Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Vannacht aan het terugrijden na een productie en feestje.
    N60 thv Nukerke staan er nieuwe flitspalen. Hoewel ik op gemakje reed, zette Audi A4 die voor me reed plots vier pinkers op om teken te doen dat er flitspaal stond.

    Leuk gebaar zo op een ijskoude nacht om 5u 's morgens. Audi voorbijgestoken en even teruggepinkt. Flashte vriendelijk terug met pharen. Sportieve chauffeurs

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Subaru555 Bekijk Berichten
      Vannacht aan het terugrijden na een productie en feestje.
      N60 thv Nukerke staan er nieuwe flitspalen. Hoewel ik op gemakje reed, zette Audi A4 die voor me reed plots vier pinkers op om teken te doen dat er flitspaal stond.

      Leuk gebaar zo op een ijskoude nacht om 5u 's morgens. Audi voorbijgestoken en even teruggepinkt. Flashte vriendelijk terug met pharen. Sportieve chauffeurs
      We're not all cocks.
      AutoMinded.be

      Comment


      • Was nog een vorige generatie A4.
        Op hen telde dat nog niet /D

        Comment


        • Vanwege onze zuiderburen

          Comment


          • Ik kom elke morgen als ik naar school rij een 530d tegen op de E314, rustig cruizend aan 100km/u. Moet zalig zijn om zo naar het werk te kunnen rijden!

            Echt een immens verschil met sommige andere BMW-rijders 's morgens.

            Comment


            • Bedankt aan de Alfa die niet als een kip zonder kop de file volgde maar daarentegen het kruispunt vrij liet en ik de zijstraat kon inrijden.

              Comment


              • Daarstraks voor de eerste maal gestopt voor voetgangers. En iemand zijn voorrang gegeven.

                Dat voelt eigenlijk wel goed.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
                  Daarstraks voor de eerste maal gestopt voor voetgangers. En iemand zijn voorrang gegeven.

                  Dat voelt eigenlijk wel goed.
                  Voorrang geven is iets wat ik eigenlijk altijd wel doe, als er zo'n debiel uitgevlogen komt zoals mij heb je prijs

                  Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                  Ik kom elke morgen als ik naar school rij een 530d tegen op de E314, rustig cruizend aan 100km/u. Moet zalig zijn om zo naar het werk te kunnen rijden!

                  Echt een immens verschil met sommige andere BMW-rijders 's morgens.
                  Hoe was je examen woensdag? (als je examens hebt)

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Reynaerde Bekijk Berichten
                    Hoe was je examen woensdag? (als je examens hebt)
                    Ik begin maandag pas, had dus nog gewoon les.

                    Ik heb u trouwens nog gezien aan die schuifdeur.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                      Ik kom elke morgen als ik naar school rij een 530d tegen op de E314, rustig cruizend aan 100km/u. Moet zalig zijn om zo naar het werk te kunnen rijden!

                      Echt een immens verschil met sommige andere BMW-rijders 's morgens.

                      Dan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                        Dan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?
                        Je zou je evengoed kunnen afvragen waarom iemand zo'n wagen koopt als hij er toch maar 150 mee rijdt. Uiteindelijk kan een 520d dat evengoed.

                        Comment


                        • Voor de luxe en het gemak om mee te rijden natuurlijk. En om eens de sporen te kunnen geven (ok, het is wel maar een diesel) als hij dat wil.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                            Dan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?

                            Oorspronkelijk geplaatst door caoimhin Bekijk Berichten
                            Voor de luxe en het gemak om mee te rijden natuurlijk.
                            Dat denk ik ook.
                            Plus: .30d is een 6 cylinder, een .20d heeft er (maar) 4, en al zijn 4 cylinderdiesels serieus verbeterd de afgelopen jaren, een 6 cylinder blijft beter imo.

                            Trouwens als je de lijn doortrekt: waarom een 1.3ctdi kopen om constant autostrade te doen @ +120?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                              Dat denk ik ook.
                              Plus: .30d is een 6 cylinder, een .20d heeft er (maar) 4, en al zijn 4 cylinderdiesels serieus verbeterd de afgelopen jaren, een 6 cylinder blijft beter imo.
                              Een .25d is ook een 6 cylinder
                              Helemaal mee eens trouwens dat een 6 cylinder diesel een pak aangenamer is dan een 4 cylinder, mijn pa rijdt ook met een 525d en we waren eerst met een 520d gaan testrijden.

                              Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                              Trouwens als je de lijn doortrekt: waarom een 1.3ctdi kopen om constant autostrade te doen @ +120?
                              Omdat niet iedereen zich in de Financiële toestand bevindt dat hij zich een duurdere wagen kan of wil permitteren?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door glennvc Bekijk Berichten
                                Je zou je evengoed kunnen afvragen waarom iemand zo'n wagen koopt als hij er toch maar 150 mee rijdt. Uiteindelijk kan een 520d dat evengoed.
                                Als je meer dan 150 begint te rijden loopt het al snel op als je geflitst wordt hé.
                                Maar in feite als je het puur rationeel bekijkt zijn bijna al onze wagens overpowered. Om 120 te rijden heb je genoeg aan zo'n 60 pk, maar het is natuurlijk veel plezanter om wat meer vermogen te hebben.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Levi Bekijk Berichten
                                  Dan vraag ik mij toch af waarom iemand zo een wagen koopt, als hij er toch maar 100 mee rijdt?
                                  Het was een showroom model en de bestuurder houdt van techniek.

