Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Het "positieve verkeerservaringen"-topic

Aangezien het hier niet al agressie, ergernissen en flitserij moet zijn, dit topic !

Ik was gisteren potteverdwaald in Brussel en heb aan 3 (!) mensen de weg gevraagd naar de autostrade ... twee keer een man in kostuum in een Mercedes en één keer aan een gast van mijn leeftijd, ook in een Golf. Niemand wist het (lees: niemand had goesting of tijd om het uit te leggen waar ik naartoe moest).

Uiteindelijk stop ik aan de lichten naast een verkrotte Polo met 4 marokkanen in ... ik vraag vriendelijk de weg, zijn antwoord:
    "Ici tu vas à droite ... Attends ... Tu vas jamais trouver. Suivez-moi"

Hij heeft een toer van 7 km gedaan om mij uit Brussel Centrum weg te leiden ... Fantastisch. Echt chapeau, ik apprecieer zoiets enorm !!!
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

Chapeau van die mannen!

Als het goed is mag het ook gezegd worden.
    Ik krijg altijd een goed gevoel alsk iemand aant zebrapad teken doe dat ie over mag steken en als ze dan eens vriendelijk zwaaien.
    Van die mannen die eens niet knikken of zwaaien zou ik het dan weer kunnen krijgen. Ik weet het, als autobestuurder moet je stoppen, maar tis altijd aangenaam als er een bedankje vanaf kan.

Comment

Inderdaad

K'heb trouwens ook al eens hulp gekregen van een nieuwe belg als'k de AB zocht in Brussel, heb die mens laten instappen en die heeft perfect de weg gewezen en nog es vriendelijk klapke gedaan ook!

Doet deugd van toch nog zo'n mensen tegen te komen die het goed menen e.d. want als ge alleen naar de media enzo kijkt...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bt.
        Inderdaad

K'heb trouwens ook al eens hulp gekregen van een nieuwe belg als'k de AB zocht in Brussel, heb die mens laten instappen en die heeft perfect de weg gewezen en nog es vriendelijk klapke gedaan ook!

Doet deugd van toch nog zo'n mensen tegen te komen die het goed menen e.d. want als ge alleen naar de media enzo kijkt...
        Dat ist hé. Op den duur zou je echt schrik krijgen om aan een onbekende iets te vragen.
        Gelukkig zijn de goede zielen de wereld nog niet uit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Stevy
          Dat ist hé. Op den duur zou je echt schrik krijgen om aan een onbekende iets te vragen.
          Gelukkig zijn de goede zielen de wereld nog niet uit.

K'moest effkes slikken toen ie aanbood mee te rijden, maar k'heb het erop gewaagd

Achteraf wel m'n maten tegen mij da'k zot was en da zij da nooit hadden gedaan en bla, bla, bla...

Comment

Ik laat ook mensen oversteken, ritsen, kruisen, whatever... Je moet ook niet altijd de egoïst uithangen in het verkeer. Soms krijg je een vriendelijke zwaai, soms ook helemaal niets, maarja.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
              Ik laat ook mensen oversteken, ritsen, kruisen, whatever... Je moet ook niet altijd de egoïst uithangen in het verkeer. Soms krijg je een vriendelijke zwaai, soms ook helemaal niets, maarja.

Ik zwaai altijd!

Comment

Ik zwaai altijd!
                Doet u arm dan niet zeer als je ver moet rijden?

Comment

Ik zwaai altijd!
                  *zwaai*

Ik ook, omdat ik het zelf ook leuk vind als mensen naar mij zwaaien als ik ze voorlaat ofzo.

Ritsen enzo doe ik trouwens ook altijd.

Comment

Ik zwaai ook altijd als iemand mij overlaat ! Vaak, meestal, zet ik zelfs een looppas in om de mensen niet te lang tegen te houden, want die trage overstekers zijn vaak irritant. Ook mensen die niet zwaaien als ik hen overlaat, vind ik niet tof !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BMW Power
                      ik heb wel de indruk dat mannen vaker bedanken dan vrouwen in het verkeer, ik vind het maar normaal als iemand vriendelijk is dat je even bedankt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ken
                        Ik zwaai ook altijd als iemand mij overlaat ! Vaak, meestal, zet ik zelfs een looppas in om de mensen niet te lang tegen te houden, want die trage overstekers zijn vaak irritant. Ook mensen die niet zwaaien als ik hen overlaat, vind ik niet tof !
                        Die oudere madamkes zijn zo grappig hé als ge ze overlaat. Ze beginnen dan quasi altijd te lopen en hebben echt moeite om niet te vallen

Comment

Die oudere madamkes zijn zo grappig hé als ge ze overlaat. Ze beginnen dan quasi altijd te lopen en hebben echt moeite om niet te vallen
                          Héhé ! Oude mannekes doen nogal vaak een thumbs up dan is je dag helemaal goed !

Comment

Nee, da is omdat gij zit te 'revven' da ze dat doen...

cfr. Impreza WRX STI

Comment

Ben ik de enige die sneller stopt voor knappe vrouwen dan voor van die vieze oude mannen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                Ben ik de enige die sneller stopt voor knappe vrouwen dan voor van die vieze oude mannen?
                                Neen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito
                                  Helemaal niet.

Comment

ik ging laatst m'n caravan van de stalling op de noorderlaan in antwerpen naar de kamping op linkeroever brengen...een afstand door de stad van een kleine 5 km...gewoon 1 baan volgen, de konijnepijp door en ik ben er

met de auto van de ouders want ik heb geen trekhaak, auto is niet gekeurd om te slepen want net nieuw, de verzekering was wél ingelicht

tegengehouden door 2 zwaantjes aan het belastingsgebouw...caravan niet gekeurd, niet verzekerd (kan niet zonder keuring) plaat van mijn wagen erop en de pinkers bleken het ook niet meer te doen

na mij goed de levieten te hebben gelezen mocht ik zonder pv m'n weg verderzetten

binnen een half jaar na het seizoen, zal ik een auto-ambulance gebruiken om hem te verzetten want het pv ging alles bij elkaar boven de € 500 gaan

danku politie antwerpen
                                    ik heb me lesje geleerd

Comment

Ik heb eens met mijn Chevy in panne gestaan, kruispunt op de Singel met Slachthuislaan. Ik stond eerst aan 't rode licht op 't linkerbaanvak! Motor valt stil, ni meer in gang te krijge, batterij was naar de bom. Da was toen ze aan 't werke waren aan de Ring (in A'pen) dus was 't superdruk! Ik zet mijn 4 pinkers op, 't wordt groen, achter mij begint er een bompake te claxonere! Kweeni wa volk is mij toen voorbij gereden, wie stopt er, nen Hollander! Ik vond da gewoon beschamend dat er geeneen landgenoot moeite deed om te helpen! Gelukkig stopte die Nederlander want nen Automaat van 2 ton krijgt ze zomaar ni weg! Sindsdien ben ik altijd supervriendelijk tegen Nederlanders op mijn buske!

Ik heb toen ook aan mezelf beloofd da als ik nog 'ns iemand in panne zie, ik voortaan wel stop. Al was 't maar voor de morele steun!

Comment

ik geef altijd een thumbs up of ik steek mijn hand eens omhoog voor te bedanken . Ik doe dit gewoon omdat ik ook graag eens bedankt wordt .

Comment

Working...
                                        X