Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• edit - 't staat er al door de vorige twee posts.

'k zie net dat rechts inhalen een zware overtreding van cat. 3 is, min 300 euro en rijbewijs kwijt.
    Waarom the fuck is blijven plakken op dat tweede vak geen zware overtreding

2015 Volvo V60 D2 aut.
    2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

• als die polies u beboet omdat gij rechts voorbijstak, dan hoop ik dat die die onterechte linksrijder van't zelfde laken een pak geeft

Comment

• en om positief af te sluiten, in de stad geen zwarte wolken meer blazen, astublief

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          en om positief af te sluiten, in de stad geen zwarte wolken meer blazen, astublief
          zwarte wolken miss niet, maar rechts voorbijsteken mag onder bepaalde omstandigheden wel in de bebouwde kom

9.4. Binnen de bebouwde kommen mogen de bestuurders de rijstrook volgen die het best aan hun bestemming beantwoordt :
          op de rijbanen met éénrichtingsverkeer in rijstroken verdeeld;

op de rijbanen met tweerichtingsverkeer in vier of meer rijstroken verdeeld, waarvan er ten minste twee bestemd zijn voor iedere rijrichting.

Comment

• ja daar wel

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nikske Bekijk Berichten
              edit - 't staat er al door de vorige twee posts.

'k zie net dat rechts inhalen een zware overtreding van cat. 3 is, min 300 euro en rijbewijs kwijt.
              Waarom the fuck is blijven plakken op dat tweede vak geen zware overtreding
              Serieus? Ik dacht dat dat een 2de graadsovertreding was?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tmw Bekijk Berichten
                rechts voorbijsteken mag enkel als er file is, niet bij druk verkeer
                "Bij druk verkeer mag je op de autosnelweg in meerdere files rijden. Op sommige plekken is dat dagelijkse
                kost. Maar files kunnen ook plotseling opduiken, bijvoorbeeld bij wegenwerken of omdat er net
                een ongeval is gebeurd. Je moet dus steeds alert blijven."

http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=...am&language=nl

Het is eerder rechts voorbijrijden ipv steken. (als je mijn connotatie snapt)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Martini Racing Bekijk Berichten
                  "Bij druk verkeer mag je op de autosnelweg in meerdere files rijden. Op sommige plekken is dat dagelijkse
                  kost. Maar files kunnen ook plotseling opduiken, bijvoorbeeld bij wegenwerken of omdat er net
                  een ongeval is gebeurd. Je moet dus steeds alert blijven."

http://www.bivv.be/dispatch.wcs?uri=...am&language=nl

Het is eerder rechts voorbijrijden ipv steken. (als je mijn connotatie snapt)

ja snap wel wat je bedoelt, wet spreekt echter duidelijk van file. de vraag wat nu het verschil is tussen file en druk verkeer moet je stellen aan de rechter van de politie rechtbank

rechtsvoorbij steken is idd verkeersovertreding van de 2°graad, met boetes tussen 110€ en 1375€

Comment

en om positief af te sluiten, in de stad geen zwarte wolken meer blazen, astublief

omdat je 't zo mooi vraagt

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• thx collega

Comment

ja snap wel wat je bedoelt, wet spreekt echter duidelijk van file. de vraag wat nu het verschil is tussen file en druk verkeer moet je stellen aan de rechter van de politie rechtbank

rechtsvoorbij steken is idd verkeersovertreding van de 2°graad, met boetes tussen 110€ en 1375€
                        DERDE graad!

Oorspronkelijk geplaatst door www.wegcode.be
                        Worden geclassificeerd als overtredingen van de derde graad : Up
                        (Onmiddellijke inning : uitgesloten - Bevel tot betaling : 300 € - Rechtbank : 550 tot 2.750 €)
                        (Rijbewijs moet ingetrokken worden)

* de maximumsnelheid met 20km/u en meer overschrijden in zones-30, op woonerven en in schoolomgevingen;

* de algemene of door verkeersborden of de categorie van het voertuig opgelegde maximumsnelheid met 40km/u en meer overschrijden.

