de schrijf-ijver van de vaststellende agent afhangt of het al dan niet beboet wordt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
      Ze zijn verplicht dit te doen hoor.

Anders krijgen ze een boete wegens bevuilen van de openbare weg.
      Theoretisch, ja
      Straat (en auto...) hangt nu vaak genoeg vol met modder
      Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
      Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quadrifoglio Bekijk Berichten
        Theoretisch, ja
        Straat (en auto...) hangt nu vaak genoeg vol met modder
        Wacht tot het bietenseizoen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Corneel Bekijk Berichten
          Ik heb me bewust niet uitgesproken over de naleving.
          Ik denk dat het ook van de schrijf-ijver van de vaststellende agent afhangt of het al dan niet beboet wordt.

Het zal niet zozeer een boete zijn...'t zal eerder kosten brandweer voor reinigen wegdek zijn

Comment

• Bus- en vrachtwagenchauffeurs die twee keer even met hun pharen schijnen bij het naderen van een blinde bocht

Comment

• Ik ben een positief mens dus laat ik vele mensen voor .

En nu naar de ergernis topic...

Comment

• Toenstraks ben ik een camionette voorbij gereden die zijn linkerpinker nog op had staan. Ik ga terug rechts rijden en gebruik mijn linkerpinker om de persoon daarop te duiden. De pinker ging af en er werd enkele keren met de lichten geflasht als bedankje. Ik heb toen nog even mijn 4 pinkers opgezet.

Hoffelijkheid en vriendelijkheid in het verkeer

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                  Toenstraks ben ik een camionette voorbij gereden die zijn linkerpinker nog op had staan. Ik ga terug rechts rijden en gebruik mijn linkerpinker om de persoon daarop te duiden. De pinker ging af en er werd enkele keren met de lichten geflasht als bedankje. Ik heb toen nog even mijn 4 pinkers opgezet.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DRIVER-W Bekijk Berichten
                    Toenstraks ben ik een camionette voorbij gereden die zijn linkerpinker nog op had staan. Ik ga terug rechts rijden en gebruik mijn linkerpinker om de persoon daarop te duiden. De pinker ging af en er werd enkele keren met de lichten geflasht als bedankje. Ik heb toen nog even mijn 4 pinkers opgezet.

Vandaag ook zo raars gezien. Een persoon die naar rechts pinkte om links voor bij te steken. Ik vond het grappig zicht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door SUpermasj Bekijk Berichten
                      Doe ik nooit als voetganger (duim opsteken). In de wagen steek je toch ook je duim niet op als een andere chauffeur stopt aan een voorrangsweg?
                      Toch vind ik dat je dit moet doen. Er zijn weinigen die stoppen en diegene die dat wel doen mogen toch wel een bedankje krijgen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vandie Bekijk Berichten
                        Toch vind ik dat je dit moet doen. Er zijn weinigen die stoppen en diegene die dat wel doen mogen toch wel een bedankje krijgen.
                        Inderdaad: hier in Zwitserland doet iedereen dat, tot kleine kinderen aan toe. Ik durf zelfs 100% zeggen.
                        Dat is zo heerlijk, en kost niets.

Uiteraard niet in de grote steden natuurlijk.

Comment

• Inderdaad, als ik als voetganger of fietser een automobilist tegenkom die "een geste" doet dan steek ik altijd mijn hand op om hem te bedanken. Als ze me daarna, ik met de fiets zijnde, voorbijrijden salueer ik zelfs nog eens als dank. Dat kost niks en het kan hopelijk een positieve kentering teweegbrengen in het normaal zo egoistische verkeersgedrag hier in België.

Comment

• Volledig mee eens.