                                  Zo ken ik alvast iemand die op die manier met zijn 530d rijdt en ook bijna dagelijks op die autostrade, dus het zou wel is kunnen dat hij het was
                                  '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                  '15 Volvo XC60 D3

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                    Het was een showroom model en de bestuurder houdt van techniek.

                                    Zo ken ik alvast iemand die op die manier met zijn 530d rijdt en ook bijna dagelijks op die autostrade, dus het zou wel is kunnen dat hij het was
                                    Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik vind dat een krachtige koppelrijke motor met een rustige loop vaak aanzet tot een rustiger rijgedrag. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik veel rustiger en minder gejaagd rij met de 120d dan ik vroeger reed met mijn A4 1.9TDI.
                                    AutoMinded.be

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                      Het klinkt misschien tegenstrijdig, maar ik vind dat een krachtige koppelrijke motor met een rustige loop vaak aanzet tot een rustiger rijgedrag. Ik merk bijvoorbeeld aan mezelf dat ik veel rustiger en minder gejaagd rij met de 120d dan ik vroeger reed met mijn A4 1.9TDI.
                                      Zeker in combinatie met een automaat. Voor mij is het nadeel aan die zware motoren dat het snelheidsgevoel vaak veel minder is. Met die TDI kan ik perfect mijn snelheid houden zonder constant op mijn snelheid te letten, dat kon ik veel minder in een 318d. Dat komt voor een groot deel omdat die 2 liter van BMW eigenlijk een betere motor is dan die 1.9 van VAG maar toch draait dat voor mij nadelig uit voor de BMW.

                                      Maar het klopt wel eigenlijk, hoe nerveuzer de motor hoe groter de verleiding.
                                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                      '15 Volvo XC60 D3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Zeker in combinatie met een automaat. Voor mij is het nadeel aan die zware motoren dat het snelheidsgevoel vaak veel minder is.
                                        Dat is wel zo, maar dat houdt dan ook in dat het geen "voordeel" meer oplevert om bijvoorbeeld 150 te gaan rijden in plaats van 120, het geeft allebei even weinig sensatie, dus het is makkellijker om dan de legale optie te kiezen. Om met een 530d een echte snelheidssensatie te krijgen op de snelweg moet je al snelheden gaan opzoeken die ver voorbij de grens liggen waarbij je rijbewijs onmiddellijk kan ingevorderd worden, en daar passen de meesten toch voor.

                                        Oorspronkelijk geplaatst door josenjef Bekijk Berichten
                                        Met die TDI kan ik perfect mijn snelheid houden zonder constant op mijn snelheid te letten, dat kon ik veel minder in een 318d. Dat komt voor een groot deel omdat die 2 liter van BMW eigenlijk een betere motor is dan die 1.9 van VAG maar toch draait dat voor mij nadelig uit voor de BMW.
                                        Ik zou het eigenlijk andersom verwachten. Een klassieke TDI heeft een koppelberg(je) waar je onbewust steeds naar op zoek gaat (enfin, ik deed dat toch), en dat geeft toch een nerveuzer karakter dan de veel lineairdere BMW motor. Langs de andere kant is een TDI ook wel wat luidruchtiger waardoor je meer op gehoor kan rijden.
                                        AutoMinded.be

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Dat is wel zo, maar dat houdt dan ook in dat het geen "voordeel" meer oplevert om bijvoorbeeld 150 te gaan rijden in plaats van 120, het geeft allebei even weinig sensatie, dus het is makkellijker om dan de legale optie te kiezen. Om met een 530d een echte snelheidssensatie te krijgen op de snelweg moet je al snelheden gaan opzoeken die ver voorbij de grens liggen waarbij je rijbewijs onmiddellijk kan ingevorderd worden, en daar passen de meesten toch voor.
                                          Ik haak af bij 120 dus voor mij is er weinig sensatie aan, buiten dan het vlot aan die 120 geraken, maar dat went dan ook weer snel.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door janvkn Bekijk Berichten
                                          Ik zou het eigenlijk andersom verwachten. Een klassieke TDI heeft een koppelberg(je) waar je onbewust steeds naar op zoek gaat (enfin, ik deed dat toch), en dat geeft toch een nerveuzer karakter dan de veel lineairdere BMW motor. Langs de andere kant is een TDI ook wel wat luidruchtiger waardoor je meer op gehoor kan rijden.
                                          Ik schakel doorgaans op aan 2000 toeren en ga niet op zoek achter meer vermogen, op die manier is die TDI eigenlijk nog vrij stil ook Op de snelweg draait hij wel aan bijna 3000 toeren, maar voor de rest kom ik zelden aan die toerentallen.

                                          Vroeger deed ik dat wel en dan reed ik inderdaad nerveuzer met mijn moeder haar TDI dan met mijn vader zijn CDI.
                                          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                          '15 Volvo XC60 D3

                                          Comment

                                          Working...
                                          X