Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
    op de n8 niemand voor u?
    Ja wadde dadde!
    Vlak voor ik halfweg de Edelareberg naar rechts moest afslaan, zat ik bijna achter een wat tragere voorligger, maar voor de rest geen auto gezien.
    Je kent het stuk tss Brakel en Oudenaarde?
    120d Hatch Edition Sport

Comment

• Daarstraks iemand ook laten invoegen, persoon heeft mij toen meermaals bedankt door hand op te steken.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cimonium Bekijk Berichten
        waar was het?
        als je op de binnenring de afrit "expo" neemt om naar parking C te rijden, maar eigenlijk links blijft volgen (om terug de ring op te gaan, wat verder), komt er een andere baan bij ... daar, in de bocht was dat
        1963 Land Rover Series IIa
        1994 Mercedes SL320
        2015 Land Rover Discovery SDV6
        2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• bedankt, politiediensten

gisteravond rond 20 uur op de E40 richting Oostende, ter hoogte van Merelbeke, zag ik op een lichtbord boven de autostrade de volgende tekst

"ONGEVAL ! OMRIJDEN VIA HASSELT"

of zo

ik heb het advies niet opgevolgd
          1963 Land Rover Series IIa
          1994 Mercedes SL320
          2015 Land Rover Discovery SDV6
          2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
            Wat zijn sommige flikken toch hilarisch dom .

Een 16-jarige maat van mij werd tegengehouden omdat hij zonder licht op zijn fiets reed:

"Hoe oud zijt ge?"
            "Waarom wil je dat weten?"
            "Als ge 15 zijt moet ge direct €50 boete betalen."
            "15"
            "G'ebt chance."
            Zonder paspoort te vragen en hij mocht verder rijden
            Wegmonopoly.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk Berichten
              Bedoel je dat met het in de verf zetten van het woord flik, dat je dat als een scheldwoord interpreteert? Da's toch omgangstaal, of toch zo goed als? Ref. flikkendag etc.
              Neen, ik bedoel het tegendeel. Allesbehalve de wijze waarop Simpen dit woord schijnt te gebruiken. (Het is, volgens mij, niet het feit dat de een of andere tv-zender dit woord gebruikt, andere woorden kunnen een beetje te hoog gegrepen zijn voor hun kijkerspubliek, dat men die mensen zo maar te pas en te onpas met deze naam moet opzadelen? Origineel was dit trouwens een scheldnaam voor agenten). Het is dikwijls zo dat mensen scheldwoorden of kleinerende woorden bezigen om iets/iemand aan te duiden waar ze in feite jaloers op zijn? Wat is er mis met agent ? (Akkoord, het is wel 1 letter meer te typen maar dat is toch ook de wereld niet éh ?)

Comment

• Goh....in omgangstaal zegt men ook: "'t is ne goeie flik"

Tegenwoordig heeft het woord flik toch niet meer die negatieve connotatie van vroeger.

Comment

Goh....in omgangstaal zegt men ook: "'t is ne goeie flik"

Tegenwoordig heeft het woord flik toch niet meer die negatieve connotatie van vroeger.
                  Neen, maar volgens mij toch wel als je het in de context van de opener van het postje ziet, nl.:

Wat zijn sommige flikken toch hilarisch dom

Comment

• Goh ja...lijkt me voor interpretatie vatbaar. Nogmaals: denk dat dat vroeger een meer negatieve bijklank had als hedendaags.

Comment

• behalve dan dat die stomme kutflikken 't niet graag hebben dat je ze gewoon flik noemt. of champetter. of zo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                        behalve dan dat die stomme kutflikken 't niet graag hebben dat je ze gewoon flik noemt. of champetter. of zo.
                        Voor mij zijn alle agenten met een snor en goede manieren champetters. Ik mis ze wel die champetters ...
                        '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                        '15 Volvo XC60 D3

Comment

• Ik denk toch wel dat de meeste mensen 'flik' gebruiken in plaats van politieagent, zeker in het dialect, zonder een negatieve connotatie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Simpen Bekijk Berichten
                            Ik denk toch wel dat de meeste mensen 'flik' gebruiken in plaats van politieagent, zeker in het dialect, zonder een negatieve connotatie.
                            ze hebben er zelfs een tv-soap van gemaakt

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                              ze hebben er zelfs een tv-soap van gemaakt
                              En op welke zender mag die dan wel geweest zijn?

1991 BMW E30 318is

Comment

Goh ja...lijkt me voor interpretatie vatbaar. Nogmaals: denk dat dat vroeger een meer negatieve bijklank had als hedendaags.
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bucky Laplasse Bekijk Berichten
                                behalve dan dat die stomme kutflikken 't niet graag hebben dat je ze gewoon flik noemt. of champetter. of zo.
                                Zoals bovenstaande post dus????
                                Nog iemand die echt stoer is.

Comment

• Het is makkelijk om over kutflikken te praten op het internet. Tegenover een agent zal Frankie ook een schotelvod zijn hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                    Tegenover een agent zal Frankie ook een schotelvod zijn hoor
                                    ik denk dat jij je lichtjes vergist. ik hou m'n klep voor niets of niemand.

Comment

• Geen smogborden en geen flitsers gezien vandaag. Gas op die plank!

Comment

• Met de besneeuwde wegen was het vandaag extra moeilijk om vanuit een zijstraat de (besneeuwde en zeer druk bereden) N29 op te rijden.
                                        Ik zag zowat overal wagens stoppen om die mensen de baan op te helpen
                                        BMW 420dA : >>>

Comment

• Daarstraks enkele snertpubers die aan het sneeuwballen gooien waren op voorbijrijdende auto's. Ik stond geparkeerd en moest m'n papieren nog bij elkaar zoeken, glijdt één van die ventjes uit en valt op z'n gezicht.

Comment

Working...
                                          X