Comment

• In het centrum van roeselare heb je een punt waar altijd alle verkeer stropt. Ritsen wordt daar veel gebruikt en dan worden handjes naar elkaar gegooid tot en met. Toch heb je altijd een egoïstische eikel die denkt met niemand tussen te laten 5 minuten te winnen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                Inderdaad, als ik als voetganger of fietser een automobilist tegenkom die "een geste" doet dan steek ik altijd mijn hand op om hem te bedanken. Als ze me daarna, ik met de fiets zijnde, voorbijrijden salueer ik zelfs nog eens als dank. Dat kost niks en het kan hopelijk een positieve kentering teweegbrengen in het normaal zo egoistische verkeersgedrag hier in België.
                                en als je ze dan over laat en ze zeggen niets, raam open en kei-hard "BEDANKT HE" roepen is ook altijd lachen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door antigpsdude Bekijk Berichten
                                  en als je ze dan over laat en ze zeggen niets, raam open en kei-hard "BEDANKT HE" roepen is ook altijd lachen

Herkenbaarheid

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door will Bekijk Berichten
                                    Inderdaad, als ik als voetganger of fietser een automobilist tegenkom die "een geste" doet dan steek ik altijd mijn hand op om hem te bedanken. Als ze me daarna, ik met de fiets zijnde, voorbijrijden salueer ik zelfs nog eens als dank. Dat kost niks en het kan hopelijk een positieve kentering teweegbrengen in het normaal zo egoistische verkeersgedrag hier in België.
                                    Zalig

Ik zwaai altijd zelf eens dat ze over mogen en nog eens als ze mij bedanken...om te tonen dat ik met alle plezier stop en niet omdat ik moet stoppen .

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ken Bekijk Berichten
                                      Zalig

Ik zwaai altijd zelf eens dat ze over mogen en nog eens als ze mij bedanken...om te tonen dat ik met alle plezier stop en niet omdat ik moet stoppen .
                                      Dat is ideaal. Soms is het evenwel echt irritant. Ze stoppen om u eventueel voorrang te geven of door te laten maar ze zitten daar gewoon als nen bloemzak achter hun stuur zonder wat dan ook aan te geven wat hun bedoeling is, of ze gewoon een dutje aan het doen zijn of dat ze u doorlaten. Spijtig genoeg gebeurt dit meer bij vr. dan bij m. chauffeurs. Als ze toch de hoffelijkheid hebben om te stoppen dat ze dan ook hun voornemen kenbaar maken zonder de mensen in onzekerheid te laten, efkens zwaaien of met de lichten pinken of zo is al genoeg, ze moeten niet persé uitstappen en de rode loper uitrollen......

Comment

• vandaag kwam de politie alle foutparkeerders in de straat verbaliseren. en gelijk hebben ze. aan de ene kant van de straat is een kiss&ride-zone, bedoeld om de schoolgastjes af te zetten. aan de andere kant is een parkeerverbod omdat de straat relatief smal is. op die manier kunnen de kindjes veilig in- en uitstappen, en houdt niemand het verkeer op. als er dan toch geparkeerd wordt, heeft die zone geen nut.
                                        de rest van de straat is ingedeeld in parkeervakken. veel te weinig, maar ze zijn er, en dus verplicht te gebruiken. buiten de vakken parkeren is een overtreding, enkel voor een eigen garage wou de flik in kwestie een uitzondering maken, als deze toevallig zou aansluiten op de parkeervakken.
                                        er zijn hopen waarschuwingen gegeven, en vooral de leden van de knoflooklobby en andere zandkorreltellers hebben daar vierkant hun voeten aan geveegd. jammer, vanaf nu verbaliseert de politie. gedaan met verwittigingen, en terecht. er zijn er bij met 2 auto's, die een hele dag in overtreding staan, werken doen die woestijnpiraten toch niet.
                                        'k hoop dat de flikjes 't een paar weken volhouden, zo zonder briefje achter te laten tussen de ruitenwisser. mooi eindejaarsgeschenkje, een pv of 10 per auto.

Comment

• Nen JHONNY heeft mij met vriendelijk gebaar voorgelaten!Was ook een s40 alleen belachelijk getuned.
                                          Voelde mij eigelijk schuldig dak ervoor met zijn auto aan het lachen was

Comment

Working...
                                          X