* Geen gevolg geven aan de bevelen van een bevoegd persoon.

* Rechts inhalen wanneer dit verboden is.

* Links inhalen bij het naderen van de top van een helling of in een bocht wanneer daar niet mag worden ingehaald.

* Een bestuurder links inhalen die zelf een ander voertuig dan een fiets, een tweewielige bromfiets of een motorfiets inhaalde, wanneer dit inhalen verboden is.

* Op een snelweg of een autoweg een dwarsverbinding gebruiken, rechtsomkeert maken of achteruit rijden.

* Deelnemen aan snelheids- of sportwedstrijden op de openbare weg zonder speciale vergunning van de wettelijk gemachtigde overheid.

De derde categorie van overtredingen omvat gedragingen van voertuigen die neerkomen op een zware fout en die rechtstreeks gevaar opleveren voor andere weggebruikers.
                        (http://www.wegcode.be/actueel.php?nr=60)

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ook op wegcode.be (http://www.wegcode.be/wet.php?wet=98&node=hfst2):

Koninklijk besluit van 30 september 2005 tot aanwijzing van de overtredingen per graad van de algemene reglementen genomen ter uitvoering van de wet betreffende de politie over het wegverkeer

De overtredingen op de hierna vermelde bepalingen zijn overtredingen van de tweede graad in de zin van artikel 29,§1, derde lid van de wet betreffende de politie over het wegverkeer, gecoördineerd op 16 maart 1968:

13°Het inhalen geschiedt links.
                          Het inhalen geschiedt echter rechts wanneer de in het halen bestuurder te kennen heeft gegeven dat hij voornemens is links af te slaan of zijn voertuig op te stellen aan de linkerkant van de openbare weg en zich naar links begeven heeft om deze beweging uit te voeren.

Comment

ge quote uit verouderde wetgeving van 2003, in 2005 is dit veranderd

Comment

als die polies u beboet omdat gij rechts voorbijstak, dan hoop ik dat die die onterechte linksrijder van't zelfde laken een pak geeft
                              het frustrerende aan de zaak is dat dat niet gebeurt vrees ik.

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

ge quote uit verouderde wetgeving van 2003, in 2005 is dit veranderd
                                ah, ik vond niet echt waar de fout zat, dankje.
                                't Blijft me in elk geval te gek om omwille van de stompzinnigheid van een ander zulk een boete op te lopen. All the way left en dan terug all the way right! Veiluuuuug!

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

't Blijft me in elk geval te gek om omwille van de stompzinnigheid van een ander zulk een boete op te lopen. All the way left en dan terug all the way right! Veiluuuuug!
                                  dat is een feit dat zeker is, of ze controleren op links rijden, of ze laten u rechts voorbijsteken (zoals in de US of A)

Comment

tja ik doe het altijd maar, zwenk van vak 1 naar vak 3, de middenvakrijder voorbij en terug naar vak 1 ... en de middenvakrijder middenvakt voort in mijn spiegel

Maarreuh dit is het positieve verkeerservaringen topic

Comment

• zo doe ik het ook

en nog valt hun frank niet.
                                      Als ik in een slechte dag ben, ga ik nogal abrupt kort voor hun neus naar het eerste. Zelfs dan ....

2015 Volvo V60 D2 aut.

Comment

• Relax, relax...

16.2. Wanneer de bestuurders de aanwijzingen van de verkeersborden F13 en F15 opvolgen of wanneer het verkeer geschiedt overeenkomstig de bepalingen van artikel 9.4 of 9.5 wordt het sneller rijden van de voertuigen in een rijstrook of een file ten opzichte van de voertuigen in een andere rijstrook of file niet als inhalen beschouwd
                                        http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art16

9.5. Wanneer de verkeersdichtheid het rechtvaardigt, mag het verkeer in meerdere files geschieden
                                        http://www.wegcode.be/wet.php?wet=1&node=art9#9.5

Wanneer dat precies is, is voor interpretatie vatbaar...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          idd, de vraag is dus wnn is er file. ik vrees dat druk verkeer op zich niet vodoende is om rechts voorbij te steken.

Comment

Working...
                                          X